Khamis, 19 Julai 2012

12 di semenyih - Google Blog Search

12 di semenyih - Google Blog Search


Kump Gendang Gemala Kasturi: 15.7. 12 : Bergendang <b>Di Semenyih</b>

Posted: 15 Jul 2012 10:33 AM PDT



Sehinggalah pengantin sampai, kami mengiringi dan seterusnya pada acara silat yang dilakukan oleh ahli Gayong PLKU. Meski dalam cuaca panas, kami tetap bergendang sehinggalah ke akhir persembahan silat. Alhamdulillah.

p/s : Terima kasih kepada Gayong PLKU yang menjemput kami.Justify Full

Layar_Lara: Abseiling <b>di semenyih</b>

Posted: 03 Jun 2012 08:45 PM PDT

Sabtu lepas, aku berpeluang menyertai aktiviti abseiling tak rasmi abang Nua kenaboi. Kiranya Abseiling ni revenge pada last week punyer Race yg aku kantui tuh. so, kali ni mmg rata2 orang2 kenaboi ajher yg join. cuma aku, kak ana, & hairul ajher kiranya outsider.

bagi aku yang pertama kali nak mencuba sukan ni, agak ngeri jugak la bila melihat ahjer batu basah yang bakal kami turun nanti. Mujur jugak abang nua mencadangkan agar kami mencuba ditahap yang rendah dulu. dari situ kami belajar cara memegang tali dan memijak dgn betul. mereka kata jgn sesekali lepaskan tali belakang punggung walau apapun yang terjadi. itu adalah kuncinya.
tengok tu....batu ni la yang bakal kami lawan nanti
alatan paling asas : macam2 jenis Rope, Figure of eight, harness, karabena, sling dan ada lagi yg aku xberapa nak ingat...:)

amik feel dulu sebelum mula abseiling
kiranya dalam sukan ni aku dah berjaya melawan fear factor aku menuruni tempat tinggi lagi curam. dalam erti kata lain aku berjaya mengekang perasaan gayat aku di sini. Buat korang yang sukakan cabaran dan tercari2 penganjur bagi sukan2 outdoor macam ni, kenaboi adventure camp antara yang menyediakan aktiviti macam ni.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads