ads

Isnin, 26 Mei 2014

12 di cheras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di cheras - Google Blog Search


Pengedar Shaklee Untuk COD <b>Di</b> Kajang, <b>Cheras</b>, Hulu Langat <b>...</b>

Posted: 21 May 2014 09:08 AM PDT

Nama saya Norzuyiti Mat Nawai. Seorang ibu bekerja dan juga salah seorang Pengedar Aktif Produk Shaklee yang sah (SID 882868) Untuk COD Di Kawasan Kajang, Cheras, Hulu Langat Dan Balakong. Ibu kepada 2 orang hero yang sedang membesar, Adam Haiqal & Alif Thaqif. Menetap di Taman Sutera, Kajang, Selangor dan bekerja di Presint 1, Putrajaya. Saya bersedia untuk menerima sebarang tempahan produk Shaklee dari anda untuk COD.
Hanya perlu call/whatsapp/SMS untuk mendapatkan produk Shaklee Ready Stock 017-2833498.

Mula diperkenalkan dengan Shaklee pada tahun 2012. Segalanya bermula apabila 2 hero saya kerap demam dan hero kedua saya menghidap asthma. Sebagai ibu, kita semua akan mencari yang terbaik untuk anak-anak kan? Hasil dari pencarian saya melalui internet, dan atas cadangan rakan-rakan maka terbukti supplement Shaklee adalah produk yang terbaik untuk anak-anak saya. Dan bukti tersebut adalah hasil testimoni dari penggunaan kami sekeluarga. Sejak itu saya mula jatuh cinta dengan Shaklee.  Alhamdulillah kesihatan anak-anak saya banyak menunjukkan perubahan yang positif. Anak-anak jarang demam, dan jika demam pun tidak melarat atau memakan masa yang lama. Dan anak kedua saya yang menghidap asma tidak perlu lagi menggunakan ubat pelega jika batuk dan selsema menyerang. Sampaikan stok ubat pelega dirumah ada yang dah lepas tarikh luput!

Seronok Bila Tengok Orang Lain 'Happy' Dengan Shaklee

baby picture surprised Pengedar Shaklee Untuk COD Di Kajang, Cheras, Hulu Langat & Balakong.

Ini membuatkan saya bertambah yakin dengan produk Shaklee dan saya telah berkongsi kebaikannya dengan adik ipar yang ketika itu sedang sarat mengandung. Dan dengan penggunaan set berpantang Shaklee, Alhamdulillah penyembuhan pada luka pembedahan bersalin adik ipar sembuh dengan cepat dan beliau juga kelihatan sihat dan cergas berbanding semasa melahirkan anak pertama 3 tahun yang lalu (juga melalui pembedahan). Dan ini diakui sendiri oleh beliau.

Dan awal tahun 2013 saya mengambil keputusan untuk mendaftar sebagai pengedar Shaklee yang sah. Saya ingin membantu memberikan kehidupan yang lebih baik dan sihat kepada sesiapa sahaja (dengan izin Allah jua). Dengan Shaklee anda yakin kerana ia sentiasa SELAMAT, BERKESAN & SEMULAJADI. Sebagai langkah pertama saya mula berkongsi kebaikan produk dengan ahli keluarga sendiri. Dan sekarang sebilangan besar ahli keluarga saya dan ahli keluarga suami adalah pengguna produk Shaklee.

Produk Shaklee sesuai untuk semua lapisan iaitu lelaki, wanita, remaja, warga emas kanak-kanak (1 tahun keatas) dan mereka yang pentingkan kesihatan dan kecantikan luaran dan dalaman. Dan atas dorongan untuk berkongsi kebaikan semulajadi dan betapa pentingnya keperluan zat dan nutrisi yang diperlukan oleh badan dan Shaklee dapat memenuhi keperluan tersebut, maka saya mengambil keputusan untuk menjadi pengedar aktif bagi kawasan Kajang, Cheras, Hulu Langat dan Balakong.

Pertanyaan, Konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di :

zuyiti Pengedar Shaklee Untuk COD Di Kajang, Cheras, Hulu Langat & Balakong.

Zuyiti Mat Nawai
Sms/WhatsApp : 017-2833498
Facebook : www.facebook.com/suteravitaminhouse

pixel Pengedar Shaklee Untuk COD Di Kajang, Cheras, Hulu Langat & Balakong.

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 08 May 2014 07:48 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Oct 2013 07:29 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Oct 2013 07:26 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Sep 2013 07:27 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Aug 2013 07:32 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Aug 2013 07:18 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jul 2013 07:11 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jun 2013 07:09 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2013 07:41 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Feb 2013 07:24 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Senarai dan Lokasi Perangkap Laju / Speedtrap | Isu Halal Terkini

Posted: 14 Aug 2012 12:24 AM PDT

Automated Enforcement System (AES): Berhati-hati,beratus kamera akan menjadi "mata" anggota polis sebaik anda memulakan perjalanan.

Aidilfitri datang lagi,semua perantau akan pulang beraya di kampung masing-masing.Elakkan tragedi,pandu berhati-hati,bila mengantuk berhenti.Jangan pandu laju-laju,ingat orang tersayang,ingat jugak saman…kah!kah!kah!

Sebagai panduan,berikut adalah senarai lokasi pemasangan sistem baru perangkap hadlaju yang telah dipasang oleh pihak PDRM:

PLUS Arah Utara

■ Di bawah jambatan di 456km, Sg Buloh simpang.
■ Di bawah jambatan di 459km, Bukit Lanjan interchange.
■ Di bawah restoran overhed di Sg Buloh.
■ Di bawah jambatan terakhir sebelum tol Sg Besi pada 309.2km.
■ Di bawah jambatan di 296.5km, Bangi persimpangan.
■ Di bawah jambatan baru dibina di 289.0km, selepas simpang Utara Penilaian.
■ Di bawah jambatan di 286.5km, Penilaian Utara simpang.

PLUS Arah Selatan

■ Di bawah papan tanda di 454.6km dan 455.2km, Sg Buloh layby.
■ Di bawah jambatan selepas Subang persimpangan di 11.3km.
■ Di bawah jambatan di 22km, Bukit Lanjan simpang.
■ Di bawah jambatan sebelum Mint hotel, Sg Besi Tol. 80km / h sahaja!
■ Di bawah jambatan di 302.8km, Kajang simpang.
■ Mengenai 1km selatan persimpangan Bangi, kedua-dua selatan dan utara terikat luar lorong
■ Pada 296.5km dan 297km, Bangi simpang.
■ Di bawah jambatan yang baru dibina di 289.0km, sebelum simpang Utara Penilaian.
■ Pada 285.5km dan 285.8km, Penilaian Utara simpang.
■ Pada pembahagi pusat di 251.8km dan 253km selepas Senawang simpang.
■ Selepas simpang Alor Gajah di 213.9km, bersebelahan dengan taman tema air.
■ Di sebalik halangan nahas tangan kanan di 198.4km.

Lebuhraya Elite Perhubungan Timur Tengah / Utara

■ Pada sebelah kiri di 4.8km selepas Batu Tiga / Shah Alam keluar
■ Di bawah restoran overhed di persimpangan USJ / Hicom kira-kira 8.5km. 90km / h zone!
■ Di bawah jambatan sebelum simpang USJ / Hicom di 10.5km.

Lebuhraya Elite Perhubungan Barat Tengah / Selatan

■ Di bawah restoran overhed di persimpangan USJ / Hicom kira-kira 8.5km. 90km / h zone!
■ Di bawah jambatan sebelum simpang USJ / Hicom di 10.5km.
■ Selepas keluar dari tol KLIA ke lapangan terbang, di bawah Jalan Pekeliling flyover.90km. / H

NKVE Arah Timur / Utara

■ 300m sebelum tol Jalan Duta, 60km / h!
■ Di sebalik penghadang jalan di sebelah kiri apabila pergi ke arah tol Jalan Duta, di 24.9km, 80km / h!
■ Di bawah jambatan di Damansara Junction, 17.5km

NKVE Arah Barat / Selatan

■ Di sebalik penghadang jalan di sebelah kiri apabila keluar dari tol Jalan Duta dari KL, pada 25.3km dan 25.7km, 80km / h!
■ Dari Jln Duta, di bawah jambatan, 23km, 80km / h zone!
■ Daripada Jln Duta, di laluan bawah tanah di Sungai Buloh Y-persimpangan, 22km.
■ Di sebalik halangan kemalangan di Damansara Junction, 17.7km dan 16.8km
■ Di bawah jambatan keretapi di 11.2km
■ Di bawah jambatan di persimpangan Shah Alam.

Lebuhraya Kesas Timur

■ Di bawah jambatan di 44.8km, menuruni bukit yang berjalan selepas Puchong simpang.
■ Kesas West Bound
■ Pada sebelah Sg Besi Tol Timur Bound. Bandaraya Kuala Lumpur
■ Jalan Duta; di bawah jejambat di persimpangan Damansara, 70km / h zone.

Lebuhraya Kesas – Klang

■ jalan Dwi antara Klang dan Pelabuhan Klang. Ke Arah Klang arahan, pada kira-kira 13 km batu batu. 70km / h sahaja!

Leburaya Pantai Timur

■ Timur berjilid, menuruni bukit selepas Raub persimpangan.
■ Maran, 60km / h zone.
■ Paya Marang, 70km / h zone.

Kawasan Negeri Johor Arah Selatan

■ persimpangan Tangkak.
■ Di bawah jambatan selepas Yong Peng
■ simpang Utara di 97.3km.
■ Ayer Hitam simpang.
■ simpang Sedenak.

Jalanraya Sekitar Utara  Malaysia  - Arah Utara

■ Around Ayer Hitam in 60km / h zone.
■ Sebelum Perwaja Steel.
■ Sg Petani persimpangan.
■ Antara persimpangan Seberang Jaya dan Tol Sg Dua.
■ Jambatan Pulau Pinang di pulau end.Speed  ​​menghadkan 80km / j.

Jalanraya Sekitar Utara  Malaysia  - Arah Selatan

■ Jambatan Pulau Pinang Pulau akhir. Had laju 80km / h.
■ Mengenai 2km sebelum had Juru Tol Speed  ​​90km / h

Kawasan Perak Jalanraya Arah Utara

■ Di bawah jambatan di 197.1km dan 198.8km, selepas Kamunting Junction.
■ Di bawah jambatan di 204.3km, selepas Kamunting Junction.
■ Di bawah jambatan di 208km, sebelum Kamunting Junction.
■ Di bawah jambatan di 214.8km, sebelum Kamuntingjunction.
■ Ipoh Point Vista pada kira-kira 263km. Had laju 80km / h.
■ Di bawah jambatan di 271km, Ipoh North Junction.
■ Di bawah jambatan di 274.4km, Ipoh South Junction.
■ Di bawah jambatan di 286.9km, Simpang Pulai Junction.
■ Di bawah jambatan di Persimpangan 296km, Gopeng.
■ Di bawah jambatan di 352.6km, selepas Simpang Sungkai.
■ Di bawah jambatan di 353km, Sungkai Junction.
■ Di bawah jambatan di 373km, Sungai Junction Slim.

Kawasan Perak Arah Selatan

■ Di bawah jambatan di 199km, sebelum Kamunting simpang.
■ Di bawah jambatan di 241.9km, di persimpangan Kuala Kangsar.
■ Di bawah tiang isyarat di 296.1km, sebelum Gopeng Junction.
■ Di bawah jambatan di 297km, Gopeng Junction.
■ Di bawah jambatan di 300km, selepas persimpangan Gopeng.
■ Di bawah jambatan di 308.6km, selepas persimpangan Gopeng.
■ Di bawah jambatan di 372.6km, di simpang  Slim   River .

Berhati-hati ketika memandu, semoga anda semua selamat sampai ke destinasi.

Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri

Abd. Rahman

http://www.halalscience.com

kegagalan cerun - kajian kes <b>di bukit</b> antarabangsa - Pagar Museh

Posted: 13 Jul 2013 03:28 AM PDT


Merupakan fenomena yang kerap belaku di Malaysia adalah dikeranakan iklim Malaysia yang panas dan lembap sepanjang tahun. Hujan yang tinggi melebihi 3000 mm setahun meningkatkan kadar hakisan dan luluhawa yang boleh mempercepatkan pergerakan jisim terutama nya di kawasan cerun bukit curam.
 Bukit Antarabangsa, Hulu Klang, Selangor merupakan kawasan yang bertopografi berbukit bukau, dengan ketinggian di antara 133 hingga 203 meter di atas paras laut. Mempunyai longitud antara 101°46‟ T hingga 101°47‟ T dan latitud antara 03°10.8‟ U hingga 03°11.3‟ U ( Peta 1). Dicirikan oleh iklim yang panas dan lembab sepanjang tahun dan mempunyai jumlah hujan tahunan sebanyak 3000 sehingga 3500 mm. Kegagalan cerun atau tepatnya tanah runtuh merupakan satu kejadian geologi yang melibatkan sebahagian besar pergerakan tanah, jatuhan batuan atau cantuman dari keduanya. Kebanyakkan runtuhan tanah bermula di lereng-lereng cerun dan seringkali dicetus oleh air larian permukaan . Runtuhan tanah berlaku mungkin secara berperingkat dan mungkin berlaku dengan pantas tanpa disedari sewaktu hujan lebat serta bergerak bersamanya bahan bumi yang menggelongsor mengikut tarikan graviti . 
Air yang mengalir di permukaan akan sentiasa menyebabkan hakisan. Kadar hakisan semakin tinggi sekiranya tanah di sesuatu kawasan itu terletak di tempat yang tinggi dan curam seperti di lereng-lereng bukit. Pengaliran air yang teramat deras akan menghakis bunga tanah atau lapisan atas. Berkaitan dengan proses hakisan, runtuhan tanah juga akan berlaku di cerun bukit, terutamanya berlaku semasa hujan lebat. Proses kegagalan cerun  menjadi satu masalah di kawasan di berbukit-bukau seperti Cameron Highlands, Fraser Hill, Genting Highlands di Pahang dan beberapa kawasan tanah tinggi di Malaysia. 
Kebiasaannya kegagalan cerun atau tanah runtuh akan meragut nyawa manusia serta memusnahkan harta benda. Contohnya, beberapa kejadian tanah runtuh besar yang telah berlaku seperti di Highland Tower dan Taman Hillview  di Hulu Kelang (Selangor), Gua Tempurung (Perak), Paya Terobong (Pulau Pinang), persimpangan lebuhraya NKVE, Bukit Lanjan serta beberapa kegagalan cerun bersaiz kecil dan sederhana. Fenomena ini seringkali dikaitkan  dengan musim tengkujuh, di mana sejumlah curahan hujan yang tinggi bertindak sebagai pencetus kepada kegagalan cerun. Keadaan iklim tropika yang panas dan lembab ini juga turut menyebabkan proses luluhawa secara relatifnya adalah lebih tinggi berbanding kawasan beriklim lain . 
Namun begitu, faktor-faktor lain seperti keadaan geologi, geomorfologi & struktur geologi akan berperanan dalam mempengaruhi corak pelemahan batuan. Kawasan kajian yang terletak di Bukit Antarabangsa merupakan kawasan perumahan di lereng bukit di Ulu Klang, Selangor, Malaysia. Bukit Antarabangsa, Ampang adalah sebuah kawasan penempatan awam yang berprofil  pertengahan ke tinggi. Namun begitu, penempatan yang dimajukan sebagai perumahan ini mempunyai keadaan muka bumi yang bercerun dan sama sekali tidak selamat dan tidak stabil untuk diduduki. Kebanyakan projek  pembangunan di sekitar kawasan Bukit Antarabangsa terletak di kawasan cerun bukit. Peristiwa tanah runtuh yang berlaku pada 6 Disember 2008 di Bukit Antarabangsa telah meranapkan 20 buah rumah dan mengorbankan sekurangnya lima orang penduduk dan lebih daripada 2,000 orang pula terpaksa dipindahkan ke tempat yang selamat
Kekuatan cerun yang tidak mampu mengawal dan menyokong kekuatan tapak bagi perumahan tersebut akibat hujan yang berterusan, telah menyebabkan kawasan menjadi tidak stabil dan aliran air berlebihan ini telah menyusup ke bawah permukaan dan menjadikan bahan bumi di bawah permukaan semakin  lemah. Ditambah pula, dengan keadaan cerun yang tidak stabil menyebabkan sejumlah bahan bumi bersama beberapa rumah penduduk yang terlibat runtuh di sepanjang cerun dan dilonggokkan ke beberapa ratus meter dari  tempatnya yang asal. Menurut laporan, 13 Ogos 2008, menunjukkan bahawa kebanyakkan cerun di kawasan  Bukit Antarabangsa berada pada kelas III, iaitu cerun yang berisiko tinggi kerana mempunyai kecerunan 26° - 35°.  

sekolah kebangsaan <b>bukit lanjan</b> (asli): minggu terakhir <b>di</b> sk bukit <b>...</b>

Posted: 20 Aug 2013 07:57 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]SEKOLAH KEBANGSAAN BUKIT LANJAN (ASLI). Sebuah sekolah murid Orang Asli di pinggir Bandaraya Petaling Jaya. Sekolah kecil tetapi bersemangat besar... (A small Orang Asli school at the outskirt of Petaling Jaya city ...

12 di sungai tenggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai tenggi - Google Blog Search


Anak <b>Sungai</b> Derhaka: Sugul <b>di</b> hati tapi semangat masih <b>tinggi</b> <b>...</b>

Posted: 07 Mar 2014 08:58 PM PST


Pakatan Rakyat menzahirkan sokongan penuh terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Konvensyen Pakatan Rakyat yang diadakan di Setia City Convention Centre, hari ini.

Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu berkata tanggal 7 Mac yang mensabitkan Anwar dengan hukuman lima tahun penjara oleh Mahkamah Rayuan dalam keadaan tergesa-gesa itu merupakan satu titik sejarah hitam yang tidak akan melemahkan Pakatan Rakyat.

Sebaliknya, tegas beliau keputusan itu akan memperkuatkan lagi Pakatan Rakyat bagi menghadapi pilihan raya kecil Dun Kajang.

"Mac penuh bersejarah apabila pada 3 Mac memberi kenangan pahit bagi umat Islam satu iaitu tamatnya sistem khalifah Islam bila pemerintahan Uthmaniyah tumbang pada 1924, yang sejak dari itu dunia ketiga dijajah secara menyeluruh.

"7 Mac, Datuk Seri Anwar dihukum lima tahun penjara, kita lihat kerja yang mereka lakukan termasuk mempercepatkan perbicaraan hingga mahkamah semalam kerja lebih masa dengan harapan kononnya dapat menamatkan karier politik akan memperlahankan kemaraan kita ke Putrajaya.

"Peristwa 8 Mac ini, dengan adanya konvensyen ini akan memperkuatkan lagi PR dan Kajang akan menjadi ukuran yang begitu besar dengan kejayaan pada 23 Mac nanti," tegas beliau ketika ucapan perasmian konvensyen, pagi ini.

Tambah Mohamad, kerajaan atau Umno boleh mengambil apa sahaja yang mereka inginkan, namun tidak boleh mengambil semangat rakyat yang bangkit bersama perjuangan Pakatan Rakyat.

Sokongan tersebut turut dizahirkan Timbalan Pengerusi DAP, Tan Kok Wai yang menyifatkan keputusan itu sebagai perancangan tersusun bertujuan memusnahkan Pakatan Rakyat dengan menggunakan Anwar supaya BN boleh terus merompak harta rakyat.

"Segala penganiayaan, penjara, pendakwaan, dan kezaliman akan kita atasi bersama kerana kebaikan akan menang ke atas kejahatan, kerana cahaya akan mengatasi kegelapan," tegas beliau.

Dalam pada itu, beliau menyeru pimpinan dan anggota Pakatan Rakyat untuk bersedia denga taktik kotor BN supaya lebih bersungguh-sungguh agar boleh merapatkan pakatan agar perjalanan ke Putrajaya berjaya.

Sementara itu, Presiden PKR, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail, ketika berucap menyatakan bahawa kesedihan ini merupakan kesedihan sementara bagi meneruskan perjuangan menentang kezaliman.


"Walau sugul di hati, semangat di hati masih tinggi. Air mata ini akan mengalir sekejap sahaja, apabila dilap ia akan berhenti. Ia adalah ujian agar kita tidak lalai dan leka.

"Kita akan gilap semula, mengapa kita berada di sini. Hidup ini mesti dalam realiti, tetapi idealisme perjuangan itu memberi kita kekuatan," tegas beliau.

Konvensyen Pakatan Rakyat kali ke-5 diadakan di Setia City Convention Centre dengan tema Pakatan Membela Rakyat, disertai hampir 3000 peserta.

12 di morib - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di morib - Google Blog Search


Sweet Like Chocolate: 2D1N <b>di</b> Gold Coast <b>Morib</b>

Posted: 22 Apr 2014 08:43 PM PDT

Selepas berpantang inilah percutian kali pertama . Pilih tempat yang dekat dekat aje. Lagipun booking pun last minute. Tujuan utama nak bagi Farhan gembira. Lagipun dia yang banyak tolong Tifa masa pantang. Ambil itu ini. Nasib baik boleh diharap. Kami ambil package promotion 2 pax dinner + 2 pax breakfast + 2 pax waterpark . Untuk Farhan Tifa bayar tambahan for dinner dan waterpark.
Lebih kurang tiga petang kami bertolak dari rumah. Tak jauh mana, satu jam perjalanan dari Shah Alam kami pun sampai.
Tapi sebelum tu kami singgah makan di warung berdekatan dengan hotel. Kebetulan ada buaian kat situ, apa lagi letak Umar dalam tu maknya pun melantak makan soto. Hubby makan nasi and tifa order goreng pisang.
Dah kenyang barulah check in. Cepat jugak proses dia . Tak ramai orang masa kami sampai.
Farhan yang tak sabar sabar nak masuk dalam air terus tukar pakaian . Tifa tukang ambil gambar jer. Bilik dia boleh tahan. Ada jakuzi lagi. Tifa yang tak mandi dok berendam dalam tu je la. Tapi view bilik Tifa pemandangan dia tak best.
So lepas rehat rehat TIfa pun join turun. Dari memerap dalam bilik kan tak best. Lagipun channel tv tak banyak. Dah purpose nak main air, main air je la sila abaikan yang lain.
Mula mula Farhan takut takut lepas tu ok jer.
Selain tu kami sempat juga jalan jalan pantai.
Malam kami dinner di hotel. Ambil pakej ,senang untuk orang yang ada anak kecil macam kami. Kalau nak rate makanan, Tifa boleh kata food variety just fine. Nak komen banyak banyak pun tak boleh sebab kami bukan jenis yang suka makan buffet. Kami cuma makan shabu shabu, nasi goreng, dan kek. So tak boleh komen banyak. 
Aktiviti malam cuma duduk di bilik since semua dah kepenatan. Hubby dan Farhan plan nak main air keesokan harinya. Tifa cuma bermalasan di bilik dan have me time dengan Umar.
Just nak bagi tips kalau nak main air lagi keesokan harinya jangan tanggalkan tag tu. So boleh main semula dan tak payah beli tiket yang lain. Itu yang bagus bila pergi hotel ni. Farhan main sampai puas.
Kami check out tengah hari. Walaupun aktiviti kami tak banyak tapi penat boleh tahan juga. Pulang ke rumah sambung tidur berjamaah satu family sampai petang. 


12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


Bilik SEWA <b>di Bandar Sunway</b> Ridzuan - Gempak.Org

Posted: 21 May 2014 03:25 AM PDT

  • Master room di Ridzuan, Bandar Sunway hendek for rent/sewa
    sangat dekat dengan sunway pyramid, Taylors university, INTI

    master room ni di block A, 25 floor.
    housemate ade 2 girls n 1 boy
    master room ade
    -tandas sendiri
    -dressing table
    -queen bed
    -meja baca
    -kerusi
    -wardrobe
    -unifi

    jumlah sewa = 850 +150(termasuk electriciti dan unifi)
    bleh mula sewa pada july atau june hinggah april 2015
    kalau berminat
    tolong pm saye atau comment di bawah


  • # ADS

    Circuit advertisement
    Join Date
    Always
    Posts
    Many

  • 12 di selayang - Google Blog Search

    0 ulasan
    URL Sumber Asal :-

    12 di selayang - Google Blog Search


    Kos Bersalin Normal <b>di</b> FPP Hospital <b>Selayang</b> | Nadot&#39;s Words

    Posted: 20 May 2014 01:53 PM PDT

    Sebelum ni, aku dah menceritakan Pengalaman Bersalin Normal untuk anak yang kedua, Nazheef. Tahun 2011, aku pun ada berkongsi tentang kos yang perlu aku bayar selepas bersalin secara elektif c-sect anak sulung aku, si Nawfal di bawah skim FPP Hospital Selayang. Hari ni aku rasa nak cerita pulak tentang kos bersalin normal juga di bawah skim FPP Hospital Selayang.

    Aku memilih skim FPP di Hospital Selayang atau hospital kerajaan lain yang menawarkan khidmat FPP ni (e.g Hospital Putrajaya) bukanlah sebab aku nak bersalin dengan doktor pakar ke. Tapi tujuan utama aku mengambil skim ni sebab nak bilik sorang supaya suami boleh teman tidur sekali dekat wad tapi, dengan harga yang murah. Entah kenapa, lepas aku kahwin, kemengadaan aku semakin kronik, dan tak dapat bayangkan kalau Dude tak ada kat sebelah aku untuk tolong-tolong apa yang patut. Hehehe.

    Kalau pergi private, boleh pilih bilik sorang, tapi bagi kitorang yang both kakitangan gomen & tak boleh claim apa-apa, adalah agak mahal. So, sebab aku nak jugak Dude ada 24/7, kitorang pilih untuk ambil FPP di Hospital Selayang, dekat dengan rumah emak untuk aku berpantang, murah compare to private, bilik sorang (kalau tak penuh), dan bonusnya, check up dan bersalin dengan doktor pakar.

    Masa melahirkan Nawfal secara c-sect dulu, total kos adalah RM3,587.20. Pecahan harga untuk apa yang perlu dibayar ada aku tulis juga dalam post FPP Hospital Selayang ni.

    Dan untuk bersalin normal di FPP Selayang ni, pecahan harga adalah seperti berikut:

    • Caj Wad                                        RM130 X 3 hari        =  RM 390.00
    • Ubat-ubatan                                                                       = RM 2.80
    • Pendaftaran                                                                        = RM 10.00
    • Siasatan                                                                                = RM 171.00
    • Prosidur                                                                               = RM 450.00
    • Rondaan Wad                                                                     = RM 120.00
    • Peralatan Sekali Guna                                                     = RM 2.50
    • TOTAL                                                                                   = RM 1,146.30

    Bagi aku memang dah cukup murah dah ni. Kalau ikutkan, boleh murah lagi tak sampai RM 1,000 kalau duduk 1 malam je. Tapi Nazheef kena masuk NICU sebab muntah-muntah dan platelet low, so aku duduk extra malam sebelum aku pindah terus ke NICU. Tapi caj NICU free sebab kerja gomen, tak termasuk dalam FPP. FPP untuk bersalin je.

    Dan yang menjadikan aku agak murah sebab aku bersalin dalam pukul 5.30 pagi, yang sepatutnya dibersalinkan oleh Dr Roslan. Tapi sebab pagi sangat, Dr Roslan tak ada, maka aku dibersalinkan oleh doktor oncall yang perempuan. Alhamdulillah sangat. Serius, siapa taknak doktor perempuan yang sambut anak kita. Tapi FPP Hospital Selayang semua lelaki. Tapi rasanya ada yang baru perempuan tapi Cina. Nak swasta, tak berapa mampu. Dan macam aku kata, aku pilih FPP bukan sebab doktor, sebab nak bilik sorang je. Hehehe.

    Yang rondaan wad tu nampak agak mahal sebab specialist yang kita pilih tu yang round. Yang bilik tu, kalau dapat bilik sorang tapi tak bertv (ada 1 je kot macam ni), hanya kos RM 80. Tergelak aku bila nurse kat kaunter FPP explain pasal ni sebab TV kotak yang tak ada astro RM50 extra di caj. Heheh.

    Siap ada extra tilam untuk Dude tidur

    ——

    TV RM50…hehe

    ——

    Toilet dalam bilik. Besar dan selesa. Aku suka je.

    ——

    Siap dapat 2 bag yang ada macam-macam barangan baby dalam tu.

    ——

    Dah besar dah Nazheef. Rasa macam baru minggu lepas bersalin kan dia kat Hospital Selayang ni. ;)

    Kesimpulannya, aku agak puas hati dengan pengalaman aku bersalin Nawfal & Nazheef guna FPP Hospital Selayang. Dan insyaAllah, ada rezeki untuk tambah anak lagi, aku pilih untuk bersalin di sini je kot. Semoga akan ada doktor muslimah sebagai salah seorang specialist FPP di Hospital Selayang ni one day, insyaAllah.

    Later!

    968 total views, 100 views today

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    12 di balakong - Google Blog Search

    0 ulasan
    URL Sumber Asal :-

    12 di balakong - Google Blog Search


    Pengedar Shaklee Untuk COD <b>Di Kajang</b>, Cheras, Hulu Langat <b>...</b>

    Posted: 21 May 2014 09:08 AM PDT

    Nama saya Norzuyiti Mat Nawai. Seorang ibu bekerja dan juga salah seorang Pengedar Aktif Produk Shaklee yang sah (SID 882868) Untuk COD Di Kawasan Kajang, Cheras, Hulu Langat Dan Balakong. Ibu kepada 2 orang hero yang sedang membesar, Adam Haiqal & Alif Thaqif. Menetap di Taman Sutera, Kajang, Selangor dan bekerja di Presint 1, Putrajaya. Saya bersedia untuk menerima sebarang tempahan produk Shaklee dari anda untuk COD.
    Hanya perlu call/whatsapp/SMS untuk mendapatkan produk Shaklee Ready Stock 017-2833498.

    Mula diperkenalkan dengan Shaklee pada tahun 2012. Segalanya bermula apabila 2 hero saya kerap demam dan hero kedua saya menghidap asthma. Sebagai ibu, kita semua akan mencari yang terbaik untuk anak-anak kan? Hasil dari pencarian saya melalui internet, dan atas cadangan rakan-rakan maka terbukti supplement Shaklee adalah produk yang terbaik untuk anak-anak saya. Dan bukti tersebut adalah hasil testimoni dari penggunaan kami sekeluarga. Sejak itu saya mula jatuh cinta dengan Shaklee.  Alhamdulillah kesihatan anak-anak saya banyak menunjukkan perubahan yang positif. Anak-anak jarang demam, dan jika demam pun tidak melarat atau memakan masa yang lama. Dan anak kedua saya yang menghidap asma tidak perlu lagi menggunakan ubat pelega jika batuk dan selsema menyerang. Sampaikan stok ubat pelega dirumah ada yang dah lepas tarikh luput!

    Seronok Bila Tengok Orang Lain 'Happy' Dengan Shaklee

    baby picture surprised Pengedar Shaklee Untuk COD Di Kajang, Cheras, Hulu Langat & Balakong.

    Ini membuatkan saya bertambah yakin dengan produk Shaklee dan saya telah berkongsi kebaikannya dengan adik ipar yang ketika itu sedang sarat mengandung. Dan dengan penggunaan set berpantang Shaklee, Alhamdulillah penyembuhan pada luka pembedahan bersalin adik ipar sembuh dengan cepat dan beliau juga kelihatan sihat dan cergas berbanding semasa melahirkan anak pertama 3 tahun yang lalu (juga melalui pembedahan). Dan ini diakui sendiri oleh beliau.

    Dan awal tahun 2013 saya mengambil keputusan untuk mendaftar sebagai pengedar Shaklee yang sah. Saya ingin membantu memberikan kehidupan yang lebih baik dan sihat kepada sesiapa sahaja (dengan izin Allah jua). Dengan Shaklee anda yakin kerana ia sentiasa SELAMAT, BERKESAN & SEMULAJADI. Sebagai langkah pertama saya mula berkongsi kebaikan produk dengan ahli keluarga sendiri. Dan sekarang sebilangan besar ahli keluarga saya dan ahli keluarga suami adalah pengguna produk Shaklee.

    Produk Shaklee sesuai untuk semua lapisan iaitu lelaki, wanita, remaja, warga emas kanak-kanak (1 tahun keatas) dan mereka yang pentingkan kesihatan dan kecantikan luaran dan dalaman. Dan atas dorongan untuk berkongsi kebaikan semulajadi dan betapa pentingnya keperluan zat dan nutrisi yang diperlukan oleh badan dan Shaklee dapat memenuhi keperluan tersebut, maka saya mengambil keputusan untuk menjadi pengedar aktif bagi kawasan Kajang, Cheras, Hulu Langat dan Balakong.

    Pertanyaan, Konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di :

    zuyiti Pengedar Shaklee Untuk COD Di Kajang, Cheras, Hulu Langat & Balakong.

    Zuyiti Mat Nawai
    Sms/WhatsApp : 017-2833498
    Facebook : www.facebook.com/suteravitaminhouse

    pixel Pengedar Shaklee Untuk COD Di Kajang, Cheras, Hulu Langat & Balakong.

    12 di kajang - Google Blog Search

    0 ulasan
    URL Sumber Asal :-

    12 di kajang - Google Blog Search


    3 foto: detik cemas tangan budak tersepit eskalator <b>di kajang</b>

    Posted: 04 May 2014 06:32 PM PDT

    Seorang kanak-kanak lelaki berusia empat tahun nyaris 'hilang' tangan kanan selepas tersepit hampir 30 minit pada pemegang eskalator di pasar raya di Jalan Reko, Kajang kelmarin. Dalam kejadian kira-kira jam 4.40 petang itu, mangsa dipercayai menyentuh pada bahagian pemegang tangga bergerak itu sebelum tangannya terheret ke bawah dan tersepit.

    Orang ramai yang melihat kejadian itu terus menghentikan pergerakan eskalator itu selain cuba mengeluarkan tangan kanak-kanak terbabit. Bagaimanapun usaha itu gagal menyebabkan anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Kajang dipanggil untuk membantu mangsa.

    gambar tangan budak tersepit eskalator kajang

    gambar tangan budak tersepit eskalator reko kajang

    Ketua Operasi Pegawai Kanan II Mohd Nasir Idris berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada jam 4.56 petang sebelum mengerahkan sembilan anggota bomba dan dua jentera ke lokasi kejadian. Menurutnya, tangan kanak-kanak lelaki terbabit didapati masih tersepit pada pemegang eskalator dan pihak bomba terpaksa menggunakan alat hidraulik untuk melonggarkan eskalator itu.

    tangan budak tersepit eskalator reko kajang

    "Bagaimanapun tindakan itu gagal, memaksa anggota bomba melakukannya secara manual untuk mengeluarkan tangan kanak-kanak itu. Anggota bomba terpaksa menggunakan alat pengumpil di kiri dan kanan tangga eskalator itu sebelum ibu mangsa menarik tangan anaknya itu," katanya dipetik myMetro.


    12 di batu caves - Google Blog Search

    0 ulasan
    URL Sumber Asal :-

    12 di batu caves - Google Blog Search


    INFO: Kelas Rakyat <b>di</b> Asrama Lelaki Baitul Ehsan <b>Batu Caves</b>

    Posted: 09 May 2014 12:38 AM PDT

    Kelas Rakyat di Asrama Lelaki Baitul Ehsan yang terletak di Batu Caves ini diadakan pada hari Sabtu mulai jam 9 pagi hingga 12 tengahari. Sukarelawan lama dan baru dijemput hadir. Sila bersarapan penuh berkhasiat sebelum datang.

    Bawa pen (tak kisah warna apa).

    Jika anda tidak pernah hadir, jangan risau. Kami akan bimbing anda. Segala material akan disediakan. Datang dan enjoy je

    Berpakaian sopan dan selesa. Pelajar dan sukarelawan akan duduk diatas lantai. Pastikan anda selesa berpakaian untuk itu.

    Peta lokasi disediakan dibawah. Jika sesat atau tak jumpa jalan, hubungi 017-274 8904 (Sharifah Sharina).

    Koordinator Kelas Rakyat di Baitul Ehsan Batu Caves:  Amir Haziq (013-9832012)

    Sukarelawan terbuka kepada semua latarbelakang tak kira agama, bangsa, pendidikan dari usia 9 tahun ke atas.

    Kelas Rakyat 

    PETA-ASRAMA-LELAKI-BAITUL-EHSAN-FULL

    Klik untuk lihat imej bersaiz besar

    Kelas Rakyat Projek Iqra'

    Asrama Lelaki Pertubuhan Baitul Ehsan AlKhairi
    Lot 6547 Jalan Nenas
    Sungai Kertas Batu 9
    Sungai Tua
    68100 Batu Caves
    Selangor

    Ini hanyalah makluman umum Kelas Rakyat. Sila rujuk pengumuman di Facebook Projek Iqra' setiap hari Rabu / Khamis untuk ketahui samada kelas pada minggu itu akan diadakan atau dibatalkan.

     

    BLOG SELANGOR

    Copyright 2010 All Rights Reserved