ads

Rabu, 31 Oktober 2012

12 di cheras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di cheras - Google Blog Search


Pemandu teksi dibunuh <b>di Cheras</b> - LAMAN KL-TODAY.COM

Posted: 08 Oct 2012 07:31 PM PDT

Posted by admin on October 9th, 2012

Seorang pemandu teksi ditemui mati dengan kesan tikaman di perut dan kecederaan pada kepala di tanah perkuburan Kristian di Jalan Kuari, Taman Midah, di sini, Isnin.Ketua Polis Daerah Cheras ACP Mohan Singh Tara Singh berkata mayat lelaki warga tempatan itu ditemui oleh orang awam kira-kira pukul 7.30 malam.

"Mangsa berusia lingkungan 40-an itu ditemui terbaring di tepi jalan di tanah perkuburan itu manakala teksinya dijumpai kira-kira 200 meter dari tempat kejadian. Saya percaya mangsa diarah memandu ke tanah perkuburan itu sebelum berlaku rompakan, pergelutan dan mangsa yang ditikam cuba melarikan diri," katanya kepada pemberita di sini.

Beliau berkata terdapat kesan darah di tempat duduk pemandu dan polis turut menemui dua bilah pisau pemotong sayur di lokasi kejadian iaitu satu dijumpai di dalam teksi dan satu lagi berhampiran mangsa. Gambar atas: Anggota polis dari Unit Forensik memeriksa mayat seorang pemandu teksi yang dipercayai dirompak sebelum dibunuh

"Dua bilah pisau itu diserahkan kepada pihak forensik yang akan memastikan sama ada ia ada hubungkait dengan kes itu," kata Mohan, sambil menambah bahawa polis percaya lebih daripada seorang suspek terlibat dalam kes itu.

Mayat yang ditemui tanpa pengenalan diri itu telah dihantar ke Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia untuk bedah siasat.

Stor Rumahtangga Untuk Kebahagiaan, Keceriaan & Kenikmatan Hubungan Suami Isteri.KLIK SINI
Peraduan Kenali Vimax Original Kanada, Peluang Untuk Memiliki PERCUMA Sebuah Galaxy Note! KLIK SINI
Shhhh…. Ada Alat Istimewa Untuk Lelaki. Rahsia Jadi Kuat, Bertenaga & Berkuasa Kuda!! Klik SINI

12 di kuala selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala selangor - Google Blog Search


Misteri Suara Dari Pokok Kelapa <b>Di Kuala Selangor</b> | Informasi <b>...</b>

Posted: 29 Oct 2012 01:30 AM PDT

Sebelum ini Jalan Budi, Sungai Buloh, Jeram pernah digemparkan dengan satu peristiwa seorang lelaki terjun dari sebatang pokok kelapa. Walaubagaimanapun, timbul satu cerita misteri di kawasan tersebut.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Melayukini.net – Misteri Suara Dari Pokok Kelapa Di Kuala Selangor | Mungkin ada di antara kita pernah membaca satu keratan akhbar tentang  kes seorang lelaki yang bertindak terjun dari sebatang pokok kelapa di di Jalan Budi, Sungai Buloh-Jeram suatu ketika dahulu. Namun cerita itu sudah beberapa bulan berlalu, namun wujud pula cerita misteri di sebaliknya. Walaupun ramai yang tidak mempercayainya, cerita ini masih lagi sampai ke telinga penduduk di sana. Ikuti kisah di bawah ini.

Seorang lelaki yang pernah menggemparkan orang ramai di Jeram, Selangor semalam apabila bertindak nekad terjun dari pokok kelapa. Dia mati di tempat kejadian.

Jam menunjukkan jam 3 pagi. Dollah (bukan nama sebenar) tidak sabar-sabar lagi hendak pulang selepas waktu syif kerjanya di sebuah kilang di Kapar berakhir jam 2.30 pagi. Rumah sewanya terletak di taman perumahan di Sungai Buloh, Jeram di Kuala Selangor.

Lelaki ini memekik meminta permintaannya ditunaikan, Nekad terjun pokok selepas kemahuan gagal ditunaikan.

Bukan kepalang lagi rasa penat yang ditanggung Dollah setelah hampir 10 jam bekerja. Untuk cepat sampai ke rumah, dia memilih Jalan Budi untuk pulang meskipun sebelum ini, dia sering melalui persimpangan lampu isyarat bersebelahan projek perumahan teres setingkat yang terbengkalai untuk ke rumahnya.

Jalan kecil yang hanya muat satu kereta dalam satu-satu masa itu dilalui dengan berhati-hati berpandukan cahaya lampu motosikal.

Dengan tak semena-mena, bulu tengkuk Dollah terasa meremang. Dalam sunyi sepi itu, dia tiba-tiba terdengar bunyi seakan-akan suara orang merintih sebaik sahaja melepasi satu selekoh.

Bimbang kalau ada yang benar-benar dalam kesusahan dan perlukan pertolongan, Dollah memberanikan diri mahu berhenti. Namun sebaik sahaja dia memijak tanah tanpa mematikan enjin motosikal, dia langsung mengubah fikiran.

Dollah terus memecut laju motosikalnya dalam kegelapan malam tanpa dia menoleh ke belakang lagi. Esoknya, apa yang berlaku kepada Dollah menjadi modal sembang seluruh kampung.  

Hingga hari ini – selepas lebih dua bulan – masih lagi jadi sebutan di Kampung Sungai Buloh, Jeram. Tersebarnya cerita itu hingga ada yang percaya, apa yang didengar Dollah ada kaitan dengan kejadian seorang lelaki mati setelah terjun dari pokok kelapa di kawasan berhampiran tiga bulan lalu.

Saksi empat mata

"Saya pun pernah dengar cerita ada suara meminta tolong yang menakutkan di kawasan Jalan Budi itu pada waktu malam. Tapi cerita itu terhenti begitu sahaja," kata Penghulu Mukim Jeram, Kamaruddin Abd Rahman kepada Sinar Harian.

Menurutnya, cerita itu disampaikan seorang ketua kampung selepas selesai mesyuarat mingguan di Balai Penghulu Jeram.

"Ia agak mengejutkan memandangkan insiden lelaki terjun pokok sudah berlalu lebih beberapa bulan," katanya yang memaklumkan turut hadir melihat lelaki terjun pokok selepas dimaklumkan penduduk.

Dalam kejadian yang heboh diperkatakan buat penduduk di situ, dia tidak menyangka lelaki terbabit nekad untuk terjun pokok selepas sesi memujuk gagal.

Insiden bunuh diri seumpama itu katanya, adalah kejadian pertama kali berlaku sepanjang tempoh khidmatnya selama 13 tahun sebagai Penghulu Mukim.

"Ketika kejadian, saya antara orang terawal yang datang untuk melihat sendiri lelaki yang berada di atas pucuk pokok kelapa. Dia menjerit tidak keruan dan mahu berjumpa beberapa individu termasuk Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Saya juga ada memujuk lelaki terbabit supaya turun dari pokok dengan rela hati. Minta dia berbincang dengan baik tanpa perlu mengugut untuk membunuh diri."

Pokok kelapa ditebang

Ketika merujuk kepada Ketua Kampung Sungai Buloh, Hashim Mansor, 63, untuk mendapatkan kepastian mengenai kejadian misteri yang dikatakan berlaku selepas kes bunuh diri itu, Hashim menegaskan, itu hanya cerita yang diada-adakan.

"Rumah saya hanya 100 meter saja lebih kurang dari tempat lelaki itu mati. Tak ada pula saya dengar bunyi suara orang merintih atau apa-apa.

Kalau betul ada, tentu saya atau keluarga saya ada dengar. Bukan jauh sangat pokok tu dari rumah kami," katanya.

Menurut Hashim, dia dan keluarganya malah tidak pernah terganggu oleh apa-apa bunyi yang seumpama itu.

"Saya nak bagi peringatan. Janganlah sesiapa yang percaya kepada cerita seperti ini dan jadi taksub. Bimbang kalau kita terlibat dengan perkara khufarat yang boleh bawa syirik. Bahaya besar pada akidah kita nanti," katanya.

Atas sebab itu, Hashim mengarahkan pokok kelapa di mana lelaki itu mati, ditebang selepas sahaja jenazah lelaki itu dibawa ke Hospital Tanjung Karang.

"Saya tak mahu ia jadi tempat perbuatan khurafat, saya yang bertanggungjawab," katanya.

Mengimbas kejadian pada 13 Mei lalu, Hashim berkata, pada hari itu, seorang lelaki tidak dikenali telah memanjat pokok kelapa di kebun belakang rumah keluarganya itu, kemudian mengugut akan terjun kerana kecewa. Dia dipercayai mempunyai masalah peribadi.

"Dia menjerit-jerit atas pokok itu hingga tidur kami terganggu sejak awal pagi. Penduduk kampung keluar pujuk lelaki itu supaya turun, termasuk imam dan polis tetapi dia tetap juga berkeras mahu terjun," katanya.

Melayukini.net - Biasalah jika terdapat gangguan seperti bunyi atau jelmaan itu, sudah tentu ia adalah makhluk halus dan sudah tentu ia makhluk Allah SWT. Cerita ini sekadar menyampaikan apa yang berlaku akan tetapi janganlah kita membuat sebarang andaian untuk menokok tambahkan cerita. Semoga penduduk di sana dijauhkan dari segala gangguan misteri.

P.S. I – Pelik! Dinding Bangunan Dipenuhi Dengan Pintu
P.S. II – Tempat Yang Kita Sendiri Tidak Pernah Tefikir. Pelik?
P.S. III – Pantai Yang Paling Bahaya Di Dunia

Sumber: Sinar Harian | Koleksi Berita Informasi Melayukini.net

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 di batang kali - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batang kali - Google Blog Search


Rakaman video ceramah Azmin Ali <b>di Batang Kali</b>: syabas tidak <b>...</b>

Posted: 30 Oct 2012 07:52 PM PDT

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


Kejohanan Bowling anjuran DUN <b>Bukit Lanjan</b> - R Sivarasa

Posted: 29 Sep 2012 09:00 PM PDT


12 di puchong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di puchong - Google Blog Search


isu selangor! jambatan runtuh <b>di puchong</b> akibat dari - House PK

Posted: 30 Oct 2012 05:00 PM PDT

Korek....korek....korek.....korek dan balun sampai ranap kerana lepas pilihan raya nanti belum tentu akan kekal. Jadi, sementara waktu yang berbaki ini balunlah cukup-cukup.

Itulah kata-kata RBF yang sangat marah kerana Sebuah jambatan di Sungai Rasau, Kampung Pulau Meranti dekat Putra Perdana, Puchong runtuh semalam menyebabkan laluan dari kampung itu ke Puchong, Putrajaya dan Cyberjaya terputus.

Nampaknya apa yang RBF marahkan itu ada asasnya, kerajaan Selangor bawah PKR sekarang ni main korek je mana mereka suka, asala da pasir sebat sampai runtuhlah jambatan yang dibuat mereka ni. Last-last mereka akan salahkan kerajaan dulu jugak, padahal mereka sudah memerintah selama 4 tahun beb.

Sampai bila la rakyat Selangor nak kena kencing dengan kerajaan Pakatan ni? 

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


Jawatan Kosong Inventory / Stock Assistant <b>di Bandar Sunway</b>

Posted: 30 Jul 2012 05:25 AM PDT

We, Davex (Malaysia) Sdn Bhd, one of the leading company in Malaysia with principal activities in promoting and marketing top quality lighting products. In line with its expansion plan, the company seeks enthusiastic and dynamic candidates for the following positions:

Inventory / Stock Assistant
Selangor – Bandar Sunway

Responsibilities:
To maintain accurate stock inventory record.
To issue, deliver and receive stock in proper manner.
To Support sales team in stock handling.
Coordinate with superior and procurement dept on stock requirements and delviery schedule.
Responsible for proper inventory control and stock takes.
General administration function and filing.

Requirements:
Immediate vacancy.
Minimum SPM/ "O'Level, Higher Secondary/STPM/"A" Level or equivalent
At least 1 year relevant working experience
Preferably Female with pleasant and positive attitude are strongly encouraged to apply
Computer literate
Able to work independently and initiative
Self-motivated and ready to accept extra responsibilities
Required language(s): Chinese, English
Applicants should be Malaysian citizens or hold relevant residence status.

Remuneration for the position will commensurate with experience and qualification. If you believe you have what it takes, we would like to meet you.

Interested candidates are required to apply online or submit a comprehensive resume stating current and expected salary, a recent passport size photograph (n.r) and contact number to the following:

The Manager Davex (Malaysia) Sdn Bhd. No. 65, Jalan PJS 11/7, Bandar Sunway, 46150 Selangor Darul Ehsan. Tel: 603-5636 4348 Fax: 603-5636 1866 email: Please Login or Register to apply this job online.

Only shortlisted candidates will be contacted

Maklumat Jawatan Kosong Terkini 2012:

Jawatan Kosong Lainnya

12 di batu caves - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batu caves - Google Blog Search


Ibnu Hasyim: Siapa <b>Di</b> Sebalik Lulus Kondo <b>Batu Caves</b>?

Posted: 31 Oct 2012 12:30 AM PDT


Himpunan bantahan pembinaan kondo sebelah kuil di Batu Caves - gambar TMI

KUALA LUMPUR: Dewan Pemuda PAS Malaysia menggesa kerajaan Selangor mendedahkan sahaja pihak yang meluluskan projek Kondominium Dolomite Park Avenue, Batu Caves, Selangor.

Ketua Penerangannya, Riduan Mohd Nor berkata, tindakan itu penting supaya kerajaan Pakatan Rakyat tidak dipersalahkan ekoran projek tersebut kerana ia pastinya akan menjejaskan  sokongan rakyat khususnya pengundi India.

"Kerajaan Selangor juga perlu memberikan penjelasan di sebalik kelulusan projek tersebut supaya masing-masing faham cerita di sebaliknya," katanya.

Isu pembinaan kondo di sebelah Batu Caves yang menjadi pusat ibadat penganut beragama Hindu telah menjadi isu agama dan perkauman. Baru-baru jawatankuasa kuil yang dikunjungi ratusan ribu orang setahun itu mengadakan bantahan beramai-ramai dengan diketuai sendiri bekas Presiden MIC, Datuk Seri S Samy Vellu.

Sebelum ini, Exco Kerajaan Negeri Selangor, Ronnie Liu telah mendedahkan bahawa kelulusan projek itu dibuat pada 2007 iaitu sebelum Pakatan Rakyat mengambil alih pemerintahan negeri itu daripada BN pada 2008. Beliau juga turut menamakan dua individu iaitu bekas ahli Majlis Perbandaran Selayang (MPS) yang kini menjadi wakil rakyat BN, yang didakwa terlibat dalam meluluskan projek itu.

Bagaimanapun kedua-duanya telah manafikannya atas alasan beliau bukan lagi ahli majlis MPS ketika projek itu diluluskan. Malah sebelum ini BN turut menuduh kelulusan projek itu dibuat oleh kerajaan Pakatan Rakyat Selangor. (IH)

12 di sungai pelek - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai pelek - Google Blog Search


<b>Sungai</b> Rapat Online: Demokrasi sudah mati dalam DAP

Posted: 07 Oct 2012 09:30 PM PDT


Demokrasi sebenarnya sudah lama mati dalam DAP. Sesiapa sahaja yang menyertai DAP perlu akur dengan arahan pemimpin atasan walaupun arahan itu bercanggah dengan prinsip parti, kata salah seorang pemimpin bawahan parti DAP Cawangan Taman Seri Sungai Pelek.

Berikutan itu jawatankuasa DAP Sepang membubarkan cawangan parti itu di Taman Sri Sungai Pelek dan menarik kembali permohonan enam cawangan baharu yang sepatutnya ditubuhkan ekoran tidak berpuas hati dengan sikap pucuk pimpinan tertinggi.

Bekas Pengerusi DAP Taman Sri Sungai Pelek, Tan Tuan Tat berkata, enam cawangan baharu yang ditarik kem
bali permohonan adalah Taman Fermanagh, Teluk Manggis, Sepang Kecil, Taman Kedidi, Taman Sri Bayu dan Taman Sri Sungai Pelek (B) yang keseluruhannya dianggotai kira-kira 400 ahli.

Beliau berkata, pembubaran semua tujuh cawangan berkenaan sudah mendapat persetujuan jawatankuasa serta ahli DAP di kawasan Sepang yang kecewa dengan sikap tidak ambil peduli pucuk pimpinan negeri Selangor.

Selasa, 30 Oktober 2012

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Ketua Umno putus jari ditetak <b>di Ampang</b>. - UtaraNews - The News <b>...</b>

Posted: 23 Sep 2012 11:00 PM PDT

Ketua Pemuda Umno Kepong, Datuk Norizan Ali cedera parah di bahagian perut dan jari tangan dipercayai terputus akibat ditikam di depan rumahnya di Ampang, Selangor awal pagi ini. Beliau sedang menjalani pembedahan di Hospital Ampang, kata isterinya Datin Roslinda Kamaruddin kepada media "Datuk kena tikam di kawasan depan rumah, sekitar 3.30 pagi. Keadaan serius, cedera teruk di perut, jari terputus. "Sedang dibedah (di Hospital Ampang), doktor masih periksa keadaan, nak lihat kecederaan lain," kata beliau sebentar tadi.

 Motif Norizan, awal 40-an dan seorang ahli perniagaan, diserang belum diketahui. "Saya tidak tahu mengapa Datuk diserang. Tetapi barang-barang tak hilang, jadi hendak kata samun, saya tak tahu," kata beliau yang dalam perjalanan ke rumah mereka di Taman Dagang 3 dari hospital. "Saya sedang balik ke rumah, polis hendak jalankan siasatan," katanya. Menurut anak mangsa, ketilka kejadian ayahnya baru sahaja pulang dari menonton perlawanan bola sepak.

 "Ayah sempat menggegar pintu rumah dan meminta pertolongan, bila kami keluar tengok ayah terbaring sambil mengerang kesakitan dengan jarinya juga hampir putus," katanya. Mangsa yang kritikal dikejarkan ke Hospital Ampang dan terpaksa menjalani pembedahan dan kini dilaporkan berada dalam keadaan stabil.

12 di batang kali - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batang kali - Google Blog Search


RAKYAT MARHAEN: Jelajah Merdeka Rakyat <b>di Batang Kali</b> <b>...</b>

Posted: 30 Oct 2012 09:14 AM PDT

Berikut hanyalah sebahagian kecil punca segala masalah yang melibatkan kehilangan wang dan harta negara sejak umno/BN berkuasa lebih setengah abad yang lalu. Namun, jika dikumpul, ianya mencecah ratusan billion Ringgit wang milik Rakyat yang telah diselewengkan oleh kerajaan umno/BN.

1. Skandal PKFZ yang melibatkan duit Rakyat sebanyak RM12.7 billion.

Tun Dr Ling Liong Sik mengaku tidak bersalah di atas dua pendakwaan di bawah Seksyen 418 dan 417 Kanun Keseksaan atas tuduhan memperdayakan Jemaah Menteri berhubung projek bernilai RM12.7 bilion itu. Bekas Presiden MCA ini dituduh memperdayakan Jemaah Menteri untuk bersetuju meluluskan pembelian 999.5 ekar tanah milik koperasi nelayan Melayu di Pulau Indah pada harga RM25 satu kaki persegi dengan kadar faedah 7.5 peratus, iaitu nilai yang jauh lebih tinggi dari nilai sebenar di pasaran. Beliau juga mengeluarkan surat sokongan mengarahkan projek PKFZ ini diserahkan kepada syarikat Kuala Dimensi Sdn Bhd, milik Pengerusi Kelab Penyokong BN, Dato Seri Tiong King Sing.

2. Komisen pembelian kapal selam sebanyak RM500 juta.

  • Harga asal pembelian: €1.14 billion (RM4.52 billion)
  • Kos Senggaraan jangka panjang: €999.15 juta (RM3.964 billion) kepada Perimekar Sdn Bhd bagi kerja-kerja penyelenggaraan jangka panjang kapal selam itu pada tahun 2002.

Permohonan tambahan daripada Kementerian pertahanan pada Sidang Belanjawan 2011

  • RM417 juta untuk membiayai kontrak senggaraan (In Service Support) dua buah kapal selam Scorpene
  • RM56 juta untuk bayaran pendahuluan sewaan perkhidmatan Sistem Submarine Escape Rescue Intervention (SMER-1).
  • Sebelum ini, kerajaan sudah membayar €999.15 juta (RM3.964 billion) - Rujuk di atas.

3. Kerugian pembelian aset oleh Sime Darby RM1.6 billion.

  • Kerugian akibat lebihan kos berjumlah kira-kira RM1.6 bilion, membabitkan projek minyak dan gas Bulhanine dan Maydan Mahzam di Qatar serta projekhidroelektrik Bakun.


4. Menanggung kerugian (bailout) Konsortium Perkapalan Berhad milik Mirzan Mahathir sebanyak RM1.7 billion.

  • MISC (anak syarikat Petronas) telah diarahkan oleh Mahathir (PM ketika itu) untuk membeli aset Konsortium Perkapalan Berhad dengan pembiayaan sebanyakRM1.7 billion bertujuan menyelamatkan syarikat perkapalan milik anak beliau, Mirzan.

5. Kos senggaraan Paya Indah Wetland RM88 juta.

6. Kerugian Pos Malaysia (Transmile) RM5460 juta.


7. Perjanjian pembelian Eurocopter sebanyak RM1.67 billion.

  • Harga ditawarkan oleh Eurocopter Malaysia yang dipilih oleh kerajaan: RM1.67 billion
  • Harga Kelowna Flightcraft untuk helikopter alternatif: RM865 juta (Kerajaan dapat menjimatkan RM805 juta)

8. Kos pembaikan bumbung Stadium Terengganu yang runtuh sebanyak RM292 juta.

9. Kos memperbaiki kerosakan MRR2 sebanyak RM70 juta

10. Akaun bil terlebih bayar Maybank sebanyak RM4 billion.

11. Tumbuk-rusuk (kickbacks) kepada Ng Yen Yen di Kementerian Pelancongan RM10 juta.

12. Kos membeli tiga buah lukisan oleh MAS sebanyak RM1.5 juta.

13. Lebihan bayaran oleh Kementerian Belia dan Sukan sebanyak RM8.4 juta.

14. Perbelanjaan Kompleks Sukan gajah putih di London sebanyak RM70 juta.

15. Baikpulih bangunan MATRADE sebanyak RM120 juta.

16. Kos minyak dan senggaraan jet kegunaan PM sebanyak RM200 juta.

17. Hutang tidak dapat dituntut InventQ sebanyak RM228 juta.

18. Membayar gantirugi pembatalan Jambatan Bengkok sebanyak RM257 juta.

19. Kerugian dalam urusniaga penjualan Augusta sebanyak RM510 juta.


20. Nilai kehilangan pendapatan kerajaan daripada Approved Permit (AP) yang dikeluarkan bagi tempoh setahun sebanyakRM1.8 billion.

21. Senggaraan kapal-kapal selam KD Tunku Abdul Rahman dan KD Tun Rzak (akan dijadikan artifak Muzium Negara) sebanyak RM4.1 billion.

22. Pembinaan dan senggaraan PSC Naval Dockyard Lumut sebanyak RM6.75 billion.

23. Dua skandal Bank Bumiputra pada wal 1980-an sebanyak US$1 billion dengan anggaran nilai kerugian pada 2008 sebanyak RM3.2 billion.

24. Kegagalan Maminco dalam percubaan menguasai pasaran timah dunia pada tahun 1980-an dipercayai mengakibatkan kerugian bernilai US$500 juta. (RM1.6 billion)

25. Bertaruh dalam niaga kewangan pasaran hadapan luar negara menyebabkan Bank Negara Malaysia kerugian RM30 billion pada tahun 1990-an.

26. Kerugian Perwaja Steel sebanyak US$800 juta (RM2.56 billion).

27. Menggunakan dana awam sebanyak RM10 billion dalam operasi Valuecap Sdn Bhd untuk melonjakkan nilai harga pasaran saham.

28. Skandal kewangan Bank Islam yang melibatkan kerugian RM700 juta.

29. Penjualan MV Augusta dengan harga €1 (1 Euro) mengakibatkan kerugian sebanyak €75.99 juta (RM348 juta) - sama seperti No. 18?

30. Kehilangan royalti Wang Ehsan Terengganu sebanyak RM7.4 billion (antara tahun 2004 – 2007)

31. Sejak penubuhan Petronas Philharmonic Orchestra selama lebih 10 tahun yang lalu, ia telah menelan perbelanjaan sebanyak RM500 juta denga RM1 juta setahun dibayar sebagai gaji dan imbuhan kepada Ketua Pegawai Eksekutif (CEO).

32. Yuran Penasihat: Mahathir telah dibayar RM180,000, Shahrizat Abdul Jalil (Menteri Kemajuan Wanita) RM404,726 dan Abdul Hamid Othman (Agama) RM549,675 pada setiap tahun.

33. Kerajaan telah membelanjakan RM3.2 billion untuk pelaksanaan program Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) sepanjang lima tahun pertama pelaksanaannya. Daripada jumlah tersebut, kerajaan telah membayar RM2.21 billion untuk membeli pelbagai kelengkapan teknologi, maklumat dan komunikasi (ICT) namun tiada sebarang perincian perbelanjaan pernah ditunjukkan.

Kerajaan telah membayar RM6k bagi setiap komputer laptop/notebook yang dapat diperolehi di pasaran dengan harga di bawah RM3k. Beberapa konsortium telah ditubuhkan semata-mata untuk 'mengendali secara atas-angin' pengagihan segala peralatan dan perkakasan berkenaan. Kini, kebanyakan peralatan dan perkakasan telah menjadi milik anak guru-guru yang terlibat dengan PPSMI.

34. Komisen yang telah dibayar kepada dua buah syarikat persendirian yang mengendalikan pembelian kapal selam Scorpene iaitu Perimeker Sdn Bhd dan IMT Defence Sdn Bhd berjumlah RM910 juta. Ada kaitan dengan No. 2.

35. Kerajaan membuat bayaran RM300 juta sebagai ganti rugi yang dibayar kepada Gerbang Perdana kerana pembatalan pembinaan Jambatan Bengkok yang bernilai RM1.1 billion.

36. RM1.3 billion telah dibazirkan dengan pembinaan kemudahan kompleks gajah putih 'Customs, Immigration and Quarantine' (CIQ) apabila projek Jambatan Bengkok dibatalkan.

37. Membelanjakan RM100 juta untuk kerja-kerja baik-pulih dan kebocoran Bangunan Parlimen Malaysia.


38. Program Angkasawan Negara yang menelan belanja – RM40 juta

39. Dianggarkan sebanyak RM500 juta setahun dibelanjakan untuk Latihan Khidmat Negara

40. Menanggung kerugian Eye of Malaysia – RM30 juta dan RM5.7 juta dalam bentuk pemberian tiket percuma.

41. Menanggung kerugian sebanyak RM2.4 juta untuk pembelian dakwat kekal

42. Pada September 2006, Samy Velu mengumumkan bahawa kerajaan telah membayar ganti rugi berjumlah RM38.5 billion kepada 20 buah syarikat pengendali lebuhraya. Sembilan syarikat pengendali tol lebihraya menerima durian runtuh berjumlah RM380 juta daripada kenaikan kadar tol pada tahun 2008 sahaja.

43. Tumbuk-rusuk (kickbacks) sebanyak RM32 juta nilai eksport kayu balak oleh syarikat-syarikat yang berkaitan dengan Ketua Menteri Sarawak dan ahli keluarganya.

44. Dua kali menanggung kerugian (bailout) oleh Malaysia Airline System (MAS) yang berjumlah sebanyak RM7.9 billion. Pada ketika MAS berhadapan dengan kerugian pada saban tahun, sebanyak RM1.5 juta telah dibelanjakan untuk membeli TIGA buah lukisan untuk menghiasi pejabat pengerusi MAS, Munir Majid. (Berkaitan dengan No. 11)

45. Menanggung kerugian (bailout) Sistem Pengangkutan Putra sebanyak RM4.486 billion.


46. Menanggung kerugian (bailout) STAR-LRT sebanyak RM3.256 billion.

47. Menanggung kerugian (bailout) Sistem Pembetungan Kebangsaan bernilai RM192.54 juta.

48. Menanggung kerugian (bailout) Lebuhraya Seremban-Port Dickson sebanyak RM142 juta.

49. Menanggung kerugian (bailout) Penjara Kuching bernilai RM135 juta.

50. Menanggung kerugian (bailout) Kajian Makanan dan Gunaan Orang Islam sebanyakRM8.3 juta.

51. Menanggung kerugian (bailout) Le Tour de Langkawi sebanyak RM3.5 juta.

52. Agihan secara borong ratusan juta saham di Bursa Malaysia dengan berselindung di bawah Dasar Ekonomi Baru (DEB) kepada kroni, kaum keluarga, anak-anak para Menteri dan pemimpin BN yang bernilai berbillion-billion ringgit.


53. Pindah-milik puluhan ribu hektar tanah-tanah komersial dan konsesi pembalakan kepada anak-anak serta kaum keluarga para Menteri dan pemimpin BN yang bernilai berbillion-billion ringgit.

54. Kerugian Petronas sejak tahun 1997 apabila menandatangani perjanjian dengan ENAM PENAMA yang tidak didedahkan dalam dagangan hadapan petroleum negara dengan kadar harga murah untuk jangkamasa yang panjang. Apabila harga bahan petroleum meningkat, Petronas kekal menjual kepada ENAM penama ini pada harga murah yang telah dipersetujui.

Dan manusia yang bertanggungjawab mengatur perjanjian dagangan hadapan yang merugikan Petronas dan Rakyat ini adalah merupakan manusia yang paling lantang bersuara sekarang ini - Mahathir Muhamad. Dan beliau ingin kekal menjadi penasihat Petronas hingga mati bagi melindungi identiti ENAM JAHANAM yang menghisap darah Rakyat melalui keuntungan Petronas.

55. RM5700 untuk membeli seunit jek kereta yang berharga RM50. (*)

56. Kenderaan milik kerajaan meneguk setangki petrol bernilai RM113 dalam tempoh beberapa minit. (*)

57. Platform tiang bendera berharga RM990 dibeli dengan harga RM30,000 (*)

58. Thumb drive berharga RM90 dibeli dengan harga RM480 (*)

59. Kabinet simpanan barang berharga RM1,500 telah dibeli dengan harga RM13,500 (*)

60. Pembelian seunit lampu suluh bernilai RM35 telah dibayar dengan harga RM143. (*)

(*) - yang dinyatakan adalah sebutharga untuk SATU UNIT. Kerajaan membeli dalam bentuk pukal antara puluhan hingga ribuan unit item yang sama.

61. Perbelanjaan kempen 1Malaysia yang dibayar kepada APCO sebanyak RM76.8 juta.

62. Membayar subsidi RM17 billion kepada Penjana Tenaga Bebas (IPP)


63. Cincin berlian bernilai USD24 juta untuk Ro$mah --- kononnya pembelian telah dibatalkan – berapa pula jumlah ganti rugi yang terpaksa rakyat bayar?

64. Satu laman web 1pengguna bagi Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan dibina dan diselenggarakan dengan belanja RM1.4 juta.

65. Projek e-mel 1Malaysia yang menelan belanja RM50 juta.

66. Menggunakan Kumpulan Wang Amanah Pencen (KWAP), Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), Danaharta dan Khazanah untuk membeli saham-saham Timedotcom yang tidak laku – kerugian sebanyak RM3.3 billion.

67. Skandal Offshore Petrol Vehicle (PSC-NDSB) – rugi RM6.75 bilion


68. Rosmah sewa bilik hotel RM100,000 satu malam di Burj Al-Arab Dubai!!

69. Rosmah dan Najib sewa penthouse di Hotel Darling di Sydney pada kadar RM65,100untuk sehari semalam.

70. "Lawatan Sambil Belajar" ke Arab Saudi, Oman dan Bangladesh Rosmah and the Gang (FLOM @ First Lady of Malaysia) ditanggung kerajaan berjumlah RM134,317.76.

71. Memperuntukkan dana RM100 juta setahun untuk Rosmah berbelanja dalam projek peribadi 'Permata Negara'nya.

72. Perbelanjaan oleh Rosmah untuk mengendalikan Sidang Kemuncak Wanita Pertama yang melibatkan 15 orang wanita isteri Ketua-ketua Negara yang majoritinya daripada negara-negara Afrika yang menelan belanja RM4.5 juta untuk tempoh TIGA hari.

73. Kos ubah suai Seri Perdana sebanyak RM12.5 juta.


74. Bil elektrik kediaman rasmi PM dan TPM di Seri Perdana sebanyak RM160,000sebulan.

75. Insinerator di Broga, Semenyih, kerajaan BN yang di atas kebodohan mereka tidak mendengar keluhan rakyat, terpaksa membazirkan berbilion ringgit membatalkan projek tersebut. Insinerator yang seberat 1,500 tan dan menggunakan teknologi 'fluidized bed gasification' yang dikatakan terbesar di Asia ditaksirkan menelan belanja RM1.5 bilion (lebih kurang USD395 juta) untuk dibina dan RM200 juta (USD53 juta) bagi kos operasinya setiap tahun.

CHECK-LIST INI AKAN TERUS DIKEMASKINI DARI SEMASA KE SEMASA.

12 di sungai tenggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai tenggi - Google Blog Search


AMK Shah Alam

Posted: 25 Oct 2012 06:45 AM PDT

Program Jelajah Bas Merdeka Rakyat Ke Selangor Bersama

Dato' Sri Anwar Ibrahim, Tan Sri Khalid Ibrahim, Azmin Ali & MPN

28 Oktober 2012 (Ahad)


1)    09.30 pagi – Pekan Sungai Besi
2)    12.00 thari – Warung Ibu Nasi Ambeng, Kg Sungai Gulang-Gulang, Permatang, Tanjung Karang
3)     01.45 ptg - Pekan sg besar berhadapan restoran batu kurau Sg Besar. (Dalam laluan akan singgah sebentar sekitar 10 ke 15minit. PA sistem Cabang Sg Besar sediakan. Kena singgah kerana edaran makluman sudah dibuat)
4)     02.15 ptg – Padang Sepaktakraw, Bagan Nakhoda Omar, Sungai Air Tawar, Sabak Bernam
5)    03.45 ptg - Singgah Lubok Pusing di Dataran Pekan Bagan Terap (Dalam laluan ke Sungai Tenggi akan singgah sebentar sekitar 10 ke 15minit. PA sistem Cabang Sabak Bernam sediakan. Kena singgah kerana edaran makluman sudah dibuat)
6)    05.00 ptg – Felda Sungai Tengi Selatan
7)    07.00 mlm – Solat & Tazkirah Maghrib

       Lokasi – Masjid Abu Bakar Ali Bashah, Taman Bunga Raya, Bukit Beruntung

9)    09.00 – 10.00 mlm –  Pekan Rasa
8)    09.00 -12.00 mlm – Ceramah Perdana- Merdeka Rakyat

     Lokasi : Pusat Bandar Baru Batang Kali, Ulu Selangor

Barisan Penceramah:     

i.                    YB Dato' Seri Anwar Ibrahim

ii.                  YAB Tan Sri Khalid Ibrahim

iii.                YB Azmin Ali

iv.               YB Zuraida Kamaruddin

v.                 YBhg S Surendran

12 di ulu kelang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu kelang - Google Blog Search


Hari Ke-2 Eidul Adha : Saari Menghadiri 7 Majlis Ibadah Korban <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 29 Oct 2012 01:33 AM PDT

Hulu Kelang, 27 Oktober 2012 – Saari telah bersama-sama penduduk setempat menghadiri 7 majlis gotong-royong ibadah korban di sekitar DUN Hulu Kelang.

Saari membantu penduduk dalam gerak kerja gotong-royong ibadah korban di Surau Al-Islah, Taman Seri Keramat AU2A

Saari membantu melapah lembu korban di Surau Nurul Ehsan, Taman Desa Keramat AU2C

Saari membantu penduduk memotong daging korban di Masjid Al-Khairiah, Keramat AU3

Saari membantu memotong daging korban di Surau Al-Falah, Taman Seri Keramat Tengah AU4

Saari bergambar kenangan bersama penduduk semasa kerja gotong-royong ibadah korban di Surau Nurul Hijrah Al-Khalidiah, Kg Melayu Sg Sering

Saari berbual mesra bersama penduduk sambil memasak sup tulang di program gotong royong ibadah korban di Surau Maarif Islamiah, Dataran Kg Sg Sering

Saari bergambar kenangan bersama peserta ibadah korban Surau At-Taqwa, Ukay Perdana selepas majlis gotong royong

12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


CKT GLOBAL ENTERPRISE: PROGRAM <b>DI SELAYANG</b> DI TUNDA!!!

Posted: 23 Sep 2012 06:12 PM PDT

Saya memohon maaf kepada semua peserta kursus CKT 22/9/12 kerana program ini terpaksa di tunda kerana masalah teknikal. Saya akan membuat permohonan semula untuk mendapatkan tempat bagi kita mengadakan kursus tersebut dalam masa terdekat. CKT GLOBAL telah berurusan sejak tahun 2010 dengan Kolej ini dan tidak ada apa2 masalah sebelum ini. Mungkin perubahan prosidur telah menyebabkan program kita terpaksa di tunda tempoh hari. HARAP MAKLUM!!!
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved