ads

Jumaat, 20 Julai 2012

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Papan Tanda PKR <b>Di Ampang</b> Dicabut Tanda Protes @AzminAli <b>...</b>

Posted: 02 Jul 2012 12:18 AM PDT

Baru-baru ini ada cerita pasal Geran 300 juta yang direbut oleh MB Selangor dan Pengerusi PKR Negeri Selangor. Rupa-rupanya Keris terima maklumat jentera pilihanraya di Gombak dah mula marah. Lantas mereka cabut papan tanda PKR sebagai tanda protes kepada MB Selangor dan PKR sendiri.
Rupanya mereka ini tidak dibayar seperti yang dijanjikan. Lawaknya sebab ada pula pemimpin pemimpin sengal PKR kata orang UMNO yang cabut.

UMNO daripada dulu lagi tak pernah halang pun mereka nak pasang apa pun. Malahan yang suka bakar bendera pun pihak pembangkang. Nak tuduh UMNO jugak salah?. Gila betul!
K7L : Sekarang protes PKR dah mula dari bawah...hancur..

12 di puchong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di puchong - Google Blog Search


Our Wonderful Simple Life: Tempat mendaki <b>di Puchong</b>

Posted: 19 Jul 2012 04:05 PM PDT

Puchongpun ada tau tempat untuk mendaki bukit yang dikenali
 sebagai hutan simpan Ayer Hitam
atau Bukit Puchong atau akak suka sebut Bukit Wawasan.
Akak dengan kawan sebut Bukit Wawasan sebab
kaki bukitnya di Taman Wawasan Puchong.
Seperti yang akak bagi tau yang tempatni ditutup untuk orang awam.
Tapi dengar ceritanya sekarang tempat itu telah
dibuka kembali kerana mendapat bantahan dari pendaki dan penduduk sekitar. Maalumler di Puchongni tidak banyak tempat rekreasi yang agak mencabar.
Akak akan hanya dapat mendakinya selepas bulan Ramadan,
maalumler sekarangni agak sibuk sedikit....
Gambar tiada kaitan dengan cerita, gambar Azalia main
kuda pusing2ni di IOI Mall Puchong.
Kalau pergi sini memang kena naik bendani, dulu akak susah hati
sebab akak kena naik sekali, pening ooooo...
Sekarangni diaorang dah boleh naik sendiri, lepaskanjer...

12 di ulu kelang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu kelang - Google Blog Search


Kuliah Ustaz Kazim Elias <b>Di Hulu Klang</b> – Julai 2012 « Karim&#39;s Blog

Posted: 17 Jul 2012 08:37 AM PDT

Wacana Ancaman Pasca Modernisme dan Kekeliruan Perenialisme

Tarikh:
30 Jun 2012 (Sabtu)
Masa:
8.00 pagi – 1.00 tgh
Tempat:
Balai Ilmu, Tingkatan 1 Blok A,
Akademi Pengajian Islam
Universiti Malaya

Tajuk:

1. Post Modernisme Ancaman Terhadap Aqidah & Akhlak
Ustaz Muhammad `Uthman El-Muhammady – ISTAC – UIA
2. Kekeliruan Perenialis Terhadap Konsep Nasakh
Dr Wan Adli Wan Ramli – JAPI, Akademi Pengajian Islam UM

akarimomar Youtube Channel

Click here to go to my Youtube Channel:

Buku-buku Karangan Awang Goneng: Growing Up in Trengganu + A Map of Trengganu

DAPATKAN NASKAH ANDA SEKARANG !!!
Klik imej:

.

PLACE YOUR ORDER NOW !!!
SMS: 019-3199788 (Karim)
email: akarimomar@yahoo.com

12 di ulu yam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu yam - Google Blog Search


Pengalaman Seram <b>di</b> Jalan <b>Ulu Yam</b> ~ Tips-Petua

Posted: 19 Jul 2012 08:25 AM PDT

Berikut adalah pengalaman seram saya dalam bulan Julai 2012. Ceritanya begini:
Pada 1 Julai 2012 yang lalu, saya dan rakan tidak sebaya menumpang kawan sebaya untuk pulang ke Kuala Lumpur. Kami bertolak selepas selesai solat Maghrib menaiki merz kawan saya itu dari Tanjung Malim. Memandangkan kawan saya ingin singgah di rumah abangnya di Batang Kali, maka dengan kuasa vetonya beliau memandu mengikut Jalan Ulu Yam.  hehehe!
Anda pernah melalui Jalan Ulu Yam? Jalannya boleh tembus ke Batu Caves. Agak menyeramkan tapi bagi saya first timer ni, ianya memang seram!! Tanpa kemudahan lampu jalan, keadaan jalannya yang  banyak selekoh, diiringi kilat petir sambil diselangi hujan gerimis dan kadangkala lebat... saya kesejukan dan sakit perut pulak tu!! Saya berdoa agar dapat sempat qadha hajat besar di tempat yang sepatutnya... 
****seramnya cerita Waris TV3 ni. ish! ish!**** (iklan)
Setelah hampir hhhmmmm... saya tak pasti berapa jam tempoh sebenar perjalanan kami tapi saya sangat bersyukur kerana kami berjaya melalui Jalan Ulu Yam yang menyeramkan itu. Kawan saya memang seorang pemandu yang hebat! Setibanya di kawasan jajahan Batu Caves, saya menerima satu mesej iaitu:
aiikk?? ape menda ape? aku ade sent msg ke tadi?
maka dengan pantasnya Outbox disiasat dan mendapati mesej berikut:
Apakah??? Adakah alien Ulu Yam cuba menjadikan saya perantara untuk menghantar mesej kepada seluruh rakyat Malaysia?? Apakah mesej sebenar yang hendak disampaikan? hhhhhhmmmmm... Mujur saya tidak menjadi mangsa penculikan misteri UFO macam di luar negara tuuuu....

12 di meru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di meru - Google Blog Search


1 TAIPINGMALI: Respon Pasaraya Mydin <b>di Meru</b> Raya.

Posted: 02 Jul 2012 02:05 AM PDT

Pihak Pengurusan Pasar Raya Meru Raya Ipoh turut dikejutkan dengan kehadiran kumpulan politik berkenaan di premis kami kerana tiada sebarang permohonan ataupun maklumat dibuat kepada pihak Pengurusan pasar raya kami.

Kehadiran kumpulan politik ini secara tiba-tiba sekaligus mengedarkan risalah yang sememangnya diluar pengetahuan kami telah menyebabkan pegawai Keselamatan kami menghampiri mereka serta memohon agar menghentikan segala aktiviti yang dijalankan. Namun teguran kami tidak diambil endah malah pegawai keselamatan kami telah dimarahi pula.

Ekoran daripada ini, pihak Pengurusan Pasar Raya MYDIN Meru Raya telah berjumpa ketua kumpulan politik berkenaan meminta secara baik agar menghentikan sebarang perkumpulan dan pengedaran risalah serta beredar dengan tenang. 

Kumpulan politik berkenaan kemudian memohon maaf serta terus beredar di bawah pengawasan pihak Keselamatan kami.

Saudara Razman yang dihormati,
Sebelum ini terdapat juga beberapa parti politik yang hendak singgah di beberapa cawangan pasar raya kami tetapi mereka membuat permohonan secara bertulis. Tetapi apa yang berlaku pada hari ini adalah sama sekali tanpa pengetahuan apatah lagi persetujuan kami kerana kami amat arif akan sensitiviti di kalangan masyarakat Malaysia ini. Matlamat kami hanyalah untuk berniaga serta menawarkan belian terbaik untuk para pelanggan kami disamping membantu usahawan-usahawan tempatan.

Kami harap penjelasan di atas telah mengupas perihal perkara yang sebenarnya dan semoga pandangan was was dari saudara terhadap pasar raya MYDIN milik anak tempatan ini berikutan isu di atas telah terjawab.

Salam hormat dari kami serta Salam Syaaban.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

12 di petaling jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di petaling jaya - Google Blog Search


Malam Ini Pidato Perdana #MerdekaRakyat <b>di Petaling Jaya</b> Selatan

Posted: 12 Jul 2012 01:48 AM PDT


12 di kuala langat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala langat - Google Blog Search


PAS Dan PKR <b>Kuala Langat</b> Mahu Ketepikan DAP Sebab Kerusi N <b>...</b>

Posted: 11 Jul 2012 08:14 PM PDT



Woohooo! Semalam Keris lepak dengan beberapa orang PAS di Telok Datok. Kata mereka sekarang ini terdapat perebutan kerusi dimana N52 Telok Datok sedang direbut oleh DAP dan PKR Kuala Langat.

Calon DAP yakin mereka menang besar manakala PKR pula rasa mereka dah banyak buat kerja dan mereka yang layak dapat kerusi tersebut. DAP pula telah dicabar oleh PKR untuk bertanding kerusi Parlimen kalau berani. Menurut mereka adegan cabar mencabar berterusan sehingga suasana hampir tegang sebelum mereka keluar mesyuarat. Sehingga ke hari ini siapa calon masih belum dapat diputuskan. Kes ini telah tersebar ke akar umbi sekaligus banyak ahli-ahli PAS dan PKR tidak puas hati dengan DAP Kuala Langat.

Patutlah kalau ada ceramah PAS atau PKR di kawasan Kuala Langat tidak akan wujud bendera DAP. Jarang sekali pula Keris dengar DAP berceramah dan kalau ada pun hanyalah untuk cukup syarat itupun yang datang sebab takut jawatan mereka hilang Tak percaya yang DAP telah ditolak orang PAS dan PKR sendiri di Kuala Langat?

Kelmarin ada satu ceramah DAP yang dibuat di Kg Sri Cheeding Kuala Langat, penceramah dia adalah seorang ADUN DAP yang dibawa khas daripada Sekinchan. Promosi merekagila-gila sehingga keluar berbagai arahan dari kepimpinan parti masing-masing untuk hadir ke ceramah tersebut. Yang hadir memang beribu iaitu cuma dalam lingkungan 50 orang sahaja.




Ramaikan? Haaaa..Inilah bukti DAP telah ditolak di Kuala Langat. Sabotaj oleh ahli-ahli Pakatan sendiri. Nak cakap apa? Jika ada pertandingan banyak penjuru pun Keris tak hairan nanti.
Dengarnya Nurul Izzah kena buat laporan bagi kat Papa. Papa dia tahulah kot Abdullah Sani memang tak layak dah bertanding Kuala Langat sebab dia pun dikatakan antara punca perpecahan Pakatan di Kuala Langat.

K7L : DAP tengah menggelabah di beberapa kerusi?..

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved