ads

Isnin, 29 Ogos 2011

12 di cheras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di cheras - Google Blog Search


Pembantu Jualan Diperlukan <b>di Cheras</b> • Malaysiads.com <b>...</b>

Posted: 23 Jul 2011 09:18 AM PDT

Pembantu Jualan diperlukan sepenuh/separuh masa

Syarat:
-18 tahun ke atas
-Ada kenderaan sendiri amat digalakkan
-tidak perlu pengalaman

Galakkan khusus:
-pelajar universiti/kolej,pekerja kerajaan/swasta,
penganggur yang sedang mencari pekerjaan

Berminat boleh hubungi atau sms
Aben (019-4525098)

12 di kuala kubu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala kubu - Google Blog Search


Bersama puteri melawat pesakit dan sampai sumbangan <b>di</b> Hospital <b>Kuala</b>

Posted: 20 Aug 2011 08:35 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Bersama puteri melawat pesakit dan sampai sumbangan di Hospital Kuala Kubu Bharu. by Dato' Mohamed Idris Abu Bakar · Image. Sent from my iPhone. Tweet. Posted from Kuala Kubu Bahru, Malaysia. Posted from ...

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


DEMO GABUNGAN CEGAH MURTAD <b>DI</b> MASJID <b>NEGERI SELANGOR</b> | Pribumi <b>...</b>

Posted: 12 Aug 2011 03:45 AM PDT


Demonstrasi aman telah diadakan di Masjid Negeri Selangor, Shah Alam sejurus selapas solat Jumaat.
Demonstrasi bertujuan menyokong tindakan JAIS dalam melaksanakan tanggungjawab mereka mempertahan Agama Islam seperti yang temaktub dalam perlembagaan Negeri dan Negara yang menghalang penyebaran agama selain Islam kepada pengganut agama Islam.

Parti politik diminta tidak campurtangan dalam usaha JAIS melaksanakan tanggungjawab mereka seperti yang termaktub didalam Enakmen Jenayah Syariah.
Demonstrasi ini bukan bertujuan untuk memusuhi agama lain dalam negara ini tetapi mengingatkan mereka supaya patuh kepada undang-undang dan Perlembagaan Negara.
Turut dibidas segelintir orang melayu/islam yang menjadi agen mengajak orang Melayu/Islam lain murtad seperti mereka.

KENYATAAN AKHBAR DEWAN PEMUDA PAS <b>NEGERI SELANGOR</b>

Posted: 08 Aug 2011 03:41 PM PDT

PENGURUSAN ZAKAT PERLU LEBIH EFFISIEN

Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor (DPPNS) bersetuju dan menyokong tindakan PAS Pusat untuk bertemu dengan pihak JAIS dan pihak Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) untuk meredakan polemik isu serbuan pihak JAIS ke atas sebuah gereja di Damansara Utama berdasarkan laporan ada usaha pihak-pihak tertentu yang cuba untuk memurtadkan orang Islam.

Inisiatif yang di ambil PAS Pusat ini diharapkan akan dapat menjernihkan suasana tidak tenteram dan sangka buruk masyarakat terhadap pihak JAIS yang cuba untuk menjalankan tanggungjawab mereka berdasarkan laporan yang diterima ataupun pihak gereja yang hanya bertujuan menjalankan aktiviti kebajikan mereka. Semua pihak yang terlibat perlu di beri peluang untuk membela diri mereka sendiri setelah Dato' Hasan Mohamed Ali, EXCO Negeri Selangor, sendiri telah memperjelaskan tindakan dan kenyataan beliau terhadap operasi JAIS tersebut kepada Ahli Jawatankuasa PAS Pusat.

Selain itu, Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor juga bersetuju dengan pandangan Dr. Mohd Asri Zainal Abidin (MAZA) supaya pihak yang bertanggungjawab terhadap Agama Islam  dalam negara ini perlu mengambil tindakan pro aktif untuk menjaga kebajikan ummat Islam di dalam Negara Malaysia ini dengan mengurus tadbir dan mengagihkan wang Zakat kepada asnaf-asnaf yang layak secara telus tanpa banyak birokrasi pentadbiran.

Wang Zakat yang dikutip setiap tahun meningkat tetapi dalam masa yang sama orang-orang Islam masih lagi dihimpit kesusahan dan kesempitan hidup. Bilakah lagi Negara Malaysia yang telah 54 mencapai kemerdekaan dan mengaku sebagai sebuah Negara Islam ini boleh mencapai sepertimana zaman Khalifah Umar Abdul Aziz yang telah mengagihkan duit Zakat secara selayaknya sehingga tiada lagi orang yang layak untuk menerima Zakat pada zaman beliau memerintah. Itulah keberkatan pemerintahan berteraskan Islam yang syumul.

Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor juga merasa terpanggil untuk meminta supaya pihak yang mempunyai 'autoriti' tentang zakat di nageri Selangor supaya tidak terlalu bangga dengan kutipan yang meningkat setiap tahun tetapi dalam masa yang sama terdapat keluhan asnaf-asnaf yang mengeluh kerana dinafikan hak zakat mereka. Wang zakat adalah amanah yang perlu diurus dengan sebaik mungkin dan sampai kepada penerima yang berhak.

Dewan Pemuda Pas Negeri Selangor berharap supaya pihak MAIS dan Lembaga Zakat Selangor perlu mendepani dan menunjukkan teladan kepada negeri-negeri lain untuk mencontohi kebijaksanaan pengurusan zakat semasa pemerintahan Khalifah Umar Abdul Aziz sebagai sebuah negeri yang maju dan mampan. Sepatutnya pengurusan zakat di Selangor telah dapat membangunkan ekonomi dan taraf hidup masyarakat Islam di Nageri Selangor kerana kutipan tahunan yang cukup memberangsangkan.

Papan tanda billboard berkenaan zakat boleh bertukar setiap 6 bulan, penyewaan dewan kuliah untuk pengurusan zakat di premis-premis yang di sewa bukan di dewan kuliah masjid-masjid, pusat hemodialisis pun di premis yang di sewa bukan di premis masjid serta ahli jawatankuasa mesyuarat MAIS di bayar elaun untuk menghadiri mesyuarat menunjukkan kemampuan pengurusan kewangan MAIS dan Lembaga Zakat Selangor.

Oleh itu Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor berharap tidak ada lagi pemberitaan di dalam media cetak dan elektronik yang mengatakan bahawa ada ibu tunggal yang dinafikan hak mereka untuk mendapatkan zakat, ada saudara baru yang langsung tidak diberikan zakat, ada pelajar-pelajar anak Selangor yang ingin melanjutkan pelajaran mereka ke peringkat yang lebih tinggi terpaksa memendam hasrat kerana tiada sumber kewangan untuk menampung kos pengajian mereka, ada mangsa hutang orang Islam yang dibunuh secara kejam kerana tidak mampu melunaskan hutang dan ada orang Islam di negeri Selangor yang masih lagi tinggal di dalam kehidupan yang penuh dengan kedaifan dan kesusahan.

USTAZ HASBULLAH MOHD RIDZWAN
KETUA PEMUDA
DEWAN PEMUDA PAS NEGERI SELANGOR

08 Ogos 2011

KENYATAAN AKHBAR DEWAN PEMUDA PAS <b>NEGERI SELANGOR</b>

Posted: 02 Aug 2011 04:13 AM PDT

PEMUDA PAS SELANGOR UCAP TAHNIAH

Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor (DPPNS) mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Selangor yang telah meneruskan secara berperingkat agenda memberikan kemudahan akses internet percuma kepada rakyat negeri Selangor. Projek Wireless City Selangor yang dilancarkan pada 10 April yang lalu di Medan Selera Prima 2, Seksyen 2, Shah Alam telah mula memasuki kawasan persekitaran seperti di Seksyen 3, Seksyen 9, Kompleks PKNS dan Dataran Shah Alam di Shah Alam dan beberapa kawasan di luar bandar seperti di Medan Selera Bandar Utama, Batang Kali dan Restoran Fazlina Maju di Kuala Kubu Baru.

Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor percaya kewujudan Wireless City Selangor akan dapat melahirkan golongan rakyat yang berilmu dan bermaklumat menepati Agenda Kerajaan Negeri yang berhasrat melahirkan generasi modal Insan yang terbaik dan berkualiti yang akan membina masyarakat madani yang cemerlang di negeri Selangor.

Selain itu, Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor mengharapkan agenda Wireless City Selangor ini dapat diperbanyakkan lagi kewujudannya di kawasan-kawasan luar bandar lagi supaya mereka dapat mendapatkan maklumat-maklumat terkini tentang pelbagai isu, perbahasan dan lain-lain perkara yang boleh di akses melalui internet. Semoga Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Selangor akan terus komited memberikan perkhidmatan terbaik kepada rakyat negeri Selangor.

USTAZ HASBULLAH MOHD RIDZWAN
KETUA PEMUDA
DEWAN PEMUDA PAS NEGERI SELANGOR

02 Ogos 2011

12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


xoxo: Sepetang <b>di Jeram</b> + 2nd wedding Anniversary

Posted: 09 Aug 2011 12:56 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Sepetang di Jeram + 2nd wedding Anniversary. woot woot...my wiken was fab..I met my parents n we were having bbuka puasa bersama..such heaven!! fab foods + families...There is nothing more I wish for *except for winning ...

12 di puchong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di puchong - Google Blog Search


DSC_1012 : Berbuka puasa <b>di Puchong</b>. | Flickr - Photo Sharing!

Posted: 27 Aug 2011 08:24 AM PDT

keyboard shortcuts: previous photo next photo L view in light box F favorite < scroll film strip left > scroll film strip right ? show all shortcuts

DSC_1013 : Berbuka puasa <b>di Puchong</b>. | Flickr - Photo Sharing!

Posted: 27 Aug 2011 08:25 AM PDT

keyboard shortcuts: previous photo next photo L view in light box F favorite < scroll film strip left > scroll film strip right ? show all shortcuts

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


Sepaktakraw: Duta (belum rasmi) Bolarotan muncul Naib Johan <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 29 May 2011 09:23 AM PDT

Bro M atau nama sebenarnya Mohd Khaizir muncul naib johan di sebuah kejohanan di Dengkil hari ini. Bersama regu 'keras' nya Bro M berjaya layak ke peringkat akhir. 
Apa yang menarik, beliau bertarung sambil bersarungkan T-Shirt eksklusif Bolarotan.com yang tertulis dibelakangnya TEKONG
Ramai yang ingin beraksi bersama beliau. Bolarotan.com sudah melamar beliau untuk beraksi di Kejohanan KFC Utusan 2011. Nantikan aksi beliau!

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


Ikrar Pemuda: PM tak dapat sambutan <b>di Klang</b>?

Posted: 17 Aug 2011 04:51 PM PDT

"Ketrampilan dan kejayaan Menteri Besar Tan Sri Khalid memimpin Selangor bersama Pakatan Rakyat nampaknya membuatkan BN susah cari makan di Selangor dalam PRU akan datang..


Lihat bukti-buktinya..
Begitulah sambutan TIDAK SEBERAPA rakyat Selangor terhadap Dato Najib dalam majlis berbuka puasa semalam."
Berita di atas adalah draft penulisan yang mungkin sedang berada di dalam otak pengarang-pengarang penulis Pakatan Haram hehehehe...
Dan ketahui cerita selanjutnya beserta gambar-gambar lain di sini...
*gambar-gambar di cilok dari blog gerakan timur

12 di kapar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kapar - Google Blog Search


PM Sampai Sumbangan RM75,500 Kepada 128 Masjid Dan Surau <b>Di</b>

Posted: 17 Aug 2011 07:13 PM PDT

- Aug 18, 2011 10:13:18.

PELABUHAN KLANG, 17 Ogos (Bernama) — Datuk Seri Najib Tun Razak menyampaikan sumbangan kerajaan persekutuan berjumlah RM75,500 kepada 128 buah masjid dan surau di kawasan Parlimen Kapar.

Sumbangan itu disampaikan selepas Perdana Menteri menunaikan solat Isyak dan Tarawih bersama-sama 2,500 jemaah di Masjid As-Sa'adah, Bandar Baru Sultan Sulaiman di sini.

Sumbangan berkenaan disampaikan kepada 23 buah masjid dan 105 buah surau di kawasan parlimen berkenaan dengan setiap masjid menerima RM1,000 manakala surau mendapat RM500.

Najib yang juga Pengerusi Badan Perhubungan Umno Selangor turut menyampaikan sumbangan khas kepada Persatuan Warga Emas Bandar Baru Sultan Sulaiman sebanyak RM15,000 dan Surau Fasa 4, Bandar Baru Sultan Sulaiman sebanyak RM10,000.

Beliau juga menyampaikan sumbangan khas sebanyak RM5,000 masing-masing kepada Surau Flat Cemara, Surau Fasa 2, dan Surau Kastam, ketiga-tiganya di Bandar Baru Sultan Sulaiman.

Selain itu, Perdana Menteri menyerah sumbangan RM7,000 kepada empat mangsa kebakaran di kawasan itu.

Terdahulu, Najib meluangkan masa berbuka puasa di Padang Awam Pangsapuri Sri Perantau bersama-sama kira-kira 10,000 penduduk sekitar kawasan itu.

12 di beranang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di beranang - Google Blog Search


Konnichiwa!!!: Salam Merdeka Raya 2011

Posted: 28 Aug 2011 09:08 AM PDT

Konnichiwa,... Salam Aidilfitri... Salam Kemerdekaan... Alhamdulillah, tahun 2011 agak unik bagi warga Malaysia kerana menyambut dua perayaan secara berturut... Insyaallah umat islam seluruh Malaysia akan menyambut Aidilfitri pada 30 Ogos 2011.. manakala hari kemerdekaan ke-54 pula pada 31 Ogos... So, tahun nih MERDEKA RAYA!!!....
Jadi, disini aku, Azlizul (masterzul), empunya blog ini ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri,, Maaf Zahir & Batin kepada semua pembaca blog Konnichiwa!!!... Semoga korang sume menikmati suasana meriah dan ceria hari raya aidilfitri tahun ini sempena meraikan kemenangan setelah sebulan berpuasa... Maaf atas segala ketelanjuran dalam penulisan atau comment2 yang menyakitkan hati... hehe... 0-0 hokeyh!!..
Kepada rakan-rakan yang mengenali sama ada di Beranang, ex-student SMT Dato' Lela Maharaja Rembau 06/07, kenalan2 di UTHM (terutama bdk2 kelas ddt yang gempak!) mahu pun kenalan di Jepun (wakakaaka!! poyos giler! ade ke...) ... aku ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri... Maaf atas kesilapan yang disengajakan atau xdisengajakan...heeeeee... hope korang gumbira di hari mulia... kpd bdk2 kemasukan UTHM 2011-2012... hah! medical check up dah settle?? borang dah isi?? jumpe pada 7 September t.. horait!!!...
Raye,, raye gak... jangan lupa... hari merdeka!... tapi makin lama makin suram perayaan kemerdekaan ini... salah rakyatkah? huhu.. pada aku cukup sekadar buat solat hajat atau bacaan yassin atau bacaan doa kesyukuran di seluruh masjid di Malaysia... mohon kesejahteraan dan keamanan negara... pada yang agama lain pon boleh buat di rumah ibadat masing2 mengikut cara masing2... xperlu nak buat konsert bagai... membazir!.. ahaks... ape2 pon... moga Malaysia terus maju dan makmur,, tersingkirlah mane2 pemimpin yang xberguna... bikin bala je... ngaaa~
SALAM MERDEKA RAYA 2011^^

12 di morib - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di morib - Google Blog Search


Teratak Nilai ........: Honeymoon <b>di Morib</b>

Posted: 31 Jul 2011 04:10 AM PDT


Bye-Bye
Posing jap...

cik puan olympus berbicara...: bersukaria <b>di morib</b>...

Posted: 23 Jul 2011 09:48 PM PDT

baru aku pasan banyak sungguh aku berhutang gambo
jom mulakan ngan gold coast morib resort...
since vacation ni disponsor oleh tokey en olympus, kitorang takleh nak pilih2 bilik...
ni la gambo deluxe room single bed... simple... tapi aku suka...
kitorang dapat water theme park view... sronot sebab dapat tengok gelagat orang mandi manda berjimba ria...
ni la theme park yang kami dok sakan main sampai tak ingat nak balik... ekekeke...
sblom tido, layan minum tea dulu...
kasik badan panas pas layan berendam dalam jacuzzi...
next time nak datang bawak da whole family la...
besh wooo ada water theme park...

12 di shah alam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di shah alam - Google Blog Search


Politik Harian: Perhimpunan Aman Anti Murtad <b>Di Shah Alam</b> <b>...</b>

Posted: 11 Aug 2011 07:00 PM PDT

Satu perhimpunan aman isu murtad akan diadakan di sekitar Masjid Negeri Shah Alam hari ini, ianya bagi mempertahankan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) berhubung insiden serbuan JAIS ke atas Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) Rabu malam ketika berlangsung majlis murtad. 

Penceramah yang hadir Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Nordin.

Kepada rakan-rakan dari parti PAS, PKR yang mempunyai kesedaran digalakkan untuk hadir bersama mempertahankan Islam.

12 di meru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di meru - Google Blog Search


Ada 20 Kasus Pembalakan Liar <b>di Meru</b> Betiri - AntaraNews.com

Posted: 14 Jun 2011 10:29 AM PDT

Ilustrasi Pembalakan Liar (www.greenpeace.org)

Berita Terkait

Jember (ANTARA News)- Sebanyak 20 kasus pembalakan liar terjadi di kawasan Taman Nasional Meru Betiri (TNMB) yang berada di Kabupaten Jember dan Banyuwangi, Jawa Timur, selama lima bulan terakhir (Januari-Mei) 2011.

Kepala Polisi Hutan (Polhut) TNMB, Musafa, Selasa, mengatakan sebanyak 20 kasus pembalakan liar tersebut, hanya empat kasus yang diproses oleh petugas TNMB dan aparat kepolisian.

"Sebanyak 16 kasus pembalakan liar lainnya hanya temuan petugas dan tidak ada tersangkanya. Petugas hanya menemukan bekas kayu hutan yang sudah ditebang dan sejumlah gelondongan kayu di pinggir hutan," tuturnya di kantor TNMB Jember.

Ia menjelaskan kasus penebangan kayu secara ilegal terbanyak berada di kawasan Seksi Pengelolaan Taman Nasional (SPTN) Wilayah II Ambulu yang luasnya mencapai 28.370 hektare (ha).

"Kawasan SPTN Wilayah II meliputi Desa Sanenrejo, Andongrejo, Wonoasri dan Bandealit. Jumlah petugas yang memantau wilayah itu sangat terbatas, sehingga pembalakan liar masih saja terjadi di kawasan TNMB," paparnya.

Musafa mengemukakan jenis kayu yang paling banyak ditebang oleh pelaku biasanya jenis kayu sapen, kemuning dan garu karena kayu tersebut mudah dijual untuk kebutuhan rumah seperti untuk pintu dan jendela.

Selain pembalakan liar, lanjut dia, selama lima bulan terakhir juga terjadi perburuan satwa liar sebanyak dua kasus, perambahan hutan sebanyak satu kasus, dan gangguan hutan di kawasan konservasi sebanyak empat kasus.

"Kemampuan petugas polhut sebanyak 33 orang untuk mengawasi kawasan konservasi Meru Betiri seluas 58 ribu ha tidak seimbang, namun petugas akan mempersempit ruang gerak pelaku pembalakan liar," katanya menjelaskan.

Menurut dia, jumlah pembalakan liar tahun 2010 sebanyak 43 kasus, tahun 2009 sebanyak 58 kasus, dan tahun 2008 sebanyak 65 kasus, sehingga ada kecenderungan kasus pembalakan liar di kawasan Meru Betiri menurun.

"Mudah-mudahan kasus pembalakan liar tahun ini menurun dengan kerja keras yang dilakukan petugas polhut dalam mengawasi pelaku ilegal logging," katanya.
(KR-MSW*F002)

Editor: Aditia Maruli

COPYRIGHT © 2011

Ikuti berita terkini di handphone anda di m.antaranews.com

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


Iftar kat Rest Murni&#39;s Discovery <b>Bandar Sunway</b> - comot

Posted: 24 Aug 2011 09:33 PM PDT

Salam korang dan selamat menjalani ibadah berpuasa bagi hari ke 25 ok..Ok ape yang ako nak share kali ini adalah segala mengenai makanan yang ako dah berjaya hadap dan cuba habiskan..ok walau hakikatnya ako bukan lah seorang kakie makan yang havoc tentang makanan, bagi ako hanya suka mencuba merasa dan seterusnya menilai dan takkan la plak ako makan sampai perut ako sentap hingga akhirnya ako terpakse berjalan seperti orang mengandung 4 bulan..camtu??..

So destinasi kali nih ako telah ke Bandar Sunway di atas jemputan " wah kelas ko jah" cam iklan Ribena kan kan..??

Ok ko search jerw nama die nih kompom akan jumpa lah..

Apa yang telah ako cuba merasa kat restoran nih adalah

LILY SPECIAL RM6.00

Ok sila ampun segala menu kat bawah nih termasuk dalam pakej buffet yang telah di bayar oleh?? RM25 seorang..adakah ia berbaloi???

Lauk berat yang ako dah hadap..sila maafkan nak komen nih..ikan kembong die cam semalam punya ok..ayam merah die cam kayu keras dowh..siap nak keluar lompat dari plate ako..kuah kicap..tah hape2 tah..xtau nak ngomel, telur puyuh lemak..ciss pantang tul masak lemak xpedas.. (keseluruhan komen ako adalah kurang sedap..)

Hah bab kuih dan ayam chiken chop yang ako xleh blah tuh xda lak sos blacpapper..ako xsempat nak cedok dah kering lah mangkuk kuah tuh..so ako ngn rase kekesalan yang teramat menyentap ayam tuh semata2 tanpa kuah..apa rase??erm rase ayam jela..dah nama pun ayam chop kan..miahahahah..bab kueh lah yang puding putih gebu dah belang2 itam ala2 cincau tu ..cam badan lembu pun hado (ok sila lupakan nanti ingat daging xleh makan lak ako) sangat sedap wooo sebab ako suka makanan yang kurang manis sebab ako dah cukup manis untuk itu dan paling penting adalah dapat elakkan dari dapat penyakit hokey..

Ini juadah pembuka yang sememangnya sampai lebam xlaku dan xda sape yang nak usik..ako je yang rembat 2 potong tembikai nih ekekek..

Sate omaingaih.....xsedap lansung dahla masin sate lak kedekut tul kurus kering kerempeng ala2 badan ako nih hah nak makn xnikmat..sbb harus jugak ko makan 10 cucuk baru terjadiknya tahi gigit..(dapat bayangkan x berapa cinoneknya sate die) kuah die agak masin..adeii tukang masak nih terlalu pemurah ngn serbuk garam hape..erm..totally my comment r not worth..

Gulai lemak ketam..ish hendon masak pun tau pedas ini ape org yang masak xpedas lansung ako kurang berminat da..xpe lah stakat ini yang ako sempat merasa yang lain ako xnak komen sebab memang ramai yang cakap kureng ok..(bagi ako lak mayb the chef have their own reason y masak camtu punya rasa..sebab puasa kot..kan kan)

lepas kenyang lebam ako bergambar sakan la plak ok..

makan ko sambil layan FB boleh..alah pe da hal dah tu mmg habit ako suka snap ape yang patut..sampai da yang snap gambar ako pun ako xperasan

si Mira aka Son o so'on ekekek

anak tuan zaini

wif aisyah aka Aloya

kak biha wif her daughter's ieman sweet iman ok

tu dia..die mai da mai da..miss photogenic Qaseh..

ngan cik zurai aka yai

da lovely one my Izyan liyana..kawan diet baru...ekekek

P/s :  Apa apa pun yang best sebab sume dapat berkumpul dan beramah mesra walau ada segenlintir ako xberapa nak mesra atas sebab ako pun xkenal dorang stakat senyum kambing slalu ako sumbangkan ok..so..apa yang buat ako suka sangat adalah suma berkumpul dan bersuka dan riang ria ala2 cuti xskolah ok..

Ok lah ape yang ako dah mengarut nih pe2pun layan seyh..

12 di batu caves - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batu caves - Google Blog Search


Mengunjungi Dewa Murugan <b>di Batu Caves</b> « sepatu merah

Posted: 14 Jun 2011 08:33 AM PDT


Batu Caves

Sabtu 11 Juni lalu, saya dan dua orang teman dari KBR68H menyempatkan diri untuk mengunjungi Batu Caves, sebuah kawasan kuil Hindu di daerah Selangor, 13 kilometer dari Kuala Lumpur. Kami berangkat dengan kereta komuter/KTM  dari KL Sentral. Harga tiket 1 RM atau sekitar 2.800 rupiah. Perjalanan hanya menempuh waktu 20 menit dan berhenti di stasiun Batu Caves.

Sampai disana, hal yang langsung menarik perhatian saya adalah adanya patung Hanoman berwarna warni yang tingginya tak kurang dari 15 meter. Selain itu, suara musik dan nyanyian dari dalam kuil uga tedengar indah. Tapi itu belum apa apa, karena kita belum sampai di tempat utama. Di depan gerbang menuju kuil dalam gua, ada sebuah patung Dewa Murugan berwarna emas dengan tinggi 43 meter.

Dewa Murugan adalah Dewa Hindu yang terkenal di kalangan orang Tamil di negara bagian Tamil Nadu di India, dan Sri Lanka. Dia juga dikenal dengan berbagai nama, seperti misalnya Murugan, Kumara, Shanmukha, Skanda dan Subramaniam. Dia merupakan Dewa perang dan pelindung negeri Tamil. (Sumber: wikipedia)

Kuil di dalam gua

Setelah menikmati keindahan patung dewa Murugan, kita harus berjalan menaiki 200 lebih anak tangga untuk menuju kuil utama yang terletak di dalam gua. Lumayan panjang perjalanan yang harus ditempuh apalagi cuaca cukup panas. Tapi dengan perlahan namun pasti akhirnya kami tiba juga di dalam gua, tempat kuil utama berada. Selain itu hampir di setiap sudut di dalam gua, terdapat kuil kuil kecil atau patung patung dewa. Meskipun bukan pada hari besar, kuil ini tetap ramai dikunjungi oleh para umat yang ingin berdoa.

Kalau ingin merasakan suasana istimewa di Batu Caves, kita bisa datang pada bulan Februari, tapi sayang saya tak tahu tanggal pastinya. Tapi yang jelas, pada bulan Februari kita bisa menyaksikan perayaan Thaipusam. Pada saat itu, ramai orang yang datang untuk berdoa dan melihat berbagai macam atraksi.

Property Briefs | Broadcast.my

Posted: 29 Aug 2011 02:15 AM PDT

Batu Caves as your neighbour
IF you fancy having a cultural icon as your neighbour, check out Amara, located right at the foot of Batu Caves and a short walk to the Batu Caves KTM Komuter station. Until recently, all but two of its 696 units were sold out within two months: a 1192 sq ft garden unit costing RM376,000, and a 1983 sq ft duplex unit costing RM571,000 (RM288-RM315 psf).

Within the last day or so however, two more units have become available, likely due to previous bookings not being able to obtain a loan. The first is A-12-3A which has 998 sq ft of built-up area, with a Kepong view and three car park spaces, costing RM305,000 (RM305 per sq ft).

The second is D-04-07 with 1012 sq ft of built-up area, with condo view and two car park spaces, selling at RM305,000 (RM301 per sq ft).

There's a 5% discount and DIBS (developer absorbs interest during construction) on top of that, though it's designated a commercial serviced residence so water and electricity rates may be higher than for residential properties.

Those interested can call the sales gallery at 03-6187 7999, 016-333 1199.

Two days more for RM200,000 rebate
UNTIL Wednesday 31 August, Sunrise is offering a RM200,000 rebate certificate on its luxury MK28 condominiums, together with also a 10% special incentive scheme discount.

MK28 is currently being constructed at the end of Jalan Kiara near Mont Kiara Meridin. It will offer two towers of large high-end condominium units with built-up areas ranging between 2,535 sq ft and 3,000 sq ft. There are six units per floor serviced by nine lifts. Each unit has its own lift lobby.

The cost of a 2,535 sq ft unit costs from RM1,978,000, or RM1,580,200 after the discounts (RM623 per sq ft, after these discounts). The developer will offer DIBS while subsidising legal fees for the sales and purchase agreement as well as for the loan, together with stamp duty for the loan.

A new extension to Mont Kiara International School will also begin construction next to the site.

Those interested can call the sales gallery at 03-2718 7777.

12 di sabak bernam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sabak bernam - Google Blog Search


cikgu shima: LATIHAN PUSAT <b>DI SABAK BERNAM</b>

Posted: 19 Jul 2011 07:50 AM PDT

Gambar-gambar kenangan berada di Sabak Bernam bagi memantapkan pasukan Selangor.




12 di ijok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ijok - Google Blog Search


Malam Ini Jam 9 <b>Di Ijok</b>…!! Khalid Gagap Akan Di Bogelkan <b>...</b>

Posted: 22 May 2011 02:46 AM PDT

Malam Ini Jam 9 Di Ijok…!! Khalid Gagap Akan Di Bogelkan

SSDE 3 DUN IJOKTarikh : 22 Mei 2011 [Ahad]Waktu : 9 MalamTempat : Lot 130 Jalan Pakat, Batu 4 Ijok,Bestari Jaya, SelangorPenceramah :D atuk Othman – Mantan Timb Menteri Jabatan Perdana MenteriKhairul Anuar Saimon – Mantan Setiausaha Kehormat KEMUDI

Kredit to: http://medan-info-kita.blogspot.com/2011/05/malam-ini-jam-9-di-ijok-khalid-gagap.html

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved