ads

Jumaat, 5 April 2013

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


Exco <b>Negeri Selangor</b> Sombong Punca Air Tak Ada <b>Di</b> <b>...</b> - Keris 7 Lok

Posted: 27 Mar 2013 11:11 PM PDT

Umum tahu masalah air di Selangor semakin hari semakin serius namun ia ditenggelami dengan isu pencerobohan yang sedang berlaku di Sabah. Namun rakyat Selangor tidak akan melupakan saat tiada bekalan air.

Malahan di beberapa kawasan kebelakangan ini seperti Ampang, Pandan dan terkini pelajar UiTM kampus Puncak Perdana telah mengalami gangguan bekalan air akan penurunan paras air di kolam kerana permintaan yang meningkat.

Eh itu Puncak Perdana tu berhampiran dengan pejabat Menteri Besar Selangor kan?

tak datang pun jumpa penduduk.

Kini Keris sendiri mendengar rungutan rakyat Selangor tentang gangguan bekalan air yang dijangka berlaku tidak lama lagi. Ini yang Xavier kata cukup air? Apa yang Khalid arahkan kepada Xavier sebenarnya? Ini masalah jika beri kepada ADUN yang suka tidur dalam Sidang Negeri!

Kerajaan Selangor dengan selamba hadapnya tolak tawaran Kerajaan Negeri Sembilan yang bersedia untuk membantu dengan membekalkan air terawat kepada penduduk Selangor dan Kuala Lumpur. Tetapi malangnya Exco Kesihatan, Pekerja Ladang, Kemiskinan, dan Kerajaan Prihatin, Dr Xavier Jayakumar kata "Selangor boleh jaga diri sendiri, oleb itu Negeri Sembilan tidak perlulah susah-susah.

Haha! Jaga apanya kalau isu air yang bertahun dah tapi tak selesai-selesai pun. MB Negeri Sembilan pulak yang dituduh nak jadi hero walhal mereka tahu mereka dah tak boleh jadi hero jika MB Selangor terima tawaran bantuan MB Negeri Sembilan!

Xavier dengan berlagak sombongnya tolak walhal ketika gangguan air berlaku secara mengejut di Selangor dan Kuala Lumpur akibat kerosakan pam di rumah pam air Wangsa Maju dan Pudu Hulu akibat 'overdue usage', siapa yang hantar bantuan air?

Negeri Sembilan adalah antara kerajaan negeri yang menghantar berlori-lori tangki air dengan kapisiti air terawat bagi memastikan rakyat Selangor dapat bantuan air yang bersih. Bukan macam Kerajaan Negeri Selangor sendiri yang tak habis-habis mempolitikkan isu air.

Keris masih ingat lagi yang Kerajaan Negeri Selangor nak beli keempat-empat syarikat konsesi air Selangor dan menggunakan alasan demi rakyat Selangor, tetapi ironinya mengapa mereka tolak bantuan air daripada Negeri Sembilan sedangkan itu boleh membantu rakyat Selangor?

Ada satu benda lagi Keris nak tanya. Apakah Xavier ini memang seorang yang beradab ataupun sesiapa yang menjadi pemimpin PKR memang diajar untuk berlaku biadap? Sekalipun nak tolak tawaran bantuan dari Negeri Sembilan, tak boleh ke cakap elok-elok?

Atas dasar politik yang mana MB Negeri Sembilan orang UMNO maka niat murninya dibalas dengan perkataan-perkataan biadap? Rasanya tak perlu kurang ajar kot. Nak perli kata Negeri Sembilan nak jadi hero?

Halloooooo Xavier! Negeri Sembilan tak ada masalah air macam di Selangor! Kira untunglah jugak ada orang nak bantu. Jangan nak berlagak kata tahu urus diri sendiri bagai kalau rakyat ada yang dua tiga minggu masak dan mandi pakai air mineral yang dibeli daripada pasaraya.

Ada tu tangan dah jadi keras sebab kena angkut badi air naik tingkat 4 dan 5. Kena beli baldi banyak-banyak, pakai pun berdikit-dikit. Kesian kalau dengar cerita mereka. Jadi adakah ini kejayaan Kerajaan Negeri Selangor menguruskan air sendiri sampai sombong sangat taknak bantuan?

Jangan lupa yang Xavier dan Khalid ada 'berhutang' dengan rakyat Selangor. Nak beli konsesi-konsesi air lah, penstrukturan semula airlah, nak baiki loji lama lah, nak buat Langat 2 selepas 100 tahun lah, macam-macamlah!

Tetapi jika Keris tengok dengan teliti. Rasanya Khalid dan Xavier dah tahu yang kuasa mereka tinggal beberapa hari sahaja lagi kerana bibit-bibit kekalahan Pakatan telah mula nampak di Selangor. Sebab itu rakyat kena sedar yang mereka ini hanya datang dengan gula-gula tetapi bila dimakan rasanya kelat.

K7L : PRU13 – Tolak Pakatan dari Selangor!

12 di jenjarom - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


Coret-coret: Catatan setahun <b>di</b> SJKT <b>Jenjarom</b>

Posted: 07 Nov 2012 05:52 PM PST

Mula mendapat tawaran masa kursus dulu, aku tak percaya akan ditempatkan di SJKT. Masa mula-mula masuk di SJKT Jenjarom, aku agak ragu-ragu. Rasa tak mampu, soalan tentang logiknya aku, seorang Melayu ditempatkan di SJKT selalu datang bertalu-talu. Dengan semua rakan kerja adalah berbangsa India, rasanya ketika tu mustahil untuk aku hidup di sini. 
Tapi, Allah Maha Mengetahui. Sedikit demi sedikit, aku rasa aku dan SJKTJ adalah sama. Malah aku rasa bangga mengajar di SJKTJ. Banyak kisah lucu dan duka di sini. Paling kelakar bila anak-anak kecil tahun 1 memanggil aku kakak. DUnia mereka masih kecil. Tidak luas kerana kurang jauh perjalanan mereka. Pada mereka, orang Melayu adalah kakak (pembantu pra sekolah aku Melayu) yang membantu guru-guru mereka ketika mengajar. Seikhlasnya, aku simpati dengan mereka kerana kurangnya pendedahan.
Anak-anak ini nampak sangat semangat ingin menjalin hubungan baik dengan aku kerana aku berbangsa asing. Ketika aku beritahu yang aku bakal berpindah, mereka mengeluh dan bertanya kenapa. Ya, mereka tidak fasih berbahasa Malaysia kerana persekitaran. Tetapi mereka tetap cuba bercakap dengan aku walaupun kebanyakan waktu mereka berbahasa Tamil dengan menganggap aku memahaminya. Kelakar sangat rasanya berdepan dengan anak-anak ini. Kelakar tapi membahagiakan.
Berada di sekolah Tamil, aku selamat dari banyak perkara. Kurangnya teman berbicara menyelamatkan aku dari sudut pengurusan masa. Kemudahan tahap yang sederhana menyeronokkan aku. Mana nak dapat bilik guru yang ada 'cubicle' masing-masing. Itu tahap orang kerja pejabat. Dek kerana itu, aku mampu melengkapkan tempat bekerja aku dengan pelbagai kemudahan. Sampaikan Pushpa kata aku ni stationary shop. Even aku boleh terus mencetak dokumen disebabkan cubicle aku ada pencetak sendiri yang aku bawa dari rumah. Aku mampu menyediakan ABM sebanyak yang mungkin. Memang seronok di sini. Makan pun di meja sendiri.
Ada dua tiga perkataan yang aku belajar dari rakan-rakan guru dan anak-anak didik aku. Ukkar (duduk), paadi (baca), satham poda dei (Jangan bising), un gal dan pin gal (budak lelaki dan perempuan), sikkaru (cepat). Ada lagi kot. Tapi mungkin aku dah terlupa. Seronok juga belajar bahasa asing.
Bila permohonan tukar berjaya, aku akui hati aku separuh-separuh. Seronok juga di SJKT kerana aku sudah bersedia dengan bahan dan segala macam benda untuk tahun depan. Berpindah ke tempat baru bererti aku kena mula semula dari bawah. Setahun untuk aku menyesuaikan diri dengan suasana sedia ada. Harapnya, di sekolah baru aku dapat menyesuaikan diri nanti. I'm gonna miss my kids and colleagues... Bet, they don't believe this. :|

12 di ulu kelang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu kelang - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di ulu kelang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2013 03:02 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kurakura.My » Berbogel <b>Di</b> Lebuh Raya Duta-<b>Ulu Klang</b> (Duke)

Posted: 17 Mar 2012 10:17 PM PDT

KUALA LUMPUR: "Saya terkejut melihat rakaman dalam kamera litar tertutup (CCTV) menunjukkan seorang 'wanita' berambut panjang tanpa seurat benang di laluan itu sebelum keluar dari bilik kawalan untuk menyelamatkannya tetapi bila didekati, dia sebenarnya lelaki," kata Anuar Borohan, 40, menceritakan kejadian seorang pondan bogel merayau berhampiran Plaza Tol Batu Lebuhraya Duta-Ulu Klang (Duke), di sini, semalam.

Anuar yang juga petugas bilik kawalan trafik Duke berkata, dia menerima panggilan daripada pengguna lebuh raya berkenaan yang mengadu ternampak kelibat pondan terbabit yang berbogel di Kilometer 3 arah timur, jam 1.45 tengah hari.

"Pengguna memaklumkan, ada orang jalan kaki memasuki lebuh raya dari Jalan Duta arah ke Sentul tanpa memakai baju sebelum saya memeriksa rakaman CCTV di laluan itu.

"Saya segera keluar dari bilik kawalan yang terletak tidak jauh dari tempat pondan terbabit merayau untuk menyelamatkannya kerana bimbang dia dilanggar kereta," katanya.

Menurutnya, sebaik keluar, dia segera memujuk pondan terbabit supaya keluar dari lebuh raya.

"Bagaimanapun, dia bukan saja enggan, malah menumbuk saya tiga kali menyebabkan bibir saya berdarah.

"Walaupun kesakitan, saya meneruskan usaha memujuknya sebelum dia melibas kaki saya dengan besi penghadang jalan," katanya.

Katanya, dia terpaksa bergelut dengan lelaki itu sehingga pakaiannya koyak direntap dan terpaksa meminta bantuan pengguna lebuh raya untuk menangkapnya.

"Mujur seorang pemandu memberhentikan keretanya dan membantu saya menangkap pondan terbabit. Dia juga menawarkan kenderaannya untuk menghantar pondan itu ke Plaza Tol Air Panas.

"Di plaza tol itu, pondan itu dipakaikan selimut untuk menutup tubuhnya sebelum diserahkan kepada polis peronda," katanya.

Anuar berkata, kejadian itu kali pertama berlaku sejak tiga tahun bekerja dengan Duke dan akan dikenang sebagai pengalaman berharga.

-Hmetro-

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


PENGEDAR SAH SHAKLEE <b>DI DENGKIL</b> BANTING SEPANG KLIA <b>...</b>

Posted: 07 Mar 2013 06:22 PM PST

haha.. amekaww..

Yang tak pernah try ESP tetiba nak ESP, yang dulu was-was dengan ESP harini nak ESP.. ape cer..?

Inilah kisahnya... ESP ni adalah protin jenama Shaklee.. tiada flavor ya.. bukan sbb Shaklee kedekut nak tambah perasa coklat ka perasa anggur ka.. haha. tapi sebab nak mengekalkan keaslian soya, ketulena soya...Memang ESP ni antara hot stuff di kalangan customer saya.. malah saya sendiri wajib minum ESP setiap hari...Dan yg menambahkan keyakinan saya apabila mengetahui fakta2 tentang ESP.. mmg pilihan terbaikkk... Anggap jelah ini sebagai refresher..
Istimewanya ESP Shaklee. Kerana ia merupakan sumber protein soya terbaik.Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.  ESP menyediakan 14 gram protein soya Non-GMO berkualiti tinggi  dengan semua  asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting.  Berbanding  protein daripada sumber daging, telur dan tenusu,  ESP adalah rendah  lemak dan  bebas laktosa dan kolesterol.Mengandungi lima  vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones
Haa yang saya nak tekankan iaitu soya yg digunakan oleh Shaklee tidak diubah suai secara genetik (Non-GMO). Protein soya Non-GMO ini dihasilkan di bawah satu program yang digelar Identity Preservation Program (IPP),di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari  proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.Program ini memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik. Daripada benih sehingga penyimpanannya, yakinlah dgn shaklee dalam penggunaan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti
Mesti ada yang tanya..apa bagusnya kalau soya Shaklee ni Non-GMO...Haa.. ni yang ramai taktahu... mari saya nak tulis sini kenapa kene pilih produk NonGmo berbanding produk GMO.... Produk2 GMO boleh menyebabkan alergy, toxic, potensi kanser. Lagi2 zaman sekarang ni.. produk2 GMO mmg dah makin banyak di pasaran sbb tu mcm2 penyakit sekarang.. contoh yang paling glamor adalah penyakit berkaitan kanser dan allergic.. tu mmg common laa kann..Antara makanan yang tinggi potensi GMO adalah jagung dan soya.. Oleh sebab tu ,,kalau you all nak beli protin dari sumber soya.. pastikan you all baca dulu labelnya, pilih produk yg berlabel NonGMO.. Jangan beli sebab murah or sebab rasa sedap or sebab ikut ikutan.. or sebab nak dapat barang free.. hargai dan sayangi lah badan anda. 
Setiap hari memang ada customers yang beli ESP ni.. beli pulak tu bukan 1 canister je, kadang 2-3 canisters sekaligus. 
Nak tahu kenapa ? Sebab ESP menjadikan kulit cantik, halus,gebu,berseri, anjal.ESP membantu menghilangkan parut jerawat di mukaESP memberi tenaga berpanjangan menjadikan badan sihat, kurang letih..ESP suplemen asas utk badan sihat, langsing,awet muda. Meh baca testimoni one of customer saya ni..
Ingat yea, SPECIALNYA ESP ni kerana ianya ialah Non-GMO Soy Protein, yang mana soya yang digunakan oleh Shaklee TIDAK DIUBAH SUAI SECARA GENETIK. Kalau GMO Soy Protein ni boleh menyebabkan risiko penyakit kanser. 
Mane nak dapat ni? Mestilah kat Shaklee sahaja! The one and only kat Msia tau.. 
Hubungi saya untuk mendapatkannya! :-)

Puan Lia [UmmiIrfan]
Shaklee Independent Distributor [ID No : 853880]
Mobile:             012-2541296      Emel: rafaliah@yahoo.co.uk
Fanpage: UmmiIrfan Online Shoppe


*Click here to order.
**COD disekitar Dengkil, KLIA, Bandar Baru Salak Tinggi, Nilai, Banting, Putrajaya.


>> Ingin menjadi ahli Shaklee? Sertai saya dan klik sini <<

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


Mahkamah Tolak Kes Pengundi Meragukan <b>Di Klang</b>

Posted: 13 Mar 2013 11:59 PM PDT

SHAH ALAM 14 MAC: Mahkamah Tinggi Shah Alam hari ini menolak permohonan untuk semakan daftar pengundi walaupun dibekalkan bukti bahawa daftar tersebut yang bakal digunakan dalam pilihanraya akan datang, sarat dengan keraguan.

Permohon tersebut dikemukakan Ahli Parlimen Klang, Charles Santiago yang mahu mahkamah mengeluarkan perintah bagi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) membersihkan daftar pengundi.

Permohon itu berkaitan kira-kira lima ribu nama pemilih yang meragukan di dalam kawasan parlimennya.

Hakim Vernon Ong menolak permohonan tersebut berdasarkan Seksyen 9A, Akta Pilihanraya yang menyatakan bahawa daftar pemilih hendaklah disifatkan sebagai muktamad selepas ia diwartakan.

Menurut Charles, beliau mendapati hampir tiga ribu nama pengundi di Klang telah digugurkan atau hilang daripada pangkalan data Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Manakala lebih dua ribu nama pemilih telah dipindahkan keluar daripada kawasan Klang.

"Lebih dua ribu nama telah dipindahkan keluar dari Klang, satu ribu di Selangor dan satu ribu lagi di luar Selangor," katanya kepada TVSelangor.

Charles turut berkata beliau menjumpai bukti bahawa terdapat nama pemilih di dalam daftar SPR yang mana individu tersebut tidak pernah mendaftar sebagai pengundi kerana tinggal di luar negara.

Peguam Charles, John Fam mendakwa, beliau menerima surat daripada individu bernama Pamela Mannan, yang tinggal selama 16 tahun di Dublin, Ireland.

"Pamela diberitahu oleh pakciknya di Malaysia bahawa beliau mendapat sepucuk surat daripada Perdana Menteri yang mengucapkan tahniah dan diberitahu dia (Pamela) disenaraikan sebagai pengundi."

Menurut John, Pamela memberitahu pakciknya bahawa beliau tidak pernah pulang ke Malaysia untuk mendaftar sebagai pengundi.

Terdapat juga satu lagi kes di mana seorang penghuni rumah di Pandamaran, Klang yang terkejut kerana mendapati ada 62 nama pemilih yang didaftaran di rumahnya.

Individu tersebut telah menulis surat kepada John bahawa beliau tidak pernah memberi kebenaran kepada sesiapa pun untuk menggunakan alamat tersebut sebagai alamat surat menyurat.

John berkata, hasil siasatannya mendapati lebih 60 nama Melayu, India dan Cina yang mendaftar sebagai pemilih di alamat itu.

Pendapat Anda

Pendapat

12 di beranang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di beranang - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di beranang</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Mar 2013 11:50 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pesuruhjaya Sumpah <b>Di Semenyih</b> - Bandar Tasik Kesuma

Posted: 05 Mar 2013 02:27 AM PST

Puas mencari pejabat pesuruhjaya sumpah di Semenyih. Nak pitam mencari di tengah-tengah panas menjenguk dari setiap inci blok-blok kedai di pekan Semenyih. Mujur terjumpa satu yang terletak bertentangan dengan bahagian sisi Restoran Jamek Maju dan betul-betul di belakang kedai aksesori kereta. Khabarnya ada satu lagi terletak sebaris dengan Maybank Semenyih.

Kadang-kadang tiada siapa pun yang peduli siapa Pesuruhjaya Sumpah, kenapa pejabat kecil saja tak seperti pejabat peguam yang besar dan kenapa khidmat mereka diperlukan.

Kita memerlukan Pesuruhjaya Sumpah untuk mengesahkan pengakuan bersumpah. Manakala seseorang yang ingin memohon sebagai Pesuruhjaya Sumpah mestilah :
- seorang warganegara Malaysia
- berumur lebih 21 tahun dan tidak lebih 65 tahun.
- mempunyai kelakuan baik
- fasih bertutur dan menulis dalam Bahasa Malaysia
- sihat yang merangkumi fizikal dan mental
- tiada rekod jenayah
- tidak pernah bankrap
- mempunyai kelulusan SPM/MCE

Siapakah yang boleh memohon menjadi Pesuruhjaya Sumpah :
- Pegawai dalam sektor kerajaan yang telah pencen.
- Pekerja dalam sektor swasta atau bekerja sendiri.

Mereka juga dikehendaki mengambil peperiksaan khas dan markah lulus lebih 50%. Mereka juga mestilah sentiasa mengemaskini pengetahuan mereka tentang hal berkaitan dokumentasi.

Nampak macam senang tapi susah juga untuk menjadi seorang Pesuruhjaya Sumpah.

Dapatkan khidmat Pesuruhjaya Sumpah di Semenyih disini :

No. 25, Tingkat Bawah Kiri, Jln Pasar Baru Semenyih, Selangor Darul Ehsan. Email : happystar9909@yahoo.com (012-2073979)

KERENGGA: Himpunan Kebangkitan Rosmah anjuran Najib <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 12 Jan 2013 03:04 PM PST

Ini semua gambar-gambar dekat Tesco Semenyih di Taman Pelangi Semeyih, Rinching, Selangor.
Meh sini saya ceritakan, Rinching ini bersempadan dengan Beranang dimana Beranang adalah pekan sempadan Selangor/Negeri Sembilan dimana bermulanya Jalan Lama Mantin nak ke Seremban.Disini populasi dia adalah Melayu 98% di Beranang dan Rinching pula kawasan yang dahulunya estet adalah ramai India namun India walaupun ramai di Semenyih dan Rinching kerana dahulunya estet namun ia tidak seramai yang di Klang atau Brickfields kerana ia terbahagi kepada 3 iaitu Melayu, India dan Cina.
Persoalan dia, adalah kenapa UMNO/BN mengangkut ratusan India dari tempat lain??? Bas-bas disini semuanya bas dari luar dan bas disini ada dalam 50 buah bas dan semunya adalah kaum India yang bukan penduduk Semenyih sebab ni BN+IPF so nak tunjuk India Selangor sokong dia la tuh.
Bas disini teramat-amatlah banyak sehingga menggangu jalan raya yang satu-satunya menghubungkan Semenyih ke KL.
Berbeza dengan Bersih dan HKR yang ada banyak jalan altenatif, jalan nak ke KL ada sebuah sahaja jika datang dari arah Beranang atau Semenyih ni iaitu jalan lama KL-Seremban sebelum boleh masuk highway LEKAS atau Kajang SILK.
Bas-bas disini sejak dari awal pagi Subuh sudah membuat parking yang menyebabkan kami nak turun Pasar Semenyih terpaksa bersesak jam kerana jalan yang sempit (yang sememangnya sempit di Simpang Broga) dan bas-bas yang teramat besar dan banyak.
Yang bestnya pasal Himpunan Kebangkitan Rosmah 2013 #HKR 2013 di Dataran (parking lot yang tak sampai setengah lebar padang bola sepak) Tesco Semenyih ni ialah semua 99% kaum India dari luar dan PM kita asik-asik cakap pasal isu air, SYABAS, air, air, air, SYABAS, air, air SYABAS, air, air SYABAS, air, air, air , SYABAS.
Yang lain-lain itu macam biasa la gula-gula dia konon kalau tawan Selangor masalah air tak ada dan perjuangan percayakan pembangkang. UMBO/BN juga macam biasa tak lupa bagi penyokong dia gula-gula iaitu beras dan tepung gandunm yang di agih-agihkan saya rasa dalam 3 buah treler besar kot. Lepas tu orang kerumun ambik beg a.k.a goodies yang ada logo 1M dan muka dia.
Himpunan Kebangkitan Rosmah 2013 #HKR 2013 Tesco Semenyih ini juga berlangsung dalam pukul 9:30am ke 12:30pm je. pastu habis la dah panas dah dapat goodies, makan minum dapat apa lagi balik la. Ha ni pun problem, nak balik pun jam, sebab banyak bas kelaur dari Tesco menuju ke KL (tak tahu la kaum India mana dia cekau tapi bukan India sini la sebab India sini banyak PR)
Baju diornag pun senang je nak kenal yang muka naik bas ni, sama ada baju IPF( hitam, putih, merah) atau baju biru dan merah berserta logo BN dan logo satu Malaysia.
Logo BN kat baju tu punya besar kalau boleh dari puncak Broga tu dah boleh nampak dah. Tapi takpelah saya tak kisah pun.
Yang kisahnya ialah dah la bawa orang luar entah dari mana berduyun-duyun bas, lepas tu semua berselerak. Ada sambil dengar ucapan Najib sambil beli Loreal kat Tesco,
usha-usha TV dekat Seng Heng, ada tengah makan Nasi Ayam Gemas dan macam-macma lagi. Eh tak ada lak kedai tutup???? Mana ade sebab tak ada surat pekeliling dan inilah masa nak cari duit lebih.
Akhir kata Himpunan Kebangkitan Rosmah 2013 #HKR 2013 hanya sebuah acara membawa berduyun-duyun bas kaum India dari luar Semenyih dan Kajang serta berkesempatan
membeli-belah barang basah segar di Tesco Semenyih yang buka awal pagi.
Tesco kan kalau pagi-pagi ikan dan sayuran fresh2 sebab belum pilih lagi. Then naik bas nak balik dengan bawa Tesco punya barang sekali siap tumpang letak goodies UMNO/BN dan barang Tesco dalam shopping cart Tesco lagi. Tesco xguna beg plastik hari Sabtu.
Himpunan Kebangkitan Rosmah 2013 #HKR 2013 Tesco Semenyih: Gagal dan perserta sedikit tetapi akan masuk TV3 dan akan digandakan sebanyak 70,000 kali.
Himpunan Kebangkitan Rakyat 2013 #HKR 2013 Stadium Merdeka: EPIK!!!!! GAME CHANGER!!!!!! JUTAAN RAKYAT!!! SEMUA KAUM!!!! tetapi akan masuk TV3 sebagai Himpunan Shamsidar.
***pic beras tengah agihkan tu bukan saya punya, sebab tak sempat amik tetapi camtu la rupe dia, semua org kerumun sambil tadah tangan, pic yg lain semua Broga Girl 658-741 punya**
Artikel dan gambar adalah milik peribadi broga girl. Artikel di atas ditulis dan dikirimkan oleh Broga Girl.

12 di tanjung sepat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung sepat - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di tanjung sepat</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Mar 2013 11:10 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Potensi calon BN-UMNO N54 <b>Tanjung Sepat</b>, Nisman Yusof | Jom <b>...</b>

Posted: 10 Mar 2013 05:17 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Potensi calon BN UMNO untuk P.113 Parlimen Sepang: Raja Ropiah · Potensi calon BN-UMNO N54 Tanjung Sepat, Nisman Yusof · Beza layanan BN pada BERSIH dan Penceroboh di hari pertama minggu pertama · BR1M ...

BLOG SELANGOR: 12 <b>di tanjung sepat</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Dec 2012 11:13 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Gelengg@ng Melenggang: Sosilawati Lawiya

Posted: 21 Dec 2012 04:27 AM PST

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Datuk Sosilawati Lawiya (47) adalah jutawan kosmetik Malaysia berketurunan Melayu, bekas isteri Nash diberitakan dibunuh dengan kejam bersama-sama tiga rakan yang lain di Morib, Selangor.

Latarbelakang

Datuk Sosilawati adalah jutawan menerusi syarikat Nouvelle Beauty Centre Sdn. Bhd sejak 1990-an. Beliau tinggal bersama keluarganya di Taman Harmonis, Gombak.[1][2]

Dibunuh dengan kejam dan mayatnya dibakar

Berita kematian Datuk Sosilawati yang beberapa hari dilaporkan hilang mula tersebar di laman sosial Twitter. Berita rasmi kemudiannya dikeluarkan oleh Bernama, Kosmo dan Utusan. Menurut Utusan, keempat-empat mayat dah salah satu daripadanya mayat Datuk Sosilawati ditemui di pantai Morib. Kesemua mereka dibunuh kejam sebelum dibuang dan dibakar di ladang ternakan ayam dekat Tanjung Layang, Morib.[3]
Polis mengesahkan kempat-empat mangsa dipukul sampai mati sebelum dibakar dan abu dibuang ke dalam sungai berdekatan Ladang Gadong. Sungai Panchau, Kampung Kanchong Laut ialah di mana suspek membuang abu mayat selepas dibakar di ladang ternakan ayam (Ladang Gadong, Tanjung Sepat) tersebut dan pasukan penyelam Polis Marin manjalankan operasi mencari bahan-bahan bukti untuk siasatan kes pembunuhan jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga lelaki lain. Sungai itu terletak di Kampung Endah, kira-kira dua kilometer dari Ladang Gadong Tanjung Sepat.
Jam mahal milik jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya, 47, yang diambil salah seorang penjenayah sebagai 'kenang-kenangan' selepas mangsa dibunuh menjadi petunjuk paling penting berhubung kes arwah Datuk Sosilwati mati dibunuh dan dibakar bersama-sama tiga yang lain.

Barang Bukti

Antara bukti-bukti yang ditemui ditemui pihak forensik di Sungai Panchau, Kampung Kanchong Laut:
1.Cebisan tisu anggota tubuh, termasuk rambut selain tulang hangus manusia yang dipercayai milik mangsa yang hilang
2.Tinggalan abu dipercayai milik mayat empat mangsa dibunuh
3.Tiga utas jam tangan berjenama. Masing-masing dua jam tangan termasuk jenama mewah Rolex dan Longines serta seutas jam tangan Seiko.
4.Enam keping zink ditemui di Sungai Gelanggang Buaya, Kampung Kelanang (digunakan untuk membalut atau menutup mayat sebelum dibakar)
5.Pisau sepanjang 30 sentimeter
6.Dua telefon bimbit itu ditemui dalam tali air berdekatan sebuah restoran makanan segera di sekitar Banting (pemilik sebenar kedua-dua telefon bimbit itu masih belum dapat dipastikan)
7.Sebatang besi
8.Dua telefon bimbit jenis Blackberry (dalam tali air berdekatan sebuah restoran makanan segera di sekitar Banting)
9.Kayu yang mempunyai kesan terbakar
10.Kunci BMW X5 ditemui berhampiran Angsana USJ 1
11.Polis sedang mencari besi cangkuk sawit yang dikatakan digunakan untuk membunuh keempat-empat mangsa berkenaan

Kronologi

Bagaimana kronologi Datuk Sosilawati mati dibunuh bersama-sama 3 lagi mangsa bunuh yang lain?
Pada mulanya dipukul dengan kayu kriket dan senjata tumpul lain dengan tujuan melemahkan mereka sebelum tangan diikat menggunakan dawai. Mangsa ditikam menggunakan senjata tajam oleh sekumpulan penjenayah hingga mati berlumuran darah. Ada mangsa yang dikatakan dikerat-kerat tubuhnya sebelum dibakar.

Kemudian tubuh mereka dilumur dengan tahi lembu. Tahi lembu digunakan untuk mempercepatkan proses pembakaran. Petrol dicurahkan sebelum membakar mayat mangsa sehingga menjadi abu bertujuan menghilangkan bukti jenayah di ladang kelapa sawit milik suspek berdasarkan bukti awal yang di mana lokasinya terletak Sungai Gadong, Tanjung Sepat.

Sebelum dibakar, mangsa dibalut pula dengan dengan zink!
Penjenayah kemudian mengutip cebisan dan abu mayat semua mangsa yang dimasukkan ke dalam guni atau bekas tertentu sebelum dibuang ke Sungai Panchau.

Suspek dipercayai turut membuang senjata yang digunakan untuk membunuh mangsa di dalam sungai yang sama. (LAPORAN Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Sri Bakri Zinin)

Hilang

Sebelum hilang Sosilawati membuat ucapan khas hari raya Bernama TV. Kemudian sesi fotografi bersama majalah Wanita. Pada 28 Ogos beliau menghadiri majlis berbuka puasa di Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah di Shah Alam. Juga menghadiri perbicaraan kes tuntutan harta RM1.38 juta dengan bekas suaminya , penyanyi Lefthanded Nasharuddin Elias atau Nash.[4]

Sejak 30 Ogos 2010, Sosilawati dilaporkan hilang bersama tiga lagi iaitu pemandunya, peguam peribadi serta seorang pegawai bank. Beliau dikatakan membawa wang RM4 juta ke Banting,Selangor untuk menemui peguam atas urusan pembelian tanah di Pulau Pinang bernilai RM1.4 juta. Polis klasifikasikan kes ini sebagai kes orang hilang kerana tiada sebarang tuntutan wang.

Pada 6 September 2010, keretanya jenis BMW X5 plat WTL11 ditemui di parkir Pangsapuri Angsana USJ1 Subang Jaya. Kemudian kereta BMW 5 series milik peguamnya di sebuah kawasan perumahan berhadapan Hotel Grand Dorsett, Subang Jaya. Polis forensik dari Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur mengesan cop jari dan butiran DNA pada kereta. Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan menyatakan semula panggilan telefon dan SMS keluar dan masuk sedang diperiksa. Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Muhammad Sabtu Osman menyatakan keterangan suaminya telah diambil.[5]

Suspek

DATUK PATHMANABHAN A/L NALLIANNEN (NRIC NO : 690211-10-5525) SURENDREN A/L NALLIANNEN (NRIC NO : 720801-10-5773) Seorang peguam berusia 41 tahun yang dikenali ramai di kawasan Banting dan bergelar "Datuk", adik lelakinya, dua wanita serta empat yang lain, termasuk pekerja ladang mereka. Peguam berstatus Datuk dan adiknya diberkas pada 11 September 2010. Polis turut menahan seorang remaja berusia 19 tahun yang turut dikaitkan dengan pembunuhan berkenaan Polis berjaya menahan seorang lagi suspek, dipercayai bekas pengawal peribadi kepada Datuk berkenaan pada 14 September, 11 pagi. Jumlah setakat ini yang ditahan adalah 9 orang (setakat pada 16 September)

Tuntutan harta daripada Nash

Pada 27 Ogos 2010, perbicaraan tuntutan aset RM1.3 juta terhadap Nash diteruskan di Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam. Wang RM1.38 juta itu digunakan untuk membayar hutang rumah serta dilaburkan dalam tiga akaun atas nama bekas suaminya, Nash adalah hasil titik peluhnya sendiri. RM500,000 dikeluarkan melalui dua keping cek Bank Bumiputera Commerce Berhad adalah dari akaun peribadinya. Daripada jumlah itu, RM400,000 dilaburkan ke dalam akaun Amanah Saham Bumiputera (ASB) dan Amanah Saham Wawasan 2020 (ASW 2020) atas nama Nash. Cek RM500,000 daripada akaun Nouvelle Beauty Centre Sdn. Bhd dilaburkan di Public Mutual Berhad atas nama Nash.[6]

Keluarga

Anak perempuannya Erni Erinawati Sofea Bukhari (21) adalah antara orang terakhir yang dihubungi.
Pada 16 November 2006 Sosilawati berkahwin dengan penyanyi Rock Jamaludin Elias/ Nash sebelum bercerai di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur pada 26 Mei 2009.

12 di sungai panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai panjang - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai panjang</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Mar 2013 09:51 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

7 <b>Sungai</b> Terpanjang <b>Di</b> Indonesia - Info Unik Menarik

Posted: 11 Mar 2013 06:30 AM PDT

Sungai Bengawan Solo merupakan sungai terpanjang yg ada di Pulau Jawa (namun bukan terpanjang di Indonesia ya gan). Panjang sungai ini mencapai 548 km. Hulu sungai ini berada di daerah Pegunungan Kidul, Wonogiri (Jawa tengah) dan bermuara di Gresik (Jawa Timur). Adapun daerah yg dilewatin sungai ini mulai dari Wonogiri, Pacitan, Sukoharjo, Klaten, Surakarta, Sragen, Ngawi, Blora, Magetan, Madiun, Bojonegoro, Tuban, Lamongan dan akhirnya Gresik.

 
#6 SUNGAI MAMBERAMO

Sungai Mamberamo merupakan sungai terpanjang di Papua, dengan total sepanjang 670 km. Sungai ini ada di Kabupaten Sarmi. Sungai ini punya potensi listrik bertenaga air terbesar di Indonesia dan bio etanol yg melimpah ruah gan. Kondisi geologinya juga sarat akan bahan galian seperti emas, tembaga, bauksit dan nikel. Jadi nggak heran kalo sungai ini disebut-sebut sebagai AMAZON-nya Indonesia.

 
#5 SUNGAI MUSI

Sungai Musi disebut juga sebagai Batanghari Sembilan, yg artinya Sembilan Sungai Besar. Panjang sungai ini mencapai 750 km dan membelah Provinsi Sumatera Selatan dari arah timur ke barat termasuk membelah kota Palembang. Kalo jembatan yg membelah Sungai Musi ini namanya Jembatan Ampera gan. Jembatan ini panjangnya lebih dari 1 km dan lebar kurang lebih 22 m. Diresmi'in sama presiden RI yg pertama dan bahkan menjadi jembatan terbesar pada masa itu.

 
#4 SUNGAI BATANGHARI

Sungai Batanghari merupakan sungai terpanjang di Pulau Sumatera dengan total panjang mencapai 800 km. Sungai yg ada di Provinsi Jambi ini sebenernya potensial dijadiin "river cruise" alias pesiar sungai. Kan keren tuh gan, sore-sore sambil nikmatin sunset naek pesiar di atas sungai. Cuman sayangnya belom ada pegelolaan yg mantap.

 
#3 SUNGAI BARITO

Sungai Barito merupakan sungai terpanjang ketiga di Indonesia dengan total panjang 900 km gan. Sungai ini ada di Provinsi Kalimatan Selatan. Satu hal yg unik dari sungai ini adalah kegiatan pasar terapung. Jadi transaksi antara penjual dan pembeli terjadi di atas perahu-perahu kecil gitu. Ane pernah ke Banjarmasin tp belom liat sungai dan aktivitas pasar terapung ini gan, one day maybe.

 
#2 SUNGAI MAHAKAM

Nah, kalo yg ini sungai di kota ane gan yaitu Sungai Mahakam. Sungai sepanjang 920 km ini punya hulu di Kecamatan Long Apari (di Kab. Kutai Barat sana gan) dan bermuara di Selat Makassar. Sebenernya kalo dikelola dengan maksimal, bukan mustahil wisata pesiar juga bisa dieksplor dari sungai ini. Soalnya makin ke hulu makin eksotis gan. Dulu, di sungai ini ada satwa yg dilindungi yaitu lumba-lumba air tawar atau lebih dikenal dengan Ikan Pesut. Tapi sekarang sepertinya udah jarang banget ditemuin gan, ane aja puluhan taon hidup di Samarinda belom pernah liat sosok aslinya ikan pesut mahakam seperti apa. Kalo di Samarinda, Sungai Mahakam ini membelah Samarinda dengan Samarinda Seberang.

 
#1 SUNGAI KAPUAS

 Dan sungai terpanjang di Indonesia adalah Sungai Kapuas. Sungai yg ada di Provinsi Kalimantan Barat ini punya total panjang 1.178 km. Sungai yg juga dikenal dengan nama Sungai Batang Lawai ini merupakan urat nadi kehidupan masyarakat terutama masyarakat Dayak dan Melayu yg tinggal di sepanjang aliran sungai ini gan.

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di bandar sunway</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Jan 2013 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Jawatan Kosong Pensyarah <b>di</b> MONASH UNIVERSITY (<b>Bandar</b> <b>...</b>

Posted: 02 Jan 2013 03:22 AM PST

MONASH UNIVERSITY has a bold vision - to deliver significant improvements to the human condition. Distinguished by its international perspective, Monash takes pride in its commitment to innovate research and high quality teaching and learning.
Our campus at Bandar Sunway in Petaling Jaya strives to be a premier private research-intensive university, contributing to Malaysia and Asia. Due to our rapid growth and expansion, we are seeking suitably qualified individuals to join our dynamic team.



Lecturer/Assistant Lecturer and Program Coordinator of the DHES (Education-focused) - SASS
(Selangor - Bandar Sunway)

Responsibilities:

Education-Focused Level A academic staff duties will have an emphasis on:‎


  • reviewing teaching activities and identifying and implementing strategies designed to improve ‎outcomes for students;‎
  • developing, applying and reviewing strategies through consideration of disciplinary and or learning ‎and teaching research, and through effective collaboration with other staff at school level; ‎
  • working to disseminate disciplinary or educational innovations in documented, peer-reviewed ‎activities and potentially participating in applications for competitive funding;‎
  • undertaking a range of activities that contribute to maintaining currency with disciplinary and learning ‎and teaching innovation;
  • demonstrating efficient performance in allocated roles;‎
  • taking on some responsibilities and contributing outcomes within school committees; and
  • onset in developing external contributions to the community or to the discipline/profession.‎



Education-Focused Level B academic staff duties will have an emphasis on:
  • a developing record in the dissemination of peer-reviewed disciplinary or educational innovations;
  • taking an active role in obtaining funding to support such activity and engage in individual or collaborative projects;
  • playing a role in curriculum design and review at school or department level; 
  • potentially engaging in the effective collaborative design or implementation of cross-faculty or cross-campus teaching activities or projects;
  • undertaking a range of activities that contribute to maintaining currency with the discipline and with learning and teaching innovation; and
  • having some involvement in Honours and (where appropriate) Research Higher Degree supervision would normally be expected.

Requirements:

This one-year course provides intensive learning opportunities in problem-solving, analytical, and research skills that will prepare students for the challenges of tertiary level academic studies. Once they have successfully completed the DHES, they can proceed to second year study at an Undergraduate degree.

The successful applicant will be teaching the two core units of the Diploma, namely Academic Literacies and Learning in Higher Education. The position is also expected to assume the role of DHES Program Coordinator. The role encompasses course planning, course design and development. The position also involves providing help and advice to students on the content of the course.

The appointee will be expected to make significant contributions to teaching and research and supervision of honours and postgraduate research students along with other professional activities within the school. Expertise compatible with the education/research strengths of the School within the broad area of South East Asia Studies is preferred.
Interested candidates are required to send their application to the University or email to recruit_sass@monash.edu by 14 January 2013

The Human Resources Department
Monash University Sunway Campus
Jalan Lagoon Selatan
46150 Bandar Sunway
Selangor Darul Ehsan, Malaysia

Monash University Sunway Campus reserves the right to delay or not to proceed with an appointment for the above position. Only short listed candidates will be notified.

Interested candidates please send application online to the University.




KP(JPS)/5195/US/595(16) KPT/JPT/DFT/US/B 04 Co. No. 458601-U (Date of Establishment: 20 March 2000)
SILA KONGSI JAWATAN INI SEKARANG :

12 di sungai burong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai burong - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai burong</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jan 2013 07:53 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Program Pecutan Terakhir PTRS 2012 « PKM <b>Sungai Burong</b>

Posted: 14 Oct 2012 12:00 AM PDT

16 10 2012

Shah Alam, 14 Okt    :     Seramai 97 orang pelajar dalam Dewan Negeri (DUN) Sungai Burong yang telah menyertai Program Tuisyen Rakyat Selangor (PTRS) dan bakal menduduki Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) pada tahun ini telah menghadiri program pecutan akhir SPM Perdana 2012 di Dewan Auditorium & Banquet, Bangunan Sultan Salahuddin Abd Aziz Shah (SSAAS) hari ini.

Program yang telah dirasmikan oleh Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan Negeri Selangor, Dr Hajah Halimah Ali, telah Berjaya mengumpulkan seramai lebih 3,000 orang pelajar yang bakal menduduki peperiksaan SPM dari seluruh Selangor, kata Pegawai PTRS DUN Sungai Burong, Norsidah Samat.

Di dalam program berkenaan, katanya, para peserta dibahagi kepada dua kumpulan iaitu lelaki dan perempuan untuk diberikan motivasi bagi memberi semangat kepada para pelajar yang bakal mengambil peperiksaan dalam dua tajuk iaitu motivasi kecemerlangan dan Strategi Menghadapi Peperiksaan.

Pada tahun ini seramai 189 orang pelajar di DUN Sungai Burong telah menyertai program PTRS sepanjang tahun 2012 yang diadakan di Sekolah Agama Menengah Tanjong Karang (SAMTK) sejak bulan Mac tahun ini, katanya lagi yang juga Ketua Nisa' Tanjong Karang

Sementara itu, Dr Halimah di dalam ucapannya, mengharapkan agar semua pelajar yang bakal menduduki SPM benar-benar mengulangkaji pelajaran supaya dapat menjawab soalan peperiksaan nanti, kerana SPM merupakan pepeiksaan penting yang menentukan masa depan pelajar.

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved