ads

Rabu, 27 November 2013

12 di teluk datok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di teluk datok - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di teluk datok</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Oct 2013 11:03 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di teluk datok</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Sep 2013 11:15 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di teluk datok</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Aug 2013 11:35 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di teluk datok</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Aug 2013 11:26 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di teluk datok</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jul 2013 11:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di teluk datok</b> - Google Blog Search

Posted: 13 May 2013 11:45 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di teluk datok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 May 2013 11:14 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di teluk datok</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Mar 2013 11:26 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Semua Kaum Rasai Peruntukkan ADUN <b>Teluk Datuk</b>

Posted: 03 Mar 2013 04:38 AM PST

KUALA LANGAT, 3 MAC : Penduduk Melayu, Cina dan India di kawasan Teluk Datuk di sini telah menikmati peruntukan sebanyak RM 500 ribu setahun yang diagihkan secara adil dan saksama oleh Adun mereka sepanjang lima tahun perkhidmatannya.

Setiap tahun kata Adun Teluk Datuk, Philip Tan Choon Swee, beliau membelanjakan RM 100 ribu untuk setiap komuniti di kawasannya. Pebelanjaan itu melibatkan projek memperbaiki rumah dan sumbangan ke rumah ibadat komuniti India dan Cina.

Manakala RM 200 ribu dibelanjakan dalam aktiviti yang melibatkan semua kaum seperti sumbangan ke PIBG dan membeli peralatan murid. Jumlah ini juga digunakan untuk memperbaiki infrastruktur seperti jalan raya dan parit.

Philip memberi penjelasan tersebut sebagai respons kepada bekas Ketua Komuniti India Teluk Datuk, John Paramasivam Veerasamy yang menuduhnya tidak menggunakan peruntukan ADUN untuk kaum India di kawasannya.

"Saya ada 'figure-figure' tunjukkan apa yang dia kata saya 'racist'.

"Selain daripada saya menjaga kaum Cina, saya juga jaga India dan kaum Melayu, saya bukan cakap sahaja," tegasnya dalam satu sidang media di pejabatnya hari ini.

Menurut Philip, peruntukan RM 100 ribu pada tahun lalu digunakan untuk membaikpulih 20 buah rumah dan surau di empat kampung Melayu tradisional.

"Lebih 20 rumah sudah siap dan ada tujuh rumah lagi yang saya beri bahan dan mereka buat sendiri," katanya lagi.

Manakala majoriti peruntukkan RM 100 ribu untuk kaum India dan Cina disumbangkan ke rumah ibadat dan majlis perayaan kaum-kaum tersebut.

Baru-baru ini, John Paramasivam bersama-sama Kumarayah Ponnayah dan Saravanan Kaliannan telah mengadakan sidang media pada 27 Februari lalu dan menuduh Philip tidak menjaga komuniti India dan Melayu dan hanya mementingkan komuniti Cina sahaja.

Sementara itu, Ketua Komuniti Kaum India Teluk Datuk, Muniandy Manirasu, berkata Philip sentiasa prihatin terhadap rakyat di kawasannya dan menafikan dakwaan bahawa kaum India di kawasan itu dianaktirikan.

"YB telah membelanjakan ratusan ribu sejak lima tahun ini untuk kaum India dan tuduhan yang dibuat oleh John Paramasivam adalah sangat tidak berasas," katanya ketika ditemui.

Ahli Majlis Zon 19 Majlis Daerah Kuala Langat (MDKL), Yap Lai Keng, pula menyatakan Philip seorang Adun yang bertanggungjawab kerana sentiasa turut serta dalam setiap program yang dianjurkannya.

Pendapat Anda

Pendapat

Penduduk <b>Teluk Datok</b> menolak PR sebulat suara | The Kuala <b>...</b>

Posted: 06 Mar 2013 10:35 PM PST


Philip-Tan.Saya John Paramesivam dari Taman Seri dan menggundi di dun Telok Datok.Saya telah menghuni di Kuala Langat,kawasan dun Telok Datok.sejak lahir hamper 55 tahun.Saya memilih Pakatan Rakyat sejak tahun 1998 dalam parti KEADILAN.

Sekarang saya adalah Ketua Komuniti Kaum India sejak 2010,satu jawatan yang dilantik oleh Kerajaan Negeri Selangor YB Philip Tan pada PRU 12.Tanggungjawab saya adalah untuk perkenalkan polisi-polisi yang dirancang oleh Kerajaan Negeri Selangor kepada Dun Telok Datok dan membawa masalah-masalah Rakyat Dun Telok Datok kepada pengetahuan pimpinan Dun dan Negeri.

Kami telah menemukan Philip Tan kepada seluruh pengundi kaum India di kawasan Dun Telok Datok yang hamper 10,000 orang.Kami telah bekerja tungkus lumus untuk menangkan beliau pada PRU 12.

Walaupun sedemikian,Kami, hari ini membantah sekeras-kerasnya kalau beliau YB Philip Tan di calonkan semula pada PRU 13 ini kerana Kaum india tidak di hormati oleh beliau langsung.Kita tidak mendapat layanan khas langsung,Ada kalanya beliau akan halau kawan-kawan dari KEADILAN dengan mengatakan saya daripada parti DAP,saya ada orang untuk jaga orang kaum India.

Beliau juga tidak menghormati perayaan kaum India. – John Paramesivam


12 di puchong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di puchong - Google Blog Search


Selangor Hancur ; Gerakan Sebar Kristian Aktif <b>Di Puchong</b> <b>...</b>

Posted: 23 Nov 2013 08:00 PM PST



PUCHONG – Sekumpulan penduduk Islam mengadakan protes secara aman di hadapan sebuah dewan di Bandar Kinrara 2, pagi semalam, selepas mendakwa terdapat unsur-unsur penyebaran agama Kristian kepada orang Islam di situ itu, sejak tiga minggu lalu.

Wakil penduduk, Datuk Mohd Shahani Baba berkata, beliau terkejut dan sedih apabila mendengar ada unsur mengembangkan agama Kristian kepada penduduk Islam sudah mula menular.

Jelasnya, beliau tidak menentang sebarang aktiviti membabitkan masyarakat namun menolak jika ia membabitkan isu-isu agama dan sensitiviti orang Islam meskipun mendapat sokongan pihak-pihak tertentu.

"Memang negara ini mempunyai masyarakat majmuk, sambutan perayaan pelbagai kaum boleh diterima tetapi yang menjurus ke arah keagamaan patut dielakkan.

"Kami bukan buat provokasi, tetapi apa yang kami nampak ia cuba diselindungkan di sebalik nama sebuah pertubuhan," katanya sambil meminta penduduk Islam peka suasana sekeliling bagi mengelakkan penularan penyebaran agama lain masuk ke kawasan mereka.

Bagi mendapatkan penjelasan, beliau akan membuat surat kepada pihak-pihak berkaitan berhubung perkara itu.

Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Penduduk (JKP) Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) Zon 18, Michael Jalleh berkata, pihaknya mengikut prosedur dalam penganjuran aktiviti yang dimaksudkan.

Katanya, beliau tidak tahu mengapa timbul kekecohan berhubung penganjuran program yang dianjur khas untuk memberi khidmat kepada masyarakat.

Beliau yang juga Ahli Majlis MPSJ mendakwa program dibuat sebagai platform penduduk mengajukan sebarang masalah secara langsung kepadanya tanpa perlu kebenaran pihak berkuasa tempatan (PBT) kerana program dianjurkan atas nama JKP.

Katanya, program itu terbuka kepada semua penduduk tanpa mengira bangsa dan agama yang ditaja sendiri oleh penduduk dan mendapat sokongan wakil rakyat.

"Perbincangan sudah dibuat dengan wakil PBT dan mereka kata tiada masalah, cuma minta jangan letak nama 'pertubuhan' berkenaan sahaja," katanya.

Wakil penduduk, Lyndon pula berkata, program bertujuan memupuk hubungan baik sesama penduduk dan tiada risalah berunsur agama diedarkan kepada pengunjung.

Beliau menjelaskan, pihaknya menutup nama pertubuhan tertera dalam kain rentang atas nasihat MPSJ, bukan untuk menyembunyikan identiti pertubuhan tersebut.

"Saya sedar ada perasaan takut yang wujud dengan penganjuran program ini, ketakutan wujud kerana salah faham, harap program tidak disalah anggap," katanya.

Timbalan Pengerusi JKP MPSJ Zon 18, Aminuddin Mohd pula berkata, beliau berpendapat program karnival dianjurkan untuk komuniti setempat dan tiada unsur keagamaan.

Malah beliau berpandangan tidak timbul konteks agama dalam program muhibah itu.

Berkemungkinan katanya, sebaris ayat di kain rentang menimbulkan ketidaksenangan hati sesetengah orang dan menganggap ia menyentuh sensitiviti orang Islam.

"Saya datang ke program anjuran JKP bersama penduduk ini pun untuk memantau dan beri laporan kepada MPSJ jika ada salah laku, kita harap program ini tidak dipolitikkan.

"Tujuan asal tidak menyimpang dari segi apa-apa landasan agama, saya juga minta maaf kalau percakapan ini mengguris hati sesiapa," katanya.

12 di padang jawa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di padang jawa - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di padang jawa</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Nov 2013 01:24 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

VARIASI JAM: KLINIK GIGI BARU DIBUKA <b>DI PADANG JAWA</b>

Posted: 17 Jun 2013 03:55 AM PDT

sebuah klinik gigi milik seorang isteri sahabat telah dibuka di kawasan padang jawa, klang.. untuk yang berminat membuat rawatan gigi boleh call 0162331493-razif..

12 di beranang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di beranang - Google Blog Search


Catatan Lama - BLOG SELANGOR: 12 <b>di beranang</b> - Google Blog <b>...</b>

Posted: 10 Nov 2013 11:36 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di beranang</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Oct 2013 11:10 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

ujang kutik: MITOS <b>BERANANG</b> (SELANGOR) DIRUNGKAI

Posted: 28 Sep 2013 05:42 PM PDT

Sejak saya mengetahui Beranang, sebuah daerah di dalam Negeri Selangor dan juga pintu masuk di sebelah utara Negeri Sembilan, ada dua mitos mengenai Beranang yang pernah hidup subur dalam tanggapan saya. 
Salah satu di antaranya baharu sahaja dapat dicerahkan. Mitos kedua sebenarnya telah lama saya nyahkan tetapi perlu juga dinyatakan sebagai rekod. 
Saya juga yakin bahawa itulah juga persepsi yang menguasai kebanyakkan Orang Negeri Sembilan dan penduduk Melaka di sekitar Masjid Tanah dan Alor Gajah terhadap Beranang. 
Pertamanya, saya beranggapan bahawa semua penduduk Beranang adalah dari keturunan Minangkabau asli - keturunan generasi baru Minangkabau dari Tanah Minangkabau yang berhijrah ke Malaysia berabad-abad selepas gelombang kedatangan pertama Orang Minangkabau ke Negeri Sembilan pada sekitar tahun 1500-an. Komuniti Minangkabau asli di Beranang ini masih bercakap dalam dialek Minang asli dan masih berhubungan dengan saudara mereka di Tanah Minangkabau. 
Saya cuma mengetahui bahawa bukan semua penduduk Beranang adalah dari keturunan Minangkabau asli lebih kurang dua bulan yang lalu. Ceritanya bermula apabila saya bertanya kepada seorang rakan seorganisasi yang berasal dari Beranang mengenai dialek percakapannya adalah dialek Negeri Sembilan ( bukannya dialek Minang asli). 
Dia menjelaskan, " Aku (dia tidak membahasakan dirinya Eden) bukannya orang Minangkabau. Aku adalah 'Orang Negeri Sembilan' . Kedudukkan geografi kampung aku (Beranang) yang bersempadan dengan Negeri Sembilan terletak di dalam Negeri Selangor."
Melaluinya saya baru mengetahui bahawa komuniti Minangkabau asli di Beranang cuma didapati di sebuah kampung sahaja. Selainnya adalah komuniti ' Orang Negeri Sembilan' yang dipisahkan dengan 'saudara kandung' mereka di Negeri Sembilan oleh kanun geografi. Melaluinya saya mengetahui bahawa dialek Negeri Sembilan adalah dialek dominan di kalangan penduduk Beranang.
Saya sebenarnya berat hati hendak menyatakan mitos kedua kerana mungkin boleh mengguris hati  rakan-rakan yang berasal dari Beranang. Ketika berulang alik dari Kuala Lumpur - Rembau dan Rembau-Kuala Lumpur (balik bercuti di kampung) pada zaman remaja, saya diingatkan supaya jangan sekali-kali singgah makan atau minum di Beranang. Kononnya, penduduk Beranang suka bermain santau. Saya patuh sepenuhnya!
Tanggapan kononnya penduduk Beranang suka bermain santau adalah satu tanggapan di tahap ' fenomena' di kalangan penduduk Negeri Sembilan/Melaka (Alor Gajah,Masjid Tanah) suatu ketika dahulu. Mitos ini sama makamnya dengan keyakinan " Orang luar yang berkahwin dengan wanita Negeri Sembilan akan tinggal sehelai sepinggang jika berlaku perkara yang tidak diingini ".
Saya akui baharu sahaja mengetahui ' pengaruh Negeri Sembilan' terutamanya dialek percakapan begitu dominan di Beranang, Selangor. Namun, mitos mengenai santau sebenarnya telah lama tidak saya yakini lagi. Saya dan keluarga selalu singgah makan di warung-warung di sekitar Pekan Beranang ketika dalam perjalanan balik ke kampung atau ketika balik semula ke Ampang, Selangor. Saya juga mempunyai ramai rakan-rakan anak jati Beranang yang saya kenali hati budi mereka.    

BLOG SELANGOR: 12 <b>di beranang</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Nov 2013 11:27 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pok Pek Pok Pek.. Kite: Makan2 <b>di</b> Rumah Parent In Law <b>Beranang</b>

Posted: 09 Jun 2013 11:00 PM PDT

ahad minggu lepas..
kite balik rumah PIL kat beranang..
balik sana sbb ada makan2..
hubby buat makan2..
saja jer..
kebetulan lak..
abg long hubby dtg dari t'ganu balik..
balik dgn menantu pertama..
hari tu masa kenduri kawen anak dia..
kiteorg semua x dpt nak pergi sana..
sbb kenduri dorg buat masa hari kerja..
kan ker cuti t'ganu lain sikit dari sini..
jumaat dorg cuti kite kerja..
kite ahad cuti.. dorg kerja.. yg tgh duduk tu la MIL kite..
kecik jer org nyer..
yg tgh pegang nak ceduk air tu..
kak ipar hubby kite..
yg baru dtg dari t'ganu..
kalau dah namanya org kampung..
kalau time makan..
reramai cam ni..
mmg eloklah duk kat lantai..
lg afdal.. muat sikit..
dari makan atas meja..

yg kawen awal bulan hari tu..
yg pakai cekak putih tu..
yg tu anak buah abg paling tua sekali..
rasa nya beza umur dgn abg..
x sampai pun 15thn..
hubby dia yg sblh kak ipar hubby kite tu..
yg tembam2 sikit tu..
ahhahaha..
suke2 jer panggil dia tembam kan..
ok lah dari pak mertua kite bg gelaran..
the buntal man.. kih3..
gelak jer sume..
masa dorg makan tu..
dah siap masak ayam gulai letak pucuk ubi..
yg ni ayam kite bawak..
ayam gulai gak.. tp letak kentang..
uii.. kalau masak pakai kayu api..
nak2 lak PIL n geng masak..
mau nyer x sedap..
sehingga menjilat jari la jawabnyer..
oh! petua kalau masak ayam gulai ni..
rupanya lg sedap kalau guna..
ayam pencen,,
kalau guna ayam kampung atau bandar..
x best..
manis ayam tu x der..
tu sbb nyer kalau masak lauk ni jer..
kite sker..
haha..
kite saje nak interprem dia..
asyik makanan jer kan..
sesekali masuk sekali gbmr laki lak..
alah.. mmg x hensem pun..
mak kite ckp abg rentung
xpelah rentung pun rentunglah..
tp dia penyayang..
itu penting..
pembersih.. pewangi..
sedap dicium dan dipeluk.. kah3
alah gmbr x bepe nak clear..
biasalahkan.. dah nak makan..
baru nak ambil..
tu pun ambil cpt2 sblm biras lain ceduk..
yg ni ayam masak gulai letak pucuk ubi..
tentu la sedap kan..
masak cara orang minang..
mana x sedapnyer..
kita makan kat dlm rumah..
lps batch pertama makan..
tuk hubby,abg ipar hubby ngan bapak mertua lak..
kite sediakan kar luar rumah..
sbb dorg yg tggu lauk batch kedua masak..
dorg makan blkg rumah bawah pokok..
sambil makan sambil menghirup udara segar..
angin pun bertiup sedap..
nyaman jer rasa..
masa ni kite dah siap makan..
hubby?
huih.. makan tiga pinggan dia kata..
mana tak nyer kan..
kite dah sarapan..
dia dari pagi x makan apa..
tu yg tghari balun smpi tiga pinggan..
masa ni lauk yg kedua dah nak masak..
masak yg kedua ni tuk sape2 nak bwk balik..
biasalah..
dah benda sedap..
kalau x bawak balik mmg  x sah..
kite bungkus dua plastik..
satu tuk makan malam...
satu nyer tuk sahur lak..
nyum3.. berbaloi3 balik..
betul uols.. kalau masak pakai kayu api..
mmg lain rasanya dgn masak pakai dapur gas..
yg seksi tu bapak mertua ku..
yg blkg tulak mak mertua..
yg tgh mencedok x renti2 makan tu..
hubby kite @ abg rentung bak kata mak kite..
hubby selalu kata..
mentang2 lah anak dia ni putih melepak..
dia kata nyer menantu dia ni rentung..
hahhahaha..
mak ayg gurau2 jer yang oiii..
rentung2 pun..
i lap u..

12 di tanjung sepat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung sepat - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di tanjung sepat</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Nov 2013 11:21 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Durian Belanda, Kopi 3K tingkat ekonomi <b>Tanjung Sepat</b> <b>...</b>

Posted: 11 Nov 2013 08:21 PM PST

Oleh : HAFIZAN TAIB,

TANJUNG SEPAT 12 NOV : Projek tanaman Durian Belanda akan dijalankan di DUN Tanjung Sepat bagi membantu meningkatkan pendapatan dan ekonomi masyarakat tempatan seterusnya memacu pembangunan ekonomi di kawasan DUN itu.

haslinAdun Tanjung Sepat, Mohd Haslin Hassan, berkata projek penanaman itu akan dijalankan dalam tempoh terdekat dengan perancangan di kawasan halaman rumah di kawasan kampung yang disertai penduduk sendiri.

Beliau berkata, ia dirangka disebabkan agak sukar bagi Kerajaan Negeri untuk menyediakan kawasan bagi tujuan peladangan atau pertanian untuk masyarakat setempat.

"Kita akan mengusahakan tanaman ini dengan sasaran satu kampung membabitkan penyertaan 50 buah rumah yang mana satu rumah akan menanam sekurang-kurangnya lima batang pokok. Maka satu kampung akan menghasilkan jumlah 250 pokok Durian Belanda.

durian_belanda"Dengan cara ini jika 10 kampung terbabit dalam projek ini maka kita akan dapat hasil sebanyak 2,500 pokok dan dalam tempoh kira-kira dua ke dua setengah tahun pokok-pokok ini akan menghasilkan buah-buahan untuk tujuan pasaran," katanya.

Haslin berkata, pemasaran produk itu juga akan dibantu menerusi agensi serta pihak berkaitan demi kebaikan masyarakat tempatan.

Katanya, projek cetusan anak muda tempatan itu adalah salah satu usaha bagi menbantu golongan berpendapatan rendah dan miskin di DUN itu bagi peningkatan ekonomi selain memupuk semangat berdikari di kalangan mereka.

"Selain itu kita juga akan menggerakkan beberapa usaha lain seperti industri produk kopi kampung di kenali Kopi 3K yang mendapat sambutan baik di kalangan masyarakat di kawasan itu.

"Terdapat pengusaha yang perlu dibantu untuk memajukan perniagaan mereka dan kita akan melihat apa keperluannya supaya ia dapat dijayakan termasuk membantu bagi mendapatkan sijil halal untuk tujuan memasarkannya di pasaran luar," katanya.

Haslin berkata, projek tanaman nanas akan turut dijalankan di DUN itu pada masa depan sebagai salah satu sumber tambahan pendapatan penduduk.

"Kita akan jalankan projek itu selepas ini tetapi biarlah projek tanaman Durian Belanda diusahakan dulu dan membuahkan hasil," katanya.

EZY

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di bandar sunway</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Nov 2013 07:36 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tiga Pelajar IPTS Maut Dalam Kemalangan <b>Di</b> Lebuh Raya Bukit <b>...</b>

Posted: 01 Sep 2013 09:25 AM PDT

kemalangan wira Tiga Pelajar IPTS Maut Dalam Kemalangan Di Lebuh Raya Bukit Jalil
Tiga Pelajar IPTS Maut Dalam Kemalangan Di Lebuh Raya Bukit Jalil | Tiga pelajar institut pengajian tinggi swasta di Bandar Sunway maut manakala seorang pensyarah cedera parah selepas kereta yang dinaiki mereka terlibat dalam kemalangan di Lebuh Raya Bukit Jalil menghala ke Puchong di sini, hari Ahad.

Penolong Pengarah Operasi Bomba, Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur Azizan Ismail berkata dalam kejadian 6.30 petang itu, kereta Proton Wira yang dipandu pensyarah berkenaan dipercayai terbabas lalu merempuh dua batang pokok di pembahagi jalan lebuh raya itu sebelum masuk ke laluan bertentangan dan melanggar kereta Toyota Estima.

"Pihak bomba menerima maklumat kejadian itu pada 6.48 petang dan tiba ke lokasi bersama dua jentera membabitkan 11 anggota kira-kira 10 minit kemudian.

"Kami dapat mengeluarkan kesemua mangsa yang tersepit di dalam kenderaan itu selepas menggunakan alat khas untuk memotong rangka kereta. Usaha mengeluarkan kesemua mangsa tamat kira-kira 8.30 malam," katanya kepada Bernama malam ini.

Azizan berkata siasatan awal pihaknya mendapati kereta yang dinaiki empat mangsa berkenaan dipercayai dari arah Bulatan Lumba Kuda menuju ke ke kolej mereka di Bandar Sunway, selepas pulang dari litar Speed City di Seri Kembangan.

Beliau berkata tiga pelajar jurusan automotif itu dikenali sebagai Mohd Nasharuddin, 20; Hafizuddin Nazri, 18; Zul Zyrean Zaharudin, 18; manakala pensyarah yang dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) di sini dikenali sebagai Hairiee Mohamad Ali, yang berusia lingkungan 20-an.

Mayat ketiga-tiga mangsa dihantar ke Hospital Kuala Lumpur untuk bedah siasat. — BERNAMA

* gambar diatas adalah gambar hiasan

769 total views, 2 views today

Incoming search terms:

  • kemalangan di bukit jalil
  • kemalangan bukit jalil
  • kemalangan jalan raya di lebuh raya bukit jalil
  • kemalangan jalan bukit jalil
  • gambar kemalangan di bukit jalil
  • gambar kemalangan maut
  • excident di bukit jalil
  • berita terkini kemalangan pelajar ipts bandar sunway
  • kemalangan di bukit sejuk
  • kemalangan maut bukit jalil

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bandar sunway</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Nov 2013 07:33 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Sekolah Kebangsaan Seksyen 24, <b>Shah Alam</b>: Bengkel Bina Bahan <b>...</b>

Posted: 12 Nov 2013 05:25 AM PST

Pada jam 9.40 pagi, saya dimaklumkan oleh pihak sekolah bahawa saya perlu menghadiri bengkel pada hari ini yang sepatutnya bermula pada pukul 8.30 pagi di SK Bandar Sunway.

Bengkel yang dianjurkan oleh PPD Petaling Perdana ini berakhir jam 4.00 petang. Peserta perlu membawa peralatan atau bahan iaitu senduk kayu, kain perca, benang bulu, gam uhu, pen marker, alatan jahitan, tepung gandum, minyak masak, garam halus air, warna air, besen kecil, surat khabar, manila kad, alat tulis dan warna pensel.

Saya sampai ke SK Bandar Sunway pada pukul 11.30 pagi kerana terpaksa mengambil masa untuk menyediakan bahan yang diperlukan dan menghadapi kesulitan mencari sekolah.

12 di meru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di meru - Google Blog Search


bermula sebuah pencarian....: sarapan <b>di meru</b>, klang

Posted: 12 Oct 2013 10:31 PM PDT

sedikit tips sekiranya anda memerlukan info tentang kampung meru..kot la adik ker anak menakan dpt org meru kan...tempat tinggal ada byk homestay dan hotel bajet yg bleh u all stay...kedai kek secret resepi ada..nak bunga segar tok sirih junjung pun ada aci jual tepi jalan..nak beli cincin tunang..poh kong ada,  tomei ada..habib pun ada..kfc, pizza, subway,  ms donald pun cuma 5mnt drpd pekan meru..aku nak berkongsi warong tempat aku sarapan tiap hari ahad..(sabtu kan aku kojer)..warong ni nama dia warong buluh bersempena pokok buluh yg besar kat tepi warong..mcm2 ada..ns lemak, mihun, mee sup, soto, mee kari dll. rega berpatutan..rasa sedap..pemandangan kedesaan..mmg terbaek...

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved