ads

Ahad, 1 Julai 2012

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


Masjid Bandar <b>Bukit Raja</b>: KAYUHAN AMAL

Posted: 23 Jun 2012 08:34 PM PDT

KARMA BBR 2.0 menganjurkan satu program rekreasi khusus untuk seluruh warga BBR yang ingin beriadah sambil beramal yang dikenali sebagai KAYUHAN AMAL.

Menggunakan basikal, para peserta diajak mengelilingi BBR sejauh 7 KM bermula dari tapak karnival dan berakhir di tempat yang sama. Kepada sesiapa yang tidak mempunyai basikal sendiri, bolehlah menyewa daripada pihak penganjur dengan caj serendah RM 30.00 sahaja.

Seramai 5 anggota RELA dan 10 sukarelawan telah disiapkan untuk mengawal lalulintas di sekitar BBR agar perjalanan program kayuhan amal ini berjalan tanpa halangan trafik.

Sertailah kami untuk beriadah sambil beramal. Terbuka kepada semua yang berminat tak kira orang BBR atau pun orang luar, tak kira Muslim ataupun bukan Muslim, tak kira lelaki mahupun wanita, tak kira yang berumur mahupun masih muda.... semua boleh join..!

12 di teluk datok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di teluk datok - Google Blog Search


TAHNIAH <b>di</b> atas kejayaan mewujudkan ZON BERSIH <b>di</b> Kuala <b>...</b>

Posted: 27 Jun 2012 08:36 PM PDT


awal pagi ni,rakan-rakan kp telah call kp..ingatkan ajak minum ktekaan kp silap...mereka mengeluh lagi..pasal sampah...hairan bin ajaib..ingatkan takde lagi isu sampah,sedangkan kerajaan selangor sekarang ni dah umumkan pembelian 50 buah lori sampah bagi atasi masalah ini..aikkk..macam tak percaya ajekan..
tapi itu yang mereka kata....tapi hakikatnya..gambar di bawah boleh menceritakan segalanya..


12 di kuala selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala selangor - Google Blog Search


SEMUT HITAM: AMOI NI JEMPUT KITA KE <b>KUALA SELANGOR</b>!!!

Posted: 01 Jun 2012 10:15 PM PDT

Apa yang menarik di Kuala Selangor ni??? Ada kawasan bersejarah ke? Ada tempat - tempat yang menarik yang boleh dilawati? Meh baca cerita kat bawah ni ye.

PETALING JAYA: Jumlah sebenar premis yang menawarkan khidmat mengurut di Selangor tidak diketahui tetapi ia mudah ditemui seluruh negeri itu terutama di kawasan bandar yang pesat membangun seperti Puchong, Damansara dan Batu Caves.

Secara mudah premis mengurut terbahagi dua – berlesen dan tidak berlesen. Satu lagi perkhidmatan urut yang mungkin kurang diberi perhatian ialah perkhimatan urut bergerak yang menemui pelanggan di tempat tertentu.

Di Kelang, jumlah pusat urut berlesen ialah 41 iaitu lesen lama yang dluluskan semasa pentadbiran kerajaan BN.

"Kerajaan negeri baru selepas pilihan raya umum 2008 telah membekukan pengeluaran lesen premis.

"Kita memperbaharui lesen mereka setiap tahun dengan pemantauan yang ketat," kata seorang pegawai unit perlesenan MPK.

Pegawai itu menambah, MPK masih mengeluarkan lesen premis reflesekogi tetapi setelah berpuas hati dengan syarat permohonan.

10 pusat di Kuala Selangor

Bagaimanpun, lain cerita  di Kuala Selangor.  Majlis Daerah Kuala Selangor (MDKS)  mendakwa pihaknya tidak ada kuasa untuk menghadkan bilangan premis rumah urut di kawasan mereka.

Ketika ini ada 10 rumah urut di MDKS, kata setiausahanya, Azahari Sairin.

"Kami akan meluluskan sebarang permohonan membuka pusat urut selagi syarat yang ditetapkan jawatankuasa kawalan perniagaan dan kesihatan daerah Kuala Selangor dipatuhi.

"MDKS tiada alasan menolak sebarang permohonan yang dikemukakan pemilik rumah urut jika mereka benar-benar mengikut peraturan.

"…dan setakat ini PBT hanya meluluskan pusat urut refleksologi sahaja," katanya.

Bagi ahli parlimen Kuala Selangor, Dr Dzulkefly jumlah pusat urut di Kuala Selangor masih kecil dibandingkan dengan daerah lain.

Polis daerah pula telah mengadakan operasi sebanyak 14 kali  tetapi belum menemui bukti ada kegiatan maksiat.

Hampir semua premis yang diperiksa mempunyai lesen dan pekerjanya mempunyai dokumen sah.

Tiada papan tanda

Seorang pegawai penguatkuasa Majlis Bandaraya Petaling Jaya, berkata, pihaknya kerap melakukan serbuan ke atas rumah urut yang beroperasi secara haram.

Katanya, kebanyakan premis urut beroperasi di kawasan rumah kedai paling sukar dikesan.

"Sesetengahnya tidak ada sebarang papan tanda, jadi kita tidak tahu apa yang berlaku di premis berkenaan," tambahnya.

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


mencari rumah sewa <b>di dengkil</b> | Rumah Sewa

Posted: 24 Apr 2012 12:54 AM PDT

Publish date: April 24, 2012 7:54 am
Contact Name: en azrul
Price: RM700
Region: Selangor
Location: dengkil
Phone: 0133128158
Tags:

hubungi saya kosong satu tiga tiga satu dua lapan satu lima lapan

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

Contact Ad Owner

12 di sungai buloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai buloh - Google Blog Search


Kebun Bahagia Bersama: Kebun Sebelah <b>Sungai Buloh</b> Benih <b>...</b>

Posted: 12 Jun 2012 07:40 AM PDT

Setelah lama memujuk tukang-tukang kebun di sebelah Sungai Buloh untuk tangkap gambar progress pokok-pokok atau benih yang saya pindahkan dari Adelaide ke Sungai Buloh bulan May lalu, saya terimalah gambar-gambar ini dari adik lelaki saya hari ini. Walaupun rasa tiada tenaga sudah malam ini, teruja sangat nak berkongsi gambar ini. Untuk mengelakkan kekeliruan saudara/saudari yang baru berkenalan dengan tukang kebun dan mengikuti blog kami, kami ada 2 kebun, satu di Adelaide yang dalam proses beralih perlahan-lahan beberapa tanaman ke kebun di Sungai Buloh yang milik ibubapa saya. Dahulu ahli tukang kebun di Adelaide adalah 5 orang dan sekarang tinggal 3 orang. Tukang kebun lagi 2 orang dah berada di Sungai Buloh dan bilangannya bertambah dengan ahli baru iaitu adik-adik saya. Yang menolong pos benih-benih ialah adik lelaki saya. Dulu, saya dan sepupu saya Lenay yang kumpul benih-benih di Adelaide. Sekarang ini, benih dari Adelaide dikumpul oleh saya dan benih dari Sungai Buloh dikumpul oleh Lenay dengan bantuan anak-anak murid dia bermula baru-baru ini. 
Pertengahan bulan May lalu, kami ada bawa balik bulb gladiolus untuk kebun kami dan juga peminat bunga yang lain. Sekarang bulb gladiolus di kebun kami semuanya telah bercambah dan meninggi seperti di dalam gambar bawah.
Bulan lepas ada juga dibawa balik pokok-pokok strawberry (jenis 'Sweetie') dari kebun kami pindah ke kebun Sungai Buloh. Pokok strawberry sudah berbuah tapi si ayam mutiara je yang puas makan. Ada juga bawa balik pokok saya tak ingat sama ada blackberry atau blueberry, katanya dah berbunga sekarang. Tapi adik perempuan saya kata macam ayam mutiara je yang target awal-awal lagi buahnya nanti. Pokok bay leaves yang dibawa balik pun mereka report makin cantik. Saya juga ada bekalkan beberapa rhizome bunga iris dari kebun kami di Adelaide dan nampaknya gagah tumbuh juga di kebun Sungai Buloh seperti gamber di bawah.
Bawa balik juga 2 pokok bunga gerbera yang saya sayangi sebab pemberian hadiah Mother's day 2 tahun lepas dari anak-anak. Lenay bahagikan ke beberapa pokok (by division) dari 2 pokok tu dan katanya sekarang ni galak tumbuh baik. Masa di bawa balik, di Adelaide makin sejuk jadi pokok gerbera tu dah mula dormant dan nampak sedih sangat, sekarang sebab agaknya tumbuh dekat Malaysia seronok dapat banyak haba kembali.
 Bulan January lepas saya ada balik Malaysia 6 hari. Saya ada bawa balik buah spaghetti squash yang baru dituai dari kebun kami di Adelaide. Lenay simpan bijinya dan semai. Hujung minggu lepas, kebun di Sungai Buloh telah tuai spaghetti squash buat pertama kalinya dan Lenay ada tunjuk buahnya di Skype. Kalau Lenay bagi lampu hijau, baru kami akan promosikan benih organik heirloom spaghetti squash.
Semasa di Malaysia January lepas, saya ada semai benih sengkuang di kebun Sungai Buloh. Sekiranya nak ubi sengkuang yang besar, bunganya hendaklah dipotong supaya pokok itu fokus tenaganya untuk menghasilkan ubi sengkuang yang besar dan tidak terbantut. Tetapi kali ni saya pesan dengan Lenay supaya biar je pokok sengkuang itu berbunga untuk kumpul benih. Mereka berjaya kumpul benihnya dengan penuh kesabaran. Setiap kali berSkype, Lenay saja mengusik saya tunjuk benih sengkuang yang mereka kumpul. Kebun kami adalah organik, jadi jangan pelik tengok daun yang habis berlubang dan kena makan tu. Keadaan pokok-pokok sengkuang itu sekarang.

Bila nak tambah benih organik open-pollinated sengkuang dalam list?
Lenay tak bagi lampu hijau lagi. 
Dia kata tunggu dulu nak testing benih dulu.
Protokol nak dapat kelulusan benih dalam kebun kami...hehehe....
Saya gembira dan bangga dengan tukang-tukang kebun di sebelah Sungai Buloh sebab dah berjaya mula buat koleksi benih tempatan mereka sendiri. Tukang-tukang kebun di sebelah Sungai Buloh sekarang adalah anak-anak muda yang berusia antara 25 tahun dan 5 tahun. Ilhan yang baru masuk 5 tahun masa menetap di Adelaide jarang sekali dapat makan kacang panjang. Sekarang menu sayurnya tiap hari ialah kacang panjang dari kebun Sungai Buloh kami. Dekat Sungai Buloh sekarang musim kacang panjang.

12 di sungai pelek - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai pelek - Google Blog Search


Sassy MP » Blog Archive » Kerajaan Selangor Mengambil-alih <b>...</b>

Posted: 30 Jun 2012 02:30 AM PDT

Wakil-wakil daripada Sekolah SJKC Tchi Min di Sungai Pelek (berada di kedua-dua belah saya) dan saya di sidang akhbar yang diadakan di Pejabat Pusat DAP, Pudu.

Kenyataan Akhbar YB Teresa Kok, Exco Kerajaan Negeri Selangor Pada 29 Jun 2012 di Kuala Lumpur

Mesyuarat MMKN Selangor pada 27 Jun 2012 telah meluluskan keputusan pengambilan tanah di sebelah SJKC Tchi Min di Sungai Pelek untuk menyelesaikan masalah kekurangan ruang untuk penambahan bilik darjah yang telah lama dihadapi oleh sekolah tersebut.

Pentadbir Tanah Sepang mula menerima permohonan tanah daripada lembaga pengarah sekolah tersebut sejak Februari 2010. Pada waktu itu, pemegang amanah sekolah tersebut memohon satu ekar kawasan lapang di hadapan pintu besar sekolah tersebut dengan tujuan penambahan bangunan bilik darjah bagi sekolah tersebut.

Walau bagaimanapun, permohonan untuk kawasan lapang oleh sekolah tersebut ditolak kerana kawasan lapang itu adalah tanah lapang yang banyak digunakan oleh penduduk di Sungai Pelek. Pada tahun lepas, Menteri Besar Selangor mengarahkan Pejabat Tanah Sepang untuk mendapatkan tanah di persekitaran sekolah tersebut bagi sekolah tersebut.

Pada waktu yang sama, saya juga pernah meminta rakan saya untuk menghubungi tuan tanah di sebelah sekolah supaya menjual ataupun memberi tanah mereka kepada pihak sekolah. Tetapi usaha pejabat tanah Sepang dan saya untuk mendapatkan tanah bagi SJKC Tchi Min telahpun gagal.

Memandangkan tiada cara lain untuk membantu SJKC Tchi Min, kerajaan Negeri Selangor kemudian terpaksa menggunakan Akta Pengambilan Tanah untuk mengambi-alih lebih kurang 1 ekar daripada tanah kosong di sebelah sekolah tersebut, iaitu lot 99 (0.9981 ekar) dan lot 100 (1.6324 ekar) di Pekan Sg Pelek, untuk kegunaan penambahan bangunan bilik darjah bagi sekolah tersebut.

Sama seperti kes yang lain, kos pengambilan dan kos ukuran tanah akan ditanggung oleh pihak sekolah tersebut, tetapi kerajaan Negeri Selangor akan membantu sekolah itu untuk memungut dana seberapa yang boleh.

-Teresa Kok-

Untuk laporan berita lanjutan, sila rujuk:-

Selangor use Land Acquisition Act to help SJKC Tche Min

州政府援引法令徵地 智明華小圓擴建夢

12 di petaling jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di petaling jaya - Google Blog Search


COMMIS 2 / 3 - Armada <b>Petaling Jaya</b> | Online Jobs in Malaysia <b>...</b>

Posted: 28 Jun 2012 08:44 PM PDT

Armada Petaling Jaya - Petaling Jaya,Selangor, Malaysia

Job Description

  1. Responsible for the preparation of Mise en Place, A la Carte and Buffet items.
  2. To check and ensure daily market order and pick-up at Receiving Bay and organize storage accordingly.
  3. To follow-up buffet set-up as per guideline and re-provisioned the items accordingly
  4. To ensure work station clean and tidy.
  5. To ensure hygienic work station, kitchen equipment and utensils.
  6. To observe all safety and fire emergency procedures during the execution of assigned duties.
  7. Performed any other duties assigned from time to time.

Job Requirement

  • MALAYSIAN CITIZEN ONLY
  • Candidate must possess at least SPM / Professional Certificate / Diploma / Degree in Professional Chef / Culinary Arts / F&B Preparation & Services / Hotel & Restaurant / Hospitality / Tourism / Hotel Management or equivalent.
  • No prior experience is required as training will be provided. Fresh school leavers and graduates are encouraged to apply.
  • Knowledge in Western, Chinese, Indian, Malay and Pastry cooking is an added advantage.
  • Pleasant disposition and excellent interpersonal skill. Able to communicate in both Bahasa Malaysia and English. Knowledge of other languages will be an added advantage.
  • Must possess high level of discipline and integrity.
  • Able to multitask, energetic, creative and self motivated.
  • Results driven and passionate in setting a high performance standard and meeting objectives.
  • Team player and able to work independently with minimum supervision.
  • Willing to work on shifts, long hours, weekends and public holidays.

Company Description

Armada Petaling Jaya is among the finest 4-star business hotel in Petaling Jaya. Standing tall with 24 stories of newly upgraded guest rooms with exquisite amenities in each rooms and also newly upgraded function rooms. We have 3 food and beverage outlets providing our signature specialties and 2 entertainment outlets with ongoing flow of seasonal promotions.

Being one of the hotels in Petaling Jaya, we assured all our guests of an enchanting business or vacation experience as retire into a heaven of comfort, facilities and hospitality. With the added touch of warmth and comfort all year round, Armada Petaling Jaya is ready to tend to all holiday and business needs.


Additional Job Information


Posting Date: 29 Jun 2012
Closing Date: 28 Aug 2012
Employment Type: Permanent
No. of Vacancies: 6

Our employees are the heart of our business and great employees make all the deference. Our employees platform at APJ is a celebration of diversity where each employees is valued for creating and contributing to a memorable hotel experience. We have become renowned for our warmth, attention to detail and promptness. We are a 4-star business hotel providing 5-star services.

We look for individuals who share our passion for service, who by nature believe in treating others as we should have treat us.

 

If you have what it takes and would like to rise to this challenge, please send us your updated CV, stating personal particulars, work experiences, present and expected salary, together with a recent passport-sized photograph to us by clicking "APPLY TO THIS JOB". You may be just the person we are looking for!

 

**Only shortlisted candidates will be notified**


Company Location


Armada Petaling Jaya
Lot 6, Lorong Utara C
Section 52, Petaling Jaya
46200, Selangor
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved