ads

Jumaat, 23 September 2011

12 di teluk datok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di teluk datok - Google Blog Search


Nombor tertuduh <b>di</b> beberapa lokasi : N9 Kini

Posted: 23 Sep 2011 09:11 PM PDT

SHAH ALAM: 24 Sept – Mahkamah Tinggi di sini, semalam diberitahu, nombor telefon bimbit yang didaftarkan atas nama firma guaman N Pathmanabhan, digunakan di beberapa lokasi di Banting dan Subang Jaya, pada 30 Ogos 2010.

Saksi Pendakwaan ke-46, Pakar Teknologi syarikat telekomunikasi Maxis Mobile Sdn Bhd, Ahmad Safuan Shaharani, 32, berkata talian telefon bernombor 012-2051243 digunakan untuk membuat panggilan dan menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada beberapa nombor dan semua transaksi itu dibuat di Pekan Telok Datok dan Batu Laut di Banting serta di beberapa lokasi di Subang Jaya, Selangor.

Ahmad Safuan berkata, nombor sama turut menerima satu panggilan telefon jam 10.26 malam pada hari sama, daripada nombor 019-2689282 selama 18 saat.

Pada 30 Ogos 2010, jam 1.33 petang, nombor 012-2051243 ada membuat panggilan ke nombor 019-3124041. Panggilan itu berjaya dan berjumlah RM12.

Pemanggil berada di pekan Telok Datok, Banting, katanya ketika disoal Timbalan Pendakwa Raya Nur Amizul Azami pada pemeriksaan utama, semalam.

Ahmad Safuan berkata, 012-2051243 juga ada menghantar SMS kepada 019-2295153 yang didaftarkan atas nama Datuk Sosilawati Lawiya dan direkodkan di stesen pemancar Maxis Mobile di Batu Laut, Banting.

Katanya, satu panggilan juga dibuat nombor sama ke 019-2689282 pada jam 8.29 malam dari pemancar di Batu Laut 2.
Pada jam 9.55, 30 Ogos 2010, 012-2051243 ada membuat panggilan kepada 016-2123642 dan 012-2051243 berada di Subang Jaya.

Pada jam 10.13 malam, 012-2051243 ada menghubungi nombor 121 iaitu peti simpanan suara dan panggilan itu berjaya kerana ada caj 20 sen. Ketika itu, 012-2051343 berada di SS12, Subang Jaya.

Pada jam 11.12 malam, 012-2051243 ada menghubungi 016-2123641 dan pemanggil ketika itu berada SS15 di Subang Jaya dan pada jam 11.19 malam, ada satu panggilan ke 019-2689282 dan pemanggil berada di SS17 Subang Jaya, katanya.
Panggilan terakhir 012-2051243 ialah pada jam 11.46 malam ketika berada di SS12 Subang Jaya iaitu kepada 019-2689282 dan panggilan itu dicaj 5 sen dan semua panggilan itu dianggap berjaya berikutan ada caj yang dikenakan.

Ahmad Safuan turut mengakui lokasi diperoleh pada dokumen transaksi belum dibil dan bil terperinci bukan menunjukkan lokasi sebenar, sebaliknya merujuk kepada lokasi pemancar yang terbabit dalam transaksi itu.

Perbicaraan bersambung lusa.

12 di salak tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di salak tinggi - Google Blog Search


Bandar Baru <b>Salak Tinggi</b> • View topic - Latest Development <b>...</b>

Posted: 13 Sep 2011 09:14 PM PDT

Zila wrote:ala dah lambat ke saye ni? br je nk tgk2 beli rumah.. ade x mane2 fasa yg boleh saya survey lg?
di Warisan Bestari utk fasa 3 masih ada lagik...tp harganya lain drpd harga di fasa 1 & fasa 2...tp klu u xkisah boleh jer dtg tgk ofis Gema Padu..

cuba zila tanya fasa 2 dah penuh ke? rasanya ada yg kosong lagi kot. . tempohari saya ada bertanya,harga fasa 3 , kalau x silap, rm 243k. tapi besar, 22x75.(kalau x silap). pastu saya tanya lagik, kalau saya tukar fasa 1, (sebab masa tu ada yg kosong lagi), dpt tak harga 186k? kerani tu ckp, fasa 1 ke 2, ke 3 ke, semua rumah ikut harga semasa...

12 di port klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di port klang - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


Plus Highway Speed trap | Location of Speed trap PDRM around <b>...</b>

Posted: 23 Aug 2011 10:48 PM PDT

1- Km 197.1, Km 198.8 & Km 204.3 selepas exit Kemunting

2- Km 208 & Km 214.8 sebelum exit Kemunting

3- Km 271 berdekataan exit Ipoh Selatan

4- Km 274.4 berdekatan exit Ipoh Utara

5- Km 286.9 berdekatan exit Simpang Pulai

6- Km 296 berdekatan exit Gopeng

7- Km 352.6 selepas exit Sungkai

8- Km 373 berdekatan exit Slim River

9- Km 241.9 berdekatan exit Kuala Kangsar

10- Km 308.6 selepas exit Gopeng

11- Km 252 masa turun bukit selepas terowong Menora

12- Km tak pasti tapi betul2 di R&R Gurun

13- 2 km after tol Juru (90km/j)

14- 5 kamera di atas jambatan pulau pinang (so slow je la kat situ)

1- Km 289 sebelum exit Nilai Selatan

2- Ada 3 kamera antara Km 255 – Km 249 (Persimpangan Seremban – Senawang)

3- Km 253 selepas exit Senawang

4- Km 213.9 selepas exit Alor Gajah

5- Betul2 di exit Jasin

6- Km tak pasti tapi selepas hentian sebelah Tangkak

7- Km juga tak pasti tapi jambatan pertama selepas exit Yong Peng utara

8- Km 97.3 selepas exit Air Hitam

9- Betul2 di exit Sedenak

1- Km 456 selepas exit Sungai Buluh

2- Betul2 di exit Bukit Lanjan

3- Betul2 dibawah Restoran Jejantas Sg Buloh

4- Km 302.8 berdekatan exit Kajang

5- Km 296.5 & Km 297 berdekatan exit Bangi

1- 300 meter sebelum tol Jalan Duta (60 km/j)

2- Selepas cabang jalan ke tol Jalan Duta (80km/j)

3- Betul2 di exit Damansara

4- Km 11.2 berdekatan rel keretapi

5- Betul2 di exit Shah Alam

1- Km 44.8 berdekatan exit LDP

2- Berhadapan Endah Parade

3- Betul2 di exit Hicom

1- Km 4.8 selepas exit Batu 3

2- Km 2 – Km 4 atas jambatan berdekatan Makro

3- Betul2 kat bawah restoran jejantas USJ

4- Km 10 sebelum exit USJ

1- Bersebelahan Hotel Mint

2- Berdekatan Esso kat exit Salak Selatan

3- Berhadapan dengan Istana Negara

4- Berhadapan dengan Muzium Negara

5- Kawasan turun bukit selepas pekan Raub (Menghala Kuala Lipis)

6- 2 km sebelum pekan Maran (Arah Kuantan)

7- Area Paya Bungor (Arah Kuantan)

8- Selepas exit ke Bentong (Menghala ke LPT)

9- Jalan Gambang – Kuantan (Turun bukit selepas Matrikulasi Pahang)

10- Berhadapan dengan Mini Malaysia Melaka (70km/j)

11- Berhadapan dengan Zoo Melaka (70 km/j)

12- Bawah jambatan dari Banting ke KLIA (80 km/j)

13- Berhadapan dengan Kolej Inti, Nilai

14- Persimpangan Sg Manggis menghala ke Klang (60 km/j)

15- Berhadapan Tesco Klang (70 km/j)

16- Jambatan berdekatan rumah MB Selangor kat Pasir Panjang (70km/j)

17- 2 km selepas sempadan Perak-Selangor di Jalan Sabak Bernam (berdekatan kilang kelapa sawit)

18- Laluan bertingkat antara USM ke Bayan Lepas

19- Jelutong expressway berdekatan Tesco Pulau Pinang

20- MRR2 antara simpang Taman Melati & Wangsa Maju

21- MRR2 berhadapan Mikro Cheras

12 di sungai tenggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai tenggi - Google Blog Search


Blog Felda: felda <b>sungai tengi</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 12:00 AM PDT

LAWATAN BIRO MASYARAKAT FELDA PKR KE NEGERI JOHOR

Bersama Haji Suhaimi Said, Pengerusi Biro Masyarakat Felda PKR Pusat, Sdr T. Kumar (Peguam), Timbalan Pengerusi, SdrRTebin Birham, Setiausaha bersama Pimpinan PKR Negeri Johor Datuk Chua Jui Meng, Pengerusi Majlis Pimpinan PKR Negeri Johor, Sdr Hasan Karim (Peguam), Naib Pengeusi, Sdr Gurmit Singh Hullon (Peguam), Pengerusi Biro Guaman PKR Johor.

1. Tarikh: 5hb Jun 2011 (Ahad)

1.1: Lawatan ke Ladang Peneroka dan sesi dialog Isu Felda Setempat,

Masa: 2.30 petang .

Tempat: Felda Sg Mas, Pengerang

1.2: Ceramah dan Pelancaran Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal PKR Negeri Johor

masa: 9.00 malam

Tempat: Felda Adilla, Pengerang

2. Tarikh: 6hb Jun 2011 (Isnin)

2.1: Dialog Bersama Peneroka

Masa: 2.30 petang

Tempat: Felda Dengga, Sembrong

2.2: Ceramah Isu Felda dan Politik Semasa

Masa: 9.00 malam

Tempat: Felda Bukit Batu, Kulai

3. Tarikh: 7hb Jun 2011 (Selasa)

3.1: Dialog bersama Peneroka

Masa: 2.30 petang

Tempat: Pejabat PKR Sekijang

3.2: Ceramah isu Felda dan Politik Semasa

Masa: 9.00 malam

Tempat: Felda Maokil, Pagoh

Selepas Negeri Johor, Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal akan bertandang ke Negeri Perak, dan Pengerusi PKR Negeri Perak, akan membuat jadual lawatan.

Lawatan Ke Negeri Sembilan: Tarikh 31 Mei 2011

3.00 petang: Perasmian Papan Tanda Ranting bagi PKR Felda Palong 14, 15 dan 16.

4.00 petang: Pelancaran Kempen "Mansuhkan Felda Plantation" di Palong 9 oleh Dato Fauzi Abdul Rahman, Pengerusi MPN PKR Pahang, turut hadir Dato Kamarul Baharin Abas, Pengerusi MPN PKR Negeri Sembilan.

8.00 malam: Perasmian Bilik Gerakan PKR DUN Serting di Felda Serting Hilir 2.

9.00 malam: Ceramah Isu Felda dan Isu Semasa di Felda Serting Hilir 2.

Penceramah: Dato Fauzi Abdul Rahman, Dato Kamarul Bahrin Abas, Haji Suhaimi Said, Rebin Birham

Lawatan Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal ke Negeri Pahang. Tarikh 9hb Jun 2011

Kawasan Rompin:

2.30 petang: Felda Keratong 1

4.30 petang: Felda Keratong 8

8.30 malam: Gugusan Felda Selancar.

Kawasan Temerloh } Akan ditetapkan oleh Cabang berkenaan.

Kawasan Bentong }

Lawatan Ke Felda Gedangsa, Sungai Tengi Selatan, Sungai Tengi dan Suharto di Hulu Selangor ditetapkan pada 21hb Jun 2011:

1. 9.00 pagi - di Felda Sungai Tengi Selatan

2. 10.30 pagi - di Felda Sungai Tengi

3. 12.00 t.h - di Felda Suharto

4. 3.00 petang - di Felda Gedangsa

Terlibat dalam lawatan:

YB Elizabeth Wong

Haji Suhaimi Said

T. Kumar

Rebin Birham

Zabidie Abas

Man Kadir (Pak Jabit)

Pimpinan Biro Masyarakat Felda Negeri Selangor.

Lawatan ke rancangan Felda Perlis sedang diatur oleh Pengerusi MPN PKR Negeri Perlis.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


Maksiat sempena Hari Malaysia : Anak Gadis Pengarah Agensi <b>...</b>

Posted: 18 Sep 2011 08:54 PM PDT

No of View :1110

Gambar Hiasan….

Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) menahan anak perempuan seorang pengarah agensi kerajaan beribu pejabat di sini kerana disyaki berkhalwat dengan teman lelakinya di sebuah hotel murah di Dengkil, dekat sini, awal pagi kelmarin.

 Difahamkan, perbuatan remaja perempuan berusia 19 yang bekerja sebagai kerani dan teman lelakinya berusia 26 tahun itu terbongkar selepas pegawai penguat kuasa JAIS dan Majlis Perbandaran Sepang (MPSepang) menyerbu bilik hotel disewa pasangan terbabit, kira-kira jam 3 pagi.

Sumber JAIS berkata, ketika serbuan anggota penguat kuasa JAIS dan MPSepang memberi salam, mengetuk pintu beberapa kali serta menunggu kira-kira setengah, sebelum ia dibuka seorang lelaki berpakaian lengkap.

Katanya, pihak berkuasa kemudian melakukan pemeriksaan lanjut, sebelum menemui seorang remaja perempuan berpakaian lengkap yang sedang bersembunyi di belakang pintu tandas bilik hotel terbabit.

"Ketika disoal siasat lelaki dan remaja perempuan terbabit mengaku mereka bukan pasangan suami isteri atau mahram yang sah. Malah, remaja berkenaan meminta dilepaskan kerana dia adalah anak seorang pengarah jabatan kerajaan di Putrajaya.

"Teman lelakinya pula merayu supaya dilepaskan kerana mereka sudah bertunang dan akan berkahwin tidak lama lagi.
"Bagaimanapun, helah pasangan terbabit terbongkar selepas remaja perempuan terbabit akhirnya mengaku bahawa mereka hanya kawan biasa dan tidak pernah bertunang dengan lelaki berkenaan," katanya ketika ditemui di sini.

Mereka adalah antara enam lelaki dan wanita berusia 19 hingga 27 tahun ditahan anggota penguat kuasa JAIS dan MPSepang dalam operasi cegah maksiat sempena sambutan Hari Malaysia di sekitar daerah Sepang, mulai jam 1 hingga 4 pagi, kelmarin.

Semua pasangan terbabit akan didakwa mengikut Seksyen 29(1) (a) dan Seksyen 29(1) (b) Enakmen jenayah Syariah Selangor 1995 yang memperuntukkan hukuman maksimum penjara dua tahun atau denda RM3,000 atau kedua-duanya, jika didapati bersalah oleh mahkamah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 di puchong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di puchong - Google Blog Search


Kuliah Ustaz Azhar Idrus <b>di Puchong</b> Perdana « Kecintaan dan Kasih <b>...</b>

Posted: 09 Sep 2011 05:49 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Kuliah Ustaz Azhar Idrus di Puchong Perdana. Kuliah Maghrib Perdana Bersama Ulama Tersohor : Al-Fadhil Al-Ustaz Azhar Idrus. Bertempat : Masjid As-Salam Puchong Perdana [Tepi Tasik] ...

12 di padang jawa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di padang jawa - Google Blog Search


Berpagi-pagi <b>Di Padang Jawa</b> « Sebaik-baik Cahaya

Posted: 10 Apr 2011 12:46 PM PDT

Assalamualaikum,

Alhamdulillah syukur kepada Allah yang Maha Esa diberi kesempatan kepada ana untuk update entri pada kali ini. Maha Suci Allah masih memberikan ana anugerah nikmat Iman dan Islam yang tidak ada tolok bandingnya berbanding yang lain. Alhamdulillah, hari ini dapat ana berpagi-pagi di masjid Padang Jawa.

Sesi pagi bermula sebaik sahaja sarapan tersedia, jemaah yang hadir minum dan saling menyapa sebelum bermulanya majlis. Kemudian bermulanya sesi pagi yang mana tujuannya banyak tertumpu kepada persiapan selepas peperiksaan, persiapan untuk memasuki universiti dan sebagainya. Ana masih tidak mampu menjadi seperti golongan 'penyampai' ini namun ana berharap sedikit sebanyak dapat menimba ilmu dari mereka.

Di sinilah maka input diberikan. Ana tidak pasti siapa yang berceramah di hadapan, namun ramai memanggilnya 'maulana'. Beliau menyatakan kita ini hidup sekejap saja di dunia, 50 tahun yang lalu beliau tiada di dunia ini, dan 50 tahun yang akan datang mungkin beliau telah pun pergi. Dalam jangka masa yang singkat ini, sanggupkah kita untuk membazirkannya untuk melakukan maksiat? Pendek sangat usia kita di dunia ini…

Mari buat sedikit pengiraan. 1 hari di akhirat sama dengan 1000 tahun. Ini bermakna, 1 jam di akhirat ialah 42 tahun di dunia. Lihat nisbah ini. Sanggupkah kita mensia-siakan '1 jam' ini dengan kenikmatan untuk mendapatkan kemurkaan Allah yang 'bertahun-tahun' di akhirat? atau sanggupkah kita menggunakan '1 jam' ini dengan mengabdikan diri kepada Allah untuk mendapatkan nikmat syurga Allah yang 'selama-lamanya' di akhirat?

Kemudian diceritakan mengenai hal padang mahsyar. Ketika di padang mahsyar, keadaan manusia adalah amat cemas, bukan sahaja bagi manusia biasa, malahan para syuhada dan para nabi serta rasul. Apatah lagi yang sering melakukan dosa. Halnya sangat panas seperti matahari separas celak dari kepala (matahari sudah pun hancur ketika itu, yang dimaksudkan adalah kepanasan). Umat manusia di tahan dan ingin segera dihisab supaya lalu mereka pun bertemu beberapa orang nabi :-

  1. Yang pertama ditemu adalah nabi Adam a.s, ini kerana beliau ialah bapa manusia. Namun nabi Adam a.s sendiri takut akan tindakannya memakan buah larangan sehingga diturunkan dari syurga dan dicampakkan ke dunia bersama Hawa. Beliau rekemen agar dijumpai Nabi Nuh a.s.
  2. Yang kedua ditemu adalah nabi Nuh a.s , ini kerana beliau ialah Rasul pertama. Namun nabi Nuh a.s sendiri takut akan tindakannya kerana mendoakan kehancuran umatnya akibat penafian kepada keEsaan Allah yang mana kemudian berlakunya banjir besar di mana langit dan bumi mencurahkan airnya. Nabi Nuh a.s telah berdakwah hampir 1000 tahun namun hanya 80 orang sahaja yang beriman. Beliau rekemen agar dijumpai Nabi Ibrahim a.s.
  3. Yang ketiga ditemu adalah Nabi Ibrahim a.s, (ana x ingat faktor dijumpai Nabi Ibrahim a.s)  namun nabi Ibrahim a.s sendiri takut atas tindakannya melakukan tiga penipuan. (link berkaitan tiga tempat nabi Ibrahim a.s berbohong). Kemudian beliau rekemen agar dijumpai Nabi Isa a.s.
  4. Yang keempat ditemu adalah Nabi Isa a.s, iaitu bukti kebesaran Allah kerana ibunya Mariam melahirkannya tanpa persenyawaan dengan mana-mana lelaki. Namun nabi Isa a.s sendiri takut kerana beliau telah dianggap tuhan oleh pengikutnya yang sesat iaitu Nasrani sama seperti Yahudi yang menyatakan Uzair sebagai tuhan. (Rujuk Surah At-Taubah, ayat 30). Kemudian beliau rekemen agar dijumpai Nabi Muhammad s.a.w.
  5. Yang kelima ditemu adalah Nabi Muhammad s.a.w, lalu baginda berdoa supaya baginda dapat memberikan syafaat kepada umatnya.

Menurut penceramah, setiap nabi diberikan suatu doa khas dan kesemua nabi telah pun menggunakan doa ini kecuali Nabi Muhammad s.a.w. Ini kerana baginda menyimpan doa ini untuk berdoa di hari akhirat supaya baginda dapat memberikan syafaat kepada umatnya. MasyaAllah, betapa kasih dan sayangnya baginda kepada kita…

Seterusnya diceritakan agar setiap orang menggunakan masa yang ada, samada ketika masih belajar di universiti, atau semasa cuti untuk mengajak manusia ke arah kebenaran dan saling berpesan-pesan. Beliau menyatakan supaya kita bersama-sama mengajak kepada kebaikan meskipun kita belum buat kebaikan itu. Jadikan diri sendiri seorang yang cemerlang, amanah, dan tahu membahagi masa kerana ia juga adalah satu cara berdakwah yang berkesan.

Nasihatilah ke arah kebaikan meskipun kita belum lagi dapat melaksanakannya. Ramai telah menyalah tafsir ayat Al-Quran ini :-

'Amat besar kebenciannya di sisi Allah – kamu memperkatakan sesuatu yang kamu tidak melakukannya'. Surah As-Saff, ayat 3.

Maksud yang sebenarnya adalah kita MENDAKWA kita melakukan kebaikan. Sebagai contoh, kita tidak melakukan sebarang solat tahajjud atau apa saja solat malam tetapi kita MENDAKWA atau menceritakan kepada orang lain yang kita melakukan solat tahajjud.

Secara logiknya, salahkah seorang ayah yang sedikit ilmunya, menyimpan hasrat dan selalu berpesan kepada anaknya untuk menjadi orang yang beriman kepada Allah dan Rasulnya, serta mendalami ilmu agama dan berjuang di jalan Allah walhal beliau masih belum melakukan apa yang diperkatakan? Sudah tentu tidak salah. Jangan dilupa bahawa Allah melaknat bani Israel kerana mereka saling tidak menasihati keburukan antara satu sama lain. Seperti yang telah Allah nyatakan di dalam Al-Quran,

'Mereka sentiasa tidak berlarang-larangan (sesama sendiri) dari perbuatan mungkar, demi sesungguhnya amatlah buruknya apa yang mereka telah lakukan.' Surah al-Maaidah, ayat 79.

Majlis berakhir dengan pengambilan nama untuk 'keluar' selama 4 bulan, 40 hari, dan 3 hari. Ana masih belum bersedia dan hanya duduk di tepi melihat seorang demi seorang jemaah mengangkat tangan dengan penuh iltizam dan berazam untuk menghidupkan sunnah Rasulullah s.a.w iaitu berziarah dan saling mengingatkan. Maha Suci Allah, sungguh lemahnya imanku ini…

Kemudian di akhiri dengan jamuan makan bersama di dalam talam-talam dan ditutup dengan solat fardhu Zohor berjemaah. Semoga ana istiqamah dalam penulisan ana, wassalam.

P/S : Jika adalah sebarang kesilapan pada penyampaian atau maklumat berkaitan, mohon menegur ana.

12 di sungai burong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai burong - Google Blog Search


Pusat Khidmat DUN <b>Sungai Burong</b> anjur Karnival Selangorku 2011 <b>...</b>

Posted: 20 Sep 2011 10:52 PM PDT

Tanjong Karang, 21 Sep    :    Pusat Khidmat Masyarakat (PKM) Dewan Negeri (DUN) Sungai Burong akan mengadakan Karnival Selangorku2011 selama enam hari mulai 29 September sehingga 4 Oktober 2011 dan akan diadakan di Dewan Dato' Hormat dan Padang Astaka Tanjong Karang.

Menurut Pengarah Program karnival, Ustaz Haji Mat Hasbollah Sudin, objektif karnival tersebut diadakan adalah untuk menghebahkan kepada rakyat mengenai program-program yang telah dilaksanakan oleh Kerajaan Negeri Selangor dibawah pentadbiran Menteri Besar Selangor, Tan Sri Dato' Seri Abdul Khalid Ibrahim, melalui program Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES) Pemberian 20meter air secara percuma, hadiah anak masuk universiti dan lain-lain.

Seluruh agensi dibawah kerajaan negeri Selangor akan membuka kaunter sepanjang enam hari program tersebut diadakan seperti Tabung Warisan Anak Selangor (TAWAS), Skim Mesra Usia Emas (SMUE), Skim Mikro Kredit, termasuk kaunter bergerak Majlis Daerah Kuala Selangor (MDKS) untuk memudahkan orang ramai membayar cukai dan sebagainya, katanya.

Selain itu, katanya, Perbadanan Perpustakaan Awam Selangor (PPAS) akan turut mengadakan mini pesta buku yang akan diadakan di Dewan Dato' Hormat Tanjong Karang, yang melibatkan lebih 40 buah syarikat penerbitan akan menyertai program tersebut. Pihak PPAS juga akan turut mengadakan pertandingan melukis dan pelbagai program yang melibatkan pelajar-pelajar sekolah dan kanak-kanak.

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim akan merasmikan karnival tersebut pada hari jumaat jam 3.00 petang. Pelbagai program menarik telah dirancang selama enam hari tersebut antaranya ialah persembahan teater keinsafan,  bicara selebriti, forum Perdana Ehwal Islam dan program santai bersama artis antaranya ialah Mel (Wing), Aishah, Pak Long dan sebagainya.

Menurutnya lagi, Forum Perdana Ehwal Islam pada 30 September 2011 akan menampilkan beberapa ahli panel yang terkenal seperti pendakwah bebas, Dato' Hasan Mahmud Din Al-Hafiz, Pensyarah Universiti Malaya, Ustaz Dr Roslan Mohamad dan Pendakwah tempatan, Ustaz Haslim Baharin.

Manakala pada waktu siang pula, antara program yang disediakan ialah sukaneka rakyat, pameran motor klasik, motor berkuasa tinggi, basikal antik, pertandingan melukis, Bicara wargamuda tahun 40'an dan lain-lain.

Dalam karnival tersebut juga, pihak urusetia turut menyediakan 60 buah khemah bagi peniaga-peniaga tempatan dan luar yang berminat dengan harga RM600.00 dan RM1,200.00. Manakala yang berminat untuk membuat tempahan gerai, mereka bolehlah menghubungi Haji Zulkifli Ismail di talian, 017-634 8172.

Perasmian penutup karnival tersebut akan dilakukan oleh Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang, yang juga Ahli Parlimen Marang, Terengganu, Ahli Parlimen Machang, Kelantan, Saifuddin Nasution Ismail, Ketua Dewan Pemuda PAS (DPP) Pusat, Ustaz Nasruddin Hasan Tantawi dan Ahli Dewan Negeri (ADUN) Sekinchan, Ng Suee Lim.

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


Homestay Adik <b>di</b> Lost World of Tambun, Ipoh - Ipoh, Holiday <b>...</b>

Posted: 06 Apr 2011 12:00 AM PDT

HOMESTAY DI LOST WORLD OF TAMBUN, IPOH
Homestay Adik, B-G-11, Apartment Alpine Village,
Bandar Sunway, 31350, Ipoh,
Perak

Apartment Alpine Village dan Taman Tema Lost World of Tambun ini adalah antara projek yang diusahakan oleh Sunway Ipoh. Terletak di kawasan yang sama (Bandar Sunway Ipoh) Kawasan ini dikelilingi banjaran bukit bukau membuatkan udaranya nyaman dan segar.

Homestay Adik (kemudahan):
* sewa RM230/malam
* 3 bilik tidur, 2 bilik air
* 1 aircond & water heater
* Sofa, almari, televisyen, cerek elektrik, rice cooker, toaster
* 1 set meja makan untuk 6 orang
* 2 katil queen, 2 katil bujang, 1 extra tilam (saiz queen)
* Peti ais, pinggan mangkuk, peralatan memasak yang lengkap
* Gated & guarded surrounding ? parking percuma
* children playground
*Check-in 2 petang
*Check-out 12 tgh hari

Prasarana berhampiran: (Jarak berjalan kaki)
* Lost World of Tambun
* Pasaraya Giant, farmasi, restoran nasi kandar
* stesen minyak Petronas
* Maybank
*Extreme Park (futsal, badminton, go-kart)
* Klinik, restoran fast food, restoran melayu

Destinasi berhampiran:
* Lebuhraya PLUS exit ? 5 minit
* Politeknik Ungku Omar ? 15 minit
* JUSCO & TESCO ? 15 minit
*TUDM, Medan Gopeng ? 15 minit
*Air Terjun Ulu Kinta - 15 minit
*Maktab Perguruan Ipoh ? 15 min

Sila hubungi:

En.Razak ? 0175703348
Pn.Salina ? 0175750519
Website: http://armyss.blogspot.com

JC 2087: Finance Executive (Full-set Account @ <b>Bandar Sunway</b> <b>...</b>

Posted: 19 Sep 2011 02:43 AM PDT

 

JobPoint establish on July 2002 With a team of experienced staff we are dedicated to providing independent, expert advice on individual and corporate HR solutions and high level levels of customer care to all clients. Looking after many thousands of individuals we have the experience and knowledge to provide a cost effective solution to your HR needs.

We at JobPoint believe in providing the best services to our valuable customers. Our ceaseless efforts in delivering quality worldwide services have made us a reputed name. JobPoint is one of the Malaysia leading recruitment agencies, and has specialized in the recruitment of quality staff. JobPoint prides itself on delivering a high quality, personalized service through its national network of branches. Our vast experience has helped us in gaining profound knowledge about this field. We strive to be the benchmark in providing quality employment opportunities.

Our team has been together for over eight years, working in partnership with a diverse range of organizations, from owner-manager businesses through to multi-nationals.
The nameless experience is slightly different for each of our clients but there are some common features. We will:
• Keep you briefed about what you need to know in order to make the right decision
• Give you the solution that is right for your organization, not the one that is easiest to sell
• Keep you informed on how things are going so you can quantify the return on your investment
• Provide you with new ideas to keep you ahead of your competition
• Hit your deadlines because we know that time is money
And most importantly, we will make you look good, to the outside world and to your organization.


 


Advertised: 19-09-11 | Closing Date: 19-10-11
JC 2087: Finance Executive (Full-set Account @ Bandar Sunway)
MYR 2200 - 3800
Kuala Lumpur, Selangor

Responsibilities:

  1. Ensure timely and accurate batching and capturing of project cost
  2. Ensure timely and accurate preparation of monthly job cost statement
  3. Ensure timely payments of trade creditors
  4. Ensure timely reconciliation of inter-company/ major credits and resolution of disputes
  5. Ensure timely and accurate capture of project budgeted revenue and cost into JDE system
  6. Ensure Job Cost Module is closed on time
  7. Liaise with Procurement Department and Contracts Department for timely creation of new project cost code
  8. Assist superior in the preparation of job cost analysis reports
     

Requirements:

  • Degree/Diploma in Accounting or relevant disciplines
  • Min 2 years experience in a corporate environment
  • Able to handle full sets of accounts and proficient in computerized accounting software
  • Knowledge of JDE One World System and MS Excel is a pre-requisite
  • Able to converse fluently in Chinese and English
  • Good communication and interpersonal skills
  • Able to work as a team player and under pressure to meet tight deadlines
  • Self motivated and able to work independently with minimum supervision
  • Those with construction/audit exposure has an added advantage
     

Only ShortListed Candidate will be informed

For registration, kindly login to :
www.jobpoint.com

All applicants will be treated in strict confidence.
JTK License: JTK1565

 

12 di balakong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di balakong - Google Blog Search


Nasim buka bilik pameran Peugeot ke-19 <b>di Balakong</b> | Pandu.my

Posted: 27 Jul 2011 01:54 AM PDT

Advertisement :

Terdapat bilik pameran Peugeot baru di Balakong – bilik pameran baru ini akan memenuhi permintaan untuk Peugeot di Balakong, Cheras Selatan, Kajang, Semenyih, Seri Kembangan, Serdang dan Bangi.

Dengan pelancaran Peugeot Balakong, kini terdapat 19 kedai jualan Peugeot di Malaysia, 10 daripadanya berada di Lembah Klang. Berikutan pembukaan terbaru, syarikat itu merancang untuk membuka tiga lagi cawangan di seluruh negara tahun ini.

12 di batu caves - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batu caves - Google Blog Search


<b>Batu Caves</b> | Flickr - Photo Sharing!

Posted: 11 Sep 2011 12:00 AM PDT

keyboard shortcuts: previous photo next photo L view in light box F favorite < scroll film strip left > scroll film strip right ? show all shortcuts

12 di subang jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di subang jaya - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>Di</b> Majlis Perbandaran <b>Subang Jaya</b> (MPSJ) | Jawatan <b>...</b>

Posted: 06 Sep 2011 01:37 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Jawatan Kosong Di Majlis Perbandaran Subang Jaya. Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia yang berkelayakan dan berumur 18 tahun keatas untuk mengisi kekosongan jawatan berikut: 1. ...

12 di kelana jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kelana jaya - Google Blog Search


PRO REFORM: Program ceramah <b>di Kelana Jaya</b> dihalang polis

Posted: 09 Jul 2011 09:00 AM PDT

(Oleh: Norasyikin Samsi)
PETALING JAYA: Hampir 200 anggota polis berhimpun di segenap laluan jalan di Seksyen 7 Kelana Jaya yang diadakan di Kompleks PKNS.

Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim dijadualkan hadir pada ceramah malam ini bersama pimpinan KEADILAN.

Bagaimanapun Urusetia Dun Kelana Jaya, Anuar Yaacob berkata polis mendakwa ceramah itu tidak mempunyai permit.

Menurut catatan twitter Adun Seri Setia, Nik Nazmi Nik Ahmad, program itu dipindahkan ke pejabat beliau di Pusat Khidmat Rakyat Dataran Glomac, Petaling Jaya.


Program ceramah Demi Rakyat cabang Kelana Jaya ini merupakan program susulan ceramah 'Ubah Sekarang Selamatkan Malaysia'.

Malam ini merupakan malam kedua Anwar berceramah di Lembah Klang.

Semalam beliau berceramah di Bandar Tun Razak Cheras bersama MB Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim dan beberapa pimpinan lain.

Bagaimanapun program itu berjalan lancar tanpa sebarang halangan dari polis.

Esok Anwar dijadual berceramah di Kuala Kubu Bharu, Selangor.


- Keadilan Daily
" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "

12 di ijok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ijok - Google Blog Search


Nik Nazmi Yakin Khalid Gagap Akan Tewas Sekiranya Bertanding <b>...</b>

Posted: 20 Sep 2011 10:02 AM PDT

Nik Nazmi Yakin Khalid Gagap Akan Tewas Sekiranya Bertanding Lagi Di Ijok…?

" Ijok, kawasan Khalid Ibrahim sendiri, hampir 30 peratus pengundi adalah beragama Hindu dan saya yakin Ijok boleh dirampas BN kerana MIC yang dilihat sudah kembali pulih," kata Pensyarah Pusat Pengajian Sains Kemasyarakatan, Universiti Sains Malaysia, Profesor Dr. Ahmad Atory Hussain.Peluang Barisan Nasional (BN) merampas kembali Selangor daripada pembangkang adalah 50:50 berbanding 47: 53

Kredit to: http://medan-info-kita.blogspot.com/2011/09/nik-nazmi-yakin-khalid-gagap-akan-tewas.html

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved