Ahad, 14 Ogos 2011

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


Cleaning Campaign At <b>Bukit Raja</b> & Meriung Cemetary | Sekolah <b>...</b>

Posted: 14 Aug 2011 11:13 AM PDT

Assalamualaikum

on Thursday, the 11th of August, the teachers, staff and pupils of Sekolah Rendah Piasau-Piasau went to Bukit Raja and Meriung cemetary in Mukim Labu for a yearly Ramadhan cleaning campaign. After the cleaning campaign, Surah Yassin was read together, headed by Cikgu Hadi Sufiyan.

This slideshow requires JavaScript.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di kuala kubu - Google Blog Search

0 ulasan
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

12 di kuala kubu - Google Blog Search


Updated News » Blog Archive » Piped water supply for estate folks <b>...</b>

Posted: 14 Aug 2011 05:07 PM PDT

AFTER waiting for 50 years, the Kuala Selangor Kampung Baru Estate folk have finally received piped water from Syarikat Bekalan Air Negri Selangor, reported Makkal Osai.

M. Kaniamma said the residents had depended on river and ground water, which had created many health problems like rashes and skin diseases for them.

She said Permatang assemblyman Sulaiman Abdul Razak had arranged for the water to be piped to their houses.

> Indian parents have been urged to send their children to Tamil school.

Tamil Nesan quoted Kuala Kubu Baru assemblyman Wong Koon Mun as making the call after opening an SPM Tamil Language exam seminar in Kuala Kubu Baru on Friday.

He said Tamil school students who had spent their early education in primary schools would be proficient not only in Tamil but also in English and Bahasa Malaysia.

He said that students knowledgeable in many languages would have a better future.

> An infuriated man attacked his wife and then chopped off her hands when she was at her parents' home in Ramanagaram, Bangalore, on Thursday, reported Malaysia Nanban.

Police said Mamata, 26, a homemaker, was attacked by her husband V. Srinivas, a taxi driver, in her parents' home on Thursday.

Mamata had earlier returned to her parents' house after being physically abused by Srinivas.

Police said Srinivas slashed Mamata hands after she refused to return home with him.

Doctors were attempting to reattach her hands, the newspaper said.

Other News & Views is compiled from the vernacular newspapers (Bahasa Malaysia, Chinese and Tamil dailies). As such, stories are grouped according to the respective language/medium. Where a paragraph begins with a >, it denotes a separate news item.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di cheras - Google Blog Search

0 ulasan
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

12 di cheras - Google Blog Search


Pembantu Jualan Diperlukan <b>di Cheras</b> • Malaysiads.com <b>...</b>

Posted: 23 Jul 2011 09:18 AM PDT

Pembantu Jualan diperlukan sepenuh/separuh masa

Syarat:
-18 tahun ke atas
-Ada kenderaan sendiri amat digalakkan
-tidak perlu pengalaman

Galakkan khusus:
-pelajar universiti/kolej,pekerja kerajaan/swasta,
penganggur yang sedang mencari pekerjaan

Berminat boleh hubungi atau sms
Aben (019-4525098)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


GCB Court condominium <b>di Ampang</b>. Looking for female to share a <b>...</b>

Posted: 10 Aug 2011 09:20 AM PDT

I found a large room for rent, which costs RM800 per month, utilities not included. I need to find someone to share the room, which would leave us a rent of RM400 each per month. Fully furnished.

Facilities:
Swimming pool, Gymnasium, Tennis court, Squash court, Mini market, Playground, Jogging track, 24 hour security, Balcony/Patio, Cable TV, Internet broadband

Location:
17D, GCB Court Condominium, Jalan Ampang, 50450 KL

Links to GCB Court condominium:
http://www.propwall.my/ampang_hilir/gcb_court

http://www.iproperty.com.my/property/lis...id=1085891 (there's a google map of it in this link)

http://www.iproperty.com.my/condominiums...ndominium)

Contact:
0169569269 (12pm afternoon - 11pm)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Polis Siasat Identiti Mangsa Kerat <b>Di Ampang</b> - TV3

Posted: 03 Aug 2011 10:04 PM PDT

04/08/2011 13:04:00

Polis masih menjalankan siasatan bagi mengenal pasti identiti mangsa kerat di sebuah kediaman di Ampang, Selangor yang ditemui semalam.

Ketua Polis Ampang Jaya, ACP Amiruddin Jamaluddin berkata mangsa dipercayai dibunuh kira-kira seminggu lalu.

Polis semalam menemui anggota badan dikerat kepada beberapa bahagian sebelum disorok di atas siling sebuah pangsapuri.

Organ-organnya pula dibuang ke dalam mangkuk tandas.

Perbuatan kejam itu terbongkar selepas penghuni terhidu bau busuk.

Kejadian disedari di tingkat lima sebuah pangsapuri di Taman Kosas, Ampang, petang semalam.

Seorang jiran terhidu bau busuk sejak tiga hari lalu dari unit pangsapuri yang tidak berpenghuni itu.

Curiga dengan keadaan itu, ia segera dimaklumkan kepada pihak pengurusan pangsapuri.

Hasil pemeriksaan amat mengejutkan.

Sebelah kaki manusia ditemui di atas lantai.

Penemuan itu segera dimaklum kepada polis.

Hasil siasatan mendapati terdapat dua plastik dan satu sarung bantal disorok di atas siling.

Plastik berkenaan berisi anggota badan manusia yang telah dikerat manakala sarung bantal berisi kepala seorang lelaki.

Pemeriksaan lanjut, polis menemui sejumlah organ manusia di dalam mangkuk tandas.

Pemeriksaan forensik menunjukkan suspek telah menyorokkan anggota badan yang dikerat di atas siling namun kerana beban yang berat, salah satu kaki mangsa jatuh ke atas lantai.

Polis tidak menolak kemungkinan mangsa telah dibunuh lebih 72 jam lalu.

Mayat kemudian dihantar ke Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia untuk bedah siasat.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Polis Siasat Identiti Mangsa Kerat <b>Di Ampang</b> | Kamaluddin&#39;s Blog

Posted: 04 Aug 2011 03:18 AM PDT

- Aug 4, 2011 18:18:14.

Polis masih menjalankan siasatan bagi mengenal pasti identiti mangsa kerat di sebuah kediaman di Ampang, Selangor yang ditemui semalam.

Ketua Polis Ampang Jaya, ACP Amiruddin Jamaluddin berkata mangsa dipercayai dibunuh kira-kira seminggu lalu.

Polis semalam menemui anggota badan dikerat kepada beberapa bahagian sebelum disorok di atas siling sebuah pangsapuri.

Organ-organnya pula dibuang ke dalam mangkuk tandas.

Perbuatan kejam itu terbongkar selepas penghuni terhidu bau busuk.

Kejadian disedari di tingkat lima sebuah pangsapuri di Taman Kosas, Ampang, petang semalam.

Seorang jiran terhidu bau busuk sejak tiga hari lalu dari unit pangsapuri yang tidak berpenghuni itu.

Curiga dengan keadaan itu, ia segera dimaklumkan kepada pihak pengurusan pangsapuri.

Hasil pemeriksaan amat mengejutkan.

Sebelah kaki manusia ditemui di atas lantai.

Penemuan itu segera dimaklum kepada polis.

Hasil siasatan mendapati terdapat dua plastik dan satu sarung bantal disorok di atas siling.

Plastik berkenaan berisi anggota badan manusia yang telah dikerat manakala sarung bantal berisi kepala seorang lelaki.

Pemeriksaan lanjut, polis menemui sejumlah organ manusia di dalam mangkuk tandas.

Pemeriksaan forensik menunjukkan suspek telah menyorokkan anggota badan yang dikerat di atas siling namun kerana beban yang berat, salah satu kaki mangsa jatuh ke atas lantai.

Polis tidak menolak kemungkinan mangsa telah dibunuh lebih 72 jam lalu.

Mayat kemudian dihantar ke Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia untuk bedah siasat.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


Majlis Buka Puasa <b>di</b> Surau <b>...</b> - Elect Elizabeth Wong for <b>Bukit Lanjan</b>

Posted: 13 Aug 2011 05:30 AM PDT


photos by Loo Chuan Boon
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Majlis Berbuka Puasa <b>Di</b> <b>...</b> - Elect Elizabeth Wong for <b>Bukit Lanjan</b>

Posted: 13 Aug 2011 05:00 AM PDT


photos by Loo Chuan Boon
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di sungai buloh - Google Blog Search

0 ulasan
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

12 di sungai buloh - Google Blog Search


Catering Perkahwinan Mahligai Impian <b>di Sungai Buloh</b>, Desa <b>...</b>

Posted: 11 Aug 2011 11:56 PM PDT

http://mahligaicatering.com/catering-perkahwinan-sungai-buloh-desa-coalfields

Catering Perkahwinan Mahligai Impian telah berpindah ke Desa Coalfield, Sg. Buloh, Selangor. Pejabat baru kami kini bukan lagi di Prima Damansara, Petaling Jaya. Ini adalah selaras dengan perkembangan dan kemajuan Mahligai Impian Catering yang telah disokong oleh pelanggan-pelanggan sekalian. Terima kasih kami ucapkan kerana terus menyokong katering kahwin kami.

Berbanding dengan tempat lama, tempat baru kami kini lebih lapang dan luas. Ini bermaksud kami mempunyai ruang yang selesa untuk memasak dan menyediakan juadah makanan seperti katering kahwin. Ini adalah penting untuk memastikan setiap juadah katering yang kami sediakan terutama catering perkahwinan adalah di dalam keadaan yang terbaik khusus untuk hari bahagia anda.

Bagi sesetengah pelanggan yang berada di Kuala Lumpur atau Selangor yang merasakan Sg. Buloh adalah jauh dari tempat kediaman, temu janji boleh diaturkan di luar untuk membincangkan hal-hal penyediaan katering perkahwinan dan sebagainya. Sila hubungi Catering Perkahwinan Mahligai Impian untuk temujanji katering anda yang seterusnya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


Senarai Bazar Ramadhan 1432 <b>di</b> Lembah <b>Klang</b> [Info] | Teori Enam <b>...</b>

Posted: 01 Aug 2011 08:24 PM PDT

Salam Ramadhan, dah 2 hari umah islam di dunia menyambut bulan puasa. ada yang tahan, ada yang tak tahan. tetapi satu bende yang buatkan kita happy adalah bilamana dah nak buka kan? time tu la kita tetibe segar sebab dah nak menjamah makanan-makanan. Bagi yang bekerja, nak masak untuk bebuka would not be an option kan, bazar ramadhan juga la menjadi pilihan. Jadi, untuk penduduk sekitar lembah klang , Shah alam, berikut adalah lokasi bazar ramadhan untuk anda pilih.


A. Bandar Tun Razak

• Jalan 21/146, Bandar Tasik Selatan
• Tempat Letak Kereta Taman Tasik Permaisuri
• Pusat Penjaja Bazar Ramadhan Pekan Sg Besi
• Kawasan Tempat letak Kereta Velodrom Cheras
• Bazaria Larut Malam, Velodrom Cheras
• Taman Len Sen

B. Bukit Bintang

• Jln Benteng
• Siarkaki Leboh Pudu
• Jln Chow Kit (Sepanjang Siarkaki Chow Kit)
• Lorong Berangan
• Pasarama Kota (Depan Kelang Bus Stand)
• No. 239, Jalan Tuanku Abdul Rahman
• Jalan Haji Taib
• Siar Kaki Persimpangan Jln Chow Kit
• Jalan Masjid India
• Lorong Tuanku Abdul Rahman

C. Batu

• Tapak Parking Pasar Selayang
• Rumah Pangsa Pkns, Jln Kuching
• Sentul Pasar
• Kampung Batu Muda, Jalan Ipoh
• PPR Batu Muda
• Kompleks Mutiara, Batu 31/2 Jalan Ipoh
• Hadapan Flat Taman Aman Putra Jinjang Utara
• Taman Wilayah Selayang Fasa 3


D. Cheras

• Taman Segar
• Jln Susur Off Jln Pasar/Pudu

E. Kepong

• Jalan Metro Prima 5 depan Maybank, Kepong

F. Seputeh

• Di antara Blok D dan Blok E, PPR Kampung Muhibbah
• Kiri dan Kanan Jalan Radin Bandar Baru Sri Petaling
• Jalan 3/109c off Jalan Klang Lama

G. Lembah Pantai

• Jalan Sri Jati 3
• Sebelah Pure Life off Jalan Puchong
• Tapak Kosong Setinggan Kg Pasir Kiri Jalan Pantai Dalam
• Kawasan Flat Kg Kerinchi 17 Tingkat

H. Segambut

• Jalan 1/38j (Susur Wisma Suhati)

I. Titiwangsa

• Jln Cochrane
• Pasar Datuk Keramat
• Lorong Haji Hussein 3, Jalan Raja Bot Dan Lorong Raja Bot (Chow Kit)
• Persimpangan Jln Tar/ Jln Raja Alang
• Siarkaki Sepanjang Jln Tar Hingga Ke Persimpangan Masuk Ke Jln Raja Alang

J. Setiawangsa

• Jalan Rejang 11, Setapak Jaya
• Jalan Wangsa Melawati 3
• Jalan Wangsa Delima
• Rampai Business Park, Jalan Rampai Niaga 6
• Hadapan Surau Al-Ikhlasiah, Kg Semarak off Jalan Semarak

K. Wangsa Maju

• Jalan 1a/6, Setapak Indah, Danau Kota
• Siar Kaki Depan Ong Tai Kim, Gombak
• Jalan Langkawi, Teratai Mewah
• Kaki lima Plaza Idaman
• Jalan 4/27A Seksyen 2 berhadapan Bangi Kopitiam Wangsa Maju
• Jalan 3/27A berhadapan Alpha Seksyen 1, Wangsa Maju
• Di atas siar kaki Jalan Gombak / Plaza Idaman
• Siar kaki Jalan Danau Saujana Jalan Langkawi, Jalan Genting Klang
• Di atas siar kaki Jalan jernai, Medan Idaman
• Tapak Pasar Malam Taman Melati

L. Bandar Tun Razak

• Jalan Budiman 25, Taman Mulia
• Jalan 14/155C Apartment Sri Rakyat Bukit Jalil
• Parking Bersebelahan LRT Cheras
• Parking Motosikal Blok D, Seri Penara Fasa II
• Parking Motosikal Blok D, Seri Penara Fasa II
• Dataran Padang Permainan

M. Subang Jaya

• SS18, Subang Jaya (Jalan SS18/6)
• USJ 7, Subang Jaya (Jalan USJ 7/3c – Hadapan Gerai Majlis USJ 7)
• USJ 4, Subang Jaya (Jalan USJ 4/5)
• USJ 1 Pangsapuri Angsana (Tapak Pasar Malam)
• Pinggiran USJ (Jalan Pinggiran USJ 1/1)
• Taman Batu Tiga (Hadapan Gerai Majlis Tmn Batu 3)
• Putra Heights (Berhadapan Flat Sri Mutiara)

N. Puchong dan Bandar Kinrara

• Tmn Puchong Perdana (Jalan Perdana 2)
• Tmn Puchong Permai (Jalan Permai 2/10)
• Tmn Puchong Permai (Jalan Permai 1/10 – Sebelah Surau Ra'ayah)
• Tmn Puchong Prima (Jalan Prima 5/3)
• Tmn Puchong Utama (Jalan Utama 2/1)
• Taman Wawasan, Pusat Bandar Puchong (Jalan Wawasan 2/22)
• Pusat Bandar Puchong (Jalan Bandar 3- Tapak Bersebelahan Tesco Puchong)
• Puchong Utama (Tapak Pasar Malam Puchong Utama – kecuali hari selasa)
• Puchong Indah (Tapak Pasar Malam – kecuali hari isnin)
• Bandar Kinrara Sek 5 (Jalan BK 5A/1)
• Tmn Kinrara Sek 1 (Jalan Taman Kinrara 1/1)
• Tmn Perindustrian Kinrara (Jalan TPK 2/1 & 2/2)
• Tmn Kinrara Sek 4
• Hadapan Gerai UPEN Puchong Jaya (Petak Letak Kereta)

O. Serdang, Seri Kembangan ,Kajang, Cheras Kajang

• Tmn Seri Serdang (Jalan 18/35)
• Tmn Universiti Indah (Jalan 2/10)
• Tmn Pinggiran Putra (Jalan PP 1/2)
• Tmn Equine (Jalan PP 1B)
• Puncak Jalil (Jalan PUJ 3/2)
• SEPANJANG JLN MASUK KE SMAP, KAJANG
• TAPAK BAZAAR MALAM REKO SENTRAL
• JALAN UTAMA, SEK 2, TMN KAJANG UTAMA
• TAPAK PASAR MALAM KOMPLEKS HENTIAN KAJANG
• TEMPAT LETAK KERETA, HADAPAN DERETAN KEDAI TAMAN ZAMRUD
• HADAPAN DERETAN KEDAI & KILANG IKS SG. JELOK. ( TEMPAT LETAK KERETA )
• DATARAN PRIMA SAUJANA, TMN. PRIMA SAUJANA, KAJANG
• KAWASAN TANAH LAPANG ( TAPAK FUNFAIR ), TAMAN KAJANG PRIMA
• TAPAK PASAR TANI ( TMN RAMAL INDAH )
• JLN KAJANG MEWAH 10
• DI BELAKANG TESCO BATU 14, KAJANG
• TAPAK PAKIR DESA SERDANG ( HADAPAN BANGUNAN MINLON )
• JALAN TEMENGGUNG 21/9, SEK. 9, BDR MAHKOTA CHERAS ( TAPAK PASAR MALAM )
• LEBUH TAMING, TAMAN TAMING JAYA
• BERHAMPIRAN LOJI KUMBAHAN TAMAN HARMONI, SERI KEMBANGAN
• TMN. SUNTEX, BT. 9, CHERAS
• JLN CHENGAL 4, TAMAN IMPIAN EHSAN
• KAWASAN LAKE VALLEY JALAN SUARASA 8/4, BDR TUN HUSSEIN ONN
• DI JALAN CP 4/38, TMN CHERAS PERDANA
• JALAN CJ 8, TAMAN CHERAS JAYA
• PADANG AWAM, TAMAN CHERAS UTAMA ( TAPAK PASAR MALAM LAMA )

P. Bandar Baru Bangi , Hulu Langat ,Baranang dan Semenyih

• TAPAK PASAR MALAM SEKSYEN 16, BANDAR BARU BANGI
• TEMPAT LETAK KERETA JALAN 3/69, SEKSYEN 3, BDR BARU BANGI
• DIHUJUNG JALAN 2/3A, KAWASAN DUA, BDR BARU BANGI
• HADAPAN ASRAMA KOLEJ POLYTECH MARA BANGI
• JALAN SERI PUTRA ½, BDR SERI PUTRA
• JLN 7/7B, SEK 7, BDR BARU BANGI
• DI TEMPAT LETAK KERETA & JLN SUSUR KOMPLEKS PKNS BANGI
• TAPAK PASAR MALAM, BDR TASIK KESUMA
• TAPAK PEKAN SEHARI BERANANG
• TAPAK PASAR MALAM TAMAN SERI NANDING
• BERSEBELAHAN PADANG FUTSAL,TMN DESA SENTOSA
• JALAN SEMENYIH SENTRAL 1
• SEKSYEN 1, BERHAMPIRAN DENGAN PASARAYA BILLION BDR TEKNOLOGI KAJANG
• DI JLN TPS 1/5, TMN PELANGI SEMENYIH

Q. Shah Alam

• SEKSYEN 2
• SEKSYEN 7 (TPM)
• SEKSYEN 13 (STADIUM SHAH ALAM)
• SEKSYEN 17 (TPM)
• SEKSYEN 18 (TPM)
• SEKSYEN 20 (BERHAMPIRAN TPM)
• SEKSYEN 25
• SEK. U2 TTDI JAYA (TPS)
• SEKSYEN U3 (SUBANG PERDANA)
• SEKSYEN 6 (TLK REST. DAUD)
• SEKSYEN 7 (JLN PLATINUM AD 7/AD) REST ALI CORNER
• SEKSYEN 7 (JALAN KRISTAL AS7/AS)
• SEKSYEN 8 (DEKAT SURAU BLOK 17-18)
• SEKSYEN 16 (HDPN DEWAN ORG RAMAI)
• SEKSYEN 18 (JLN 18/34 – KLINIK AHMAD SHAH)
• SEKSYEN 19 (TPM)
• SEKSYEN 24 (TPK USAHAWAN MIKRO)
• SEKSYEN 27 (TAPAK PASAR MALAM)
• SEKSYEN 28 (BERHAMPIRAN KFC)
• SEKSYEN 31 ( JLN ANGGERIK ARANDA B 31/B DEPAN PONDOK POLIS KOTA KEMUNING)
• SEKSYEN U5 (JLN UTARID U5/10) TPM
• SEKSYEN U8 (JALAN C U8/C BKT JELUTONG HDPN MY MYDIN)
• SEKSYEN U10 (TAPAK PENJAJA SEMENTARA)
• SUBANG 2 (TAPAK PASAR MALAM)
• SEKSYEN U13 (SETIA ALAM – CIMB BANK)
• SEKSYEN U20 (BBSB FASA 1) (BUKIT RAHMAN PUTRA)
• SEKSYEN U20 (BBSB FASA 2) (PEJ LUNCAI EMAS)
• SEKSYEN U20 (BBSB FASA 3) (ECONSAVE)

R. Ampang

• PANDAN INDAH (TLK PADANG PERBANDARAN MPAJ)
• PANDAN JAYA (TLK JALAN PANDAN 3)
• CHERAS INDAH (HADAPAN DEWAN KOMUNITI)
• PANDAN MEWAH (TLK SEBELAH PADANG)
• PANDAN CAHAYA (TLK JALAN PANDAN CAHAYA 1/1)
• TMN MELAWATI ( HADAPAN PEJABAT POS LAMA )
• KG PANDAN (TLK PANDAN UTAMA)
• MEDAN SELERA ANGSANA HILIR (TLK)
• LEMBAH MAJU (BERHAMPIRAN SIMPANG EMPAT)
• KG TASEK PERMAI ( HADAPAN MASJID )
• KG MELAYU (JALAN JATI)
• AU 2 ( JALAN AU2A/16 )
• AU 4/1 (HADAPAN SEVEN-ELEVEN)
• AU 5 (TLK MEDAN SELERA)
• TMN PERMATA (HADAPAN PASARAYA HARI-HARI)
• MELAWATI JALAN E1
• BUKIT ANTARABANGSA (JALAN WANGSA UKAY 2)
• UKAY PERDANA (HADAPAN RESTORAN ALI MAJU)
• TAMAN MELOR (TLK)
• BANDAR BARU AMPANG (PASAR BANDAR BARU AMPANG)
• AMPANG WATER FRONT (TLK FASA 2)
• BUKIT INDAH (SEBELAH RESTORAN DALILA, TLK)
• AMPANG JAYA (TLK JALAN 1)
• KOMPLEKS MUHIBBAH ( TAMAN NIRWANA )
• KERAMAT PERMAI ( JALAN AU1D )
• AU3 (TLK FLAT PKNS 13 & 14)
• PANDAN INDAH JLN 3/2B
• TAMAN KOSAS (TLK JALAN KOSAS 1/1)
• PANDAN PERDANA (HADAPAN GUARDIAN)
• CHERAS HARTAMAS (BLOK A1, FLAT BUKIT SEGAR)


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di ulu yam - Google Blog Search

0 ulasan
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

12 di ulu yam - Google Blog Search


Hidayu&#39;s Journal: Sesi Riadah Bersama Family: BBQ <b>di Ulu Yam</b>

Posted: 27 Jul 2011 06:43 PM PDT

Tapi takpe *sedapkan hati* sekali sekala.. Isnin terus aku telan buah semata.
orang paling banyak makan pada hari kejadian. bukan aku tau, tapi abang ipar aku tu. (:
*banyak lagi gambar tak dapat. harapkan kamera hp cabuk aku jelah dan gambar dari kamera akak ipar. ada 2 kamera lagi tak dpt gmbar ni
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di meru - Google Blog Search

0 ulasan
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

12 di meru - Google Blog Search


...misz rossa&#39;s blog... : Kes Keracunan Makanan <b>Di Meru</b> Bukan <b>...</b>

Posted: 10 Aug 2011 03:19 PM PDT

KLANG, 10 Ogos (Bernama) -- Jabatan Kesihatan Selangor mengesahkan kes keracunan makanan yang dialami dua keluarga yang dipercayai berpunca daripada juadah berbuka puasa di sebuah Bazar Ramadan di kawasan Meru dekat sini, bukan akibat wabak kolera.
Pengarahnya Azman Abu Bakar berkata pihaknya telah mengambil sampel najis daripada kesemua mangsa keluarga terbabit untuk dianalisis dan keputusan mendapati ia negatif kolera ataupun taun. 
"Mula-mula kita suspek taun atau pun kolera dan keputusan sampel analisis mendapati (kes keracunan makanan) bukan disebabkan wabak kolera," katanya ketika dihubungi Bernama di sini, Rabu. 
Akhbar melaporkan seorang kanak-kanak perempuan berumur 11 tahun meninggal dunia Isnin lepas setelah muntah dan cirit-birit dan keluarganya pula dimasukkan ke hospital selepas mengalami simptom yang sama, dipercayai setelah menikmati juadah berbuka puasa seperti otak-otak serta air batu campur di sebuah bazar Ramadan di kawasan Meru. 
Menurut Azman, sekeluarga lagi turut mengalami simptom yang sama dipercayai setelah menikmati juadah berbuka puasa di bazar Ramadan yang sama, namun tiada kes kematian dilaporkan. 
Mengulas lanjut, Azman berkata Unit Keselamatan dan Kualiti Makanan di kementeriannya turut mengambil sampel makanan dari bazar Ramadan terbabit Isnin lepas untuk dianalisis dan pihaknya sedang menunggu hasil keputusannya. 
"Kita telah mengambil sampel tertentu daripada peniaga makanan dan tumpuan kita kepada peniaga otak-otak, air batu campur dan beberapa makanan lain," katanya. 
Azman menasihatkan orang ramai agar mendapatkan rawatan di hospital jika didapati muntah-muntah dan cirit-birit setelah menikmati juadah berbuka puasa di bazar Ramadan di Meru. 
Sementara itu, Pemangku Yang Dipertua Majlis Perbandaran Klang (MPK), Ikhsan Mukri dalam kenyataan berkata MPK telah mengambil sampel makanan dan minuman yang dijual di bazar Ramadan di Jalan Kenangan dan Jalan Haji Salleh, Meru di sini. 
Beliau berkata pihaknya melalui Unit Kawalan Makanan sudah membuka bilik operasi dan menjalankan pemeriksaan di kawasan terbabit. 
"Selain itu, operasi ini akan diteruskan dan bilik gerakan juga sedang beroperasi di kawasan berkenaan untuk memantau keadaan," katanya.

 

@ ini adalah susulan dari berita SEMALAM..ape² pun,kita kena berhati² bila membeli juadah berbuka kat luar..kang tak raya pulak nanti kangggg.. 
# notakecik : semalam dapat buka murtabak!!hihihihi..
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di shah alam - Google Blog Search

0 ulasan
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

12 di shah alam - Google Blog Search


Bersih 2.0: Najib never specified <b>Shah Alam</b> in stadium offer

Posted: 12 Aug 2011 05:08 PM PDT

By Clara Chooi, The Malaysian Insider

Election watchdog Bersih 2.0 disputed Datuk Seri Najib Razak's claim yesterday that he had specifically offered "a stadium in Shah Alam" for its July 9 rally.

Steering committee member Maria Chin Abdullah reminded the prime minister today that he had never named a stadium when he made the offer to the coalition just days before the mammoth event.

"That offer only came from Selangor Mentri Besar (Tan Sri) Khalid Ibrahim, not from the PM. Najib never said which stadium... he only said a stadium. Perhaps we were expected to read his mind," she told The Malaysian Insider when contacted this afternoon.

Maria Chin (picture) was commenting on Najib's statement to the press yesterday that he had specifically offered Bersih 2.0 use of a stadium in Shah Alam to hold its rally and had never retracted the offer.

"We are regretful that the offer made by the government (to Bersih) to have its gathering in a stadium in Shah Alam was not accepted by the (rally) organisers.

"This offer was never denied or retracted by the government. We wanted to avoid any untoward incidents from happening," he had said.

Maria Chin recalled that the stadium offer was made following the Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin's surprising decree on July 3, calling for all warring parties to reach a mutual agreement over Bersih 2.0's electoral reform demands.

A check on media reports of the sequence of events in the run-up to the tumultuous July 9 rally revealed that Najib had not expressly named any stadium in Shah Alam when he made the offer.

In one media report on July 3, Najib was quoted as saying: "We are willing to provide a stadium for them to rally but why choose to protest in the streets. The government is not against them rallying in a stadium from morning until night. Just don't hold street protest as it is very risky to the nation."

READ MORE HERE.




Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di batu caves - Google Blog Search

0 ulasan
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

12 di batu caves - Google Blog Search


Travel Kuala Lumpur Day Trip Caving at <b>Batu Caves</b> and Temple <b>...</b>

Posted: 13 Aug 2011 04:34 PM PDT

Written on January 11, 2010 – 9:54 am | by traveler |

e978d Batu Caves Kuala Lumpur Travel Kuala Lumpur Day Trip Caving at Batu Caves and Temple Malaysia Tour

One of a places to try and learn when we are in Kuala Lumpur are a extraordinary Batu Caves. The Batu Caves during Kuala Lumpur is one of a visited informative sites in Malaysia. This informative finish attracts many tourists around a globe. Since many traveller travelers come to a Batu Caves to try this Malaysia's traveller attraction, this informative site becomes one of a premier informative finish in Kuala Lumpur Malaysia. The Batu Caves are famous to be a dedicated place for a Hindu's in Malaysia.

The Batu Caves are situated thirteen kilometers (seven miles) north of a collateral city Kuala Lumpur. This pleasing traveller captivate include of many caves, 3 categorical caves and a series of smaller caves. The caves to a Batu Caves in Kuala Lumpur are done of limestone with 400 meters prolonged and 100 scale high. This pleasing ancient informative site was detected in 1892 by an American naturalist William Hornaday.

The Batu Caves are permitted from Kuala Lumpur. If we are in Kuala Lumpur and wish to try this pretentious traveller destination, we can float a cab to open bus. Upon reaching a Batu Caves, traveller and travelers will be greeted by a lots of prolonged tailed-macaque monkeys. Visiting a religous and monumental Batu caves is not an easy charge since traveller and travelers will have to stand 272 stairs before reaching a caves.

The best time of a year to revisit a Batu Caves is during a Thaipusam festival. Tourists and travelers will see how devotees uncover their form of penance and scapegoat to a Gods. Many of these devotees lift kavadis  (literally, "burden," such as a pitcher or jug). These are large, brightly flashy frameworks, customarily total with several steel hooks and skewers that are used to pierce a skin, cheeks and tongue. The festival is hold in a tenth month of a Hindu calendar (mostly a finish of January).

In a Batu Caves, a renouned and famous cavern is a Temple Cave or Cathedral Cave. This cavern is also a biggest of all a caves found in Batu Caves. The Temple Cave or Cathedral Cave is visited by many devotees all year round.

Tourist and travellers can learn and try a Batu Caves in a day outing activity in their vacation holiday debate in Kuala Lumpur Malaysia. Tourists and travelers who wants to revisit this pleasing informative traveller captivate are escorted by veteran debate guides. In this day outing tour, traveller and travelers will revisit a Batu Cave Indian temple, 6-tier Thean Hou Chinese Temple and declare a art of batik designing.

The Batu Caves day outing caving debate is a good activity to knowledge Malaysia's multi-racial and multi-religion influence. Here in Batu Caves, tourists and travelers will also have possibility to learn ceremony places that facilities a elements of Buddhism, Taoism and Confucianism.

Popular Hotels in Kuala Lumpur Malaysia

List of renouned hotels in Kuala Lumpur for your lush and gentle accommodation. These oppulance hotels gives good hotel promotion, special offer and bonus package. If we occur to transport to Kuala Lumpur afterwards stay in these hotels endorsed by travelers: Mandarin Oriental Hotel, Ritz Carlton Hotel, Hilton Hotel, Grand Millenium Hotel, Shangri-La Hotel, JW Marriot Hotel, Traders Hotel, Hotel Imperial, Berjaya Time Square Hotel and Hotel Nikko.

Popular Tourist Attractions in Kuala Lumpur

Here are a renouned traveller attractions in Kuala Lumpur: Petronas Twin Towers, Sunway Lagoon Theme Park, Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah Mosque, Kuala Lumpur Tower (Menara Kuala Lumpur), Batu Caves, Thean Hou Buddhist Temple, Dataran Merdeka (Merdeka Square), Gallery during Star Hill (The), Malaysia Tourism Centre and many more.

Incoming search terms:

malaysia travel Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

To the <b>Batu Caves</b>! « flamedot lives here

Posted: 07 Aug 2011 03:00 AM PDT

Today we head out to Batu Caves because we thought we'd make a tiny attempt at being cultural. I skipped it last time and figured I should probably make an effort this time 'round.

Batu Caves sign

How young do I look?

We went to KLSentral station and got the commuter train out to Batu Caves. I went up to the counter to purchase the tickets which were RM1 each. When we returned the tickets were RM2 each. I had a look at the fare chart and it would appear that I was charged the kiddie price. So apparently I look young, even in Asia.

Monkeys

Right at the entrance to the caves people were feeding monkeys. Now, I'm not in favour of feeding wild animals because they come to expect it etc but it sure did make for some great photos.

monkey at Batu Caves

277 steps

It's 277 steps to get to the caves. It sounded like a lot but it went pretty quickly. There wasn't actually much to the caves once you got up there but there was a temple inside that was gathering a bit of a crowd.

On the way back down we saw the saddest baby screaming his lungs out. I don't think he was too happy being covered in all that powder.

crying baby at Batu Caves

Essentially the trip was a bit "we came, we saw, we went and found some aircon".

Ladies only

One interesting thing I did learn was that the middle carriage of the commuter trains are designated for women only.

ladies only carriage

Also, indecent behaviour is prohibited on trains. This sign suggests that this behaviour includes kissing. Well it's about time PDAs were prohibited!

prohibited sign

7 August 2011

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di petaling jaya - Google Blog Search

0 ulasan
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

12 di petaling jaya - Google Blog Search


Hujan air mata <b>di Petaling Jaya</b> | Bicara Gadis Hanim

Posted: 26 Jul 2011 05:41 PM PDT

Walaupun engineer, dalam hati ada taman bunga. Tapi bunga semua dah layu. Dah tua. -_-
Disebabkan dalam hati ada taman bunga yang layu, saya telah menyuburkan bunga-bunga tersebut dengan air mata sendiri.Tak paham sila abaikan, sebab saya pun tak paham. lalala.....
Semalam bertimpa-timpa cerita sedih. Waaaaa.... Rasa nak menangis sahaja kat Petaling Jaya ni, tapi saya tahan tangisan tu sampailah KL sentral. (tipu!)
Selepas makan tengahari tetiba saya terperasan kasut saya berlubang. Nampak jari kaki. Eh, salah. Nampak setokin la. Nasib baik setokin sama warna dengan kasut, hitam. Jika tidak malu eden. *tutup muka*
Semangat semalam datang awal sebab nak balik tepat waktu. Tetiba, ada pasar pulak kat depan opis ni. Apa kaitan pasar dengan saya? Yela pasar tu dah blocking kereta saya. Mana boleh keluar. Waaaa......... Tetiba rasa seperti guruh dentum berdentum menimpa. Andai kutahu ada pasar malam hari Selasa, pasti takkan ku park di situ. Pasar Malam ni harus masuk dalam kalender. -.-
Telefon dia ni banyak kali tapi tak angkat. Sekali dapat sms dia kat Melbourne. Masa ni dah rasa macam hujan lebat menimpa diri. Oh tidak!
Nasib saya ada keluarga tersayang yang bantu selesaikan masalah dan seorang kawan yang sanggup dengar luahan masalah saya. Tak mau mention nama dia kat sini sebab dia orang pemes. Nanti kena serbu dengan 'melodi' pulak gosip hangat. Hee.
Bicara Hati gadis :Patutlah semalam masa kat opis hati asyik berdebar-debar. Ingatkan ada orang nak masuk meminang rupanya ada perkara buruk berlaku. T_T
Tweet This Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di kuala langat - Google Blog Search

0 ulasan
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

12 di kuala langat - Google Blog Search


Malaysia Zoom » Tabung Budi berbakti pada 8 lagi keluarga <b>di Kuala</b> <b>...</b>

Posted: 07 Aug 2011 04:05 PM PDT

You are here: Home / Wilayah / Tabung Budi berbakti pada 8 lagi keluarga di Kuala Langat

KUALA LANGAT 7 Ogos – Sebanyak lapan lagi keluarga di daerah ini mendapat sumbangan bekalan air percuma daripada Tabung Budi yang diuruskan oleh Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd. (Syabas).

Pemberian sumbangan itu menjadikan jumlah keseluruhan penerima seramai 124 orang terdiri dari kalangan orang miskin, ibu tunggal, orang kurang upaya (OKU) dan anak yatim yang bekalan air ke rumah mereka telah dipotong kerana terlalu banyak tunggakan bayaran.

Seorang penerima, Bugasia Buasing, 27, melahirkan rasa syukur kerana ada pihak yang datang membantu keluarganya terutamanya di bulan Ramadan ini.

Ibu kepada tiga orang anak itu berkata, sepanjang tidak mendapat bekalan air, dia terpaksa meminta bantuan jiran tetangga bagi mendapatkan bekalan air bersih.

"Keluarga kami tidak mempunyai pendapatan tetap kerana suami hanya bekerja mengutip hasil laut dan hutan dengan pendapatan bulanan lebih kurang RM500.

"Terima kasih kepada penyumbang kerana dengan adanya bekalan air ini dapatlah melancarkan kehidupan seharian kami sekeluarga terutamanya di bulan puasa," ceritanya yang menetap di Kampung Orang Asli Sungai Judah, Pulau Carey di sini.

Sementara itu, Pengarah Eksekutif Bahagian Komunikasi Korporat dan Hal Ehwal Awam Syabas, Abdul Halem Mat Som memberitahu, buat pertama kali pada program tersebut, para penerima bantuan Tabung Budi diberikan garis panduan cara menggunakan air secara berhemat dan mengelakkan pembaziran.

Katanya, tip-tip penjimatan air itu akan ditampal di tempat strategik di ruang premis kediaman penerima.

"Usaha itu adalah sebahagian daripada tanggungjawab sosial korporat syarikat yang perlu dilaksanakan bagi melahirkan pengguna air yang berhemat," jelasnya.

Dipetik dari Utusan Malaysia

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved