ads

Khamis, 7 Jun 2012

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


KISAH MAMA MALIKHA: Perjumpaan Mak - Mak <b>Di</b> Aeon <b>Bukit Raja</b>

Posted: 17 Apr 2012 10:58 PM PDT

Ni cerita minggu lepas ni, masa cuti umum perlantikan Agung baru. Lepas Asar weols ke JJ Bukit Raja. Sesaja nak menghabiskan masa di sana. Short plan berjumpa dengan kawan sekolah lama kita, Mastura dan Mama Eja yang tahu kita nak ke JJ Bukit Raja, dia pun sebukkk nak datang jugak hihi. Rindu kat Malikha snagat katanya. Yelah... Kita satu family pun tak bersua muka lagi dengan newborn, Baby Fiyya kan.... Mama Titi ( mama ztee jadi mama titi dek Kyra :) ) pun rindu dengan Kyra jugak..
Masa bersiap siap nak keluar.., taktahu pulak masa tu ada berlaku gempa bumi kat Acheh dan somewhere kat Malaysia pun turut merasa gegaran. Kita tak rasa bergegar pun, dah kita memang bergegar sokmo melayan kerenah Malikha hehehe. Dah tengah hu ha hu ha dalam JJ tu, Umi called tanya ada kat mana. Katanya ada gempa bumi kat Acheh. Umi risau sokmo tentang keselamatan anak - anak, menantu dan cucu dia tak kira masa. Ibu kan... :)
Weols cuma lepak betul - betul depan MPH tu. Malas nak bergerak ke lain. Jumpa Tuya dulu, sambil Malikha dan anak bujang Tuya masuk keluar masuk keluar MPH buat macam kedai buku tok nenek depa hihihi.... Senang mak - mak nak bergosip. Papa dan daddy lah yang melayan mereka. Anak bujang, si Qayyum kemain lagi malu wehhhh sampai tahap nak masuk dalam kain mak dia, jumpa Malikha padahal hari - hari duk belek Malikha kat FB hihihi.. Macam - macam lah budak - budak ni.. Pastu, haaaa bila dah panas enjin amekaw, takde malu - malu dah heh ! :D
Jomlah kita tengok gambar mereka semua. Gelagat si anak dan mak - mak :)



Pastu tak lama tu, baru Mama Eja dan family tiba. Malikha dari jauh berlarian ke Mama Eja.. '' Mama Eja.... lama tak jumpa....'' Sambil kuak tangan luas - luas hehehe..

Malikha masa kat FB panggil Baby Fiyya nak tahu apa ??? Dipanggilnya Baby Soya hahaha. Sian tau... Tapi lepas tu, ok dah.. Bila Mama usik, baby soyaa dia lak betulkan kita... '' Baby Fiyya lah Mama..... ''


Kemain susah nak amek gambar minah dua orang ni... Tengoklah gelagat mereka :P
Bila masuk si bujang sorang pulak, adeh...makin banyak drama swasta lak !

Dan tetiba lak dua ibu ni berkawan baik :)



Itu saja alkisahnya, yang dicoretkan buat kenangan disini... Kbai !
:)

12 di kuala kubu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala kubu - Google Blog Search


Melepaskan konvoi promosi hari belia negara <b>di Kuala Kubu</b> Bharu <b>...</b>

Posted: 19 May 2012 06:30 PM PDT

Thanks, Wassallam
Idrisbakar

Posted from
Kuala Kubu Bahru, Malaysia

12 di jenjarom - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


Tanah lot <b>di</b> Kg <b>jenjarom</b> - Klang, Land - Sheryna.com.my - 167406

Posted: 28 Mar 2011 04:56 PM PDT

Malaysia » Selangor » Klang > Jenjarom » Property > Land > Agricultural Land

PRIVATE AD

Property type: Land For Sale

Price: RM 55,000

Land type: Agricultural Land

Title type: Malay Reserved Land

Size: 1 acres

Local area: Jenjarom

TANAH LOT DI KG JENJAROM, JENJAROM, SELANGOR UNTUK DIJUAL

UKURAN = 60 KAKI X 90 KAKI
HARGA JUAL = RM55, 000 (BOLEH RUNDING)
ADA 5 LOT LAGI.
HUBUNGI : 014-2397872 PUAN ZILA

 
Puan Zila
Klang, Selangor, Malaysia
Tuesday, 29 March 2011, 7:56
167406
0176049241 (Mention Sheryna when calling! Thanks.)

Reply to this Ad

View related LAND » AGRICULTURAL LAND ads:

REMEMBER:
- Deal locally and meet in-person with buyer/seller (in a public place and take a friend with you).
- Never pay with Western Union or Moneygram.
- Don't accept cashier checks or money orders.
- Sheryna.com.my is NOT involved in any transaction (payment services, shipping, guarantee transactions, etc), does NOT offer "buyer protection" and does NOT offer "seller certification".

Sheryna.com.my does not accept any responsibility for the above classified. The advertiser bear all the responsibility. For any problems, please use Report abuse button!

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


Mulai Mei Depan Internet Percuma <b>di</b> Dun <b>Dengkil</b>

Posted: 15 Apr 2012 09:59 PM PDT

DENGKIL 16 APRIL : Dalam usaha menarik pelbagai golongan menjadi celik IT, Dewan Kampung Ampar Tenang kini menyediakan sebuah Pusat Teknologi Maklumat kepada semua lapisan masyarakat di kampung terbabit selain membantu meringankan beban penduduk.

Pusat Teknologi Maklumat itu akan dibuka Mei depan dan beroperasi Isnin hingga Jumaat pada sebelah malam bermula 7.30 malam hingga 9.30 malam dan pada Sabtu dan ahad bermula 1 tengah hari hingga 7 petang.

Penduduk boleh menggunakan kemudahan internet secara percuma di dewan itu.

Penyelaras Dun Dengkil, Borhan Aman Shah berkata penubuhan pusat itu hasil perbincangan bersama penduduk akhir tahun lalu bagi mengatasi masalah masyarakat.

Katanya, pihaknya memberi peruntukkan sebanyak RM15,000 bagi menyediakan peralatan untuk disediakan di pusat terbabit manakala selebihnya daripada Exco Jawatankuasa Tetap Kesihatan, Pekerja Ladang, Kerajaan Prihatin, Xavier Jayakumar.

"Kami sentiasa berbincang dengan penduduk, kami mahu jadikan dewan ini sebagai pusat untuk pelbagai golongan berkumpul dan berbincang dalam masa yang sama dapat menambahkan ilmu pengetahuan," katanya ketika ditemui.

Beliau berkata penduduk boleh menikmati kemudahan internet berkelajuan tinggi dan setakat ini, pihaknya akan menyediakan 11 buah komputer serta dijangka akan bertambah pada masa akan datang.

Tambah Borhan, sebelah pusat itu juga terdapat sebuah mini perpustakaan yang juga akan dibuka bulan depan.

Sementara itu, Ketua Komuniti Kaum India Kampung terbabit, M.Sunmugam, 44, berkata dengan adanya pusat itu, penduduk khususnya pelajar sudah tidak perlu menghabiskan duit di cyber cafe.

"Selain meringankan beban, pelajar dapat meningkatkan minda dan kemahiran pelajar serta kebolehan menguasai IT dengan baik danberkesan akan dapat membantu mereka mengakses maklumat berkaitan dengan pelajaran secara cepat.

"Pembukaan pusat itu secara percuma, ia perlu dimanfaatkan bagi melahirkan lebih ramai pelajar daerah ini yang celik IT dan berjaya dalam pelajaran," katanya.

Borhan berkata, pembukaan pusat IT dan mini perpustakaan itu secara tidak langsung dapat mengelakkan pelajar berpeleseran dan menghabiskan masa lapang dengan melakukan aktiviti yang tidak berfaedah.

"Kami berharap penduduk di Kampung ini terutamanya pelajar dapat memanfaatkan kemudahan yang sudah disediakan ini," katanya.

12 di sungai buloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai buloh - Google Blog Search


MOTIVASI CINTA <b>DI</b> SRAI ZAHIDIAH <b>SUNGAI BULOH</b>

Posted: 20 Apr 2012 12:00 AM PDT

20 April 2012, Sungai Buloh - Selesai pergerakan IQ Class Management di SK Bandar Sri Damansara 3, tamat jam 5.00 petang, Perunding Utama Latihan Dan Motivasi, Encik Kamarul Azami bergerak ke Sekolah Rendah Agama Islam Zahidiah di Sungai Buloh.

IQ Class Management telah dijemput untuk memberikan ceramah motivasi kepada calon-calon peperiksaan PSRA tahun 2012. Apa yang menguntungkan, sebilangan besar pelajar-pelajar tersebut telah mengenali penceramah kerana beliau pernah memberikan ceramah Maulidur Rasul di SK Sungai Buloh.

Ceramah berlangsung dengan baik walaupun terdapat sedikit gangguan dari segi teknikal pembesar suara. Namun ceramah diteruskan untuk memenuhi amanah yang diberikan oleh pihak sekolah. Alhamdulillah, kami di IQ Class Management mengucapkan jutaan terima kasih kerana memberikan kepercayaan kepada kami. Tidak lupa kepada Penghulu Zamani yang menjadi penghubung antara kami dan pihak penganjur di sekolah. Semoga usaha ini diberkati Allah s.w.t.

12 di kapar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kapar - Google Blog Search


Minta RM10 juta: MP <b>Kapar</b> cabar Khir Toyo dedah bukti <b>...</b>

Posted: 22 May 2012 02:29 AM PDT

(Oleh Norutul Ilham)

SUBANG JAYA 22 Mei: Ahli Parlimen Kapar, S Manikavasagam mahu mantan Menteri Besar Selangor, Dr Khir Toyo mendedahkan bukti berhubung dakwaan tawaran RM10 juta.

Katanya, jika Khir berani, beliau sepatutnya tampil mendedahkan bukti, bukannya sengaja memburukkan namanya.

"Dia boleh cakap dia ada bukti, tunjukkan kepada saya, buktikan bahawa saya yang panggil dia untuk jumpa. Buktikan!

"Tapi kenapa lepas empat tahun, dia (Khir) cakap dalam akhbar Sinar Harian (17 Mei lalu), bahawa BN tidak mengamalkan cara begini.

"Kalau betul, kenapa tak buat laporan ke atas saya. Kamu (Khir) boleh lapor kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM)," katanya pada sidang media di pejabat Pusat Khidmat Ahli Parlimen Kelana Jaya, Loh Gwo Burne di sini hari ini.

Hadir sama, Gwo Burne dan Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad.

Tegas Manikavasagam, bagi membuktikan laporan itu berniat jahat, beliau akan membuat laporan polis dan memanjangkannya bagi menyaman penyebar berita itu.

"Dalam kes ini, saya akan buat laporan polis berdasarkan laporan bertajuk 'MP Kapar Minta RM10 Juta Dari Khir Toyo Untuk Keluar PKR' ditulis oleh M Zakrul Adam daripada blog Sel13.com.

"Kemudian saya akan lantik peguam bagi menyaman mereka, saya sudah rancang untuk memfailkan saman itu dalam masa terdekat," katanya.

Mengimbas kembali kejadian yang didakwa beliau bertemu dengan Khir untuk meminta wang RM10 juta, Manikavasagam memberitahu, beliau sendiri terkejut dengan tawaran tersebut.

"Dia (Khir) yang cakap dengan saya begini: YB, jika kamu tidak gembira, datanglah kepada kami, kami akan jaga kamu. Kami akan beri kamu duit RM10 juta.

"Bukan dari mulut saya, semuanya dari mulut dia. Kemudian saya cakap, tengoklah…tidak sampai lima minit, dia (Khir) terus jalan," katanya.

Mengulas lanjut, beliau memberitahu, pujukan dan tawaran untuk keluar parti turut dialaminya sejak beberapa tahun dahulu tetapi pendiriannya tetap utuh bersama Pakatan Rakyat.

"Sejak 2008, saya sudah senaraikan beberapa orang yang mahu saya keluar parti, sehingga sanggup menunggu berjam-jam di luar rumah saya. Mereka letak kereta di depan rumah saya.

"Hari ini, Exco Kerajaan Negeri Perak seorang wanita, saya tidak mahu beritahu namanya, tapi jika dia cabar saya, saya akan sebut semua nama dalam senarai saya yang datang ke rumah dan pejabat saya di Kapar. Semua saya ada," jelas beliau lagi.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=30772

12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


Gambar Ceramah Hassan Ali Syok Sendiri <b>Di Selayang</b> Indah | Addin |

Posted: 05 Jun 2012 11:27 PM PDT

Jelas sekali....ceramah Hasan Ali dengan JATI Tiga Jalurnya di Negeri Selangor Darul Ehsan semakin hari semakin tidak mendapat sambutan.
Terbaru ceramah beliau di Padang Awam Selayang Indah ( Belakang NSK ) berhampiran dengan Pasar Borong Lama, Selayang. jam 8.30 malam hari Selasa 5hb Jun 2012.

Lebih banyak kerusi kosong dari yang diduduki manusia. Rakyat sudah mula sedar....Hasan Ali jenis cakap tak serupa bikin.. janji tak pernah ditunaikan..

Apabila janji nak dedahkan video murtad tidak dilunaskan dengan memberi pelbagai alasan, maka rakyat sudah lihat tembelang busuk siapa beliau sebenarnya...

Pada awal Roadshownya memang ada sedikit sambutan.. itu tidak dapat dinafikan...sambutan pun sekadar ingin tahu...

Janji diawal semasa mengumumkan roadshownya...dia akan kata sekadar nak selamatkan "aqidah" umat Islam...tetapi sebenarnya, lebih kepada membelasah Pakatan Rakyat dengan menghasut rakyat supaya jangan beri satu undi pun kepada PR pada PRU 13 nanti.

Maka bertepatanlah , bila para pemimpin tertinggi PAS membuat keputusan supaya tidak melayan kerenah dan gelagat Hasan Ali... kisahnya akan mati secara beransur-ansur..Kini sudah terbukti

12 di ulu yam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu yam - Google Blog Search


Mandi Manda <b>di Ulu Yam</b> lagi | Jendela Hidup

Posted: 22 Apr 2012 02:58 PM PDT

Ini aktiviti kami pagi semalam...keluar rumah jam 9.40 pagi, balik rumah jam 1.40 petang...bawak bekal spaghetti , teh panas dan sosej & kepak ayam untuk dibakar kat sana.


Layan gambar je, tak sempat nak tulis panjang-panjang sebab terlewat bangun pagi ni...perlu bersiap untuk ke pejabat dah ni.


















12 di sungai burong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai burong - Google Blog Search


Penduduk <b>Sungai Burong</b> Mengalir Air Mata terima Bantuan SMUE

Posted: 01 Jun 2012 03:57 AM PDT


TANJONG KARANG : Walaupun DUN Sungai Burong dimenangi pembangkang Umno-BN, ia tidak menjadi halangan bagi masyarakat di situ menerima bantuan Skim Mesra Usia Warga Emas yang dianjurkan Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat Selangor.

Semua ini berkat usaha gigih Pusat Khidmat DUN Sungai Burong yang dikepalai Naib Yang Dipertua PAS kawasan Misran Serman.

Jelasnya, sehingga kini seramai 600 orang bagi kawasan DUN ini sudah menerima bantuan Fasa 1 SMUE di bawah program Merakyat Ekonomi Selangor (MES).

"Pusat Khidmat DUN Sungai Burong menerima dana daripada Kerajaan Negeri untuk disalurkan kepada semua rakyat yang memerlukan bantuan tanpa mengira latar belakang politik mereka," katanya ketika ditemui di sini.

Sehubungan itu, Walaupun ada di antara penduduk di sini merupakan penyokong kuat pembangkang BN, namun mereka tetap mendapat hak yang dijanjikan oleh Kerajaan Negeri.

Misnan berkata, terdapat beberapa orang penduduk hingga menitiskan air mata kegembiraan tatkala menerima bantuan berjumlah RM1000 itu.

Sementara itu, seorang penduduk Kampung Pinang Sungai Burong, Zulkarnain Baharuddin turut menerima bantuan SMUE daripada kerajaan negeri yang disampaikan oleh Misran bersama Ketua Kampung Pinang Sungai Burong, Tasimin Pomin.

Katanya, prosedur bagi permohonan SMUE kini dilakukan lebih teliti demi menjaga hak generasi emas di kawasan ini tidak terabai.

"Waris-waris warga emas di kawasan ini kebanyakannya tinggal di Kuala Lumpur dan bandar-bandar lain, dan selepas mendapat wang RM1000 mereka terus ke rumah masing-masing dan tidak dapat dihubungi," ujarnya sambil menyatakan setiap permohonan perlu menyediakan beberapa dokumen penting seperti kad pengenalan waris dan nombor telefon.

Selain itu, atas inisiatif serta dorongan ingin membantu golongan kurang bernasib baik, Ketua Kampung Tok Adam Tanjong Karang, Mohammad Saad Bakar berbesar hati memberikan sumbangan bantuan makanan berupa beras dan barangan harian kepada 50 orang penduduk miskin di kawasannya.

Mohammad Saad berkata, pemberian bantuan ini dilakukan atas dasar simpati dan sifat ingin membantu golongan kurang bernasib baik.

Beberapa penduduk seperti Husin Mat Yasir (gambar) yang tinggal di perumahan Program Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT) di sini turut menerima sumbangan tersebut.

12 di shah alam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di shah alam - Google Blog Search


Restauran Nasi Kukus baru <b>di Shah Alam</b>

Posted: 06 Jun 2012 06:43 PM PDT

Assalamualaikum dan salam 1Dunia, ketika Kembara Musafir Beijing aku dapat sms jemputan pembukaan Restoran Nasi Kukus daripada sahabat baik Hj Azhar, Bos Besar Segi Seri Sdn Bhd. Pernah sekali blog Denaihati iklankan peluang pekerjaan di syarikat beliau akhir tahun lepas. Segi Seri Sdn Bhd sebuah syarikat pengendali makanan yang agak besar dengan kekuatan tenaga kerja lebih 600 orang.

lokasi nasi kukus Restoran Nasi Kukus baru di Shah Alam

Lokasi Restoran Nasi Kukus

Restoran Nasi Kukus yang terletak di no 16, Jalan Opera L 2U/L, Taman TTDI Jaya, Shah Alam merupakan restoran kedua selepas Restoran Steamboat di Seksyen 23, Shah Alam yang merupakan restoran steamboat terbesar di Shah Alam. Alhamdulillah aku dan famili serta Tuan Hj Zainal dijemput makan tengahari untuk menikmati juadah enak di restoran baru.

rest nasi kukus Restoran Nasi Kukus baru di Shah Alam

Ruang makan Restoran Nasi Kukus

Restoran memang besar ada dua ruang makan dengan setting yang berbeza. Lokasi sangat menarik dan mudah dijejaki ditepi jalan besar TTDI Jaya depan kompleks sms PDRM dengan ruang pakir yang banyak. Jadi jangan risaulah kalau nak datang bawa keluarga atau kawan-kawan makan di Restoran Nasi Kukus.

nasi kukus power Restoran Nasi Kukus baru di Shah Alam

Nasi Kukus Power

Kepada peminat masakan Pantai Timur masakan gulai daging lembu dan kambing memanglah enak sangat. Nasi kukus bersama ayam goreng juga sedap jadi kepada rakan pembaca di Shah Alam dan sekitar jangan lepaskan peluang menjamu selera di Restoran Nasi Kukus terbaru. Biasalah awal-awal ni mesti ada yang tak sempurna jadi kalau ada cadangan untuk memperbaiki prestasi sila kemukakan jangan disimpan dalam hati.

20120607 093555 Restoran Nasi Kukus baru di Shah Alam

Hj Azhar Bos Besar Segi Seri Sdn Bhd

Kepada yang mencari peluang kerja boleh juga contact Tuan Hj Azhar, Bos Besar Segi Seri Sdn Bhd atau datang terus ke Wisma Segi Seri di seksyen 23, Shah Alam. Nak berjaya mesti cari pengalaman bekerja dengan mereka yang sudah berjaya.

12 di petaling jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di petaling jaya - Google Blog Search


Rebet Cukai Taksiran Bagi Rumah Mesra Alam <b>Di</b> PJ

Posted: 04 Jun 2012 05:42 AM PDT

PETALING JAYA, 4 JUN : Pemilik rumah di Petaling Jaya yang berjaya menjadikan rumah mereka supaya lebih mesra alam berpeluang mendapat rebat cukai taksiran di antara 10 hingga ke 100 peratus.

Rebat ini ditawarkan kepada pemilik rumah yang mengurangkan penggunaan tenaga dan air rumah mereka, menguruskan sisa buangan, menjimatkan bahan api pengangkutan dan lain-lain.

Timbalan Datuk Bandar Petaling Jaya, Puasa Mohd Taib berkata, skim tersebut bagi mengurangkan pencemaran karbon serta memupuk sikap dan komitmen mesra alam di kalangan penduduk.

"MBPJ komited untuk menjadikan bandar ini sebagai perintis kepada usaha memelihara dan memulihara alam sekitar," ujarnya.

"MBPJ memperuntukkan RM100,000 bagi skim rebat tahun ini dengan mensasarkan 200 pemilik rumah yang berjaya akan menerimanya," katanya.

Antara aspek penting yang diambil kira bagi skim ini ialah sikap pemilik rumah dalam menjimatkan penggunaan air dan elektrik serta elemen dan komponen mesra alam hijau.

Ia hanya terbuka kepada pemilik perumahan individu termasuk rumah banglo, berkembar, teres, rumah pangsa dan kondominium.

Kata Puasa, bagi tahun ini, pemilik rumah yang layak akan menerima rebat cukai taksiran dan jumlah itu akan dikreditkan ke dalam akaun cukai mereka bagi tahun 2013.

Peruntukan kali ini merupakan peningkatan berbanding tahun lalu, di mana MBPJ memperuntukan RM18,174.
Beliau berkata demikian ketika merasmikan skim tersebut di Ibupejabat MBPJ hari ini.

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved