ads

Selasa, 2 Oktober 2012

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


Parlimen Kota <b>Raja</b>: Sekitar Tazkirah DSAI <b>di</b> Masjid Al Bakri <b>Bukit</b> <b>...</b>

Posted: 30 Sep 2012 07:33 AM PDT









12 di cheras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di cheras - Google Blog Search


PANAS BERAPI! IBRAHIM ALI BAKAR SIAPA <b>DI CHERAS</b> - House PK

Posted: 23 Sep 2012 07:00 PM PDT

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa) Datuk Ibrahim Ali bersama-sama ahli pertubuhan itu hari ini telah menikam replika berwajah pengarah filem 'Innocence Of Muslims'sebelum membakar patung itu dalam perhimpunan protes besar-besaran di Cheras malam tadi.

Tindakan tersebut dilakukan bagi mengecam tindakan penerbit filem terbabit yang juga pengikut Yahudi itu kerana memburukkan peribadi Nabi Muhammad S.A.W.

"Pembakaran yang dibuat hari ini sebagai satu simbolik menyatakan bantahan kita terhadap tindakan biadap pengikut regim zionis ini yang hina nabi dan serta agama Islam.

Baca seterusnya di Perak Today

12 di tanjung karang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung karang - Google Blog Search


RAKYAT MARHAEN: Noh, mee udang dan <b>Tanjung Karang</b>

Posted: 02 Oct 2012 09:24 AM PDT

(Mee udang banjir di Tanjung Karang hasil dari kolam udang Noh?)

Jika dahulu, mee udang banjir begitu popular di Kuala Sepetang, Taiping, Perak. Teringat ketika pilihan raya kecil Bukit Gantang, rata-rata yang menyertai kempen di sana tidak akan melepaskan peluang untuk singgah menjamu mee udang banjir.

Pada waktu itu juga, peniaga-peniaga di sekitar Bukit Gantang sudah tidak cukup kaki dan tangan melayani kehendak pelanggan yang datang dari seluruh pelusuk negara.

Namun kini, warung-warung mee udang banjir sudah mula terbina bagaikan cendawan tumbuh di Kuala Selangor, Tanjong Karang menghala Sungai Besar, berbagai warung mee udang kelihatan yang menanti kunjungan pelanggan.

Tatkala melihat warung-warung tersebut, terus terimbas di fikiran, adakah warung mee udang yang mula rancak di sekitar Tanjung Karang ini mempunyai kaitan dengan wakil rakyatnya?

Biarpun kedengaran agak lucu, namun ianya tidak ditolak mentah-mentah bagi sesiapa yang mengetahui kaitan kolam udang dengan wakil rakyatnya, Datuk Seri Noh Omar.

Sekadar untuk bercerita santai berkenaan politik semasa di Tanjung Karang, sudah tentu kaitan kolam udang dengan warung mee udang banjir yang tumbuh melata tidak boleh dipandang sepi.

Berkesempatan menemui Naib Yang Dipertua PAS Tanjung Karang, Misran Serman (gambar), kaitan warung mee udang dengan kolam udang milik Noh Omar itu, katanya sudah pasti menjadi bualan.

"Memang lucu, tapi kalau difikir-fikirkan, mungkin juga ada kaitannya.  Mudah dapat udang agaknya," kata beliau, turut ketawa kecil ketika menyuap mee udang yang dipesan.

Noh, yang juga Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani dikatakan memiliki tanah seluas 30 ekar yang disewakan kepada syarikat Pristine Agrofood Sdn. Bhd. pada tahun 1995.

Tanah itu, yang pada mulanya dikatakan berstatus tanah komersial, dan kemudiannya ditukar kepada tanah pertanian pada 2011 bagi tujuan projek penternakan udang.

Dalam siri pendedahan Adun Sekinchan, Ng Suee Lim, berkenaan kolam udang tersebut, secara jelasnya membuktikan wujud 'conflict of interest' memandangkan Noh sendiri merupakan menteri yang bertanggungjawab terhadap urusan pertanian.

Lebih-lebih lagi, apabila pejabat tanah sendiri memaklumkan bahawa kelulusan tanah itu dikeluarkan pada 13 Jun 1995, iaitu dua bulan selepas beliau menjadi ahli parlimen kawasan terbabit.

Menurut Misran, isu kolam udang dan Noh ini merupakan satu isu yang benar-benar menyinggung hati penduduk di sekitar kawasan tersebut.

"Kawasan itu tidak boleh diterokai kerana ia tanah simpanan hutan kayu bakau yang dijadikan sebagai penampan dari berlakunya hakisan pantai.

"Sebelum ini apabila penduduk kampung membuat penerokaan hutan akan ditangkap oleh Jabatan Hutan. Dalam jarak 100 meter daripada pantai tidak boleh dilakukan aktiviti pertanian dan ini menyalahi akta alam sekitar," tegas beliau.

Sayangnya, kata beliau di saat rakyat diminta menghentikan aktiviti mereka, ada pihak lain yang secara senyap-senyap memohon tanah terbabit dan diluluskan.

Noh dikatakan membeli tanah itu dengan hanya membayar RM100,000 berbanding harga asal kira-kira RM3 juta pada ketika itu.

Di sebalik siri-siri pendedahan yang dilakukan Ng dan Misran, kedua-duanya menerima notis saman daripada Noh, meminta agar menarik semula kenyataan yang mengaitkan menteri itu dengan kolam udang tersebut.

Namun, bagi Misran, Noh tidak berani berhadapan dengan isu tersebut memandangkan satu persatu bukti berupa dokumen rasmi telah dibongkarkan.

"Jika dia (Noh) ingin membawa isu ini ke mahkamah, kita tidak bimbang.  Kita ada bukti yang cukup kukuh untuk mendedahkan lebih banyak mengenai isu ini di mahkamah," sahut Misran menutup perbualan petang itu di warung mee udang banjir.

12 di morib - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di morib - Google Blog Search


orientasi <b>di Morib</b> :) # episod 1 | diaries of pu3 sept =)

Posted: 08 Sep 2012 04:34 AM PDT

assalamualaikum ... setelah seminggu menghilangkan diri dan bertapak di Morib akhirnya dapat lagi saya update blog ni untuk tajuk-tajuk yang baru ... 

jom ... nak cita ckit sai orientasi kt Morib tu ... 

orientasi bermula hari ahad, 2 Sept 2012 dan tamat pada hari jumaat, 7 Sept 2012 ... peserta lebih kurang 300 lebih ... peserta perempuan lebih ramai berbanding peserta lelaki ... para fasilitator adalah students dari mesir sendiri ... ada yang dari Al-Azhar, Keherah dan ada yang dari Zagazig ... kalau tak silap fasi lelaki lebih ramai daripada fasi perempuan ...

fasi suma yang hebat-hebat ... ada yang dapat MUMTAZ tiap-tiap tahun ... fuh !! memang struggle gila r ... tiap-tiap tahun dapat jpa ... huhu !! nak nak jugak !! nanti boleh balik Malaysia tiap-tiap tahun !! hee

jadual program tu memang padat ... kena rushing gak r !! hmm tak sempat nak balas mesej kengkawan sebenarnya ... bila ada kengkawan yang hantar mesej cam nak lepas geram contoh 'bukan nak habaq aku bila anx sampai kat sana, sampai hati' ... mesti la saya asa geram kan ?? tak sepatutnya la mesej-mesej camtu dihantar ke nombor telefon saya ... seharusnya kengkawan sendiri kena la paham keadaan saya kat cini ... ni sebaliknya yang berlaku ...

teringat kata-kata fasi saya ... Muhammad Haziq Aiman, student medic di Universiti Zagazig ... akan berlaku perselisihan faham dalam persahabatan ... paling penting jangan gadoh ... jangan gadoh ... selalu husnuzhon dengan apa yang berlaku ... pertama kali jumpa owang yang masih belum kita kenal ... tetap bersangka baik dengan owang tu ... 


' jangan gadoh ' ... saya pegang kata-kata tu ... kalau tak memang kena smash da kengkawan yang hantar mesej tak sepatutnya camtu ...
sampai sini dulu untuk post 'orientasi di Morib' ... nanti saya sambung lagi ... :)

# take care garnier =)

12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


cweet PINKY: makan2 FEAST <b>di BANGI</b>

Posted: 23 Sep 2012 04:27 AM PDT

perasan tak semalam CP tak hupdate pape kan ??
semalam CP and family CP kerr majlis makan kat rumah abang kat Bangi sebab parent in law abang nak kerr Mekah ...
malam sebelum ke Bangi , malam tuh mak ade bwt surprise dgn keluarkan kek dari peti ais , ade nama CP kat kek tuh :D
hehehe , nih la bfday cake CP , ha!! jadik terkantoila nama sebenar CP di situ , hehehe ! selamat berkenalan , terkantoi juge umur sebenar CP , hehehe ~
nice and cweet kan , huhuhu ~
sampai sekarang CP rasa terharu... huhuhu ~
then kat sini CP ade letak pic2 mase kat bangi hari tuh , malas nak taip banyak , hehehe !
banyak gamba budak since CP memang suke sangat budak lagik2 kalaw comel XD !!!




tolong kater comel !!!! kalau tak taye munuh !! hik3!!
sekian entry CP kat sini , dah masuk maghrib pown nih :D

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


CKT GLOBAL ENTERPRISE: PROGRAM <b>DI SELAYANG</b> DI TUNDA!!!

Posted: 23 Sep 2012 06:12 PM PDT

Saya memohon maaf kepada semua peserta kursus CKT 22/9/12 kerana program ini terpaksa di tunda kerana masalah teknikal. Saya akan membuat permohonan semula untuk mendapatkan tempat bagi kita mengadakan kursus tersebut dalam masa terdekat. CKT GLOBAL telah berurusan sejak tahun 2010 dengan Kolej ini dan tidak ada apa2 masalah sebelum ini. Mungkin perubahan prosidur telah menyebabkan program kita terpaksa di tunda tempoh hari. HARAP MAKLUM!!!

Ustaz Zakaria Mamat uzur <b>di</b> hospital <b>Selayang</b> - SURAUKINI

Posted: 16 Sep 2012 07:37 PM PDT

Ustaz Zakaria Mamat kini uzur di Hospital Selayang. Kali terakhir ustaz datang ke surau Ad Diniyyah ialah pada Ramadhan 1433 baru - baru ini. 

Semoga Ustaz cepat sembuh

12 di balakong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di balakong - Google Blog Search


Pelakon Hebat Senaman Punggong, Bagi Air <b>Di Balakong</b> - blog*spot

Posted: 02 Oct 2012 06:31 AM PDT

Cukup-cukup hebat manusia yang ini. Anda sudah mengenalinya. Sebelum in i beliau beraksi senaman punggong di rumah Ambiga, selepas itu kami dedahkan tentang pelakon yang dikenalpasti membahagikan air di Balakong, sekarang ia memegang watak utama demonstrasi tuntut air percuma di Puchong Selangor.

Siapa? Siapa lagi kalau bukan Presiden Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM), Mohd Ali Baharom!

Gambar tersebut di disiarkan oleh akhbar tempatan dan kita amat cam dengan topi yang digunakan. Cukup hebat beliau dengan topi komandonya itu.

Di dalam "filem" terbaru ini, beliau bersama-sama kononnya dengan 5,000 orang (itu angka BERNAMA, sedangkan dalam gambar kelihatan cuma 50 orang saja) penduduk Pangsapuri Putra Perdana mengadakan bantahan menuntut air percuma yang dikatakan telah dijanjikan Kerajaan Selangor.

Peguam kepada demontsran ini, Kamarudin Ahmad berkata bahawa "Semua kes diserahkan kepada Mahkamah Tinggi untuk diadili dan jangan mudah terpengaruh dengan dakyah tersebut kerana kes ini bukan fitnah tetapi berdasarkan bukti (manifesto)."

Cukup pelik bagaimana seorang peguam boleh membuat tuntutan dengan bersandarkan "manifesto" sedang manifesto bukanlah satu akujanji atau perjanjian bertulis (kontrak) yang mempunyai kuatkuasa melalui undang-undang.

Seperkara lagi, seperti yang diumumkan berkali-kali oleh kerajaan Selangor, mereka yang layak untuk mendapat air percuma ialah mereka yang menggunakan meter persendirian dan bukan meter pukal. Tetapi ada pihak yang sengaja tidak mengindahkan syarat tersebut dan membuat tuntutan tunggakan dengan dibantu oleh agen-agen pembakar sentimen.

Pihak mereka terlupa bahawa kerajaan negeri Selangor mempunyai ruang untuk menyaman semula pihak yang melakukan kakacau ganggu (nuisance), fitnah (defamation) dan tanggungan keras/tegas (strict liability) di bawah undangh-undang tort!

Jawapan tegas MB Selangor sebelum ini: NTBL (No time bo layan)....terhadap bayar tunggakan air percuma adalah tepat.

0 comments:

View Comments/Post a Comment

12 di sungai pelek - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai pelek - Google Blog Search


MELUKIS MURAL <b>DI</b> SK BUKIT BANGKONG (A) | cikgufiq.blogspot <b>...</b>

Posted: 01 Oct 2012 02:55 AM PDT


Pernah melukis mural? Siapa yang tak tahu, MURAL tu bukan sejenis kertas lukisan atau pun produk pelangsingan badan yer, tapi MURAL tu bermaksud LUKISAN DINDING...

Sempena PROGRAM BINA INSAN GURUL FASA 4, kami kena buat program khidmat komuniti di PERKAMPUNGAN ORANG ASLI SUNGAI PELEK.. So, kat situ ada sebuah sekolah namanya SK BUKIT BANGKONG (A)...

Untuk kelas aku, kami ditugaskan melukis mural di DEWAN BESAR ok!!!!!! Ada geng2 lain kena bersihkan tanah perkuburan lah, lukis mural kat tandas lah dan macam2 lagi... Selaku ketua MURAL, aku merancang untuk melukis mural tema ILMU.. Tapi, aleh2 warna yang aku nak tu takder.. So, datanglah kawan aku dari kelas TESL iaitu IZZAN mencadangkan LUKIS BATIK... So, aku amik kapur yang dia bagi dan mula melakar... Aku lukis kat bahagian pentas, geng2 IZZAN lukis kat bawah pentas...

Ni gambar sebelum..


Alhamdulilah.. Atas bantuan jurulukis lain iaitu MIRA, MU`AZ, NAJIB, IZZAN and the gang serta pewarna terhandal geng2 4.06 (BM).. Mereka semua bertungkus lumus.. Meh tengok...
 Yang tengah berdiri menghadap banner tu Mu`az Sariff
Alhamdulilah.. Ni hasilnya... 

 Ni masa majlis penutup...
Ok, meh kita tengok geng2 budak PENGAJIAN AGAMA wat khat kat kantin.. bagus mereka ni..


 Ni bakal2 ustazah.. Yang pakai cermin mata tu seorang blogger... :)

 OH!!!! SAYANG MURAL KEDUA aku!!!!
(mural pertama aku masa aku join pertandingan melukis mural SMK PASIR GUDANG 3 2006.. Masa tu dapat NO.6.. Alhamdulilah... :)

12 di petaling jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di petaling jaya - Google Blog Search


GEMPAR!! BANJIR <b>DI PETALING JAYA</b>? ~ Ikrar Pemuda

Posted: 08 Sep 2012 05:00 AM PDT

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved