ads

Sabtu, 6 Julai 2013

12 di cheras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di cheras - Google Blog Search


Blogger <b>di</b> Burger Bakar Abg Burn jajahan <b>Cheras</b> - YaNa YassiN

Posted: 04 Jul 2013 10:04 AM PDT

Sekarang jam menunjukkan pukul 12.40malam. Kira dah lewat malam arr kan. YY baru balik dari Burger Bakar Abg Burn yang hari nie melancarkan Burger Al-Lazat . Apakah burger Al-Lazat nanti YY citer kemudian.
Sebenarnya YY nak bgtau betapa meriah nya Majlis pelancaran nie sebab di hadiri ramai Bloggers. Dah macam Ghatering dan reunion plak. Sebab ada Bloggers yang memang susah dan jarang sangat jumpa. Meriah sangat. Masing – masing memang sibuk bergambar jer. Meh layan sape yang YY jumpa tadi.
Fatin Suhana , Cik Epal dan Fatin Liyana.
Kak Zulitha senior masa sekolah Teknik dulu.
Kami Kenyang makan burger bakar

Semua Gambor amik pakai Iphong , so memang cahaya kejap ada kejap takde yaa.
Antara Blogger yang ada tadi .


Gegurl

1. www.yanayassin.com – Yana Yassin

2. www.ruby.my – Ruby

3. www.penmerah.com – Anne Raihan

4. http://cikepal06.blogspot.com – Cik Epal

5. http://kupukupukecik.blogspot.com – Yuyu Zulaikha

6. http://fatinsuhana.blogspot.com – Fatin Suhana

7. http://honeykoyuki.blogspot.com – Fatin Liyana

8. http://ietams.blogspot.com – Zulitha

9. http://teddypinkygurl.blogspot.com/ – Nunu

10. http://c33ram00n.blogspot.com/ – Ceeramoon

11. http://ctliyana86.blogspot.com/ – Yana Ujang

12.



BoBoi

1. www.shakiddo.com

2. www.hazmanfadzil.com

3. www.jmr23.com

4. http://penaberkala.blogspot.com/

5. http://www.terbangtinggitinggi.com/

6. www.budiey.com

7.


Kalau ada yang tertinggal bagi tau eh. Nanti YY update lagi . Dah kul 1.10malam. Nak tido dulu arrr. Daaaaa Smile Gigih update tau .



12 di semenyih - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di semenyih - Google Blog Search


Batu vs Kayu: Pecah Undi <b>di Semenyih</b>, Kota Damansara dan <b>...</b>

Posted: 07 May 2013 04:03 AM PDT


SHAH ALAM 7 Mei: KEADILAN sama sekali tidak menyalahkan PAS berhubung pertindihan kerusi di Kota Damansara, kata Pengerusi KEADILAN Selangor, Azmin Ali.
Katanya, Pakatan sebaliknya perlu terus melangkah ke hadapan dan menumpukan kekuatan untuk berhadapan dengan BN.
"KEADILAN tidak tuding jari dan hormati masalah ketika itu. Penjelasan Khalid (Samad) menunjukkan sikap keterbukaan dan semangat Pakatan. Kita hargainya.
"KEADILAN bersama DAP dan PAS tidak toleh ke belakang. Bagi KEADILAN Selangor dan Pusat, saya hargai kenyataan Khalid (mengenai) sedikit masalah salah faham di Kota Damansara dan Semenyih," katanya pada sidang media di Pejabat Ahli Parlimen Shah Alam di sini.
Terdahulu dalam sidang media sama Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor, Khalid Samad berkata, calon KEADILAN berhak menang di kerusi DUN Kota Damansara jika calon PAS menarik diri.
"Calon PAS yang diarahkan tarik diri. Tapi hingga saat akhir enggan tarik diri sehingga Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustapha Ali terpaksa turun berceramah di situ dan umum calon KEADILAN adalah calon rasmi Pakatan," katanya yang juga Ahli Parlimen Shah Alam.
Dalam PRU ke-13 calon BN, Halimaton Saadiah Bohan menang dengan 16,387 undi, manakala calon KEADILAN, Mohd Nasir Hashim menerima 14,860 undi dan calon PAS, Ridzuan Ismail, 7,312 undi.
Kata Khalid, kejadian pecahan undi di Semenyih, Kota Damansara dan Sungai Acheh memberi pengajaran kepada calon Pakatan supaya tidak besar kepala dan terlalu yakin sehingga mengkhianati amanah rakyat.
Sehubungan itu katanya, PAS Selangor akan menghantar laporan kepada PAS Pusat bagi menyiasat dan mengambil tindakan sewajarnya terhadap insiden berkenaan.
Pilihan raya umum kali ini menunjukkan Pakatan Selangor berjaya mendapat dua pertiga majoriti dengan KEADILAN menang 14 kerusi, DAP (15) dan PAS (15).

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


Nazri Cabar Anwar hapuskan Ketuanan Melayu <b>Di Negeri Selangor</b> <b>...</b>

Posted: 11 May 2013 07:07 PM PDT

Ahli Parlimen Padang Rengas Dato Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz mencabar ketua pengkhianat bangsa Anwar Ibrahim agar menghapuskan ketuanan Melayu yang dicanangkan diseluruh negara di negeri Selangor.
Oleh kerana di negeri Selangor mereka mendapat majoriti 2/3 jadi Anwar dan kuncu-kuncunya termasuk cina DAP boleh meminda perlembagaan agar status bumiputera di negeri Selangor dimansuhkan.
"Saya yakin Pas, DAP dan PKR akan bersetuju jika ketuanan Melayu dihapuskan kerana mereka tidak pernah mengaku mereka adalah orang Melayu", kata Nazri.

12 di port klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di port klang - Google Blog Search


Lagi Berita: <b>Pelabuhan Klang</b> bahaya, Selangor sangat tak sihat

Posted: 24 Jun 2013 07:26 PM PDT

Indeks Pencemaran Udara (IPU) di Port Klang berada di paras bahaya dengan bacaan 487, sementara kualiti udara sangat tidak sihat seluruh Lembah Klang.

Bacaan IPU Pelabuhan Klang itu semakin buruk berbanding 314 pada jam 3 petang semalam.

Jabatan Alam Sekitar melaporkan, sehingga jam 7 pagi, kualiti udara di di tempat-tempat lain di Selangor - Banting (292), Shah Alam (289), Kuala Selangor (242) dan Petaling Jaya (213) - merosot.

Perak juga hari ini menghampiri angka melebihi 300 di Seri Manjung (288).

IPU mengelaskan udara baik antara 0-5, sederhana 51-100, tidak sihat 101-200, sangat tidak sihat 201-300 dan berbahaya kepada kesihatan manusia apabila melebihi angka 300. - Mkini

12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


cerita tentang SEGALA: <b>Jeram</b> Pasu

Posted: 16 Jun 2013 01:39 AM PDT

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera 

Masa cuti sekolah baru ni sempatlah saya dan anak buah ke Jeram Pasu, yang jaraknya kira2 15 menaiki kereta dari rumah. Saya balik saja terus budak2 ajak. Kata mereka tokmek bahitahu ajak bila makcik balik. Jadi nak tak nak kena la jugak langsaikan janji dengan kanak2 ribena yang tak sudah2 kata nak pergi. Kalau zaman sekolah dulu saya and the gang sanggup berjalan kaki dari rumah ke sana...

Nostalgianya di Jeram Pasu ni...adalah tempat di mana saya berjumpa dengan kekasih hati yang pertama. Ha ha ha ha...gelak jahat dulu. Zaman budak2 weh, gatal je lebih masa tu. Sekarang ni nan hado la. Senyum sendiri bila terkenang.


Di Jeram Pasu ni, air terjunnya ada beberapa peringkat. Yang ini kawasan paling bawah. Kalau dulu tak dapat nak mandi dekat sini sebab airnya dalam tetapi sekarang tak dah sebab banyak pasir. Saya sendiri hampir lemas di sini tapi sempat ditarik oleh seseorang. Hai, sadis bila ingat semula. Di sini juga saya sempat menguji setting kamera di mana yang ini saya menggunakan speed shutter yang perlahan.

Cantik kan, air terjun mini dalam 3 tingkat.

Ada juga kemudahan yang disediakan seperti tempat penginapan, tandas, wakaf dan tempat duduk. Di kawasan situ ada juga disediakan gerai makan, jadi tak ada masalah kalau tak bawa makanan atau tba2 rasa lapar.

Di sini juga disediakan gelongsong simen dan dihujungnya ada kolam (dewasa dan kanak2). Cuma kena hati2lah sikit, kalau simen tu licin, kang tak pasal2 boleh jatuh. Kalau ada mozek yang pecah, alamatnya berdarah la kaki. Di sini boleh tengok macam2 cara orang menggelongsor. Ada yang berdiri, meniarap, duduk dan berkumpulan.

Selain dari tempat gelongsor untuk orang dewasam ada juga disediakan untuk kanak2. Jaraknya tak la jauh, kira2 sesuai la. Cuma kalau budak2 gelongsor tu kena la hati2...bukan apa bila dah masuk ke dalam kolam boleh jugak lemas kerana tujahan air.

Kalau ada sesiapa yang nak berkunjung ke sana boleh melalui dua jalan iaitu melalui jalan lama Pasir Puteh - Machang (melalui kebun getah) dan juga jalan Kota Bharu - Pasir Puteh (melalui Sekolah Sains Pasir Puteh). Cubalah bertandang ke sana, lihat dan rasai kesegaran alamnya.

 ********** (^__^) ********** 
Terima kasih atas kesudian membaca entree ini hingga ke akhirnya. ~ Wassalam 

12 di jenjarom - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


Ketua Wanita UMNO <b>Jenjarom</b> 1 maut kemalangan | Berita2u.tk

Posted: 11 Jun 2013 02:51 PM PDT

Banting: Ketua Wanita UMNO Cawangan Jenjarom 1, Nor Asmah Paniti, 52, maut selepas motosikal ditunggangnya terbabit kemalangan dengan sebuah lagi motosikal di depan Klinik Kesihatan Jenjarom, di sini, kelmarin.
Source: RSS Berita Harian – Nasional  

Short URL: http://www.berita2u.tk/?p=63245

12 di padang jawa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di padang jawa - Google Blog Search


VARIASI JAM: KLINIK GIGI BARU DIBUKA <b>DI PADANG JAWA</b>

Posted: 17 Jun 2013 03:55 AM PDT

sebuah klinik gigi milik seorang isteri sahabat telah dibuka di kawasan padang jawa, klang.. untuk yang berminat membuat rawatan gigi boleh call 0162331493-razif..



12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


Cik Bulat: Kem Ibadah <b>di</b> SK <b>Bangi</b>

Posted: 27 Jun 2013 07:26 PM PDT

Pertama kali menjadi fasilitator setelah lama tak menyertai program-program seperti ini.
Terakhir kali jadi fasilitator? 
Terakhir kali juga mengikut kem segala kem yang melibatkan tidur di tempat orang?
Kenapa lama aku tak sertai?
Pertamanya, aku kurang gemar ikut kem-kem yang kena tidur di tempat orang.
Cepat mesra dengan orang tak bermaksud aku cepat mesra dengan tempat.
Keduanya, aku tak tahu macam mana nak handle budak-budak atau lebih telusnya, aku
lebih suka bergurau tapi tak tahu macam mana nak kawal bebudak.
Sebabkan aku sendiri sukar di kawal dan aku sendiri tak ada pengalaman kawal adik.
Nah, waktu aku sertai program ni. Program ni diwajibkan.
Terkejut bila dapat tahu aku pegang jawatan :
"Biro Kebajikan dan Keselamatan"
Aku yang tak ada pengalaman dalam mengawal bebudak kena pegang jawatan ni?
Pertama dalam kotak fikiran, macam mana nak jaga adik-adik ni bila mereka sakit or what?

So far, gambar aku tak membuktikan langsung apa yang aku ceritakan kat atas.
Adik-adik kumpulan aku ni sangat cheerful. Dah macam perangai aku pulak. ==//
Kumpulan paling mulut becok, depa la. HAHA.
Abang, kakak fasi kacau waktu LDK. Kemain depa riuh sekampung.
Dah mula rindu mulut bising mereka. kih kih kih.
Hai dik, kalau terGOOGLE cerita ni.
Meh akak nak tanya, nama akak siapa?
Lagi sekali, sorry sebab akak tak tahu macam mana nak berlagak serius dengan korang semua.
Akak hanya tahu mengusik, tersengih macam kerang busuk dan berlakon garang sementara.

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


Jerebu: Sekolah <b>di</b> daerah <b>Klang</b>, Petaling Perdana, Manjung <b>...</b>

Posted: 25 Jun 2013 05:04 AM PDT

KUALA LUMPUR – Semua sekolah di daerah Klang dan Petaling Perdana di Selangor serta Manjung, Perak ditutup esok (26 Jun) ekoran fenomena jerebu, kata Ketua Pengarah Pendidikan, Tan Sri Abd Ghafar Mahmud.

Ini berikutan bacaan Indeks Pencemaran Udara (IPU) di kawasan terbabit pada 5 petang hari ini melebihi 250, katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Sehubungan itu, katanya, pengarah pelajaran negeri berkenaan diminta untuk memaklumkan penutupan sekolah di kawasan berkenaan.

"Penutupan sekolah yang terlibat hendaklah dimaklumkan kepada ibu bapa.

"Pihak Pengarah Pendidikan juga perlu memaklumkan kepada Kementerian Pendidikan tentang bilangan sekolah dan murid yang terlibat ekoran penutupan tersebut," katanya.

Abd Ghafar berkata, demi menjamin dan menjaga kesihatan murid, Kementerian Pendidikan bersetuju agar sekolah yang terlibat boleh ditutup sekiranya bacaan IPU melebihi 250 dan perlu memaklumkan terlebih dahulu kepada kementerian.

Namun sekiranya bacaan IPU melebihi 300, maka sekolah dalam kawasan berkenaan wajib ditutup tanpa perlu memohon kebenaran daripada kementerian, katanya. – Bernama

12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


:: Mrs Erry Bercerita ::: Jerebu <b>Di Selayang</b>

Posted: 24 Jun 2013 12:31 AM PDT



Semlm sesi snap2 gmbr jerebu di area perumahan aku.
gmbr diambil pada waktu petang kira2 pukul 2.
memula snap dari rumah aku, tingkat 1.
tak puas hati aku snap pulak dari tingkat atas..
gigih panjat tangga sebab flat aku takde lift.
yela.. nak ada lift apanya 4 tingkat je pun. hihi

tingkat 1 taman wilayah selayang.
view dari tingkat paling atas.. 
kenapa nmpk mcm dah nak senja je ni.. ? ;(
incek hubby pun gigih naik tingkat atas. haha


dari gmbr mungkin tak nampak sangat.
tapi serius berkabus je aku tengok.
pemandangan berjerebu mcm tu cukop merisaukan aku.
nak2 sekrg ni aku dah mula rasa gatal2 tekak, idong...!! uwaaa
jom kita sama2 amalkan doa ni. (copy dari blog rakan2)
ya Allah... Kau turunkanlah hujan...
sesungguhnya hujan itu rahmat yg bisa menghapuskan jerebu ini..!!
hujan bila dah turun tu jangan pula kita mengeluh..
itulah kita, hujan turun kita mengeluh, hujan tak turun inilah padahnya!
owh yer... kat putrajaya jerebu nampaknya lebih terok lagi
tapi tak snap gmbr sebab tak berani nak keluar dari opis ni aih..
jaga kesihatan ye kawan2.. 
harap2 sakit aku ni pun takde la sampai melarat..hurmm..

pecah kaca pecah simen sudah baca harap komen. ^^

12 di balakong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di balakong - Google Blog Search


Jawatan Kosong PERODUA <b>di Balakong</b> Service Centre - Jawatan <b>...</b>

Posted: 21 Jun 2013 08:08 AM PDT

Perusahaan Otomobil Kedua Sdn Bhd (PERODUA), established in 1993, is a joint venture company between Malaysian and Japanese partners.

Jawatan kosong Pembantu Alat Ganti

Responsibilities
Membantu Eksekutif memantau segala aktiviti keluar masuk inventori alat ganti di pusat servis
Merekod semua inventory alat ganti di pusat servis.
Melakukan kiraan stok pada pertengahan dan hujung tahun.
Menerima dan merekod penerimaan stok alat ganti daripada jabatan alat ganti dan ibu pejabat.
Membantu memastikan perkhidmatan berkualiti diberikan kepada para pelanggan.

Requirements
SPM/SPMV/STPM dan Sijil Automotif atau MLVK Tahap 1
Berpengetahuan dalam aplikasi komputer
Berorientasikan pelanggan
Mampu mengenalpasti alat ganti kenderaan
Boleh bekerja secara berkumpulan.

Tarikh tutup :23 Jun 2013

Maklumat lanjut klik sini.

12 di shah alam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di shah alam - Google Blog Search


Minta MBSA Kaji Semula Kelulusan Bina Pawagam <b>Di Shah Alam</b>

Posted: 04 Jun 2013 04:00 PM PDT

SHAH ALAM 5 JUN : Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) perlu mengkaji semula kelulusan projek pembangunan di kawasan berhampiran Padang Jawa di sini di mana sebuah mini teater bakal diwujudkan di dalam kompleks perniagaan di situ.

Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad mendakwa mengikut pelan asal pembangunan kompleks perniagaan di Alam Avenue 2 tersebut, tiada terdapat perancangan bagi pembinaan mini teater berkenaan.

Beliau berkata, MBSA sewajarnya mengekalkan keadaan asal di mana tiada pembinaan panggung wayang atau pusat hiburan di sekitar Seksyen 1 hingga Seksyen 24 Shah Alam sepertimana kehendak Almarhum Tuanku Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah.

"Saya telah menulis kepada DYMM Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah supaya perkara ini dipertimbangkan kembali,"katanya dalam sidang di pejabatnya di sini.

Tegasnya, kepentingan penduduk di kawasan itu perlu diambil kira oleh MBSA sebelum sebarang keputusan dibuat bagi projek berkenaan.

"Saya telah mengutus surat kepada Datuk Bandar Shah Alam pada Januari lalu tetapi setakat ini tiada respon," katanya.

Pendapat Anda

Pendapat

12 di kuala langat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala langat - Google Blog Search


JAWATAN KOSONG <b>DI</b> MAJLIS DAERAH <b>KUALA LANGAT</b> [29 MAC <b>...</b>

Posted: 24 Mar 2013 03:04 AM PDT

Permohonan dipelawa kepada warganegara Malaysia, keutamaan kepada anak-anak Negeri Selangor yang berkelayakan dan berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan untuk mengisi jawatan-jawatan seperti berikut:-
2. Penolong Pegawai Penilaian W 27
4. Penolong Pegawai Perancang Bandar Dan Desa J29
5. Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi) N17
6. Pembantu Penguatkuasa N17


 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved