ads

Isnin, 13 Februari 2012

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


Vista Point Technologies

Posted: 13 Feb 2012 07:27 AM PST

Advertised:13-02-12 | Closing Date:14-03-12.

Vista Point Technologies is a subsidiary of Flextronics, one of the world largest Electronics Manufacturing Services (EMS) providers. Vista Point Technologies specializes in the design and manufacture of high-quality electronic components including:

To date, Vista Point technology is the largest camera module manufacturer in the world! As part of our aggressive growth plan, we are hiring key individuals for our manufacturing facility in Bukit Raja. Come join us and be a part of this fast growing, challenging company. We offer competitive salaries and benefits, lots of growth opportunities and continuous training and development opportunities.

HR Admin Executive (3 months contract)
Selangor - Bukit Raja

Responsibility:

  • Responsible for the general administration functions and support to Recruitment team.
  • Respond and provide necessary information and report to Recruitment Team.

Requirement:

  • Candidate must possess at least a Diploma, Advanced/Higher/Graduate Diploma, any field.
  • Applicants must be willing to work in Bukit Raja.
  • Fresh graduates/Entry level applicants are encouraged to apply.
  • MUST be willing to work late when required to.

12 di kuala selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala selangor - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Daerah <b>Kuala Selangor</b> (MDKS)

Posted: 13 Feb 2012 02:25 AM PST

[KLIK] KONGSIKAN KEPADA RAKAN ANDA DI FACEBOOK

Majlis Daerah Kuala Selangor ditubuhkan pada tahun 1978 dan kini berusia 33 tahun. Terdiri dari gabungan 5 majlis tempatan iaitu Majlis Tempatan Kuala Selangor, Majlis Tempatan Tanjong Karang, Majlis Tempatan Bestari Jaya, Majlis Tempatan Ijok dan Majlis Tempatan Jeram.

Permohonan adalah dipelawa daripada anak kelahiran Negeri Selangor yang berkelayakan untuk mengisi jawatan berikut:

1. Penolong Pegawai Perancang Bandar dan Wilayah

2. Penolong Pegawai Tadbir

3. Pembantu Kesihatan Awam

KLIK SINI UNTUK IKLAN JAWATAN DAN CARA MEMOHON

Tarikh Tutup Permohonan: 21 February 2012

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Penerangan mengenai Multi-Level Marketing <b>Di Ampang</b> Indah

Posted: 01 Feb 2012 07:06 PM PST


Sebagai blog yang ditubuhkan bertujuan untuk menyampaikan berita di dalam perspektif yang betul di Bukit Indah, Ampang, sukacita dimaklumkan bahawa Top Salesman of The Year (satu-satunya yang ada PhD) akan menyampaikan syarahnya di Ampang Indah pada hari Ahad ini.

Top Salesman ini pernah popular sebelum 2008 di sekitar Surau Ulul Azmi dengan menyampaikan syarah 'tanpa tauliah'nya tetapi telah menyepikan diri setelah menjadi orang kuat SGS (State Gov. of Selangor).

Malangnya masjid dan surau-surau di sekitar Bukit Indah tidak dapat memberikan ruang kepadanya untuk bersyarah di situ kerana terpaksa patuh kepada larangan Exco Agama yang dicipta semasa beliau menjadi orang kuat SGS. Bukan apa, nanti kalau Tuanku murka macam mana?

Blog ini bukan bertujuan untuk mengadu domba tetapi sekodor menyampaikan berita. Cerita anjing gigit orang adalah cerita biasa yang tiada nilai berita. Tetapi cerita orang makan anjing memang menarik...Hehe!!

12 di salak tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di salak tinggi - Google Blog Search


Bandar Baru <b>Salak Tinggi</b> • View topic - Bilik Utk Disewa Perempuan <b>...</b>

Posted: 25 Jan 2012 10:49 PM PST

Ruangan iklan servis, perkhidmatan, hartanah untuk dijual, rumah sewa dll.

Hasmawati
Baru Pindah
 
Posts: 1
Joined: 26 Jan 2012, 14:37

Return to Iklan dan Perkhidmatan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

Bandar Baru <b>Salak Tinggi</b> • View topic - TAMAN MAWAR BBS - DSL <b>...</b>

Posted: 07 Feb 2012 07:15 PM PST

Rumah untuk di jual di Taman Mawar, Salak Tinggi
Rumah Teres 2 tingkat. intermidIate, facing north
4bilik 3 bilik keadaan rumah elok
Luas Rumah 20' x 70'
Rumah berdekatan dengan :
1.Sekolah Rendah dan Sekolah Menengah , KLIA
2.Rumah-rumah kedai dan surau
3.Hanya 15 minit dari KLIA
4. Hanya 2 minit ke Kolej Teknologi Timur dan 10 minit ke KLIA
5. HARGA; RM250K NEGO (Boleh ambil loan skim rumah pertamaku)

Boleh hubungi saya (pemilik) - = 0133648336
Image

12 di sungai tenggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai tenggi - Google Blog Search


Tukar Tiub: MALAM INI SENI MELAWAN <b>DI</b> FELDA <b>SUNGAI TENGI</b>

Posted: 05 Dec 2011 03:26 AM PST

JEMPUTAN MALAM INI

tempat: dataran felda sungai tengi
isian: seni melawan
anjuran: seniman paksi
jamm : 8.00 - 12.00 malam

SENI MELAWAN DAN BERGUMPAL

KOMIDI TANPA HALANGAN

KOMIDI BERDIRI

12 januari 2012 khamis
black box- publica
solaris hartamas

ini komidi antarabangsa tanpa halangan:
joe christin
patrik teoh
jit murad
phoon chi ho
alfred lo
steve northcott
tukar tiub

tuan rumah: tan sri matthew sally
kerjasama dengan majalah times out

tiket boleh dibeli dipintu
atau sila hubungi majalah time out

www.timeoutkl.com
atau
www.eshop.mongooseasia.com

INI UNTUK YANG BELAJAR MATHS DAN SAINS DALAM BI

You've seen Time Out Comedy Thursday, now it's time to see the unacceptable underbelly of comedy in Kuala Lumpur. These are the acts that Time Out KL can't show at Comedy Thursday, the men who say what shouldn't be said. They are sick, they are twisted, and they are out for a night of laughs that will offend: social commentator and local icon Patrick Teoh, the outspoken Hishamuddin Rais, and the artist-cum-satirist Jit Murad.

If that's not enough, we've also got our Comedy Thursday favourites as you've never seen them before: Phoon Chi Ho, Alfred Loh, Joe Christin and Steve Northcott. Hosting the night is YBG Tan Sri Matthew Sally, who promises an evening that is not for the weak-willed or simple-minded. We are sick. We are twisted. But we're also mighty funny.

For tickets RSVP or purchase your ticket online.

Address: Black Box, MAP@Publika, Block A5 Solaris Dutamas 1, Jalan Dutamas 1, KL.
Website:http://eshop.mongooseasia.com
From: Jan 12, 2012 To: Jan 12, 2012
Time: 8pm
Price: RM25, RM15 with Comedy365 pass until Jan 5.
Advance booking: No

NOTA:
mari sama sama ketawa
kerana ketawa masih lagi percuma
dan belum dicukai oleh rosmah mansor!

12 di ulu kelang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu kelang - Google Blog Search


Sungai Besi - <b>Ulu Kelang</b> Elevated Expressway (SUKE)

Posted: 13 Feb 2012 08:10 AM PST

Satu lagi laluan pintas ataupun lebuhraya bakal dibina di Lembah Kelang sebagai usaha menyuraikan masalah kesesakan trafik yang sangat teruk.  Kali ini adalah cadangan pembinaan Sungai Besi – Ulu Kelang Elevated Expressway (SUKE) ataupun Lebuhraya Bertingkat Sungai Besi – Ulu Kelang yang mana sebagai alternatif kepada laluan Lingkaran Tengah 2 (MRR2) yang melalui Sungai Besi, Cheras sehinggalah ke Ulu Kelang.

Bagi mereka yang setiap hari terpaksa menempuh laluan ini pastinya sudah arif dengan kesesakan kritikal di kawasan-kawasan tersebut terutamanya di kawasan sekitar persimpangan Jalan Cheras, Pandan Indah dan Ampang.  Lebuhraya bertingkat tiga lorong sepanjang 31.8km ini akan menghubungkan lebuhraya utama lain di Lembah Kelang iaitu Duta-Ulu Kelang Expressway (DUKE), Ampang-Kuala Lumpur Elevated Highway (AKLEH), Besraya, KL-Seremban Highway, Cheras-Kajang Highway, KESAS dan juga MRR2.

Lebuhraya Bertingkat Sungai Besi -  Ulu Kelang

Sumber: The Star

SUKE akan bermula di Sri Petaling melintasi Sungai Besi, Alam Damai, Cheras-Kajang, Taman Bukit Permai, Taman Putra, Taman Permai Jaya, Taman Dagang, Taman Kosas, Ampang dan Taman Hillview sebelum berakhir di Ulu Kelang.  Sebanyak 14 persimpangan bakal dibina iaitu Sri Petaling, Sungai Besi, Alam Damai, Cheras-Kajang, Taman Bukit Teratai, Taman Putra, Taman Permai, Taman Dagang, Ampang, Taman Hillview dan Ulu Kelang.

3 plaza tol akan dibina sepanjang laluan lebuhraya berkenaan iaitu di Pekan Ampang, Alam Damai dan diantara Taman Bukit Permai 2 dan Taman Bukit Segar Jaya.

Apabila siap kelak SUKE akan dapat mengurangkan kesesakan MRR2 sehingga 24% dan Jalan Ampang sehingga 36%.  Bagi anda yang tinggal di sekitar Ampang, bolehlah melihat cadangan projek ini dengan lebih dekat di Carrefour Ampang dan Menara MPAJ yang sedang dipamerkan sehingga 22 Feb 2012. Maklumbalas dari mereka yang tinggal berdekatan juga dialu-alukan untuk pembinaan lebuhraya ini.

12 di jenjarom - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


Program Qiam #1 <b>di</b> Kg <b>Jenjarom</b> | As-Syakirin Institute of Quranic <b>...</b>

Posted: 23 Jan 2012 06:57 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Assalamualaikum, pada 20 dan 21 Januari 2012 yang lepas, pihak ASIQS telah berjaya mengendalikan program Qiam sulungnya di Kampung Jenjarom, Selangor. Program ini disertai oleh 26 orang pelajar ASIQS beserta 5 ...

12 di sungai buloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai buloh - Google Blog Search


JJCM - CENDOL PAK SU <b>DI SUNGAI BULOH</b> - Dunia dari Dapur <b>...</b>

Posted: 10 Feb 2012 07:39 AM PST

Apa yang menyebabkan semangkuk cendol tu sedap? Santannya? Cendolnya? Gulanya? atau bahan2 tambahan seperti pulut, kacang ataupun jagung? Kjee kata semuanya sekali plus gulanya mesti ada satu macam punya bau. Bau gula Melaka dan bukan gula Merah! 
Camner baunya Kjee tak tahu nak citer tapi Kjee dah jumpa satu tempat bawah pokok di depan mesjid depan jalan besar Sungai Buloh. Tak susah nak cari sebab gerai tu tepi jalan jer sebelum jumpa Econsave. Kalau korang tak dapat cari, tanyalah orang kat kawasan tu mana gerai Cendol Pak Su.
Sejak pindah ke Sungai Buloh tiga minggu lalu, dah banyak kali kami nak singgah tapi dia orang dah pack nak balik. Unclepali kata mesti sedap sebab tu cepat habis. Dan minggu lepas, entah apa punya nasib, waktu kami lalu dekat situ, gerai tu masih bukak. Apa lagi, Unclepali tekan brek dan terus konar dan park betul2 depan mesjid.
Fuyooo memang sedaplah cendol Pak Su ni. Bukan cendol jer sedap tapi rojak dia pun best sangat2. Cuma rojak dia tak ada sambal sotong kering. Kalau tidak lagi kaw. Tak percaya cubalah.

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


AMK kecam samseng upahan <b>di Klang</b> - KeadilanDaily.com <b>...</b>

Posted: 12 Feb 2012 08:36 PM PST

SHAH ALAM 13 Jan: Angkatan Muda KEADILAN (AMK) mengecam tindakan samseng upahan  yang menggangu majlis ceramah mengenai kebebasan akademik anjuran mahasiswa di Klang, kelmarin.

Timbalan Ketuanya, Khairul Anuar Ahmad Zainuddin berkata, beliau kesal ketika Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak bercakap mengenai soal transformasi, ancaman seumpama itu masih berlaku di negara ini.

Kereta mahasiswa yang rosak teruk akibat perbuatan samseng (Gambar Malaysiakini)

"Ia sangat menyedihkan apabila hak untuk kita bercakap bukan setakat dinafikan, tetapi juga telah diancam dengan perbuatan sehingga menjejaskan keselamatan rakyat.

"Selepas kita melalui era 2008 di mana lanskap baru politik Malaysia terbina, kita lihat keadaan seperti ini berlaku. Ia tidak boleh diterima dan kita tidak boleh bertolak ansur sama sekali," jelasnya.

Khairul, atau lebih dikenali Jonah berkata, beliau tidak mahu menuduh mana-mana pihak tetapi percaya samseng berkenaan diupah pihak-pihak tertentu yang mempunyai kepentingan politik.

"Majlis itu dianjurkan oleh mahasiswa yang datang untuk memberi penjelasan kepada rakyat, sudah tentulah kita 'assume' pihak sebelah sana yang melakukannya,"

"Jadi kita nak beritahu Najib selaku pengerusi perhubungan Umno Selangor dan Datuk Seri Noh Omar selaku timbalan pengerusi supaya hentikan kerja yang  membodohkan rakyat. Sedihnya anak-anak muda dipergunakan, kita yakin mereka dapat upah tidak seberapa oleh pihak yang kita pasti ada banyak kepentingan," ujarnya.

Pada kejadian yang berlaku di kampung Idaman, Klang itu, samseng berkenaan memecahkan kerusi dan menyelerakkan dewan serbaguna sebelum ceramah bermula.

Presiden Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), Ahmad Syukri Ab Razab dilapor berkata, samseng berkenaan turut mengepung dan mengekori mereka sehingga laporan polis dibuat di Balai Polis Pandamaran.

Samseng berkenaan turut membaling batu dan memukul kereta mereka dengan kayu mengakibatkan kereta Timbalan
Presiden Kumpulan Aktivis Mahasiswa Indipenden, Khalid Mohd Ismath kemek teruk.

Kejadian ini, adalah kali kedua selepas  ceramah Asalkan Bukan Umno baru-baru ini turut diganggu dan diserang remaja bermotosikal.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=26468

12 di sungai panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai panjang - Google Blog Search


N51 <b>Pasir Panjang</b>: Rahsia & Strategi Pembangunan Manjung

Posted: 03 Feb 2012 07:03 PM PST

Pasai apa aku kata rahsia…sedangkan ianya bukan rahsia pun? Sapa-sapa pun boleh dapat maklumat pembangunan bagi sesuatu bandar itu…asalkan ada duit atau kabel.
Apa yang berlaku di Teluk Rubiah sepatutnya menjadi satu pengajaran kepada semua. Perkara tersebut tak sepatutnya berlaku kalau rakyat tau apa yang dirancangkan oleh pemerintah. Orang kampung sepatutnya tau apa yang akan berlaku di kawasan mereka. Orang pekan sepatutnya tau apa yang sedang dirancangkan dikawasan mereka.
Tapi oleh kerana maklumat ini cukup berharga, maka ianya dirahsiakan dari pengetahuan awam. Yang tau cuma kroni-kroni pemerintah supaya depa dapat mengaut keuntungan.
Tanah-tanah kepunyaan orang Melayu di Kampung Changkat Duku sekarang berharga sekitar RM25,000 seekar. Hangpa tau Kampung Changkat Duku kat mana? Ditepi Tasik Chenderoh. Disebabkan tak ada pembangunan, harga tanah itu kekal dari sepuluh tahun dulu sampai sekarang.
Tiba-tiba ada orang datang tanya sapa nak jual tanah. Dia sanggup offer RM40,000 seekar. Orang kampung yang tak tau apa-apa terus jual sebab harganya tinggi. Depa tak tau..harga tanah tersebut akan meningkat sehingga RM100,000 seekar sebab depa tak tau apa yang sedang dirancangkan oleh pemerintah. Yang tau perancangan tersebut ialah puak-puak Umno. Dan depa la yang beli tanah untuk dijualkan semula dengan harga yang tinggi apabila projek pelancungan yang sedang dirancangkan oleh pemerintah dilaksanakan nanti.
Bila projek pembangunan dibuat..masa tu orang kampung berputih mata. Tasik Chenderoh yang dulunya depa boleh tangkap ikan…sekarang dah tak boleh masuk. Sedangkan yang dijual hanya tanah!! Masa tu nak protes atau demo pun tak guna.
Sapa yang tau apakah yang sedang dirancangkan disekitar kawasan Perbandaran Kuala Kangsar? Baru-baru ini ada pameran Deraf Perancangan Majlis Perbandaran Kuala Kangsar. aku tanya kat orang Pakatan…sapa pun tak ambik pot. Aku tanya kat orang Umno..pun depa tak tau. Yang tau cuma pemimpin Umno.
Kalau aku nak beli Deraf tersebut..aku kena cari RM250.00. Pasai apa aku nak beli? Tak kan aku kena keluar duit poket aku…kecuali la kalau aku ni ahli perniagaan yang nak cari projek. Tapi sekurang-kurangnya, orang parti kena la beli benda ni…baru la boleh cerita kat orang kampung tentang apa yang Umno nak buat. Nak dijadikan isu untuk modal politik pun boleh.
Tapi bila aku suruh depa beli…depa kata tak dak duit. "Kita parti pembangkang mana ada duit!!" Dah selalu sangat aku dengar benda tu.
Dulu…aku minta parti beli Daftar Pemilih pun depa kata tak dak duit. Tapi yang herannya…buat bengkel pilihanraya kat Danok ada duit. Nak sambut Anwar datang ke Kinta Valley Estate..ada pulak duit untuk sewa bas sampai dua biji.
Ini masalah bila tak tau yang mana satu patut diberi keutamaan.
Masa Pakatan menang di Perak dulu, perkara pertama yang jadi rebutan diperingkat parti ialah nak jadi ahli Majlis. Aku tak mintak walaupun ditawarkan. Lebih baik aku motong getah dari jadi Ahli Majlis yang cuma dapat elaun RM600.00 sebulan. Tapi orang parti sampai bergaduh berebut nak jadi Ahli Majlis. Pasai apa? Pasai jadi Ahli Majlis boleh tau banyak maklumat. Dengan maklumat "first-hand" ini boleh dapat macam-macam komisyen.
Bila dah jadi Ahli Majlis, tak mau pulak cerita kat mesyuarat parti tentang apa yang dibincangkan dalam mesyuarat ahli Majlis. ada Ahli Majlis yang kata.." tak boleh bagi tau…OSA!!" Anak haram betui.
Bila aku kata…"tak kan nak bagi tau kat parti pun tak boleh?" Depa jawab.."kena pisahkan kerajaan dengan parti." Anak luar nikah betui.
Tiba-tiba..perkara pertama yang dilakukan oleh ahli Majlis Pakatan Rakyat ialah menaikkan kadar sewa tapakpasar tani dan pasar malam dari seringgit kepada dua ringgit sepetak.
Peniaga pasar tani marah..tapi depa bukan cari ahli majlis. Depa mai pejabat parti. Kat pejabat parti..aku sorang-sorang dok buat kerja parti yang tak bergaji. Peniaga maki hamun aku…masa berkempen nak tolong peniaga pasar tani..tapi bila dah menang terus naik sewa. Hutang Rafidah sebanyak RM60,000 depa tak mau tuntut. Hutang orang Umno beratus ribu depa tak mau mintak…tapi bila MPKK tak dak duit..naik harga sewa peniaga pasar tani. Orang lain yang jadi ahli Majlis dapat elaun, aku yang buat kerja tak dak gaji kena maki. Ada akai ka?
So…sekarang aku nak jadi ahli Majlis Manjung yang tak ada elaun pulak. Kalau orang Manjung nak tau apa perancangan Daerah Manjung..aku akan bagi tau. Kalau hangpa tak dak duit nak beli Rancangan Tanah Daerah Manjung..aku bagi tau. Kat mana nak dijadikan kawasan industri…kat mana nak dijadikan kawasan pelancungan..kat mana nak buat hotel..aku bagi tau. Kalau ada tanah sekangkang kera..jangan jual dulu. Tengok dulu perancangan Daerah Manjung..dan kalau ada yang tak puas hati…boleh protes sebelum ianya dilaksanakan.
Kalau dah jadi macam Teluk Rubiah..dah tak guna dah.
Benda ini juga sepatutnya dibuat di setiap daerah di Perak. Kalau Pakatan Rakyat mahukan undi aku..depa kena janji…bila memerintah nanti, maklumat-maklumat mengenai perancangan bandar dan kampung mestilah percuma dan senang diakses. Kalau Pakatan pun buat macam Umno..sorok maklumat untuk kepentingan diri sendiri..aku buat ABPR pulak. Asalkan Bukan Pakatan Rakyat.
Cuba perhatikan gambar dibawah. Aku potong-potong dan cantumkan supaya boleh masuk dalam blog ini. Hangpa save balik…kemudian paste kedalam Paint atau worksheet…supaya nampak jelas. Kemudian boleh nampak secara dasar tentang apakah pembangunan yang sedang dirancangkan di Manjung.
Kalau ada sapa-sapa yang ada tanah di Kampung Pasir Panjang…Batu 7, Batu 8 dan Batu 9..harga tanah sedang meningkat sebab kawasan tu nak dijadikan Bandar Pelabuhan. Kalau ada sapa-sapa yang bercadang nak buat homestay..kononnya pantai disitu cantik..jangan buat dulu. Sat lagi sapa pun tak mau mai pasai penuh dengan kapal.
Dan bagi sapa-sapa yang ingat nak buat banglo kat Teluk Batik…lebih baik buat tempat beli besi buruk. Sebab Teluk Batik juga akan hancur dalam masa tiga empat tahun lagi. Sama macam Juru di Pulau Pinang.
Hangpa studi dulu peta dibawah..lepas tu aku sambung.
Satu masa dulu, Perak adalah negeri yang paling kaya kerana lombong bijih timah. Ipoh adalah bandar yang paling sibuk dan merupakan bandar dimana mempunyai Mercedes Benz yang paling tinggi didunia..sehinggakan Syarikat Merc memasang logo Merc diatas bukit,berhadapan dengan Hotel Hillcity sekarang.
Tapi dalam masa yang sama, bandar Ipoh dikuasai oleh pembangkang dari PPP. Disebabkan politik, Ipoh perlu dimatikan supaya BN boleh berkuasa. PPP akhirnya berkubur dan sejak itu, BN memegang kuasa di bandaraya Ipoh. Sejak BN pegang kuasa, Ipoh semakin mati. Pekan Ipoh sekarang dah tak ada apa waktu malam…yang sibuk sekitar Jalan Yang Kalsom.
Hangpa nak China Doll, Vietnam Girl, Minah Indon, semua ada. Bapuk pun makin lama makin ramai. Kalau cakap Nasi Ganja..semua orang tau. Tingkat atas kedai Nasi Ganja tu hangpa tau ka ada apa?
Selepas Ipoh, Pulau Pinang menjadi bandar tumpuan. Pulau Pinang adalah bandar pelabuhan bebas cukai. Tapi pasai Pulau Pinang juga dikuasai oleh pembangkang maka Pulau Pianang mesti dimatikan. Akhirnya, status bandar pelabuhan bebas cukai Pulau Pinang ditarik balik pada tahun 1977. Lepas tu Pulau Pinang macam tempat lain juga. Makin lama makin kotor dibawah BN.
Apa akan jadi pada Manjung pada tahun 2020?
Pertama sekali, sebelum kita pergi secara detail, kita tengok dulu Strategi Pembangunan Negeri Perak dibawah BN.
1 STRATEGI PEMBANGUNAN NEGERI PERAK
Strategi Pembangunan Seimbang dan Bersepadu (SPSB) merupakan asas penting di dalam penyediaan RSN Perak 2020. Oleh itu, proses penyediaan RT Daerah Manjung (Pengubahan) 2020 ini memastikan penentuan matlamat pembangunan daerah adalah selaras dan mendokong matlamat pembangunan negeri perak iaitu "Menjadikan Negeri Perak K-State Yang Maju dan Makmur Melalui Pembangunan ICT, Sumberjaya Asli, Modal Insan, Ekonomi, Infrastruktur, Kecemerlangan Urus Tadbir dan Pengekalan Kesejahtaeraan Alam Sekitar"
Kerajaan negeri telah menggunapakai dua strategi utama dalam pembangunan negeri iaitu Strategi Pembangunan Lestari Negeri Perak dan Strategi Pembangunan Seimbang dan Bersepadu (SPSB). Strategi
Pembangunan Lestari Negeri Perak merupakan pendekatan strategi bukan reruang yang menggariskan pembangunan secara lestari untuk diterapkan di setiap peringkat perancangan dan pembangunan negeri. SPSB pula merupakan pendekatan strategi reruang yang bertujuan untuk menggalakkan pertumbuhan ekonomi dan pembangunan reruang negeri secara seimbang dan bersepadu melalui gabungan kekuatan, potensi dan kedapatan sumberjaya tempatan di semua daerah.
Rangka kerja perancangan dan pembangunan negeri telah digubal dari perspektif makro dengan membahagikan Negeri Perak kepada empat zon perancangan iaitu :

i. Zon Perancangan Metropolitan Lembah Kinta;
ii. Zon Perancangan Lembah Bernam;
iii. Zon Perancangan Kerian, Larut Matang dan Selama;
iv. Zon Perancangan Hulu Perak;
Dalam konteks negeri, Daerah Manjung termasuk dalam Zon Perancangan Metropolitan Lembah Kinta yang merupakan kawasan tumpuan utama pembangunan bagi kawasan tengah perak terutamanya pembangunan perumahan, perbandaran, perindustrian, institusi, infrastruktur dan utiliti, dan pelancongan.
2 STRATEGI PEMBANGUNAN ZON PERANCANGAN METROPOLITAN LEMBAH KINTA DALAM KONTEKS RSN PERAK 2020
RSN Perak 2020 telah menggariskan beberapa fokus dan tema pembangunan bagi Zon Perancangan Metropolitan Lembah Kinta iaitu :
i. Ipoh-Seri Iskandar-Lumut-Manjung sebagai Koridor Pertumbuhan Utama Negeri yang dibangun berkonsepkan "Koridor Bistari".
ii. Kuala Kangsar sebagai Bandar DiRaja dan Kebudayaan.
iii. Industri pelancongan berkonsepkan eko, agro, warisan sejarah, maritim dan komersial.
iv. Penyumbang utama sumber makanan negeri.
v. Lumut-Damar Laut-Segari sebagai "Silver Coast" (Pusat Pelancongan Antarabangsa).
vi. Pangkor sebagai Pusat Pelancongan Antarabangsa dan Gugusan Pulau Sembilan sebagai Taman Laut Negeri.
vii. Lumut sebagai Bandar Pelabuhan dan Kawasan Bebas Cukai.
viii. Sebagai pusat kecemerlangan pendidikan dan sumber manusia (Segi Tiga Bandar Mesra Ilmu).
ix. Desa Perlombongan Bijih Timah di Tg. Tualang sebagai tarikan pelancongan
x. Tumpuan kepada pembangunan industri berat dan sederhana yang disokong oleh industri hiliran (IKS).
So…dah dapat sedikit gambaran tentang apa yang dirancangkan?
Masa nak pilihanraya dulu, BN kata Lumut adalah "Bandar Tentera Laut". Itu
cuma cakap politik sebab nak dapat undi dari tentera Laut. Tapi tak sebut pun
"Bandar Tentera Laut" dalam RSN Perak 2020!!
Apa yang dirancangkan ialah Bandar Pelabuhan dan Kawasan Bebas Cukai.
So…orang Lumut jangan senang-senag jual tanah macam orang Langkawi!!
Ini adalah salah satu cara untuk menghalau orang Melayu dari kampung asal
mereka. Kalau hangpa tak halang dari sekarang, tahun 2020 nanti hangpa
duduk flat..orang Brazil duduk banglo kat Kampung Pasir Panjang!!
Yang diatas itu adalah Strategi Pembangunan Negeri. Macam mana pulak
Strategi Pembangunan Manjung?
Strategi Pembangunan Ekonomi Manjung
SPE 1 : MEMPELBAGAI DAN MENINGKATKAN SUMBER PENDAPATAN DAN MENUKAR CORAK HIDUP PENDUDUK SETEMPAT KE TAHAP YANG LEBIH BAIK
Langkah-langkah perlaksanaan :
i. Membangunkan Port City di kawasan persisiran pantai bermula
dari Kampung Pasir Panjang hingga ke Batu 8 Lekir. Pembangunan
Port City ini bukan sahaja membuka peluang-peluang pekerjaan baru
malahjuga akan menjadi pemangkin pembangunan khususnya di
kawasan selatan Daerah Manjung.
ii. Membina Lebuhraya BASeL yang menyambungkan Lebuhraya BASe di Bagan Datoh dengan Lebuhraya SILEX. Pembinaan Lebuhraya BASeL ini akan menjadi pemangkin pembangunan ke kawasan-kawasan dibahagian selatan Daerah Manjung khususnya Batu 7 Lekir hingga ke Kayan.
iii. Membangunkan kawasan perindustrian berasaskan maritim dan bioteknologi di kawasan Tanjung Hantu, Tanjung Batu dan Teluk Mengkudu.
iv. Mewujudkan kawasan perindustrian kecil dan sederhana di Sungai Wangi dan Pantai Remis.
SPE 2 : MENGGALAKKAN KEMASUKAN PELABURAN LUAR TEMPATAN DAN ANTARABANGSA
Langkah-langkah perlaksanaan :

i.Mewujudkan Zon Ekonomi Eksklusif Manjung (ZEEM) – "PerakSilver Coast" di sepanjang kawasan persisiran pantai dan jugakawasan persisiran Sungai Dinding sehingga ke Jambatan Tuanku Permaisuri Bainun

 ii. Membangunkan rangkaian sistem perhubungan daerahyang komprehensif dengan cadangan pelabuhan baru, lapanganterbang, hub terminal pengangkutan dan lebuhraya-lebuhraya baru.

DAERAH MANJUNG SEBAGAI DESTINASI PELANCONGAN YANG
UNGGUL DAN MENJADIKAN SEKTOR PELANCONGAN SEBAGAI
SALAH SATU TONGGAK PEMBANGUNAN EKONOMI DAERAH
Langkah-langkah perlaksanaan :

i.Mempelbagaikan mod pengangkutan di Daerah Manjung dengan pembinaan lebuhraya-lebuhraya baru, hubterminal pengangkutan, pelabuhan dan lapangan terbang.
ii. Memelihara aset-aset pelancongan sediada seperti Pulau Pangkor, Pangkor Laut, Gugusan Pulau Sembilan, Teluk Senangin, Damar Laut dan Teluk Batik dengan kawalan pembangunan yang ketat.
iii. Membuat perancangan dan pembangunan semula petempatan petempatan setinggan dan perkampungan nelayan di Pulau Pangkor yang tidak teratur pembangunannya. Ini adalah bagi meningkatkan imej Pulau Pangkor sebagai sebuah destinasi pelancongan.
iv. Mengekalkan dan memelihara kawasan semulajadi termasuk hutan simpan dan paya bakau sebagai kawasan pelancongan berasaskan eko-lancong.
Yang ini yang kita kena tengok dan perati baik-baik. Aku bukan town planner…
sebab aku cuma tengok dari sudut alam sekitar dan sosial. Tapi aku tak dapat
nak bayangkan, macam mana industri dan pelancongan boleh duduk sebelah
menyebelah. Sebelah resort..sebelah kilang…tak boleh nak fikir.
Apa yang jelas disini, Lumut akan dijadikan bandar pelabuhan dan
perindustrian..manakala Pangkor akan dijadikan kawasan pelancungan. Nak
tengok contoh…tengok Pulau Pinang sekarang. Seberang Perai..dari Teluk Air
Tawar sampai Batu Kawan dah jadi kawasan perindustrian, manakala Pulau
Pinang jadi pusat pelancongan.
Tapi kat Penang pun ada industri di Bayan Lepas.
Pusat pelancongan terdapat disepanjang Gurney Drive sampai Teluk Bahang.
Kalau dulu perkampongan Melayu terdapat disepanjang pesisir pantai
tersebut, tapi sekarang semuanya berpusat di rumah pangsa Tanjong Tokong
dan Teluk Bahang. Orang Melayu Penang semua duduk flat..yang beli rumah
kat Straits Quay semua Mat Saleh.
Butterworth sekarang menjadi bandar yang paling panas di Semenanjung.
Bagus la…tak lama lagi, Lumut akan mengambil alih Butterworth sebagai
bandar yang paling kotor dan panas. Pulau Pinang akan menjadi lebih bersih
dan teratur. butterworth akan menjadi bandar industri Hi-tech yang tidak
mengeluarkan pencemaran yang teruk..Pangkor dan Lumut akan mengambil


12 di shah alam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di shah alam - Google Blog Search


Sungai Rapat Online: Malam Ini Dr Hasan Ali <b>Di Shah Alam</b>

Posted: 30 Jan 2012 01:21 AM PST



Malam ini YB Datuk Dr Hasan Ali akan berceramah di Shah Alam dan sudah pastinya mengundang pengunjung yang lebih ramai dari Bukit Gantang.


Kepada yang ada masa terluang eloklah dengar sendiri daripada mulut Dr Hasan bagaimana jahatnya komplot pakatan rakyat yang telah cuba meminggirkan Agama Islam.


Mereka bukan sahaja berkomplot malah sekarang ini sudah mempengaruhi hampir 80% pemimpin Pas.


20% pemimpin Pas adalah terdiri daripada pemimpin yang berada dalam Majlis Syura termasuk Ustaz Haron Din dan Harun Taib yang lain sudah menjadi parasit yang mampu merosakkan Islam jika diberi  kemenangan kepada mereka.


Video ceramah Hasan Ali di Bkt Gantang akan menyusul!

12 di sungai burong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai burong - Google Blog Search


SEKOLAH BARU UNTUK MURID <b>SUNGAI BURONG</b> | Suzaini&#39;s <b>...</b>

Posted: 24 Jan 2010 04:20 AM PST

[unable to retrieve full-text content]SEKOLAH BARU UNTUK MURID SUNGAI BURONG. TANJUNG KARANG: Sebanyak RM36 juta telah diperuntukkan bagi membina sekolah baru menggantikan sekolah lama di Sungai Burong. Sekolah baru ini mempunyai ...

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


IKLAN 1 MINIT: perlukan pinjaman??? kunjungi kami <b>di BANDAR</b> <b>...</b>

Posted: 16 Jan 2012 11:19 PM PST

[unable to retrieve full-text content]Tajuk: perlukan pinjaman??? kunjungi kami di BANDAR SUNWAY & hbgi ain 03-56339963/012-2044931. Iklan: Pinjaman peribadi MUDAH/CEPAT/ SEGERA TUNAI/ PROSES HANYA 45 MINIT!!! - Anda BLACKLIST?

perlukan pinjaman??? kunjungi kami <b>di BANDAR SUNWAY</b> & hbgi <b>...</b>

Posted: 25 Jan 2012 10:10 PM PST

Nama: AIN
Email: spgroup_80@yahoo.com
Website: www.pinjamanwang.weebly.com
Tajuk: perlukan pinjaman??? kunjungi kami di BANDAR SUNWAY & hbgi ain 03-56339963/012-2044931
Iklan: Pinjaman peribadi MUDAH/CEPAT/ SEGERA TUNAI/ PROSES HANYA 45 MINIT!!! - Anda BLACKLIST???CTOS??CCRIS???
atau masih dibebani dengan masalah hutang di syarikat pinjaman yang lain??? Layak memohon!!! kami sedia membantu Anda -

MENGAPA MEMILIH KAMI??
• Pemberian wang yang terus
• Tanpa penjamin& tiada cagaran
• Pinjaman di luluskan dalam 45 minit
• Tiada pembayaran upfrond sehinggalah loan lulus(so tidak perlu risau untuk mencuba apply,tidak rugi pun)
• Maklumat peminjam di rahsiakan

HANYA UNTUK BUMIPUTRA SAHAJA!!!
• Yang bekerja &menetap di kl/selangor
• Bukan badan berUNIFORM (polis,bomba,tentera)

Anda hanya perlu sediakan:-
1) 3 bulan slip gaji terbaru
2) 3 bulan penyata bank yang terkini
3) Penyata EPF (Sekiranya ada)
4) Utiliti Bil Electrik yang terkini
5) Surat pengesahan jawatan / EA
Gaji dibayar oleh majikan melalui online pay (auto pay/auto credit)

KAMI BUKAN AH LONG/CETI HARAM TETAPI PEMBERI PINJAMAN WANG BERLESEN YANG SAH DAN DILULUSKAN OLEH KEMENTERIAN KERAJAAN TEMPATAN DI BAWAH AKTA PEMBERI PINJAMAN 1951.

Kami amat mengalu-alukan kedatangan anda!!!!
SUPER PAY CAPITAL SDN BHD
No 17-3 jln pjs 11/28b, Sunway Metro
46150 Petaling Jaya Selangor

UNTUK KETERANGAN LANJUT HUBUNGI
AIN: 012-2044931 / 03-56339963
atau e-mail kepada: (((((((((spgroup_80@yahoo.com ))))))))) sertakan no phone untuk di hubungi atau layari laman web www.pinjamanwang.weebly.com
Ip Pengirim: 175.143.56.178

IKLAN HANGAT: perlukan pinjaman??? kunjungi kami <b>di BANDAR</b> <b>...</b>

Posted: 17 Jan 2012 11:00 PM PST

Nama: AIN
Email: spgroup_80@yahoo.com
Website: www.pinjamanwang.weebly.com
Tajuk: perlukan pinjaman??? kunjungi kami di BANDAR SUNWAY & hbgi ain 03-56339963/012-2044931
Iklan: Pinjaman peribadi MUDAH/CEPAT/ SEGERA TUNAI/ PROSES HANYA 45 MINIT!!! - Anda BLACKLIST???CTOS??CCRIS???
atau masih dibebani dengan masalah hutang di syarikat pinjaman yang lain??? Layak memohon!!! kami sedia membantu Anda -

MENGAPA MEMILIH KAMI??
• Pemberian wang yang terus
• Tanpa penjamin& tiada cagaran
• Pinjaman di luluskan dalam 45 minit
• Tiada pembayaran upfrond sehinggalah loan lulus(so tidak perlu risau untuk mencuba apply,tidak rugi pun)
• Maklumat peminjam di rahsiakan

HANYA UNTUK BUMIPUTRA SAHAJA!!!
• Yang bekerja &menetap di kl/selangor
• Bukan badan berUNIFORM (polis,bomba,tentera)
Anda hanya perlu sediakan:-
1) 3 bulan slip gaji terbaru
2) 3 bulan penyata bank yang terkini
3) Penyata EPF (Sekiranya ada)
4) Utiliti Bil Electrik yang terkini
5) Surat pengesahan jawatan / EA
Gaji dibayar oleh majikan melalui online pay (auto pay/auto credit)

KAMI BUKAN AH LONG/CETI HARAM TETAPI PEMBERI PINJAMAN WANG BERLESEN YANG SAH DAN DILULUSKAN OLEH KEMENTERIAN KERAJAAN TEMPATAN DI BAWAH AKTA PEMBERI PINJAMAN 1951.

Kami amat mengalu-alukan kedatangan anda!!!!
SUPER PAY CAPITAL SDN BHD
No 17-3 jln pjs 11/28b, Sunway Metro
46150 Petaling Jaya Selangor

UNTUK KETERANGAN LANJUT HUBUNGI
AIN: 012-2044931 / 03-56339963
atau e-mail kepada: (((((((((spgroup_80@yahoo.com ))))))))) sertakan no phone untuk di hubungi atau layari laman web www.pinjamanwang.weebly.com
Ip Pengirim: 175.143.56.178

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved