ads

Sabtu, 23 Mac 2013

12 di cheras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di cheras - Google Blog Search


Burger & Roti John Terbaik <b>di Cheras</b> | Santai Leeza

Posted: 28 Feb 2013 05:30 PM PST

Sepanjang pengalaman leeza lepak makan di serata ibu kota ni, leeza berpendapat burger dan roti john yang paling terbaik adalah di Taman Len Sen, Cheras. Berdekatan dengan Sekolah Kebangsaan Sri Anggerik. Tahap terbaik tu leeza bagi 10/10 bintang !!
Burger Double kepunyaan Hero Leeza

     Servis memang SANGAT BAIK. Yang paling best, boleh call pak cik ni order then lepas tu datang pick up order. Menarik kan, tak payah susah-susah nak tunggu. 
     Boleh makan kat kedai tu tapi pilihan air hanya ada air gas jer dan suasana agak romantik (maksudnya tak lah terang-benderang suasananya).
     Sepanjang pemerhatian leeza, selalunya memang ramai orang lah beli kat kedai pak cik ni. Tapi tak lah sampai orang beratur panjang, macam nak beli burger bakar. Heeeee..... So kalau anda semua tinggal berdekatan, bolehlah cuba burger, roti john dan seangkatan dengannya di kedai pak cik yang tidak leeza ketahui namanya ini. he he he
Roti John Milik Leeza ~ Perghhh
Area Taman Len Sen, Dekat dengan Sekolah Kebangsaan Sri Anggerik, Ada Petronas berdekatan kedai pak cik tu dan berhadapan dengan gerai buah-buahan.

TITIK SANTAI :: :: ::  
Leeza terasa nak pergi serbu kedai pak cik ni lah... Ouch.... Yummie nyer..
 

Malam Cinta Rasul <b>di</b> Dataran Merdeka - umno bahagian <b>cheras</b> <b>...</b>

Posted: 10 Mar 2013 11:19 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Malam Cinta Rasul yang telah berjaya menarik seramai lebih 10,000 pengunjung di Stadium Badminton Cheras pada Januari 2013 yang lalu akan diadakan sekali lagi pada 23 Mac ini bertempat di Dataran Merdeka.

penjelasan berhubung kekeliruan kehadiran ustaz don daniyal <b>di</b>

Posted: 20 Mar 2013 09:06 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Untuk makluman semua bahawa Ustaz Don Daniyal TIDAK HADIR pada majlis Kembara Dakwah Malam Cinta Rasul yang akan diadakan di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur, Sabtu ini (23 Mac) kerana beliau menghadiri ...

12 di teluk datok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di teluk datok - Google Blog Search


Semua Kaum Rasai Peruntukkan ADUN <b>Teluk Datuk</b>

Posted: 03 Mar 2013 04:38 AM PST

KUALA LANGAT, 3 MAC : Penduduk Melayu, Cina dan India di kawasan Teluk Datuk di sini telah menikmati peruntukan sebanyak RM 500 ribu setahun yang diagihkan secara adil dan saksama oleh Adun mereka sepanjang lima tahun perkhidmatannya.

Setiap tahun kata Adun Teluk Datuk, Philip Tan Choon Swee, beliau membelanjakan RM 100 ribu untuk setiap komuniti di kawasannya. Pebelanjaan itu melibatkan projek memperbaiki rumah dan sumbangan ke rumah ibadat komuniti India dan Cina.

Manakala RM 200 ribu dibelanjakan dalam aktiviti yang melibatkan semua kaum seperti sumbangan ke PIBG dan membeli peralatan murid. Jumlah ini juga digunakan untuk memperbaiki infrastruktur seperti jalan raya dan parit.

Philip memberi penjelasan tersebut sebagai respons kepada bekas Ketua Komuniti India Teluk Datuk, John Paramasivam Veerasamy yang menuduhnya tidak menggunakan peruntukan ADUN untuk kaum India di kawasannya.

"Saya ada 'figure-figure' tunjukkan apa yang dia kata saya 'racist'.

"Selain daripada saya menjaga kaum Cina, saya juga jaga India dan kaum Melayu, saya bukan cakap sahaja," tegasnya dalam satu sidang media di pejabatnya hari ini.

Menurut Philip, peruntukan RM 100 ribu pada tahun lalu digunakan untuk membaikpulih 20 buah rumah dan surau di empat kampung Melayu tradisional.

"Lebih 20 rumah sudah siap dan ada tujuh rumah lagi yang saya beri bahan dan mereka buat sendiri," katanya lagi.

Manakala majoriti peruntukkan RM 100 ribu untuk kaum India dan Cina disumbangkan ke rumah ibadat dan majlis perayaan kaum-kaum tersebut.

Baru-baru ini, John Paramasivam bersama-sama Kumarayah Ponnayah dan Saravanan Kaliannan telah mengadakan sidang media pada 27 Februari lalu dan menuduh Philip tidak menjaga komuniti India dan Melayu dan hanya mementingkan komuniti Cina sahaja.

Sementara itu, Ketua Komuniti Kaum India Teluk Datuk, Muniandy Manirasu, berkata Philip sentiasa prihatin terhadap rakyat di kawasannya dan menafikan dakwaan bahawa kaum India di kawasan itu dianaktirikan.

"YB telah membelanjakan ratusan ribu sejak lima tahun ini untuk kaum India dan tuduhan yang dibuat oleh John Paramasivam adalah sangat tidak berasas," katanya ketika ditemui.

Ahli Majlis Zon 19 Majlis Daerah Kuala Langat (MDKL), Yap Lai Keng, pula menyatakan Philip seorang Adun yang bertanggungjawab kerana sentiasa turut serta dalam setiap program yang dianjurkannya.

Pendapat Anda

Pendapat

Penduduk <b>Teluk Datok</b> menolak PR sebulat suara | The Kuala <b>...</b>

Posted: 06 Mar 2013 10:35 PM PST


Philip-Tan.Saya John Paramesivam dari Taman Seri dan menggundi di dun Telok Datok.Saya telah menghuni di Kuala Langat,kawasan dun Telok Datok.sejak lahir hamper 55 tahun.Saya memilih Pakatan Rakyat sejak tahun 1998 dalam parti KEADILAN.

Sekarang saya adalah Ketua Komuniti Kaum India sejak 2010,satu jawatan yang dilantik oleh Kerajaan Negeri Selangor YB Philip Tan pada PRU 12.Tanggungjawab saya adalah untuk perkenalkan polisi-polisi yang dirancang oleh Kerajaan Negeri Selangor kepada Dun Telok Datok dan membawa masalah-masalah Rakyat Dun Telok Datok kepada pengetahuan pimpinan Dun dan Negeri.

Kami telah menemukan Philip Tan kepada seluruh pengundi kaum India di kawasan Dun Telok Datok yang hamper 10,000 orang.Kami telah bekerja tungkus lumus untuk menangkan beliau pada PRU 12.

Walaupun sedemikian,Kami, hari ini membantah sekeras-kerasnya kalau beliau YB Philip Tan di calonkan semula pada PRU 13 ini kerana Kaum india tidak di hormati oleh beliau langsung.Kita tidak mendapat layanan khas langsung,Ada kalanya beliau akan halau kawan-kawan dari KEADILAN dengan mengatakan saya daripada parti DAP,saya ada orang untuk jaga orang kaum India.

Beliau juga tidak menghormati perayaan kaum India. – John Paramesivam


12 di kuala kubu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala kubu - Google Blog Search


tumpang sekole...?: Pengundi2 hantu <b>di Kuala Kubu</b> Baru pula <b>...</b>

Posted: 05 Feb 2013 12:54 AM PST

NONEDAP Selangor mengesyaki alamat penduduk di kawasan Kuala Kubu Bharu digunakan oleh pihak tertentu untuk mendaftarkan pengundi yang disyaki sebagai pengundi hantu.

Setiausaha organisasi DAP Selangor Lau Weng San berkata, kebimbangan itu timbul memandangkan penduduk di kawasan tersebut didakwa menerima satu surat daripada BN Selangor.

Anehnya, surat tersebut dialamatkan untuk individu yang tidak menetap di kediaman mereka, dakwanya.

Surat berkenaan, dakwanya, mengandungi ucapan Tahun Baru 2013 daripada BN Selangor dan turut memuatkan maklumat pengundian individu tersebut termasuk daerah mengundi, kawasan DUN dan parlimen.

"Kita khuatir alamat ini digunakan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab untuk mendaftar pengundi-pengundi hantu.

"Ada 40 kes yang sama yang diterima sejak bulan lalu," katanya dalam satu sidang media di ibu pejabat DAP Selangor di Petaling Jaya.

Beliau turut menunjukkan tiga pucuk surat yang dialamatkan kepada individu dengan nama Melayu di rumah yang dihuni penduduk Cina di Taman Pesara, Kuala Kubu Bharu.

"Kita sangsi rumah itu tidak pernah didiami oleh individu itu," kata Lau sambil menasihatkan penduduk yang menerima surat yang sama menyerahkannya kepada DAP Selangor.

NONEPerkara itu kemudiannya disahkan oleh Pegawai Perhubungan Perkampungan Pusat Khidmat Masyarakat DUN Kuala Kubu Bharu Chng Boon Lai bahawa penerima surat terbabit tidak pernah tinggal di kawasan berkenaan.

"Sejak rumah itu dibina pada 1980, ia didiami oleh keluarga Cina. Tidak pernah keluarga Melayu duduk dirumah tersebut.

"Kami pasti ia digunakan oleh pihak-pihak tertentu untuk mendaftar sebagai pengundi di kawasan Kuala Kubu Bharu," katanya.

Sehubungan itu, Lau yang juga ADUN Kampung Tunku mendesak BN negeri itu khususnya Koordinator BN Selangor Datuk Seri Mohd Zin Mohamed tampil memberi penjelasan berhubung surat tersebut.

Lau juga berkata pihaknya akan mengumpul surat tersebut selama dua minggu sebelum membuat aduan rasmi kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan Jabatan Pendaftaran Negera (JPN).

Pakatan Rakyat di negeri itu antara ADUN Subang Jaya Hannah Yeoh dan ADUN Rawang Gan Pei Nei turut membangkitkan perkara yang sama pada bulan lalu.-malaysiakini

 Kuala Kubu Baru 'phantoms' receive PM's CNY letter...

Letters from Prime Minister Najib Abdul Razak to Kuala Kubu Bharu constituents whose existence are in question have raised DAP's suspicions there could be foul play in the coming general election.

Some householders in the Kuala Kubu Bharu state constituency, which BN won with a narrow 448-vote majority in 2008, have been receiving the personalised letters that also carry details of voters unfamiliar to them.

At a press conference in Petaling Jaya today, state DAP organising secretary Lau Weng San said the party was worried that irresponsible parties had been using certain addresses to register "phantom voters".

"We have detected 40 cases over the past month," said Lau, urging others with further information to come forward.

Lau showed three samples of such letters to Malay voters, sent to the addresses of Chinese households in Taman Pesara, to the press.


He said DAP believes that those voters have never stayed at the addresses stated. This, he added, was verified with a local community leader.

Since the houses were built in 1980, the occupants have always been Chinese families. No Malay family ever moved in," he said.

Lau, who is also the Bukit Tunku state assemblyperson, said Selangor BN coordinator Mohd Zin Mohamed owed the people an explanation.

He said efforts to detect more of such cases would go on for another two weeks before an official complaint is lodged with the Election Commission (EC).

Similar complaints were also raised last month, by Subang Jaya assemblyperson Hannah Yeoh and Rawang assemblyperson Gan Pei Nei.-malaysiakini 


cheers.


Pengundi2 hantu <b>di Kuala Kubu</b> Baru pula terima <b>...</b> - Rakyat Marhaen

Posted: 05 Feb 2013 06:06 AM PST

NONEDAP Selangor mengesyaki alamat penduduk di kawasan Kuala Kubu Bharu digunakan oleh pihak tertentu untuk mendaftarkan pengundi yang disyaki sebagai pengundi hantu.

Setiausaha organisasi DAP Selangor Lau Weng San berkata, kebimbangan itu timbul memandangkan penduduk di kawasan tersebut didakwa menerima satu surat daripada BN Selangor.

Anehnya, surat tersebut dialamatkan untuk individu yang tidak menetap di kediaman mereka, dakwanya.

Surat berkenaan, dakwanya, mengandungi ucapan Tahun Baru 2013 daripada BN Selangor dan turut memuatkan maklumat pengundian individu tersebut termasuk daerah mengundi, kawasan DUN dan parlimen.

"Kita khuatir alamat ini digunakan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab untuk mendaftar pengundi-pengundi hantu.

"Ada 40 kes yang sama yang diterima sejak bulan lalu," katanya dalam satu sidang media di ibu pejabat DAP Selangor di Petaling Jaya.

Beliau turut menunjukkan tiga pucuk surat yang dialamatkan kepada individu dengan nama Melayu di rumah yang dihuni penduduk Cina di Taman Pesara, Kuala Kubu Bharu.

"Kita sangsi rumah itu tidak pernah didiami oleh individu itu," kata Lau sambil menasihatkan penduduk yang menerima surat yang sama menyerahkannya kepada DAP Selangor.

NONEPerkara itu kemudiannya disahkan oleh Pegawai Perhubungan Perkampungan Pusat Khidmat Masyarakat DUN Kuala Kubu Bharu Chng Boon Lai bahawa penerima surat terbabit tidak pernah tinggal di kawasan berkenaan.

"Sejak rumah itu dibina pada 1980, ia didiami oleh keluarga Cina. Tidak pernah keluarga Melayu duduk dirumah tersebut.

"Kami pasti ia digunakan oleh pihak-pihak tertentu untuk mendaftar sebagai pengundi di kawasan Kuala Kubu Bharu," katanya.

Sehubungan itu, Lau yang juga ADUN Kampung Tunku mendesak BN negeri itu khususnya Koordinator BN Selangor Datuk Seri Mohd Zin Mohamed tampil memberi penjelasan berhubung surat tersebut.

Lau juga berkata pihaknya akan mengumpul surat tersebut selama dua minggu sebelum membuat aduan rasmi kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan Jabatan Pendaftaran Negera (JPN).

Pakatan Rakyat di negeri itu antara ADUN Subang Jaya Hannah Yeoh dan ADUN Rawang Gan Pei Nei turut membangkitkan perkara yang sama pada bulan lalu.-malaysiakini

 Kuala Kubu Baru 'phantoms' receive PM's CNY letter...

Letters from Prime Minister Najib Abdul Razak to Kuala Kubu Bharu constituents whose existence are in question have raised DAP's suspicions there could be foul play in the coming general election.

Some householders in the Kuala Kubu Bharu state constituency, which BN won with a narrow 448-vote majority in 2008, have been receiving the personalised letters that also carry details of voters unfamiliar to them.

At a press conference in Petaling Jaya today, state DAP organising secretary Lau Weng San said the party was worried that irresponsible parties had been using certain addresses to register "phantom voters".

"We have detected 40 cases over the past month," said Lau, urging others with further information to come forward.

Lau showed three samples of such letters to Malay voters, sent to the addresses of Chinese households in Taman Pesara, to the press.


He said DAP believes that those voters have never stayed at the addresses stated. This, he added, was verified with a local community leader.

Since the houses were built in 1980, the occupants have always been Chinese families. No Malay family ever moved in," he said.

Lau, who is also the Bukit Tunku state assemblyperson, said Selangor BN coordinator Mohd Zin Mohamed owed the people an explanation.

He said efforts to detect more of such cases would go on for another two weeks before an official complaint is lodged with the Election Commission (EC).

Similar complaints were also raised last month, by Subang Jaya assemblyperson Hannah Yeoh and Rawang assemblyperson Gan Pei Nei.-

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


JAWATAN KOSONG <b>DI</b> JABATAN KESIHATAN <b>NEGERI SELANGOR</b>

Posted: 18 Feb 2013 02:13 AM PST

Kekosongan di Jabatan Kesihatan Negeri Selangor
1. Penolong Pegawai Teknologi Maklumat (F29)
Tarikh Tutup: 26 Februari 2013

MAKLUMAT LANJUT IKLAN JAWATAN

[tanda terima kasih anda, klik iklan satu kali]

Isu Ciptaan Padamkan Kisah TALAM Dan Curi Pasir <b>Di Negeri</b> <b>...</b>

Posted: 19 Mar 2013 09:25 PM PDT

015830153

Sama ada sengaja atau tidak sengaja , di rancang atau pun tidak tetapi yang pasti nya ada lah isu wang rakyat Selangor yang di guna kan secara licik melalui "bailout" kepada Syarikat TALAM dan juga isu mencuri pasir yang giat berlaku di negeri Selangor yang terpadam begitu sahaja oleh isu isu nasional dan isu ciptaan sebagai alihan.

Isu isu ciptaan  yang melibat kan pelbagai watak yang bukan dari kalangan ahli politik juga  di seret ke dalam kancah politik untuk mengkabui kerja licik  oleh talibarut anak syarikat negeri Selangor.

Kisah membunuh diri dengan terjun dari bangunan SPRM oleh pekerja DAP ia itu Teoh Beng Hock juga menjadi kan Pakatan Rakyat dari pihak yang berada di kedudukan bertahan menjadi pihak yang membuat serangan dengan mengambil kesempatan dari kematian nya.

Maka dengan hal hal dan perkara sebegini maka perhatian rakyat khusus nya negeri Selangor teralih kepada isu isu yang di cipta kan sama ada dengan sengaja atau pun tidak.Sedang kegiatan mencuri pasir begitu pesat, keseluruhan tumpuan rakyat teralih kepada isu isu yang menyebab kan kerajaan BN dan UMNO berada di dalam posisi menjawap dan bertahan.

Pernah juga di ada kan perbicaraan oleh SELCAT untuk hal pasir ini dengan tuduhan rasuah pada kakitangan di dalam anak syarikat negeri Selangor tetapi tidak lansung mendatang kan impak kepada masyarakat.Ia berlalu tanpa apa apa kesan yang besar dan mati begitu sahaja.

Wang rakyat Selangor yang menjadi wang pembela kepada hutang TALAM tidak menjadi penting berbanding dengan kes peribadi yang di kena kan kepada mantan MB Selangor Datuk Khir Toyo.Pembangkang dengan bantuan media nya berjaya menjadi kan isu peribadi Datuk Khir Toyo sebagai lebih penting dari alihan wang membela syarikat kroni bukan melayu.

Isu isu seperti perilaku Datuk Hassan Ali dengan perjuangan anti-murtad nya juga membenam kan hal hal lain nya di negeri Selangor.Rakyat tertumpu sebentar kepada isu ini.

Ada kah isu air juga isu ciptaan oleh pihak Pakatan Rakyat di negeri Selangor kerana di penghujung isu ,kerajaan negeri Selangor menawar kan untuk membeli syarikat konsensi air atas alasan yang telah di sedia kan setelah sekian lama bermain catur dengan masalah air.

Selain itu hal hal sampah yang begitu kecoh di negeri Selangor yang konon nya di selesai kan dengan wakil DAP Ronnie Liu mendapat kuasa membeli kompaktus atau lori sampah bagi pihak kerajaan negeri dari negeri China.

Ini semua menyebab kan kes membabit kan kepentingan rakyat teralih, apabila tumpuan teralih maka kes kecurian pasir terpadam begitu sahaja sedang ketika di tulis ini ia nya masih giat di lakukan , tambahan kerajaan Pakatan Selangor berada di ambang sore atau pun di saat saat akhir pemerintahan nya.

Saiapa kah rakyat negeri Selangor yang masih  bercerita tentang pencuri pasir di waktu ini? Siapa pula yang mahu bercerita tentang wang 1 billion negeri Selangor yang lesap menguna kan kebijaksanaan pengalaman koperat Khalid Ibrahim dan seorang lagi anak Ibrahim bergaji RM1 sebagai penasihat ? Semua rakyat sedang sebuk melayani isu isu yang tercipta sebagai isu alihan.Begitu lah licik nya kerajaan pimpinan Pakatan Rakyat membuat silap mata di siang hari.

12 di kuala selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala selangor - Google Blog Search


Warta Shubhi: Masjid Menarik - <b>Kuala Selangor</b> (Update)

Posted: 26 Feb 2013 02:00 AM PST

Update mula:
Gambar tambahan Masjid yang aku jumpa di Kuala Selangor siap sekali dengan alamat untuk mereka yang berminat. Nampaknya ramai yang suka dengan konsep Masjid seperti ini sebagaimana yang telah aku masukkan juga gambar Masjid dengan rekabentuk dan bahan yang sama yang aku jumpa di Ulu Bernam di sini.

Ada juga yang komen membina dalam urusan rekabentuk tempat berwuduk. Cadangannya adalah untuk mengadakan sedikit dingding bagi memisahkan antara dua tempat ambil muwud agar percikan air dari orang sebelah tidak terkena jirannya.

Aku setuju dengan masalah yang diutarakan oleh pengkomen. Kerap aku ambil wuduk di sebelah hamba Allah yang macam tak dapat tangkap aku terkial-kial mengelak ludahannya setelah berkumur.

Ada pulak yang jenis bila basuh muka menghentam kuat-kuat air pada mukanya sehingga bertaburan air menerjah pakaian aku. Mungkin mereka sangka dengan menerjah air ke muka dengan kuat akan menambahkan lagi sah ibadat berwuduknya. Sedangkan wuduk sah hanya dengan pastikan air melalui pada keseluruhan anggota dan bukannya dengan menerjahk kuat.

Bagi pili air yang rendah pulak aku biasanya akan duduk bertinggung untuk ambil wuduk. Tapi ada juga Hamba Allah yang mangkaq berdiri selamba sambil membasuh kakinya tinggi-tinggi. habis basah baju jiran di sebelah yang kyusuk duduk bertinggung basih muka.

Oleh kerana kita pergi ke masjid untuk beribadah, maka semuanya dibiarkan begitu saja berlalu. paling kuatpun aku hanya sekadar menjeling mamat sebelah yang biasanya buat tak tahu saja langsung tak dapat tangkap sikap pentingkan dirinya.

Buat para arkitek di negara kita segala masalah masyarakat serta keadaan cuaca di negara kita perlu diambil kiran dalam mereka bentuk masjid agar ianya lebih mesra pengguna dan melambangkan masyarakat di negara kita. Bukannya dengan mengambil bentuk dari timur tengah sebijik dan membinannya di negara kita yang masyarakat serta cuacanya amat berbeza.
Update End.

Ini masjid yang terletak di sebelah jalan di Kawasan Kuala Selangor. Uniknya masjid ini adalah pembinaannya yang ringkas menggunakan bahan yang tidak mahal tetapi menghasilkan satu binaan yang amat cantik, nyaman, teratur dan nyaman sekali samada di luar atau di dalam.




12 di salak tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di salak tinggi - Google Blog Search


mencari rumah sewa <b>di</b> taman mawar 1, 2 & perdana - <b>Salak Tinggi</b>

Posted: 22 Nov 2011 12:00 AM PST

salam semua, :D
Disini saya ingin mengiklankan rumah sewa saya.Rumah apartment e-mas villa.Rumah baru tip-top.
Berkeluarga sahaja yang layak ( muslim ). Harga boleh runding.Kemasukan Segera julai 2012.
Call 016-3074022 ( khairul ).Keluasaan rumah 1008kps.Boleh jaga rumah dengan baik.

Iklan ditutup pada 10/7/2012 pukul 12.50 tengahari. minta maap banyak, sudah ada penyewa.

12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


Fuh Gila! Lelaki Ini Berjalan Cuma <b>Di</b> Atas Tali Melintasi <b>Jeram</b> Dalam

Posted: 18 Mar 2013 10:04 AM PDT

Posted by Al-Azrul Zakuan Tuesday, 19 March 2013
" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

Fuh Gila! Lelaki Ini Berjalan Cuma Di Atas Tali Melintasi Jeram Dalam | Pelagak ngeri, Nik Wallenda menjadi orang pertama berjalan di atas tali menyeberangi Jeram Niagara yang memisahkan Amerika Syarikat dan Kanada sejauh 548.64 meter.

"Saya sungguh gembira," katanya kepada wartawan selepas menamatkan aksi merbahaya itu di hadapan 112,000 penonton yang berkumpul di kedua-dua belah sempadan berkenaan.

Wallenda, 33, berjalan dalam cuaca cerah di atas kabel tergantung setinggi 60 meter di tebing Jeram Niagara yang belum pernah dilalui sebelum ini.

Dia mengambil masa 25 minit untuk melintasi air terjun terbesar di rantau Amerika Utara itu.

Disiarkan secara langsung oleh stesen televisyen AS, ABC, percubaan Wallenda ditonton oleh berjuta-juta orang di kaca televisyen.

Wallenda merupakan ahli generasi ketujuh keluarga pelagak ngeri terkenal, Flying Wallendas. - Agensi

Baca Lagi Artikel Berkaitan : Fuh Gila

FUH!!! KAMI KONGSIKAN SEGALANYA

Tajuk : Fuh Gila! Lelaki Ini Berjalan Cuma Di Atas Tali Melintasi Jeram Dalam
Ditulis oleh Al-Azrul Zakuan
Rating Blog 5 dari 5

Fuh!! amacam?nak lagi?kalau nak tengok/baca entry macam ni lagi boleh clik pada kategori di sidebar sebelah kanan. Kalau nak copy mohon nyatakan sumber dan backlink kan ke entry ini. http://www.fuh.my/2013/03/fuh-gila-lelaki-ini-berjalan-cuma-di.html. Fuh!! Harap maklom .

sambut fathers day <b>di</b> aroma ikan bakar <b>jeram</b>. - my journey

Posted: 04 Mar 2013 05:17 PM PST

Assalamualikum dan selamat sejahtera semua pembaca yang baik hati....ni sambungan daripada balik bercuti ngan famili kat Pangkor hari tu...Dari Lumut kami semua bergegas pi Jeram, Selangor untuk menikmati dinner kat sana...Aroma Ikan Bakar. Hois rupe2nye deme udah sedia buat kejutan nak nyambut Hari Bapa kat situ....Jadi ramei ler bapa2 yg dh jadi bape motong kek pd mlm tu. 


Tengah buat pesiapan letak kek atas meja
Sebagai menghargai jasa bapa2 yg telah membesarkan kita semua sesekali ape lah salahnyer bagi deme syok dan gumbira sikit. Siap nyanyi lagu lagi. Semuga bapa2semua murah rezeki dan panjang umur.Yang sedeynye my Abah udah tidak ade lg didunia ni...akak ni cuma tumpang Abah orang jer...



Malam tu kami semua makan besaq kat Aroma Ikan Bakar tu macam-macam lauk kami ode. Hmmm biasa lah orang nak blanje kan apa lagi ode yang sedap2 lah ikut selera. Kami ode seafood, ketam, sotong, udang, kerang, pepahat dan ikan.



Restoran Ikan bakar <b>di</b> Pantai <b>Jeram</b>, Selangor - Diari Si Tukang <b>...</b>

Posted: 04 Feb 2013 09:20 PM PST

Salam Petang Selasa..

Buat masa nie..aku tengah rajin nak buat review tentang tempat-tempat makan yang pernah aku singgah.. Hopefully boleh jadi review pada mereka yang nak singgah ke sini..

Kali ini nak review tentang 2 buah restoran ikan bakar yang terkenal di Pantai Jeram, Kuala Selangor. Tempat ini sesak di hujung minggu.. dan ada 2 buah restoran ikan bakar di sini.. kedua-duanya aku dah pergi dan boleh buat perbandingan..

1. Medan Ikan Bakar Pantai Jeram

Ini adalah restoran ikan bakar yang kita akan mula-mula jumpa bila masuk ke jalan pantai Jeram.. Ada pintu gerbang besar yang tertulis, 'Medan Ikan Bakar Pantai Jeram'

Papan tanda (kredit goggle)
Di tepi restoran nie.. tempat parking bot-bot..
Kami dapat tempat duduk dekat dengan area nie.. memang boleh nampak deretan bot-bot yang parking dan menjelang senja boleh ambik gambar matahari terbenam

Sampai sahaja kami terus ke kaunter basah untuk memilih udang, ketam, sotong dan menu yang kami order :

Nasi putih
Udang masak butter
Sotong goreng tepung
Ketam masak cili
Air buah

Selepas itu kami diberikan nombor tempat duduk, kami boleh pilih tempat duduk yang mana kami nak.. Masa nie orang tak ramai sangat... So tempat pun selesa dan tidak sesak sangat

Service : Cepat dan pantas sebab tak sampai 20minit, hidangan dah sampai dan boleh makan dengan gembiranya..

Makanan : Rasanya biasa-biasa jek.. Not bad.. cuma ada rasa kurang terasa masam manisnya..

Gambar ambik lepas makan.. 
BFF kata kurang rasa sikit.. tapi habis juga.. Ahaks

Environment : Selesa sebab dapat tempat duduk berhampiran tempat keluar masuk bot ke laut.. parking yang banyak, kemudahan toilet, surau dan taman permainan kanak-kanak..

Lokasi tempat duduk : Berhampiran laluan bot-bot keluar masuk.. kira dah dekat dengan lautlah.. view memang cantik..

View tepi laut yang sempat aku ambik

Harga : Kami bayar hanya RM78++ dan cukup murah sebab kami pernah order yang menu kurang sikit dari itu di Restoran Ikan Bakar Pulau Ketam.. harga lebih kurang itu jek..

Akan datang lagi : Ya, selepas kami dah pergi ke Aroma Ikan bakar.. kenapa? nanti aku beritahu

2- Medan Aroma Ikan Bakar

Medan ini agak terkenal juga di Pantai Jeram dan jika dikira dengan bilangan kereta yang singgah.. di sini lebih banyak.. sebelum sampai ke Medan Ikan Bakar Pantai Jeram tuh.. belok kiri dan medan nie sebelah kanan jalan.. parking ada sebelah kiri dan kanan..

Entrance ke Aroma Ikan bakar (Kredit Google)


Signboard 


Charge tambahan yang dikenakan untuk jenis tempat duduk.. (kredit google)

Tempat duduk di sini ada charge berlainan.. kalau duduk dalam pondok bambu kena charge RM10 dan RM20.

Kami duduk di tempat duduk biasa yang percuma.. Masa kami sampai nie orang dah mula ramai.. hampir semua tempat duduk penuh dan kebetulan masa kami sampai tuh ada orang dah selesai makan..

Proses di sini sedikit berbeza dengan Medan Ikan Bakar Pantai Jeram.. kalau kat sana.. ambil dulu seafood basah dan kemudian tempat duduk diberikan nombor.. tapi kat sini terbalik..

Kena cari tempat duduk dulu.. baru boleh pergi kaunter basah sebab ramai orang sangat..

Masa kami sampai tuh.. tak tahu ingatkan pergi kaunter basah dulu.. dah ambik semua.. tetiba bila ditanya no tempat duduk.. kami blank kejap.. dah jadi satu keje sebab kena pergi cari pulak tempat duduk.. kebetulan tak lama tunggu dah dapat tempat duduk.. Lepas kami sampai tuh.. ramai yang duk berdiri menunggu tempat duduk... malah tempat kami makan tuh pun.. dah ada 2 group tunggu kami habis makan.. rasa tak selesa jugalah...

Menu kami : 
Nasi putih
Sotong goreng tepung
Udang masak butter
Lala masak cili
Ketam masak sweet sour
Air buah

Makanan : Sedap dan lebih terasa dari di medan ikan bakar pantai jeram.. BFF lebih suka masakan kat sini.. tapi bagi aku pulak.. dua-dua tuh oklah.. boleh jek terima

Service : Lambat sikit.. berbanding di Medan Pantai Jeram.. agak lama juga tunggu hidangan sampai.. sempatlah toleh kiri kanan berpuluh-puluh kali..

Environment: Agak sesak bila hujung minggu.. Penuh bila selepas maghrib dan ramai yang terpaksa menunggu meja yang kosong.. kalau datang tak ramai takpe.. kalau kena ramai ahli keluarga.. lebih baik buat booking dulu.. kemudahan lain macam biasalah.. ada toilet, surau dan parking kereta yang banyak. dan tempat duduk pelbagai.. Yang jenis bambu tuh makan bersila dan 1 meja panjang.. sesuai untuk keluarga yang ramai.. dalam dewan pun ada juga.. ikut yang mana..

Lokasi tempat duduk : Berhampiran dengan pintu masuk.. Agak tension juga duduk kat sini sebab tempat laluan orang keluar masuk.. dan asyik memandang kami makan sebab nak chop tempat bila dah takde meja kosong.. lokasi di belakang sedikit adalah pondok bambu.. berhampiran kawasan pantai.. kena charge RM20 untuk tempat tuh..View area tuh nak kata lawa sangat.. biasa jek.. bukan atas laut pun.. sebab aku pernah pergi makan di restoran atas laut.. di Port Klang, Bagan lalang dan Thailand :) viewnya lebih menarik lagi..

Harga : RM89++.. Bolehlah.. tak jauh beza sangat dengan di Medan Pantai Jeram..

Akan datang lagi? : Maybe.. tapi kena booking dulu.. atau datang lebih awal untuk dapat tempat duduk...

Gambar takde sebab takde mood nak ambik gambar sebab orang ramai sangat.. ahaks..
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Antara kedua-dua restoran nie.. 

Aku lebih suka di Medan Pantai Jeram.. sebab persekitarannya yang lebih selesa.. tak ramai orang.. lebih dekat dengan laut.. takde charge berlainan untuk tempat duduk.. service lebih cepat dan soal rasa makanan tuh.. so far pada aku boleh terima jek... takdelah kata tak sedap sangat.. tempat duduk akan ditentukan oleh pemilik kedai.. takde pening kepala nak cari sendiri meja kosong.. kalau tak suka meja yang kita dapat tuh boleh minta tukar.. takde masalah ;)

Aroma ikan bakar.. Makanan sedap.. terasa.. tapi environment agak kelam kabut dan sesak sedikit bila ramai sangat orang.. makan pun rasa tak selesa.. servis pun agak lambat.. tempat duduk kalau sampai dah penuh.. pandai-pandai cari sendiri atau tunggu meja yang kosong..

Style aku makan.. selain daripada rasa makanan yang sedap.. persekitaran antara perkara yang menjadi pilihan utama aku .. tak minat makan di tempat yang sesak dan ramai orang.. Kalau nak makan juga.. biasa aku lebih suka bungkus atau datang time orang tak ramai..

Apa pun terpulang masing-masing.. Biasa kita lebih teruja pergi makan ke tempat yang ramai orang.. mungkin sebab kita rasa kat sini lebih seronok dan menarik.. Bagi aku teori tuh memang boleh pakai.. tapi pengalaman aku makan di tempat yang sesak nie adakalanya tidak menyeronokkan.. macam servis lambat.. meja kosong takde.. makanan kurang sedap.. sebab tukang masak nak cepat.. ada order tertinggal.. dan macam-macam lagi.. Apa pun.. dua-dua restoran nie.. pada aku ada kelebihan dan kekurangan masing-masing.. kalau nak rasa happening.. Aroma Ikan bakar memang sesak dengan orang.. dan Medan Pantai Jeram pulak.. lebih selesa dan tidak sesak sangat.. soal rasa makanan pada aku boleh tolerate..

Misi seterusnya .. tengah nak pujuk pulak pergi Muara Ikan Bakar di Port Klang dan Bagan Lalang.. Dua-dua nie pernah pergi masa bujang dulu.. nanti kalau sempat singgah ke sana.. aku buat review lagi ;)

12 di tanjung karang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung karang - Google Blog Search


Black, Izzat Meriahkan Fiesta <b>Tanjung Karang</b> | MyNewsHub

Posted: 15 Mar 2013 01:54 AM PDT

Black Mentor Dan Izzat Exist

KUALA LUMPUR – Penyanyi popular, Black Mentor dan Izzat Exist antara artis terkemuka tanah air yang akan membuat persembahan di Tanjung Karang, Selangor pada 15 Mac ini.

Mereka akan membuat persembahan pada program Astro Fiesta Mesra Belia 1Malaysia Parlimen Tanjung Karang 2013 yang akan berlangsung di situ selama tiga hari.

Program anjuran Kementerian Belia an Sukan Malaysia serta Kementerian Pertanian itu akan berlangsung di Padang Astakan Pekan Tanjung Karang.

Menteri Pertanian, Datuk Seri Noh Omar dijadual merasmikan fiesta tersebut pada 15 Mac ini pada pukul 8.30 malam.

Artis lain yang akan turut membuat persembahan pada program itu adalah Shikin AF, Herman Tino, Zizie AF, Ain AF, Aishah AF dan Mie Raja Lawak (MC). – mynewshub.my

Iklan Teks:

Artikel Berkaitan:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

aku Dayat: [Gambar] Kesesakan <b>di Tanjung Karang</b> : CNY 2013

Posted: 08 Feb 2013 08:30 PM PST

Kalau cuti perayaan, memang tak dapat dipisahkan dengan kesesakan lalulintas. Harini, aku menghabiskan masa hampir setengah jam sahaja untuk melepaskan diri dari kesesakan di Tanjung Karang. Seawal jam 9 pagi kenderaan dah bersusun dari Petronas Assam Jawa sampai la ke lampu isyarat dekat sekolah Dato' Haron / Mesjid Tanjung Karang. Hahahaaaa.....memang macam siput la geraknya. Lagi kasihan bagi yang menggunakan jentera manual. Kejap-kejap tekan clutch..minyak..brake..Kalau pukol 12 tengahari agak-agak panjang mana la ye kesesakannya.....
 Dah dekat dengan simpang Hospital Tanjung Karang

 Apesal buruk sangat la papan tanda kedai ni...

Sabo je la...tak bergerak

Yeahhh...nampak traffic light tu? Garisan penamat jemm ini...(turun jambatan)

Amacam? Ada brani datang?

12 di jenjarom - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Mar 2013 03:21 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tanah Lot Banglo, <b>Jenjarom</b>, Kuala Langat

Posted: 16 Feb 2013 07:52 AM PST

Tanah Lot Banglo untuk dijual di Taman Putra Hill Jenjarom, daerah Kuala Langat.

Dapatkan tanah lot banglo dengan harga yang sangat murah dengan harga serendah RM42,800 sahaja.

Luas tanah: 40′x75′ =3000sqft

* 5 minit ke SKVE
* 20 minit ke Shah Alam
* 20 minit ke Klang
* 20 Minit ke Putrajaya
* 20 minit ke KLIA
* Berdekatan sekolah dan masjid.

Pakej ekslusif
-Infra jalan bertar
-Sistem saliran dan perparitan disediakan
-Menyediakan perkhidmatan tambak tanah dan membina rumah
-Lampu jalan disediakan
-Pihak syarikat sedia membeli semula tanah lot selepas 3 tahun.
-Pinjaman diuruskan pihak syarikat

8 pembeli terawal akan terima FREE GIFT.

Hubungi Syamsul 012-2249895


View Larger Map

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


PENGEDAR SAH SHAKLEE <b>DI DENGKIL</b> BANTING SEPANG KLIA <b>...</b>

Posted: 07 Mar 2013 06:22 PM PST

haha.. amekaww..

Yang tak pernah try ESP tetiba nak ESP, yang dulu was-was dengan ESP harini nak ESP.. ape cer..?

Inilah kisahnya... ESP ni adalah protin jenama Shaklee.. tiada flavor ya.. bukan sbb Shaklee kedekut nak tambah perasa coklat ka perasa anggur ka.. haha. tapi sebab nak mengekalkan keaslian soya, ketulena soya...Memang ESP ni antara hot stuff di kalangan customer saya.. malah saya sendiri wajib minum ESP setiap hari...Dan yg menambahkan keyakinan saya apabila mengetahui fakta2 tentang ESP.. mmg pilihan terbaikkk... Anggap jelah ini sebagai refresher..
Istimewanya ESP Shaklee. Kerana ia merupakan sumber protein soya terbaik.Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.  ESP menyediakan 14 gram protein soya Non-GMO berkualiti tinggi  dengan semua  asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting.  Berbanding  protein daripada sumber daging, telur dan tenusu,  ESP adalah rendah  lemak dan  bebas laktosa dan kolesterol.Mengandungi lima  vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones
Haa yang saya nak tekankan iaitu soya yg digunakan oleh Shaklee tidak diubah suai secara genetik (Non-GMO). Protein soya Non-GMO ini dihasilkan di bawah satu program yang digelar Identity Preservation Program (IPP),di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari  proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.Program ini memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik. Daripada benih sehingga penyimpanannya, yakinlah dgn shaklee dalam penggunaan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti
Mesti ada yang tanya..apa bagusnya kalau soya Shaklee ni Non-GMO...Haa.. ni yang ramai taktahu... mari saya nak tulis sini kenapa kene pilih produk NonGmo berbanding produk GMO.... Produk2 GMO boleh menyebabkan alergy, toxic, potensi kanser. Lagi2 zaman sekarang ni.. produk2 GMO mmg dah makin banyak di pasaran sbb tu mcm2 penyakit sekarang.. contoh yang paling glamor adalah penyakit berkaitan kanser dan allergic.. tu mmg common laa kann..Antara makanan yang tinggi potensi GMO adalah jagung dan soya.. Oleh sebab tu ,,kalau you all nak beli protin dari sumber soya.. pastikan you all baca dulu labelnya, pilih produk yg berlabel NonGMO.. Jangan beli sebab murah or sebab rasa sedap or sebab ikut ikutan.. or sebab nak dapat barang free.. hargai dan sayangi lah badan anda. 
Setiap hari memang ada customers yang beli ESP ni.. beli pulak tu bukan 1 canister je, kadang 2-3 canisters sekaligus. 
Nak tahu kenapa ? Sebab ESP menjadikan kulit cantik, halus,gebu,berseri, anjal.ESP membantu menghilangkan parut jerawat di mukaESP memberi tenaga berpanjangan menjadikan badan sihat, kurang letih..ESP suplemen asas utk badan sihat, langsing,awet muda. Meh baca testimoni one of customer saya ni..
Ingat yea, SPECIALNYA ESP ni kerana ianya ialah Non-GMO Soy Protein, yang mana soya yang digunakan oleh Shaklee TIDAK DIUBAH SUAI SECARA GENETIK. Kalau GMO Soy Protein ni boleh menyebabkan risiko penyakit kanser. 
Mane nak dapat ni? Mestilah kat Shaklee sahaja! The one and only kat Msia tau.. 
Hubungi saya untuk mendapatkannya! :-)

Puan Lia [UmmiIrfan]
Shaklee Independent Distributor [ID No : 853880]
Mobile:             012-2541296      Emel: rafaliah@yahoo.co.uk
Fanpage: UmmiIrfan Online Shoppe


*Click here to order.
**COD disekitar Dengkil, KLIA, Bandar Baru Salak Tinggi, Nilai, Banting, Putrajaya.


>> Ingin menjadi ahli Shaklee? Sertai saya dan klik sini <<

12 di padang jawa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di padang jawa - Google Blog Search


Kerajaan Negeri Arah PBT Segera Bina Jalan Alternatif <b>di Padang</b> <b>...</b>

Posted: 19 Mar 2013 04:27 AM PDT

SHAH ALAM, 19 MAC : Kerajaan Negeri akan mengarahkan Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) untuk menyegerakan pembinaan jalan raya alternatif di Parit Besar, Padang Jawa berikutan kematian seorang remaja kerana menggunakan jalan pintas di situ.

Exco Kebajikan, Hal Ehwal Wanita, Sains Teknologi, Inovasi dan Kebudayaan, Rodziah Ismail berkata, jalan alternatif itu adalah bagi menggantikan laluan sedia ada yang menggugat keselamatan penduduk.

Menurutnya, tindakan itu perlu dibuat berikutan kematian seorang remaja, Nur Alisa Balqis Mohd Zakir, 15, yang tergelincir ke dalam longkang besar kira-kira pukul 4 petang, kelmarin.

"Beberapa tindakan perlu dibuat secara drastik terutama laluan yang digunakan oleh penduduk (jalan pintas) yang menggadaikan nyawa. Kebanyakan remaja sekolah menggunakan lintasan kereta api dan melintasi parit besar untuk pulang ke rumah.

"Masalah ini telah diperhatikan sejak tiga tahun lepas lagi di mana satu usaha untuk menyediakan jalan alternatif telah dilaksanakan.

"Bantuan Kerajaan Negeri telah diberikan untuk menyegerakan kerja-kerja pembinaan jalan tersebut.

"Saya selaku Adun berharap ia dapat siap dengan segera supaya penduduk boleh menggunakan jalan yang lebih selamat," katanya ketika membuat tinjauan di kawasan Parit Besar, Padang Jawa di sini.

Mengikut laporan akhbar, Nur Alisa bersama tiga lagi rakannya terjatuh ke dalam longkang besar ketika menggunakan jalan di tepi parit tersebut semasa hujan lebat.

Namun, dua rakannya berjaya menyelamatkan diri, manakala seorang lagi rakannya berjaya diselamatkan kira-kira 500 dari tempat kejadian.

Bagaimanapun, Nur Alisa gagal dikesan selepas pihak bomba menjalankan kerja mencari dan menyelamat termasuk menggunakan pasukan skuba.

Mayat mangsa kemudiannya ditemui dua hari kemudian terapung di dalam Sungai Klang.

Pendapat Anda

Pendapat

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved