Sabtu, 23 Mac 2013

12 di jeram - Google Blog Search

Fuh Gila! Lelaki Ini Berjalan Cuma <b>Di</b> Atas Tali Melintasi <b>Jeram</b> Dalam

Posted: 18 Mar 2013 10:04 AM PDT

Posted by Al-Azrul Zakuan Tuesday, 19 March 2013
" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

Fuh Gila! Lelaki Ini Berjalan Cuma Di Atas Tali Melintasi Jeram Dalam | Pelagak ngeri, Nik Wallenda menjadi orang pertama berjalan di atas tali menyeberangi Jeram Niagara yang memisahkan Amerika Syarikat dan Kanada sejauh 548.64 meter.

"Saya sungguh gembira," katanya kepada wartawan selepas menamatkan aksi merbahaya itu di hadapan 112,000 penonton yang berkumpul di kedua-dua belah sempadan berkenaan.

Wallenda, 33, berjalan dalam cuaca cerah di atas kabel tergantung setinggi 60 meter di tebing Jeram Niagara yang belum pernah dilalui sebelum ini.

Dia mengambil masa 25 minit untuk melintasi air terjun terbesar di rantau Amerika Utara itu.

Disiarkan secara langsung oleh stesen televisyen AS, ABC, percubaan Wallenda ditonton oleh berjuta-juta orang di kaca televisyen.

Wallenda merupakan ahli generasi ketujuh keluarga pelagak ngeri terkenal, Flying Wallendas. - Agensi

Baca Lagi Artikel Berkaitan : Fuh Gila

FUH!!! KAMI KONGSIKAN SEGALANYA

Tajuk : Fuh Gila! Lelaki Ini Berjalan Cuma Di Atas Tali Melintasi Jeram Dalam
Ditulis oleh Al-Azrul Zakuan
Rating Blog 5 dari 5

Fuh!! amacam?nak lagi?kalau nak tengok/baca entry macam ni lagi boleh clik pada kategori di sidebar sebelah kanan. Kalau nak copy mohon nyatakan sumber dan backlink kan ke entry ini. http://www.fuh.my/2013/03/fuh-gila-lelaki-ini-berjalan-cuma-di.html. Fuh!! Harap maklom .

sambut fathers day <b>di</b> aroma ikan bakar <b>jeram</b>. - my journey

Posted: 04 Mar 2013 05:17 PM PST

Assalamualikum dan selamat sejahtera semua pembaca yang baik hati....ni sambungan daripada balik bercuti ngan famili kat Pangkor hari tu...Dari Lumut kami semua bergegas pi Jeram, Selangor untuk menikmati dinner kat sana...Aroma Ikan Bakar. Hois rupe2nye deme udah sedia buat kejutan nak nyambut Hari Bapa kat situ....Jadi ramei ler bapa2 yg dh jadi bape motong kek pd mlm tu.

Tengah buat pesiapan letak kek atas meja
Sebagai menghargai jasa bapa2 yg telah membesarkan kita semua sesekali ape lah salahnyer bagi deme syok dan gumbira sikit. Siap nyanyi lagu lagi. Semuga bapa2semua murah rezeki dan panjang umur.Yang sedeynye my Abah udah tidak ade lg didunia ni...akak ni cuma tumpang Abah orang jer...

Malam tu kami semua makan besaq kat Aroma Ikan Bakar tu macam-macam lauk kami ode. Hmmm biasa lah orang nak blanje kan apa lagi ode yang sedap2 lah ikut selera. Kami ode seafood, ketam, sotong, udang, kerang, pepahat dan ikan.

Restoran Ikan bakar <b>di</b> Pantai <b>Jeram</b>, Selangor - Diari Si Tukang <b>...</b>

Posted: 04 Feb 2013 09:20 PM PST

Salam Petang Selasa..

Buat masa nie..aku tengah rajin nak buat review tentang tempat-tempat makan yang pernah aku singgah.. Hopefully boleh jadi review pada mereka yang nak singgah ke sini..

Kali ini nak review tentang 2 buah restoran ikan bakar yang terkenal di Pantai Jeram, Kuala Selangor. Tempat ini sesak di hujung minggu.. dan ada 2 buah restoran ikan bakar di sini.. kedua-duanya aku dah pergi dan boleh buat perbandingan..

1. Medan Ikan Bakar Pantai Jeram

Ini adalah restoran ikan bakar yang kita akan mula-mula jumpa bila masuk ke jalan pantai Jeram.. Ada pintu gerbang besar yang tertulis, 'Medan Ikan Bakar Pantai Jeram'

Papan tanda (kredit goggle)
Di tepi restoran nie.. tempat parking bot-bot..
Kami dapat tempat duduk dekat dengan area nie.. memang boleh nampak deretan bot-bot yang parking dan menjelang senja boleh ambik gambar matahari terbenam

Sampai sahaja kami terus ke kaunter basah untuk memilih udang, ketam, sotong dan menu yang kami order :

Nasi putih
Udang masak butter
Sotong goreng tepung
Ketam masak cili
Air buah

Selepas itu kami diberikan nombor tempat duduk, kami boleh pilih tempat duduk yang mana kami nak.. Masa nie orang tak ramai sangat... So tempat pun selesa dan tidak sesak sangat

Service : Cepat dan pantas sebab tak sampai 20minit, hidangan dah sampai dan boleh makan dengan gembiranya..

Makanan : Rasanya biasa-biasa jek.. Not bad.. cuma ada rasa kurang terasa masam manisnya..

Gambar ambik lepas makan..
BFF kata kurang rasa sikit.. tapi habis juga.. Ahaks

Environment : Selesa sebab dapat tempat duduk berhampiran tempat keluar masuk bot ke laut.. parking yang banyak, kemudahan toilet, surau dan taman permainan kanak-kanak..

Lokasi tempat duduk : Berhampiran laluan bot-bot keluar masuk.. kira dah dekat dengan lautlah.. view memang cantik..

View tepi laut yang sempat aku ambik

Harga : Kami bayar hanya RM78++ dan cukup murah sebab kami pernah order yang menu kurang sikit dari itu di Restoran Ikan Bakar Pulau Ketam.. harga lebih kurang itu jek..

Akan datang lagi : Ya, selepas kami dah pergi ke Aroma Ikan bakar.. kenapa? nanti aku beritahu

2- Medan Aroma Ikan Bakar

Medan ini agak terkenal juga di Pantai Jeram dan jika dikira dengan bilangan kereta yang singgah.. di sini lebih banyak.. sebelum sampai ke Medan Ikan Bakar Pantai Jeram tuh.. belok kiri dan medan nie sebelah kanan jalan.. parking ada sebelah kiri dan kanan..

Entrance ke Aroma Ikan bakar (Kredit Google)

Signboard

Charge tambahan yang dikenakan untuk jenis tempat duduk.. (kredit google)

Tempat duduk di sini ada charge berlainan.. kalau duduk dalam pondok bambu kena charge RM10 dan RM20.

Kami duduk di tempat duduk biasa yang percuma.. Masa kami sampai nie orang dah mula ramai.. hampir semua tempat duduk penuh dan kebetulan masa kami sampai tuh ada orang dah selesai makan..

Proses di sini sedikit berbeza dengan Medan Ikan Bakar Pantai Jeram.. kalau kat sana.. ambil dulu seafood basah dan kemudian tempat duduk diberikan nombor.. tapi kat sini terbalik..

Kena cari tempat duduk dulu.. baru boleh pergi kaunter basah sebab ramai orang sangat..

Masa kami sampai tuh.. tak tahu ingatkan pergi kaunter basah dulu.. dah ambik semua.. tetiba bila ditanya no tempat duduk.. kami blank kejap.. dah jadi satu keje sebab kena pergi cari pulak tempat duduk.. kebetulan tak lama tunggu dah dapat tempat duduk.. Lepas kami sampai tuh.. ramai yang duk berdiri menunggu tempat duduk... malah tempat kami makan tuh pun.. dah ada 2 group tunggu kami habis makan.. rasa tak selesa jugalah...

Menu kami :
Nasi putih
Sotong goreng tepung
Udang masak butter
Lala masak cili
Ketam masak sweet sour
Air buah

Makanan : Sedap dan lebih terasa dari di medan ikan bakar pantai jeram.. BFF lebih suka masakan kat sini.. tapi bagi aku pulak.. dua-dua tuh oklah.. boleh jek terima

Service : Lambat sikit.. berbanding di Medan Pantai Jeram.. agak lama juga tunggu hidangan sampai.. sempatlah toleh kiri kanan berpuluh-puluh kali..

Environment: Agak sesak bila hujung minggu.. Penuh bila selepas maghrib dan ramai yang terpaksa menunggu meja yang kosong.. kalau datang tak ramai takpe.. kalau kena ramai ahli keluarga.. lebih baik buat booking dulu.. kemudahan lain macam biasalah.. ada toilet, surau dan parking kereta yang banyak. dan tempat duduk pelbagai.. Yang jenis bambu tuh makan bersila dan 1 meja panjang.. sesuai untuk keluarga yang ramai.. dalam dewan pun ada juga.. ikut yang mana..

Lokasi tempat duduk : Berhampiran dengan pintu masuk.. Agak tension juga duduk kat sini sebab tempat laluan orang keluar masuk.. dan asyik memandang kami makan sebab nak chop tempat bila dah takde meja kosong.. lokasi di belakang sedikit adalah pondok bambu.. berhampiran kawasan pantai.. kena charge RM20 untuk tempat tuh..View area tuh nak kata lawa sangat.. biasa jek.. bukan atas laut pun.. sebab aku pernah pergi makan di restoran atas laut.. di Port Klang, Bagan lalang dan Thailand :) viewnya lebih menarik lagi..

Harga : RM89++.. Bolehlah.. tak jauh beza sangat dengan di Medan Pantai Jeram..

Akan datang lagi? : Maybe.. tapi kena booking dulu.. atau datang lebih awal untuk dapat tempat duduk...

Gambar takde sebab takde mood nak ambik gambar sebab orang ramai sangat.. ahaks..
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Antara kedua-dua restoran nie..

Aku lebih suka di Medan Pantai Jeram.. sebab persekitarannya yang lebih selesa.. tak ramai orang.. lebih dekat dengan laut.. takde charge berlainan untuk tempat duduk.. service lebih cepat dan soal rasa makanan tuh.. so far pada aku boleh terima jek... takdelah kata tak sedap sangat.. tempat duduk akan ditentukan oleh pemilik kedai.. takde pening kepala nak cari sendiri meja kosong.. kalau tak suka meja yang kita dapat tuh boleh minta tukar.. takde masalah ;)

Aroma ikan bakar.. Makanan sedap.. terasa.. tapi environment agak kelam kabut dan sesak sedikit bila ramai sangat orang.. makan pun rasa tak selesa.. servis pun agak lambat.. tempat duduk kalau sampai dah penuh.. pandai-pandai cari sendiri atau tunggu meja yang kosong..

Style aku makan.. selain daripada rasa makanan yang sedap.. persekitaran antara perkara yang menjadi pilihan utama aku .. tak minat makan di tempat yang sesak dan ramai orang.. Kalau nak makan juga.. biasa aku lebih suka bungkus atau datang time orang tak ramai..

Apa pun terpulang masing-masing.. Biasa kita lebih teruja pergi makan ke tempat yang ramai orang.. mungkin sebab kita rasa kat sini lebih seronok dan menarik.. Bagi aku teori tuh memang boleh pakai.. tapi pengalaman aku makan di tempat yang sesak nie adakalanya tidak menyeronokkan.. macam servis lambat.. meja kosong takde.. makanan kurang sedap.. sebab tukang masak nak cepat.. ada order tertinggal.. dan macam-macam lagi.. Apa pun.. dua-dua restoran nie.. pada aku ada kelebihan dan kekurangan masing-masing.. kalau nak rasa happening.. Aroma Ikan bakar memang sesak dengan orang.. dan Medan Pantai Jeram pulak.. lebih selesa dan tidak sesak sangat.. soal rasa makanan pada aku boleh tolerate..

Misi seterusnya .. tengah nak pujuk pulak pergi Muara Ikan Bakar di Port Klang dan Bagan Lalang.. Dua-dua nie pernah pergi masa bujang dulu.. nanti kalau sempat singgah ke sana.. aku buat review lagi ;)