ads

Sabtu, 3 Mac 2012

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Kopitiam Bang Nan: Gambar2 MLM Hasan Jati <b>di Ampang</b> Indah...

Posted: 06 Feb 2012 04:46 AM PST

Publisiti besar-besaran program MLM Hasan Jati di Ampang Indah benar-benar telah menarik 2 juta ummah untuk sama-sama menjadi downline Hasan. Ada seorang kawan yang telah memberikan angka lebih besar, "5 jute!" Katanya. Hasan diberitakan telah meraih berjuta-juta ringgit malam tadi. Itupun tidak termasuk derma jihad yang dilancarkan.
Selain dari banner yang dinaikkan seluruh Ampang, leaflet juga disebarkan ke masjid-masjid, surau-surau, kereta-kereta dan tempat-tempat awam.

Hasan, selain dari modal PhD nya juga seperti gaya pakar motivasi yang lain menjadikan air mata sebagai daya tarikan utama. Namun, hujan renyai-renyai yang turun semasa ceramah MLMnya gagal membezakan downline yang betul-betul menangis atau memang ditimpa hujan.

Hassan Ali jual kismis jampi?


Pentas yang disediakan oleh Umno Ampang tidak dapat disembunyikan lagi sebagaimana yang diakui sendiri oleh blogger Umno Aku Peduli Apa. Hehehehehehe!!
I
Cuba perhatikan gambar di sebelah kiri, betapa ramainya manusia malam tadi. Tak nampak? Siapa tak nampak dia memang anak ..... (seperti filem Nujum Pak Belalang).

Gambar bawah...lembu Shahrizatpun datang bro. Yang sopak, yang tempang....semua ada. Hebattt

Wah!! Ini gambar paling menarik. Dalam gelap Mail Kijo dan Aziz Derus (Setiausaha Umno Bahagian Ampang) pun ada. Hehe... Dan ini adalah bukti paling nyata, Hasan Jati di dalam program pemasaran MLMnya sebenarnya didokong oleh Umno...Hehe!! Kantoi bro...

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


SALAH SIAPA! KALIMAH ALLAH <b>DI</b> JATA KERAJAAN <b>NEGERI</b> <b>...</b>

Posted: 02 Mar 2012 12:16 AM PST

March 2, 2012

Apa reaksi Pas dan pemimpin Islam pakatan haprak terutamanya MB Khalid melihat jata kemengahan Kerajaan Negeri Selangor di hina setelah Nama Kalimah Allah diperlekeh sedemikian rupa.

Selepas penghinaan agama Islam oleh The Star kini timbul pula isu dimana negeri pakatan haprak yang diterajui pemimpin Pas dan Pemimpin Islam PKR memperlekeh jata kerajaan negeri dengan kalimah Allah dicuaikan pada papan tanda besar air percuma mereka.

Sejauhmana tindakan kerajaan Khalid bertindak akibat penghinaan yang maha besar itu. Amat menyedihkan sekali penghinaan terhadap isu Kalimah Allah datang selang sehari setelah akhbar The Star menyiarkan gambar pernyanyi barat yang didadanya terdapat tato kalimah Allah.

Apakah ini hasil Pakatan Haprak yang diliberalkan akibat kerjasama mereka dengan DAP maka segala bentuk penghinaan kalimah Allah dibiarkan begitu sahaja. Rakyat terutamanya penduduk Islam di negeri Selangor bangkitlah melawan mereka yang menghina Islam perbuatan kerajaan negeri yang dipimpin oleh pakatan haprak jangan dibiarkan terus  memerintah kerana mungkin kelak Islam pula dijualnya.

Baca juga di Selangor13

K-MPM said: mana Khalid Samad….membisu seribu bahasa…weii Islam di hina lagi!!

3.090607 101.529597

Advertisement

12 di batang kali - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batang kali - Google Blog Search


Talaqqi Intensif 2012 <b>di Batang Kali</b>.Anda berminat? | daku <b>...</b>

Posted: 27 Dec 2011 06:34 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Talaqqi Intensif 2012 di Batang Kali.Anda berminat? ... Program akan di adakan di Surau Al Iman,Fasa 3,Ligamas,Batang Kali. Jadikan awal tahun baru anda di isi untuk mempelajari ilmu agama. Detailnya adalah seperti ...

12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


[PIC] Stesen Kuasa Elektrik Terbakar <b>di Bangi</b>

Posted: 01 Mar 2012 09:37 AM PST

12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


bilik 0 untuk disewa <b>di selayang</b> - hanya lelaki Islam yang amanah

Posted: 28 Feb 2012 07:24 PM PST

bilik 0 untuk disewa di selayang - hanya lelaki Islam yang amanah

bilik 0 untuk disewa - hanya lelaki Islam yang amanah
hubungi: 0172246780 (mufa)
RM300 (master bedromm)
RM250
RM170
lokasi : taman selayang, sri astana apartment , apartment ada lif
berhampiran:
-kedai mkn
-bus stop
-sekolah
-CIMB
-petronas
-7E
-kolam renang
-kedai motor
-kedai runcit
-NSK
-taska
-masjid
-surau
-berhampiran Komuter jln kucing

12 di sungai panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai panjang - Google Blog Search


<b>Sungai</b>-<b>Sungai</b> Terpanjang <b>Di</b> Dunia | THE BLUE EARTH

Posted: 15 Feb 2012 01:52 AM PST

Berikut ini daftar sungai-sungai terpanjang di dunia. Seperti kita ketahui sungai adalah salah satu bagian penting dari peradaban manusia. Tanpa sungai manapun tidak ada pertanian yang dapat memberikan semua makanan orang. Sungai juga menjadi salah satu transportasi yang paling penting dengan menggunakan perahu atau kapal yang dapat digunakan di sungai dan pergi ke daerah lain. Jadi, inilah sungai terpanjang di dunia.

9. Sungai Amur : Rusia dan Cina: 4444 Km

Sungai Amur atau Heilong Jiang (bahasa Tionghoa), atau sahaliyan Ula (Manchu) adalah sungai 9 terpanjang di dunia, membentuk perbatasan antara Timur Jauh Rusia dengan bagian Timur Laut Cina.
Sungai Amur adalah simbol dan faktor geopolitik penting dalam hubungan Cina-Rusia. Amur sangat penting dalam periode perpecahan Sino-Soviet di tahun 1960-an.

8. Sungai Kongo : 4700 km

Sungai Kongo (juga dikenal sebagai Sungai Zaire) adalah sungai terbesar di bagian barat Afrika Tengah. Sungai ini memiliki panjang sekitar 4700 km, sehingga sungai terbesar kedua di Afrika (setelah Nil). Mengalir melalui hutan hujan terbesar di dunia setelah Amazon. Nama berasal dari Kerajaan Kongo. Dari tahun 1971 sampai 1997, pemerintah Zaire menyebutnya Sungai.

7. Ob – Sungai Irtysh: Rusia, Kazakhstan, Cina, Mongolia: 5.410 Km

Ini sungai panjang dapat dibagi menjadi Ob River dan The Irtysh adalah anak sungai utama dari Ob. Disana ada beberapa anak sungai lainnya Ob. Air di Ob sudah tercemar karena racun dari penelitian senjata Rusia dan produksi.

6. Sungai Kuning / Hwang Ho: China: 5464 Km
Sungai Kuning (Huanghe atau Hwangho) adalah sungai penting di Cina Utara yang menjadi pusat kebudayaan Cina bersama-sama dengan Sungai Panjang (Yangtze) di selatan. Dengan panjang 5.464 km, sungai adalah sungai terpanjang kedua di China setelah Sungai Panjang (Yangtze).

5. Yenisei-Angara-Selenga-Ider: Rusia dan Mongolia: 5539 Km

Yenisei juga ditulis sebagai Yenisey, adalah sistem sungai terbesar yang mengalir ke Samudra Arktik. Rising di Mongolia, ia mengikuti kursus utara ke Teluk Yenisei di Laut Kara, pengeringan sebagian besar Siberia pusat, sungai terpanjang setelah Yenisei-Angara-Selenga-Ider.

4. Mississippi – Sungai Missouri: Amerika Serikat: 6275 Km

Sungai Mississippi adalah sungai di Amerika Serikat. Ini adalah salah satu sungai terpanjang di dunia dan merupakan sungai terpanjang kedua di Amerika. Memiliki panjang 3,734 km untuk sungai utama tetapi akan 6275 Km jika Ini diukur dalam jangka panjang dari sungai anak sungai Missouri. Ini berasal di Danau Itasca di Minnesota dan berujung pada Teluk Meksiko. Nama "Mississippi" berasal dari bahasa penduduk asli Amerika yang berarti "bapak air."
Mississippi musim semi adalah di negara bagian Minnesota, dekat perbatasan dengan Kanada. Mississippi mengalir ke selatan di seluruh AS pusat. Mengalir melalui negara bagian Wisconsin, Iowa, Illinois, Missouri, Kentucky, Tennessee, Arkansas, dan Mississippi.
sungai terpanjang di dunia Sungai Mississippi di St Louis Top 9 Sungai Terpanjang di Dunia

3. Sungai Yangtze / Chang Jiang: China: 6300 Km

Sungai Yangtze (pinyin: Changjiang, bahasa Inggris: Sungai Panjang atau Sungai Yangtze) adalah sungai terpanjang di Cina dan Asia. Sungai Panjang adalah sungai terpanjang ketiga di dunia. Sungai ini menjadi batas selatan kebudayaan kuno Cina yang terletak antara Sungai Kuning di utara dan Sungai Panjang di selatan.
Sungai ini dikenal sebagai Sungai Yangtze (pinyin: Yangzi) karena adanya kesalahpahaman dari para misionaris pada awalnya. Sungai Yangtze hanya mengacu pada panjang bagian hilir sungai, tetapi karena ini adalah yang pertama didengar oleh Barat, Yangtze digunakan untuk mewakili seluruh Sungai Panjang.

2. Sungai Amazon: Amerika Selatan: 6400 km

Sungai Amazon (Portugis: Rio Amazonas; Spanyol: Río Amazonas) di Amerika Selatan adalah sungai terbesar di dunia dengan total aliran sungai lebih besar dari sepuluh sungai terbesar gabungan. Amazon, yang memiliki daerah aliran sungai terbesar di dunia, menyumbang sekitar seperlima dari aliran sungai total dunia. Di atasnya membentang sungai Amazon disebut Apurimac (di Peru) dan Solimões (di Brasil).
Selama musim hujan, bagian dari Amazon melebihi 190 kilometer (120 mil) lebarnya. Karena dimensi yang luas, kadang-kadang disebut Laut Sungai. Pada titik tidak ada Amazon dilintasi jembatan. Hal ini bukan karena dimensi yang besar, bahkan, untuk sebagian besar panjangnya, lebar Amazon baik dalam kemampuan insinyur modern untuk jembatan. Namun, sebagian besar sungai mengalir melalui hutan hujan tropis, dimana terdapat beberapa jalan dan kota-kota bahkan lebih sedikit, sehingga tidak perlu untuk penyeberangan.
Sedangkan Amazon adalah sungai terbesar di dunia dengan langkah yang paling, konsensus saat ini dalam komunitas geografis berpendapat bahwa Amazon adalah sungai terpanjang kedua, hanya sedikit lebih pendek dari Nil.

1. Sungai Nil: Afrika: 6650 Km

Sungai Nil di Afrika, adalah salah satu dari dua sungai terpanjang di Bumi. Sungai Nil mengalir sepanjang 6650 km atau 4132 mil dan mengalir melalui sembilan negara: Ethiopia, Zaire, Kenya, Uganda, Tanzania, Rwanda, Burundi, Sudan dan tentu saja Mesir. Karena Nil memiliki arti penting dalam sejarah Mesir (terutama Mesir kuno). Sungai Nil mempunyai peran yang sangat penting dalam kehidupan, peradaban dan sejarah bangsa Mesir sejak ribuan tahun yang lalu. Salah satu peran penting dari Nil adalah kemampuan untuk menghasilkan tanah subur sebagai hasil sedimentasi di sepanjang daerah aliran sungai. Dengan adanya tanah subur ini menjadikan penduduk Mesir dapat mengembangkan pertanian dan peradaban Mesir berkembang sejak ribuan tahun yang lalu.

12 di petaling jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di petaling jaya - Google Blog Search


9 kereta dipecah pencuri <b>di Petaling Jaya</b> |

Posted: 21 Feb 2012 12:07 AM PST

[unable to retrieve full-text content]KUALA LUMPUR: Sembilan kereta yang diletakkan di tanah lapang di Jalan PJS5 berhampiran Taman Desaria, Petaling Jaya, dekat sini dipecah masuk pencuri, awal pagi tadi.

12 di sabak bernam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sabak bernam - Google Blog Search


OutSyed The Box: <b>Sabak Bernam</b> MP Gets Six Years Jail

Posted: 29 Feb 2012 11:38 PM PST

Have you all noticed that first Khir Toyo and now an MP have been found guilty of corruption, making false claims and so on? Here is the news:
SHAH ALAM: Sabak Bernam MP Datuk Abdul Rahman Bakri and his aide, Rosli Busro, have been sentenced to six years jail and fined RM400,000 each for making false claims.
The Sessions Court has granted them a stay of execution.
The court on Wednesday found both men guilty on eight counts of making false claims amounting to RM80,000 four years ago.
Other people please take note. The Ministers please take note. Silap-silap nanti you might be sitting on the wrong side of the dock.

12 di sepang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sepang - Google Blog Search


Future Music Festival Asia <b>di Sepang</b> 17 March 2012 | Syahrul

Posted: 02 Mar 2012 09:24 PM PST


Future Music Festival Asia
Where : Sepang International Circuit ( Malaysia F1 Circuit)
Admission : Super early bird RM98, Early bird RM138, Pre-sale RM158

Buy tickets now, available online at airasiaredtix.com or visit the outlets below :

Rock Corner outlets -
The Gardens, Mid Valley (TEL: 03 – 2283 4893)
Mid Valley (TEL: 03 – 2284 1423)
KLCC (TEL: 03 – 2161 9417)
Subang Parade (TEL: 03 – 5636 9520)
The Curve (TEL: 03 – 7729 6313)
One Utama (TEL: 03 – 7725 5667)
3.Victoria Music outlets -
Sg Wang(TEL: 03 – 2148 7208)
Amcorp (TEL: 03 – 7956 0592)
Tropicana (TEL: 03 – 7722 2955)
BSC (TEL: 03 – 2093 1093)

FMFA lineup:

International
Flo Rida, The Chemical Brothers (DJ Set), Tinie Tempah, Chase & Status, The Wombats, Pendulum (DJ Set), Grandmaster Flash, Sneaky Sound System, Cosmic Gate, Eddie Halliwell, John OO Flemming, Zane Lowe, Alex Metric, Azari & III, The Potbelleez, Kid Sister, Holy Ghost! Super 8 & Tab, The Stafford Brothers, Andy Murphy.

Regional
Shinichi Osawa (JPN), Jalebee Cartel (IN), Nikhil Chinapa (IN), Pearl (IN), Pet Conspiracy (CN), Electrico (SG), Inquisitive (SG), Agrikulture (ID), Knatz (TH), Sandwich (PHI), Good Night Electric (ID), Project E.A.R (SEA).

Local (MALAYSIA)
Kyoto Protocol, Goldfish + Blink, Twilight Actiongirl, They Will Kill Us All, Mini Compo, Enterprise, Oh! Chentaku, Bud Culture, Terence C, Victor G, Fono, Bass Agents, Phil K Lee, Ian Ross, Great Spy Experiment, Billy The Kid, Donny One

For more information, please do visit the official site : http://www.futuremusicfestival.asia/
Facebook Page : https://www.facebook.com/futuremusicasia

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved