ads

Ahad, 7 Ogos 2011

12 di kuala kubu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala kubu - Google Blog Search


TMS RESOURCES: Lawatan ke ladang tanaman buah-buahan <b>di Kuala Kubu</b>

Posted: 05 Jul 2011 07:57 PM PDT

Pada 24hb Jun 2011 kami telah ke Kuala Kubu untuk melawat dan melihat sendiri ladang tanaman buah - buahan. Kami membuat beberapa ujian pH tanah untuk melihat tahap kesuburan tanah di sana.



Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


UMNO dakwa Pakatan Rakyat akan kalah besar <b>di</b> Selangor

Posted: 05 Aug 2011 08:01 PM PDT

Umno yakin Pakatan Rakyat akan berkubur di Selangor pada pilihan raya umum ke-13 dengan Barisan Nasional (BN) boleh memperoleh majoriti 20 kerusi bagi mewujudkan kerajaan negeri yang kuat.

Kononnya ini kerana pemimpin-pemimpin UMNO bekerja kuat dengan meningkatkan program membabitkan mereka.. Hakikatnya mereka mula menghidu kemenangan besar buat mereka setelah menggadai kedaulatan negara melalui ribuan PATI yang di berikan IC supaya boleh mengundi dan 17,000 Daftar pemilih yang bertindih.


KUANG, 6 Ogos — Umno yakin Pakatan Rakyat akan berkubur di Selangor pada pilihan raya umum ke-13 dengan Barisan Nasional (BN) boleh memperoleh majoriti 20 kerusi bagi mewujudkan kerajaan negeri yang kuat.

Ketua Penerangan Umno Selangor, Abdul Shukor Idrus memberitahu The Malaysian Insider, pada kali ini BN boleh memperoleh sekurang-kurangnya 38 daripada 56 kerusi di Dewan Undangan Negeri (DUN).

Pada Mac 2008 BN hanya memperoleh 20 kerusi di negeri paling kaya di Malaysia itu.

Umno Selangor kini diketuai oleh Datuk Seri Najib Razak sendiri dan meletakkan sasaran mahu merampas negeri itu dengan apa cara sekali pun.

Abdul Shukor meramalkan kemungkinan itu ekoran peningkatan dalam sokongan pengundi Melayu daripada 50 peratus pada 2008 kepada 65 peratus sekarang.

Katanya, ia juga disumbangkan oleh rasa tidak senang dengan kerajaan negeri diterajui Pakatan Rakyat dan juga kerja kuat kepimpinan Umno, yang terkejut dengan kekalahan pada Mac 2008.

"Meskipun kami tidak boleh mengatakan bahawa kami sudah sangat selesa, tetapi kami yakin bahawa kami boleh menang Selangor," kata beliau ketika ditemui di pusat perkhidmatan beliau di sini minggu lalu, sebelum kontroversi terbaru melibatkan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais), yang menyerbu sebuah gereja di Damansara Utama tiga hari lalu.

Adun Kuang itu berkata, 38 kerusi yang disasarkan mereka terdiri daripada kawasan luar bandar dan separa bandar - kawasan di mana pengundinya mempunyai akses terhad kepada Internet, media sosial dan media alternatif.

"Isu-isu besar dan sebagainya tertumpu di kawasan bandar, tetapi kurang berpengaruh di kawasan luar bandar.

"Di bandar, setiap orang menggunakan Internet. Tetapi di luar bandar, ramai hanya membaca akhbar... mereka banyak membaca Utusan (Malaysia)," kata beliau dengan senyuman.

Wakil rakyat penggal pertama ini berkata, isu-isu kebangsaan yang dibawa Pakatan Rakyat hanya memberi kesan ke atas pengundi-pengundi bandar khususnya mereka yang tinggal di bandar-bandar yang dilihat kubu kuat Pakatan Rakyat.

Abdul Shukor berkata Umno telah mengenal pasti 18 kerusi yang dikategorikan sebagai "kawasan hitam", yang parti itu melihat mustahil untuk dimenangi.

Antaranya ialah Subang Jaya, Bukit Lanjan, Bukit Tunku, Balakong, yang terletak di bahagian Parlimen Petaling Jaya Utara dan Selatan.

Katanya, BN tidak berputus asa dengan kerusi-kerusi "kawasan hitam" tetapi akan memberi fokus yang mendalam ke atas 38 kerusi yang dikenal pasti boleh dimenangi.

Justeru kata beliau, pihaknya berharap MCA boleh menyumbang antara empat hingga tujuh kerusi manakala MIC yakin boleh menang di kerusi DUN Batu Caves dan Ijok.

Baki kerusi akan disumbangkan oleh Umno.

The Malaysian Insider difahamkan Umno akan meletakkan calon di 35 kerusi dan telah mengenal pasti 25 kerusi sudah boleh dimenangi, lebih tujuh daripada jumlah dikuasai tiga tahun lalu.

Abdul Shukor juga berkata sokongan masyarakat India kepada pentadbiran Najib turut mengalami peningkatan selepas Datuk Seri S. Samy Vellu memutuskan untuk meletakkan jawatan akhir tahun lalu.

Minggu lalu Najib memperuntukkan kerusi menteri penuh kedua kepada MIC.

Katanya, sokongan masyarakat Cina juga sudah mula mengalami peningkatan ekoran rasa tidak senang golongan bisnes dengan pentadbiran Pakatan Rakyat.

Berhubung pengundi Melayu, kata Abdul Shukor, pemimpin-pemimpin Umno bekerja kuat dengan meningkatkan program membabitkan mereka.

"Kami pergi dari rumah ke rumah, kami memberikan bantuan kepada golongan ibu tunggal, yang miskin. Kami membetulkan atap rumah dan longkang... malah betulkan tandas," katanya lagi.

Sebagai contoh, kata Abdul Shukor, beliau memutuskan untuk melawat 20 rumah di setiap hari Jumaat sejak dilantik ke jawatan itu.

The Malaysian Insider

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Pembakaran Terbuka <b>Di</b> Kawasan Johan Setia | Elizabeth Wong for <b>...</b>

Posted: 23 Jun 2011 01:12 AM PDT

Kenyataan Media
22 Jun 2011

Pembakaran Terbuka Di Kawasan Johan Setia

Kerajaan Negeri telah mengambil tindakan untuk melawan aktiviti pembakaran terbuka yang berlaku di sekitar kawasan Johan Setia, Klang.

Hasil siasatan yang dijalankan oleh Jabatan Alam Sekitar Negeri Selangor menjurus kepada tiga lokasi menjadi punca utama kepada pencemaran udara. Tindakan telah diambil ke atas pihak terlibat. Mereka adalah:

• Pembakaran terbuka dari aktiviti pertanian di atas tanah milik MARDI yang disewakan kepada syarikat Pilus Trading Sdn Bhd. Satu kertas pertuduhan sedang disediakan.

• Pembakaran terbuka yang dilakukan oleh pekerja di tapak pembinaan perumahan-perumahan fasa 4A, Bandar Puteri Klang yang dimiliki oleh IOI Resort. Satu kertas pertuduhan sedang disediakan.

• Kawasan pertanian tanah gambut "Revolusi Hijau" di Johan Setia. Tujuh kertas pertuduhan sedang disediakan.


View Larger Map

Kerajaan Negeri memandang berat masalah pembakaran terbuka ini yang menjejaskan kualiti kehidupan ramai penduduk di Selangor dan kami tidak akan bertolak ansur dengan mereka yang terlibat.

Oleh itu, Jabatan Alam Sekitar akan mengambil tindakan undang-undang di bawah Seksyen 29A, Akta Kualiti Alam Sekeliling 1974 yang mengenakan hukuman tidak melebihi RM500,000 atau penjara tidak melebihi lima tahun ataupun kedua-duanya. Operasi membanteras aktiviti pembakaran terbuka juga akan dijalankan untuk menangkap mereka yang masih enggan mematuhi undang-undang.

Jabatan Penguatkuasa MP Klang

YB ELIZABETH WONG
Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Selangor
Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pelancongan, Hal Ehwal Pengguna dan Alam Sekitar

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi pegawai media Brian Yap
(pegawaikhas@gmail.com, 016-311 0120)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di ulu kelang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu kelang - Google Blog Search


Journey of Life!: Bukit Tabuh, <b>Ulu Kelang</b> a.k.a Klang Gate Quartz <b>...</b>

Posted: 30 Jul 2011 08:45 AM PDT

Jika kamu berjalan menghala ke Hulu Kelang, kamu pasti akan nampak bukit ini dari jauh. Dari MRR2 memang agak jelas.
Nampak dari jauh memang  melazatkan. Iya, agak menggeramkan bagi seorang pendaki. Pada aku, bukit ini bukan sebarang bukit. Di antara bukit yang agak sukar untuk aku daki.
Agak bahaya jika tidak berhati-hati.
Batu-batu yang tajam membuatkan tanganku bercalar-calar.
Tetapi, panorama yang dapat kamu lihat dari atas bukit itu memang sangat cantik. Berbaloi-baloi bagi setiap peluh yang telah dikeluarkan.
Dalam pendakian menuju ke puncak bukit, kamu akan nampak pemandangan sebegini...
Kawasan perumahan Taman Melawati juga akan kelihatan semakin tinggi anda daki.
Di antara spot2 yang menggayatkan. Kaki aku ada sedikit menggigil masa lalu kawasan ini. Kiri kanan adalah 80% steep drop. Tapi alhamdulillah, aku dapat atasi rasa gayat itu dan meneruskan pendakian.
Batu-batu yang harus dipanjat memang tajam. Tak percaya, tengok sendiri. Bukit ini sebenarnya bertahtakan batu Quartz. Pasal itu nama bukit ini Quartz Ridge. Ramai orang ingat, batu yang orang nampak dari jauh ni adalah limestone/batu kapur. Tapi sebenarnya tidak. Limestone yang nampak di KL ini hanya terdapat di Batu Cave. Limestone yang lain semua berada bawah tanah.
Bila sampai di puncak bukit, vegetation yang ada juga berlainan. Rumput yang ada di atas sana macam carpet. memang agak berbeza keadaannya dari bukit/gunung lain. Itu yang membuatkan bukit ini special. 
Aku ambil masa dalam 4 jam untuk sampai ke puncak bukit. Iya agak panjang sebenarnya masa yang aku ambil untuk sampai. Banyak kali aku berehat sebab laluannya agak memenatkan. Mental dan fizikal.
Kalo korang berminat untuk daki bukit ini, aku suggest korang naik awal pagi dalam pukul 7.30am. Sebab KL nie, asal petang jea hujan kan. Lagipun, sangat bahaya kalau naik masa hujan. Sangat slippery, kalau jatuh memang..hmm fatal.
Oh yea, entrance untuk start pendakian adalah di Taman Melawati. Cari Puncak Niaga punya substation. Ada banyak kereta parking di situ dan laluan masuk memang agak tersorok. Cuba tanya local people, kalo tak jumpa.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di jenjarom - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


zaldeco: Renovasi & Dekorasi Rumah Teres <b>di Jenjarom</b>, Selangor.

Posted: 24 Mar 2011 08:53 PM PDT

Tempoh hari ZALDECO menerima panggilan dari seorang pelanggan yang baru sahaja membeli sebuah kediaman jenis teres setingkat di daerah Jenjarom, Selangor. Dari bual bicara, pemilikmahukan kediaman barunya ini memilik sebuat set kabinet dapur yang elegan dan sempurna. Begitu juga beliau mengidamkan sebuah almari pakaian sediabina untuk bilik utama.


Zal tiba di rumah pelanggan di daerah Jenjarom, Selangor.

Setelah memahami apakah kemahuannya, ZALDECO memberi cadangan dan pandangan setelah mengambil kesemua ukuran di bahagian-bahagian tertentu. Oleh kerana kediaman ini mempunyai ruang-ruang yang cukup terhad jadi ZALDECO menggunakan setiap inci yang ada untuk dimanfaatkan.





Setelah meneliti keseluruhan ruang rumah dan memahami apa yang dimahukan pemilik, akhirnya ZALDECO memberikan satu cetusan idea penuh inspirasi. Meski pun punya ruang yang terhad, ZALDECO tampil membawakan struktur dapur yang cukup moden dan ringkas buat keselesaan memasak. Walaupun kabinet dapur ini tidak besar namun susunan rapi dan reka bentuknya cukup menarik, tampil beraura dan berkonsepkan moden. ZALDECO memberi 2 cadangan tona warna untuk pilihan tuan rumah, samada alunan hitam zaitun ataupun pilihan rona coklat tanah. Jadi ianya terserah kepada pemilik untuk memilih.


Ruang dapur asal dan ruang dapaur selepas mendapat sentuhan Zal (dalam rekaan 3D) beronakan Hitam Zaitun.


Ruang dapur asal dan ruang dapur selepas mendapat sentuhan Zal (dalam rekaan 3D) beronakan Coklat Tanah.

Bagi ruang bilik tidur pula, ZALDECO menampilkan satu sentuhan almari pakaian sediabina yang serba ringkas tetapi anggun. Dengan 3 pintu tolak berkonsepkan almari Jepun, dua daripadanya berterapkan cermin bias agar dapat meluaskan lagi ruang bilik yang terhad ini. Dengan ruang-ruang penyimpanan yang selesa, segala pakaian dan fabrik dapat disimpan dan disusun rapi.


Ruang asal bilik tidur utama dan selepas mendapat sentuhan Zal (dalam rekaan 3D) almari pakaian sediabina berkonsepkan 'Modern Jappan'.

Nah... kini tuan rumah amat berpuas hati dengan cetusan idea dan proposal kami. Bagi keluarga ini mereka tidak sabar melihat hasilnya dan memulakan kehidupan indah di kediaman baru ini.
Segala proses renovasi dan dekorasi ini bakal bermula pertengahan April 2011 ini!

Adakah anda juga punya impian yang sama, mahu memiliki ruang-ruang indah di dalam kediaman anda, inilah masanya, berbicaralah bersama ZALDECO dan dapatkan sentuhan inspirasinya....Setiap dari anda berhak memilik kediaman impian!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di beranang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di beranang - Google Blog Search


Breakfast Nasi Lemak <b>Semenyih</b> dan Ke Kampung | Defarhano VII Life

Posted: 30 Jul 2011 09:17 PM PDT

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


FELT CRAFT WORKSHOP BERSAMA SUS <b>DI BANDAR SUNWAY</b>!!!

Posted: 30 Mar 2011 07:35 AM PDT

Salam n Hye sem0.. SUS akan turun ke Bandar Sunway pd 21 MAY 2011 utk mengadakan felt craft workshop.. Waktu pd pukul 3-6 ptg.. Kpd yg berminat boleh la mendaftar dgn menghantar email kpd lvbeii604@gmail.com atau utk info lanjut boleh ke The Handmade Movement..


  1. Peserta akan didedahkan dengan jenis felt yg ada di pasaran serta kegunaan setiap jenis felt.
  2. Peserta akan diperkenalkan dgn jenis peralatan dan jenis benang yg sesuai dengan jenis jahitan dan aplikasinya pd felt.
  3. Peserta akan diajar 4 jenis jahitan dan cara menjahit dgn betul :
  • Jahitan blanket stitch/insang pari.
  • Jahitan backstitch.
  • Jahitan  sembat.
  • Jahitan jelujur.
    4.   Peserta juga akan diajar cara-cara utk membuat dan melukis pattern pada felt.
    5.   Design yg akan diajar :
  • Keychain love
  • Hair clip bunga
  • Brooch burung hantu
Alamat lokasi workshop :  
Bfree. 12A-3, Jalan PJS 8/11,  
Dataran Mentari, Bandar Sunway,  

*KLIK GAMBAR UTK PETA LOKASI YG LEBIH BESAR..

Date : 21 May 2011 (SATURDAY)
Time : 3pm - 6pm
Class Language : Malay & English
Class Fee/ person : RM120 (inclusive of materials)
Class Deposit : RM50 (this fee is non refundable in the case of absentee)
Maximum Participants Capacity : 4 - 12 person
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di balakong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di balakong - Google Blog Search


[July 22] Penyampaian Sumbangan & Bantuan <b>di</b> perkarangan Surau Al <b>...</b>

Posted: 22 Jul 2011 09:25 PM PDT

Lokasi: Perkarangan Surau Al Amin, Bandar Tun Hussein Onn, Balakong

Pada malam 22 Julai 2011 (Jumaat) yang lalu, Ahli Parlimen Serdang Saudari Teo Nie Ching bersama Ahli Dewan Undangan Negeri Balakong Saudara Yap Lum Chin, Ahli Dewan Undangan Negeri Bangi YB Dr Shafie serta Ahli MPKj Datuk Noorhisham telah menghadirkan diri di Surau Al Amin bagi meraikan Majlis Penyampaian Peruntukan ADUN Balakong dan Ahli Parlimen Serdang kepada Nazir-Nazir Masjid dan Pengerusi-Pengerusi Surau di seluruh Balakong.

Sebanyak 9 buah masjid dan 43 buah surau yang terletak di kawasan Dewan Undangan Negeri Balakong telah menerima peruntukan daripada ADUN Balakong dan Ahli Parlimen Serdang yang disalurkan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Selangor ini.

Untuk makluman saudara dan saudari sekalian, jumlah peruntukan wang untuk setiap masjid adalah RM1,000 sementara jumlah wang sumbangan untuk setiap surau adalah bernilai RM500. Di samping itu, Al-Quran, beras, buah tamar, minyak masak dan lain-lain turut disampaikan kepada wakil-wakil surau dan masjid.

Dalam ucapan ADUN Balakong Saudara Yap Lum Chin sebelum menyampaikan peruntukan, beliau menyatakan tahun ini merupakan tahun ketiga bagi beliau menyampaikan peruntukan Ramadhan bagi masjid dan surau di Balakong. Beliau berharap dengan sumbangan ini dapat membantu masjid dan surau menjalankan kegiatan selama sebulan Ramadhan. Dengan ini diharap umat Islam tahun ini dapat menjalankan ibadat dengan lebih sempurna.

Artikel ini dipetik dan diubahsuai dari blog ADUN Bangi, Dr Shafie.

Today's Visitors: 0 Total Visitors: 3

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di meru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di meru - Google Blog Search


Perburuan Satwa Liar Marak <b>di Meru</b> Betiri - AntaraNews.com

Posted: 03 Jun 2011 03:24 AM PDT

ilustrasi kasus perburuan satwa liar (ANTARA/ Firman)

Berita Terkait

Jember (ANTARA News) - Perburuan satwa liar yang dilindungi di kawasan Taman Nasional Meru Betiri (TNMB) di kawasan Kabupaten Jember dan Banyuwangi hingga kini masih marak.

"Pemburu menembak seekor banteng di kawasan hutan TNMB, namun pemburu itu kabur dari kejaran petugas polisi hutan," kata Kepala Polhut TNMB, Musafa, kepada ANTARA di Jember, Jumat.

Petugas menemukan daging banteng yang sudah dipisahkan dari kulit dan tulangnya sebanyak satu kuintal yang diletakkan di pinggir hutan kawasan TNMB.

"Perburuan satwa liar di kawasan TNMB masih terjadi, sehingga petugas polhut akan melakukan patroli secara rutin untuk mempersempit ruang gerak pemburu liar, meski personel polhut sangat terbatas yakni 33 orang untuk memantau 58 ribu ha kawasan TNMB," tuturnya.

Data di TNMB tercatat sebanyak 18 kasus perburuan satwa liar selama tahun 2010, sedangkan tahun 2009 tercatat sebanyak 12 kasus. Perburuan satwa liar tahun 2010 meningkat dibandingkan dengan tahun sebelumnya.

"Selama Januari hingga Mei 2011 tercatat sebanyak empat kasus perburuan satwa liar dan kami berusaha maksimal untuk menekan angka kasus perburuan satwa di kawasan TNMB," paparnya.

Beberapa hewan langka yang diburu antara lain rusa, banteng, penyu dan telur penyu, kera abu-abu ekor panjang, dan beberapa hewan liar seperti landak, babi hutan, trenggiling, dan budeng.

"Selama tahun 2010, dari 18 kasus perburuan liar, petugas TNMB bersama aparat kepolisian setempat hanya bisa menindaklanjuti lima kasus, karena 13 kasus perburuan liar lainnya tidak ditemukan tersangkanya," katanya.

Biasanya petugas TNMB hanya menemukan bangkai atau daging satwa langka yang sudah ditinggal oleh pelaku perburuan satwa liar tersebut.

"Pelaku perburuan satwa liar bisa dijerat dengan Undang-Undang Nomor 5 tahun 1990 tentang Konservasi Sumber Daya Alam Hayati dan Ekosistem," katanya menambahkan.

Ia mengimbau kepada masyarakat untuk menjaga kelestarian ekosistem flora dan fauna yang dilindungi oleh negara, sehingga hewan langka tersebut tidak terancam punah.
(KR-MSW*E009/E011)

Editor: Aditia Maruli

COPYRIGHT © 2011

Ikuti berita terkini di handphone anda di m.antaranews.com

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di petaling jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di petaling jaya - Google Blog Search


mi1: PAS S&#39;gor: Tindakan Jais tidak wajar

Posted: 05 Aug 2011 07:34 PM PDT

PAS Selangor juga akan bertemu Exco Hal Ehwal Islam Selangor, Datuk Dr Hasan Ali untuk mendapatkan penjelasan lanjut berhubung tindakan Jais.

SHAH ALAM: PAS Selangor akan bertemu Exco Hal Ehwal Islam Selangor, Datuk Dr Hasan Ali untuk mendapatkan penjelasan lanjut berhubung tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) yang melakukan pemeriksaan ke atas Gereja Methodist Damansara Utama di Petaling Jaya kelmarin.

Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor III, Khalid Samad berkata tindakan seumpama itu adalah tidak wajar dan beliau berharap ada kebijaksanaan untuk menyelesaikan isu tersebut.

PAS Selangor katanya sentiasa berpegang teguh kepada prinsip bahawa rumah-rumah ibadat dari pelbagai agama adalah perlu dihormati.

"Masuk tanpa apa-apa kebenaran atau waran satu tindakan yang perlu dielakkan lebih-lebih lagi rumah ibadat. Isu ini sensitif dan mungkin berlaku salah faham antara kaum dan agama.

"Bukan perkara wajar buat kesimpulan ada usaha untuk murtad dan sebarkan agama Kristian. Maka Jais perlu beri penjelasan dan serah laporan kenapa,bagaimana perkara itu berlaku.

"PAS Selangor tunggu laporan Jais dan akan bermesyuarat dengan Hasan Ali untuk penjelasan lanjut mengenai hal ini," katanya dalam sidang media di do pejabat beliau di sini hari ini.

Semalam Hasan mempertahankan tindakan Jais dan berkata maklumat yang diterima mengatakan terdapat kehadiran orang Islam yang hadir pada majlis berbuka puasa di gereja berkenaan.

Beliau berkata pada majlis itu juga pihaknya dimaklumkan perkataan "Quran" dan "pray" diselitkan pada ucapan di majlis itu.

Namun Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang menghubungi Paderi Kanan DUMC,Pastor Daniel Ho kesal dengan insiden seumpama itu.

Kebebasan beragama

Menurut Khalid beliau yakin pihak gereja tidak terlibat kerana yang hadir faham mengenai peruntukan dalam perlembagaan mengenai artikel 11 iaitu – kebebasan beragama.

""Muslim hadir di gereja bukan petanda murtad. Datuk Seri Najib Razak menemui Pope di Vatican.

"Tuduhan murtad itu adalah serius,jika benar ia beri implikasi berat. Tuduhan yang tidak benar tidak perlu agar hubungan semua kaum dijaga," katanya yang juga Ahli Parlimen Shah Alam.

Ketika ditanya jika isu tersebut memberi risiko kehilangan undi bukan Islam ke atas Pakatan Rakyat kelak, Khalid berkata PAS tidak terlibat dengan sebarang dengan enakmen Jais tersebut.

Sementara itu, Setiausaha PAS Selangor Mohd Khairuddin Othman pula berkata dari pengalaman lalu Jais bersikap tidak beretika apabila turut memeriksa surau,kuil dan masjid.

Khairuddin turut menyifatkan tindakan itu sebagai kurang sopan.

"Dari pengalaman lalu Jais tidak beretika kerana turut pernah memasuki masjid,kuil,surau dengan kurang sopan. Saya tidak bersetuju dengan tindakan tersebut," katanya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di sepang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sepang - Google Blog Search


Blog DR LO&#39;LO&#39;: DATO&#39; MENTERI BESAR LAWAT RAKYAT <b>DI SEPANG</b>

Posted: 12 Jun 2011 08:41 PM PDT


DATO'  MENTERI BESAR LAWAT RAKYAT DI SEPANG
Dato' Menteri Besar Tan Sri Khalid telah meluangkan satu hari di daerah Sepang bersama rakyat sempena Progam Khas Mesra Rakyat di seluruh Selangor yang bertujuan mendekati rakyat serta memahami dan menyelesaikan masalah mereka.
Beliau memulakan program di Sepang dengan Program Perhimpunan Pagi dan Dialog di Dewan Serbaguna Bandar Baru Salak Tinggi, bersama kakitangan kerajaan serta pemimpin tempatan termasuk pegawai kerajaan, ketua-ketua kampung dan ahli-ahli Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuaan Kampung (JKKK) di Sepang.
Dalam sesi dialog tersebut, Menteri Besar memberi penerangan mengenai dasar-dasar baru, terutamanya dasar yang bertujuan memudahkan sistem pentadbiran dalam isu-isu tanah.
"Di bawah Skim Pemilikan Tanah Persendirian, rakyat yang ingin memiliki tanah atau rumah secara sah kini ada pillihan untuk membayar RM 1,000 sahaja sebagai premium. Bayaran penuh premium hanya akan dikenakan sekiranaya tanah atau rumah tersebut dijual kepada pihak ketiga yang bukan ahli keluarga," kata beliau.
Turut diperkenalkan adalah sistem pentadbiran tanah yang berasaskan sistem data komputer yang akan meringankan beban pegawai kerajaan dalam penyimpanan fail-fail tanah seperti sedia ada.
Beliau juga telah mengumumkan bahawa kerajaan negeri akan menambah baik pengendalian Skim Mesra Usia Emas dengan mewujudkan satu program baru dimana baucer pembelian barangan makanan akan diberi kepada warga emas.
"Kita lakukan begini kerana warga emas walaupun gembira dengan skim khairat kematian sebanyak RM2,500, namun begitu mahu menikmatinya sewaktu masa hidup. Oleh yang demikian, kita akan lancarkan program 'Jom pergi shopping bersama ADUN'. Bagi warga emas yang menyertainya akan dibawa ke hypermarket di mana mereka akan diraikan serta diberi baucer untuk berbelanja. Syarikat besar seperti Tesco, Giant dan Econsave telah menyatakan keinginan untuk turut serta dalam program ini," kata beliau. Kerajaan negeri akan memperuntukkan RM5 hingga RM 10 juta untuk menjayakan inisiatif ini.
Dato' Menteri Besar turut serta dalam dialog bersama lebih 4,000 rakyat di Dewan Orang Ramai Dengkil di mana rakyat berpeluang mengutarakan masalah-masalah yang dihadapi terus kepada Menteri Besar. Dalam ucapan beliau, Dato' Menteri Besar mengulangi komitmen beliau terhadap menjunjung amanah yang diberikan oleh rakyat, iaitu untuk mereformasikan kerajaan negeri.
"Program-program Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES) adalah untuk manfaat semua rakyat Selangor tanpa mengira kaum, agama, atau kecenderungan politik," tambah beliau. Di Dengkil, Dato' Menteri Besar menyampaikan bantuan MES kepada peserta Skim Mesra Usia Emas dan Tabung Warisan Anak Selangor serta menyampaikan anugerah kepada pelajar-pelajar cemerlang.
Sebelum itu, beliau telah menunaikan solat jumaat bersama rakyat di Masjid As-Syakirin, Kg. Labu Lanjut dan seterusnya menjamu selera bersama lebih kurang 300 penduduk. Seterusnya beliau turut melawat pengusaha industri kecil dan sederhana di Kampung Sungai Buah.
Kemuncak program tersebut adalah ceramah perdana berkenaan pencapaian negeri Selangor di Dewan Serbaguna Bandar Baru Salak Tinggi, dimana penasihat ekonomi negeri, Dato' Seri Anwar Ibrahim turut menyampaikan ucapan.
Penasihat Ekonomi Negeri Selangor telah mengucapkan tahniah kepada kerajaan negeri kerana telah memperkenalkan pelbagai dasar dan program demi membela kebajikan rakyat terutama program pemilikan rumah serta pembinaan rumah mampu milik.
"Ini sebenarnya bukan kewajipan kerajaan negeri kerana kewangan kerajaan negeri mempunyai kekangan. Namun demikian, kerajaan negeri Selangor terpanggil untuk lakukan projek perumah mampu milik kerana kerajaan persekutuan enggan berbuat demikian. Jadi saya ingin mengucapkan syabas kepada Tan Sri Khalid," kata Anwar kepada lebih kurang 1,000 hadirin di ceramah tersebut.
Sepang adalah daerah ketiga yang dilawati sempena Progam Khas Mesra Rakyat selepas Klang dan Hulu Langat. Beliau dijangka melawat Hulu Selangor pada Julai depan.
PEJABAT MENTERI BESAR SELANGOR
Pusat Khidmat Wakil Rakyat Titiwangsa, No 10 Jalan Raja Muda Musa, Kg Baru, 50300 Kuala Lumpur. Tel: 0326980025 Fax: 0326980026 yb.drlolo@gmail.com twitter: docmarjan Fb: Yb Dr Lo'Lo' Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di sabak bernam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sabak bernam - Google Blog Search


Pidato rakyat <b>di Sabak Bernam</b> 23 Mei ini - KeadilanDaily.com <b>...</b>

Posted: 20 May 2011 04:04 AM PDT

Pidato rakyat akan diadakan pada 23 Mei ini jam 9 malam bertempat di Markaz PAS Batu 1 Tebuk Pulai, Sabak Bernam.

Antara pemidato yang akan menyampaikan hujahan pada malam tersebut terdiri daripada Penyelia Dun Sabak, Sallehen Mukhyi, Ahli Parlimen Kubang Kerian, Salahuddin Ayob dan Presiden Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin.

Orang ramai dijemput hadir bagi memeriahkan program malam tersebut dan masuk adalah percuma.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=13797

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved