Ahad, 7 Ogos 2011

12 di balakong - Google Blog Search

12 di balakong - Google Blog Search


[July 22] Penyampaian Sumbangan & Bantuan <b>di</b> perkarangan Surau Al <b>...</b>

Posted: 22 Jul 2011 09:25 PM PDT

Lokasi: Perkarangan Surau Al Amin, Bandar Tun Hussein Onn, Balakong

Pada malam 22 Julai 2011 (Jumaat) yang lalu, Ahli Parlimen Serdang Saudari Teo Nie Ching bersama Ahli Dewan Undangan Negeri Balakong Saudara Yap Lum Chin, Ahli Dewan Undangan Negeri Bangi YB Dr Shafie serta Ahli MPKj Datuk Noorhisham telah menghadirkan diri di Surau Al Amin bagi meraikan Majlis Penyampaian Peruntukan ADUN Balakong dan Ahli Parlimen Serdang kepada Nazir-Nazir Masjid dan Pengerusi-Pengerusi Surau di seluruh Balakong.

Sebanyak 9 buah masjid dan 43 buah surau yang terletak di kawasan Dewan Undangan Negeri Balakong telah menerima peruntukan daripada ADUN Balakong dan Ahli Parlimen Serdang yang disalurkan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Selangor ini.

Untuk makluman saudara dan saudari sekalian, jumlah peruntukan wang untuk setiap masjid adalah RM1,000 sementara jumlah wang sumbangan untuk setiap surau adalah bernilai RM500. Di samping itu, Al-Quran, beras, buah tamar, minyak masak dan lain-lain turut disampaikan kepada wakil-wakil surau dan masjid.

Dalam ucapan ADUN Balakong Saudara Yap Lum Chin sebelum menyampaikan peruntukan, beliau menyatakan tahun ini merupakan tahun ketiga bagi beliau menyampaikan peruntukan Ramadhan bagi masjid dan surau di Balakong. Beliau berharap dengan sumbangan ini dapat membantu masjid dan surau menjalankan kegiatan selama sebulan Ramadhan. Dengan ini diharap umat Islam tahun ini dapat menjalankan ibadat dengan lebih sempurna.

Artikel ini dipetik dan diubahsuai dari blog ADUN Bangi, Dr Shafie.

Today's Visitors: 0 Total Visitors: 3

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads