ads

Sabtu, 29 Mac 2014

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


Restoran Makanan Segera <b>Di Bukit Raja</b> Diarah Tutup

Posted: 09 Oct 2013 05:10 PM PDT

Sebuah restoran rangkaian makanan segera di Bukit Raja, dekat sini diarah tutup selepas stor makananya didapati kotor berikutan kehadiran najis tikus yang dikesan dalam pemeriksaan rutin pihak berkuasa terbabit.

restoran makanan segera diarah tutup
Arahan dikeluarkan Jabatan Kesihatan Daerah Klang yang mendapati ia gagal mematuhi Peraturan-Peraturan Kebersihan Makanan 2009 dan Seksyen 11, Akta Makanan 1983 kerana tidak mematuhi elemen penting kebersihan seperti kehadiran tikus, lipas dan serangga.

Sumber memberitahu, tindakan itu diambil selepas pasukan pemeriksa dari jabatan terbabit mengesan najis binatang berkenaan dalam stor makanan premis itu sebelum arahan penutupan dilakukan.

Berikutan itu katanya, restoran makanan segera berkenaan diberikan notis penutupan selama dua minggu bermula kelmarin namun dibenarkan beroperasi selepas dua hari ditutup dengan pemeriksaan rapi jabatan kesihatan.

Sementara itu, Pengarah Kesihatan Selangor, Datuk Dr Azman Abu Bakar, berkata pihaknya tidak akan berkompromi dengan sesiapa saja berhubung isu kebersihan dan keselamatan orang ramai.

Katanya, jabatan kesihatan tidak teragak-agak mengeluarkan notis penutupan operasi premis makanan jika didapati pengendali atau pemiliknya melanggar peraturan.

Bagaimanapun katanya, pengurusan restoran itu mengambil langkah proaktif melakukan kerja pembersihan secara menyeluruh menyebabkan ia diperiksa semula semalam dan sudah dibenarkan beroperasi.

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit raja</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Oct 2013 11:19 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

[Wow] Rusuhan Kumpulan Melayu dan India <b>Di Bukit Raja</b> <b>...</b>

Posted: 13 Jul 2013 07:29 PM PDT

Kes tetak-menetak di antara satu sama lain sehingga banyak laporan polis di buat terutamanya di sekitar Persiaran Bukit Raja, Bandar Baru Klang, Klang, Selangor. Tahun lepas kita dikejutkan dengan kes yang sama di Sungai Petani, Kedah. Nampaknya, kumpulan-kumpulan samseng di antara Melayu dan India sudah berkumpul di Klang untuk menghuru-harakan lagi keadaan.
Kontroversi: Rusuhan Kumpulan Melayu dan India Di Bukit Raja, Klang
Untuk makluman awal kes rusuhan diantara kumpulan lelaki Melayu dan kumpulan lelaki India di Flat Rebana dan Taman Klang Utama, Bukit Raja, Klang.
Terdapat (3) laporan polis yang berkaitan kejadian iaitu:
1. Bukit Raja Rpt 4238/13 (maklumat pertama)
2. Bukit Raja Rpt 4239/13
3. Bukit Raja Rpt 4240/13
4. Bukit Raja Rpt 4238/13
Mangsa yang cedera adalah seperti berikut:-
1. Zon merah(kritikal)-Kamala Gasan,26 tahun
cedera_kepala ditetak s'jata tdk pasti.
2. Zon hijau(pesakit luar)-Nithiaraj a/l Sennasamy 900414085677,no 37 lorong sungai keramat 1 klang utama
Manakala (3) lagi mangsa masih belum diperolehi butir-butir.
Pada 11.07.13 jam lebih kurang 2330hrs, anggota gerakan terima maklumat dari (1) (P) india maklum ada pergaduhan antara kumpulan lelaki melayu dan kumpulan lelaki India di flat rebana, bukit raja, klang.
Siasatan Awal Terdapat Tiga Kejadian Iaitu:
1. Pengadu: Thangarajah a/l Mylyaganam, 34 thn, membuat laporan Bukit Raja Rpt 4139/13. Pada 11/07/13 jam l/k 2300hrs, semasa pengadu dirumahnya nampak anak saudaranya (mangsa) iaitu:
Telah dipukul oleh sekumpulan lelaki melayu seramai l/k 100 org bersenjatakan batang besi, kayu, parang dan pisau. Saspek lelaki melayu tersebut turut membakar (2) buah m/sikal milik mangsa.
2. Pengadu: Muthamimaran a/l manimaran, umur 16 thn membuat laporan bersabit Bukit Raja Rpt 4240/13. Pada 11.07.13 jam lebih kurang 2340hrs, semasa pengadu dan kawannya nama Ganesran a/l sekaran berada di depan Pasaraya Econsave Klang telah diserang oleh sekumpulan lelaki melayu l/kurang 30 org bersenjatakan kayu dan besi. Pengadu dan kawannya telah dipukul oleh saspek dan mendapat kecederaan di kepala.
3. Pengadu: Murugan a/l verappan , umur 55 thn telah membuat laporan bersabit Bukit Raja 4241/13. Pada 11.07.13 jam lebih kurang 2330hrs, semasa pengadu dirumah telah terima maklumat mengenai anaknya bernama Prakash telah dipukul oleh sekumpulan lelaki melayu berjumlah seramai 10 org dan m/sikal miliknya telah dibakar.

Punca Kejadian Pergaduhan Kaum India-Melayu Di Klang
Hasil siasatan awal mendapati punca pergaduhan adalah berkait satu kejadian (1) lelaki melayu telah ditetak di jalan sg keramat 3, taman klang utama. Siasatan dijalankan dibawah Seksyen 324 KK, I.O insp kartini, IP 1500/13, Bukit Raja Rpt 4209/13.
Kejadian susulan iaitu pada 11.07.13 jam lebih kurang 1930hrs, (1) lelaki Melayu kerja berniaga pasar malam telah diugut oleh (1) lelaki India dan saspek lelaki india telah menyepak dan menaburlan makanan peniaga melayu tersebut. (Tiada laporan polis dibuat)
Hasil siasatan awal mendapati punca pergaduhan adalah berkaitan satu kejadian (1) lelaki melayu
Nama: Mohd syukri b.sairun
Umur:24 tahun, kerja di MPK (Majlis Perbandaran Klang) telah ditetak di jalan sg keramat 3, taman klang utama setelah terbabit dengan kemalangan. Mangsa bsama adiknya menaiki m/sikal utk ke masjid, telah dilanggar oleh suspek yg menaiki m/kar tersebut dr belakang. Telah berlaku pertengkaran mulut dan Suspek tlh keluar kenderaan dan tetak mangsa di kedua belah tangan dan kepala. Mangsa dirawat di zon merah HTAR klang dan tdk sedarkan diri. Suspek (1)(L)(I) umur 20an, bdn kurus sederhana tinggi, menaiki sebuah m/kar proton saga iswara warna biru, no.pend. BEG 8868 bersama (3) lagi lelaki india. Bt Raja 42O9/I3 pada I0/7/I3. Siasatan dibawah Seksyen 324 KK. 
slm info:kaum india bramai2 dijangka tlh b'kumpul 1 tmpt skrg utk serang melayu k.u.rakan2 polis m'britahu bhawa mlmni tdpt kunpulan india yg trn bersenjatakan pistol.info tkini,kaum india akn mulakan serangan melalui jln sg.keramat dr jln hj manan kapar trs kluar ke kwsn kilang kosan&econsave k.u.di ingatkan bhawa plu bjaga2 pd sesiapa yg melalui sluruh kwsn k.utama.Sy fwd dr rakan. kepada kwn2 yg berada di KL..
Sepasukan anggota polis dari cawangan MPV, Balai Bukit Raja, Balai Bandar Baru Klang dan cawangan jenayah IPD Klang Utara dan dibantu oleh pasukan D7 IPK Selangor. Telah sampai ditempat kejadian dan berjaya mengawal keadaan.
Terkini Pemantauan Masih Dijalankan Untuk Mengawal Pergaduhan Kaum Dari Merebak
Pihak gerakan telah dimaklumkan supaya mengarahkan MPV dan RCJ supaya membuat rondaan di kawasan yg terlibat.
Terima kasih YDH Dato' / Tuan / Puan. (Sumber: Risikan PDRM)
VIDEO RAKAMAN GANGSTER / SAMSENG INDIA DI KLANG

KES GADUH KAUM MELAYU-INDIA DI KLANG | Gambar Artis Malaysia | Gosip Hangat | Selebriti Sensasi Terkini 

12 di batang kali - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batang kali - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di batang kali</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Mar 2014 07:02 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pengedar Bebas Shaklee <b>di Batang Kali</b>, Ulu Yam, Rawang dan <b>...</b>

Posted: 13 Mar 2014 09:30 PM PDT


Mencari Natural Supplemen SHAKLEE di kawasan terdekat anda iaitu Batang kali, Ulu Yam, Rawang dan Kuala Kubu Bharu boleh contact saya ye.  Boleh COD tanpa postage. Seluruh Malaysia pun dialu2kan dan urusan penghantaran dilakukan oleh Poslaju, Gdex dan Citylink. Insyallah semua vitamin ada ready stok ye. Apa kata pm dulu boleh kita borak2 dan suggest apa yang patut.. FREE je untuk konsultasi.

 



Set Budget yang sentiasa HOT!!

- Set Penyusuan - 

ESP & Alfalfa
 
- Set Slimming -
ESP & Lecitin, Add on Alfafa/Herblax/DTX untuk detox toksid
 

- Set Gastrik - ESP & Peppermint (Add on B com)
 

- Set Bersalin - ESP & Zinc
 

- Set Hamil / Anak bijak - ESP & Omega
 

- Set Kesuburan (Isteri) - ESP & GLA ( Suami - Vitamin E dan Zinc)
 

- Set Kulit Cantik - ESP & Vitamin E (Add on B com dan Vitamin C)
 

- Set Tambah Berat Badan - ESP & Mealshake (Add on Vitalea, Bcom)

 

Kelebihan ESP yang patut anda tau.

- Milkbooster terbaik untuk ibu2 menyusu
- Memberi tenaga segera
- Membantu masalah kesuburan
- Kulit cantik, halus, gebu dan berseri,
- Menganjalkan payudara dan pinggung
- Mengawal kolestrol
- Untuk yang nak diet sebab
ESP memang mengenyangkan
- Memudarkan dan menghilangkan parut2 jerawat dan jeragat.




JOM DAPATKAN NATURAL SUPPLEMEN SEKARANG.. MEMANG TAK RUGI TAU..
COD BATANG KALI, RAWANG, KKB, ULU YAM

 =======================================================================

Salam Sayang  Mazlina Mohd Nazir (SID 854784) 
 

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.








KESIHATAN ITU KEKAYAAN yang tak ternilai harganya..

Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk dan pelbagai tawaran HEBAT menanti anda:: 

Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS/Wassap/Viber/Wechat - 0199517292
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09


Your Shaklee Independent Distributor (ID - 854784)


12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


Kawasan Perkelahan <b>Jeram</b> Tinggi, Jementah, Segamat

Posted: 07 Mar 2014 01:24 AM PST

Terletak berhampiran bandar Jementah di daerah Segamat Johor, kawasan perkelahan Jeram Tinggi merupakan salah satu air terjun yang terdapat di sekitar kawasan Taman Negara Johor Gunung Ledang selain Air Terjun Gunung Ledang di Sagil dan Air Terjun Asahan di Asahan, Johor. Namanya tak sepopular dua air terjun berkenaan yang lebih besar, tapi tempat ni juga tak kurang menariknya untuk dikunjungi bersama keluarga.
Walaupun mengalir dari Gunung Ledang di daerah Ledang, kawasan ini dikendalikan oleh Majlis Daerah Segamat (MDS). Tak seperti air terjun di Sagil, kawasan ini tak dikenakan sebarang bayaran kepada pengunjung. Kawasan perkelahan ni terletak betul-betul di sempadan Taman Negara Johor Gunung Ledang. Di sini juga merupakan titik permulaan bagi salah satu trek pendakian Gunung Ledang yang dipanggil Ledang via Jementah (LVJ).
Meredah hutan selama kira-kira 40 minit hingga satu jam (mengikut kemampuan) dari kawasan tempat letak kereta ini, pengunjung boleh menikmati keindahan Air Terjun Jeram Tinggi yang cantik dan masih belum terusik di tengah hutan simpan.
Tapi perlu diingat, air terjun ini terletak dalam kawasan Taman Negara Johor Gunung Ledang, dan pengunjung perlu mendapatkan kebenaran daripada Perbadanan Taman Negara Johor sebelum melakukan sebarang aktiviti trekking ke air terjun ni. Bagi yang berminat boleh hubungi nombor hotline PTNJ atau berjumpa dengan Encik Aziz yang selalu berada di kawasan ini. Beliau seorang yang baik hati dan sedia untuk membantu sekiranya ada kumpulan yang ingin ke sana. Kadar bayaran permit dan sebagainya boleh rujuk di laman blog Taman Negara Gunung Ledang.
Bagi yang sekadar nak bersantai di hujung minggu bersama keluarga, anda boleh mandi di jeram sekitar kawasan letak kereta ini. Kawasannya agak selesa dan bersih kerana tak begitu ramai pengunjung yang datang ke mari. Tapi air sungainya mungkin agak kurang memuaskan bagi orang dewasa kerana airnya yang tak sebegitu dalam. Sekurang-kurangnya, kawasan ini selamat bagi mereka yang nak bawa anak-anak kecil bermandi-manda, insyaAllah.
Disebabkan bilangan pengunjung yang tak sebegitu ramai, tak banyak kemudahan disediakan di kawasan ni. Antara kemudahan yang ada ialah wakaf rehat, laluan pejalan kaki ke air terjun, tempat letak kereta dan tandas awam. Tak ada kedai-kedai makanan, minuman ataupun cenderamata, tapi bagi saya, kemudahan yang ada ni pun dah mencukupi. Makanan dan minuman boleh dibawa sendiri dari rumah dan itu lebih menyeronokkan.

Panduan bagi mereka yang nak ke sini.

Kawasan ini terletak di kawasan Ulu Jementah. Untuk ke sini, pengunjung perlu melalui FT23 Jalan Muar-Segamat menuju pekan Jementah. Dari arah Tangkak, sebelum memasuki bandar Jementah, belok ke simpang di sebelah kiri (dari Segamat, selepas bandar, belok ke kanan) di Kampung Paya Jakas ke J45 Jalan Loji Air.

Jalan ni merupakan jalan dua lorong dua hala yang agak kecil, muat-muat untuk kereta lalu bagi setiap lorong.
Kira-kira 800 meter kemudian, anda akan nampak Loji Air Jementah di sebelah kanan.
Di hadapan sedikit, jalan terpecah dua. Ambil arah ke kanan. Bermula di sini, jala berubah kepada jalan kampung selorong. Jangan risau, papan tanda disediakan di sepanjang jalan. Ikut arah yang ditunjukkan papan tanda. Hati-hati semasa berselisih dengan kenderaan yang datang dari hadapan.
Semakin dalam, rumah penduduk makin kurang. Akhirnya jalan ni cuma menyusuri kebun-kebun buah-buahan dan kebun getah. Teruskan perjalanan lagi.

Kira-kira 3 kilometer menyusuri jalan kampung, anda akan tiba di selekoh yang curam ni.

Kalau anda tiba di sini, maksudnya anda dah tak jauh lagi. Menuruni bukit curam ni dan kemudian mendaki semula di sebelah sana kira-kira 300 meter, anda akan tiba di kawasan perkelahan tersebut. Sebagai panduan, sekiranya anda datang lebih dari seorang, lebih baik kalau salah seorang turun berjalan kaki dan tinjau kalau-kalau ada kereta yang datang dari depan terlebih dahulu sebab kat sini tak ada tempat untuk berselisih dan bukitnya curam.

Seperti biasa, kalau kunjungi kawasan air terjun seperti ini, pastikan semua sampah yang anda bawa tu dibawa pulang. Jangan tinggalkan sampah dan harapkan alam sekitar yang tak bersalah tu untuk bersihkan bagi pihak anda.

Jagalah alam sekitar kita.

12 di padang jawa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di padang jawa - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di padang jawa</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Mar 2014 01:42 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Nak Makan Lele dan Ayam Penyet Datanglah Ke Warung <b>Padang</b> <b>...</b>

Posted: 03 Mar 2014 03:24 PM PST

Laman Ping.Busuk dibangunkan dan diaturcara oleh pengaturcara kami tersendiri. Sebarang kesulitan, diharap anda dapat menghubungi kami melalui email busuk.org[at]gmail ataupun melalui laman fb kami.

Online user : 524
Widget Aktif : 3,693
Banner Aktif : 5,168

Domain Dibenarkan: 8,861
Jumlah Artikel : 568,770

12 di sekinchan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sekinchan - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di sekinchan</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Jan 2014 09:12 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kenangan Yuchuilang: Ringkasan Bercuti <b>Di Sekinchan</b>

Posted: 01 Dec 2013 03:30 PM PST


Akhir-akhir ini pelancong berturut-turut ke Sekinchan yang digelar sebagai tanah ikan dan beras.
Terdapat dua buah hotel di bandar baru Sekinchan. Hotel di atas ialah Hotel Purple Town. Hotel kedua yang terletak di bandar baru Sekinchan ialah Hotel Harbour View.
Setelah menikmati makanan laut, anda boleh beralih ke Pantai Redang untuk mengambil angin. Berjalan di atas pasir yang lembut sambil mendengar bunyi ombak menepuk pantai. Mengetepikan urusan harian yang jengkel ketika bersantai di Pantai Redang.
Sekinchan sesuai untuk sekeluarga beristirahat kerana alam sekitar kampung berbeza dengan bandar.

Ibu bapa dapat terlepas dari tekanan kerja dan kanak-kanak boleh mengalami kehidupan berlainan. Mereka berpeluang terlibat dalam aktiviti kampung yang tidak sama dengan kehidupan mereka di bandar.


Selain kampung nelayan, sawah padi Sekinchan juga mempesona. Kini, penanaman padi di Sekincan sudah penjenteraan.

Petani Sekinchan menghasilkan padi dua kali setahun. Sekiranya anda ingin menyaksikan keindah sawah padi yang keemasan, anda perlu memastikan tarikh yang tepat sebelum bertolak ke Sekinchan.


Kilang Penggilingan Padi Sekinchan dibuka untuk orang ramai melawat. Kunjungan ke kilang penggilingan padi pasti membolehkan anda meningkat pengetahuan tentang memproses beras.

Dari proses menggiling hingga membungkus, semua akan terpapar di depan mata anda. Sebelum meninggalkan kilang tersebut, ingat membeli grade A beras mutiara Sekinchan.


Sebuah gerai menjual hasil pertaniaan didapati di luar Kilang Penggilingan Padi Sekinchan.

Buah-buahan dan sayur-sayuran yang dijual termasuk nanas, keladi, kelada, jagung, mangga, jambu air dan tembikai susu. Di samping itu, udang kering dan mi beras mutiara juga dijual di gerai pertanian itu.

Anda boleh melangkah ke pasar Sekinchan. Mungkin anda dapat beli barang yang tidak dijangka.


Blog Ustazah Liana ;): LIA HOMESTAY murah <b>di sekinchan</b>

Posted: 04 Dec 2013 09:31 PM PST

memandangkan kenduri-kendara banyak time cuti sekolah camni,homestay memang sangat laku lagi2 on weekend..rezeki..hehe..selain homestay family saye di KUALA SELANGOR (boleh klik di sini) terdapat 2 unit lagi homestay family saye di SEKINCHAN..baru siap decorate sepenuhnye^^
homestay ini hanya RM150 sehari semalam!!homestay di sekinchan ini dilengkapi 
2 bilik tidur dan 1 bilik air&tandas yang berasingan
sebanyak 2 unit homestay di sekinchan..sebenarnye ade 4 unit rumah..tapi 2 unit rumah yang di tengah tu abah saye jadikan rumah sewa..di corner lot kiri dan kanan tu yg abah saye buat homestay..
yg penyewa sorang tu mama saye cakap macam muke ari wibowo ok^^
ok jom kite tengok homestay yang pertama..RM150 sehari semalam
homestay ini terletak di parit 8 sungai leman,sekinchan,selangor..tepi jalan utama kuala selangor-sabak bernam..30 minit dari kuala selangor,15 minit ke sungai besar,30 minit ke sabak bernam 
jom tengok BILIK TIDUR UTAMA
bilik tidur utama ini dilengkapi;
- peralatan solat (sejadah,telekung,buku yaasin)
- gula,teh,nescaffe3in1,air mineral sebotol
TANDAS & BILIK AIR yang berasingan
ni pule homestay yang ke-2..kalau family ramai campur gn sedare mare lagi bolehla sewa 2 biji homestay ye..same juge harge..RM150 sehari semalam..design dalam pun same..cume warne sofa je lain^^
bilik tidur utama ini dilengkapi;
- peralatan solat (sejadah,telekung,buku yaasin)
saje saye nak bergambar jap..malam ni nak tido sini la..hehe


- gula,teh,nescaffe3in1,air mineral sebotol
TANDAS & BILIK AIR yang berasingan
pemandangan menghala ke jalan besar..keselamatan insyaallah terjamin sebab rumah jiran2 dekat^^rumah family saye pun dekat je..x sampai 2 minit naik kereta
kawasan lapang depan homestay tu pun insyaallah abah saye akan bina homestay juge..masih di dalam perancangan..so,sebelum tu bolehla dijadikan padang bola..haha...
- toto 2 unit (boleh ditambah mengikut keperluan TANPA caj tambahan)

- bantal lebih 2 unit (boleh ditambah mengikut keperluan TANPA caj tambahan)

HOMESTAY MURAH SEKINCHAN!
hanya RM150 sehari semalam!!!
BERMINAT??sila hubungi saye, LIANA ;) mama dengan abah saye pun boleh juge ;)
**kalau nak homestay murah saye di kuala selangor boleh klik di SINI

12 di sungai burong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai burong - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai burong</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jan 2014 07:40 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pakatan Tembus Kubu BN Tanjong Karang, Permatang, <b>Sungai</b> <b>...</b>

Posted: 01 May 2013 03:44 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]TANJONG KARANG 30 APRIL : Calon DUN Permatang Yahya Sahri yakin Pakatan Rakyat ada peluang cerah menawan Parlimen Tanjong Karang serta DUN Permatang dan DUN Sungai Burong. Katanya, keyakinan itu disandarkan ... "Saya minta satu undi daripada tuan dan puan di sini untuk memberikan sokongan kepada saya," kata Yahya semasa Program Minum Petang yang diadakan di Restoren Nasi Ambeng di sini. Katanya, berdasarkan laporan yang ...

12 di sungai pelek - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai pelek - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai pelek</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Mar 2014 03:40 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai pelek</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jan 2014 03:09 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai pelek</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jan 2014 03:12 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai pelek</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Dec 2013 03:39 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai pelek</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Oct 2013 03:20 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai pelek</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Oct 2013 03:18 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai pelek</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Oct 2013 03:13 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai pelek</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Oct 2013 03:29 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai pelek</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Sep 2013 03:21 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai pelek</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Sep 2013 03:10 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai pelek</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Aug 2013 03:26 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai pelek</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2013 03:04 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai pelek</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jul 2013 03:15 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai pelek</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2013 03:05 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai pelek</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Apr 2013 03:12 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

N56 - Tuan AB Manap Calon Bebas - <b>Sungai Pelek</b> - People Against <b>...</b>

Posted: 20 Apr 2013 01:13 AM PDT


Calon Bebas yang akan bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU) kelak mungkin bukan menjadi pilihan utama pengundi di Selangor kerana mereka dilihat tidak signifikan 'berperang' dengan dua parti dominan ketika ini. Penganalisis politik, Prof Madya Datuk Dr Mohammad Agus Yusoff berpendapat, ini kerana trend pengundi sekarang dilihat lebih cenderung kepada parti, sama ada Barisan Nasional (BN) atau Pakatan Rakyat (PR).Beliau berkata, calon Bebas itu bagaimanapun boleh bertanding dalam pilihan raya, asalkan mempunyai karisma, pesona dan kriteria lain untuk menambat hati pengundi.
Laporan Sinar Harian - 2 March 2013
Dun Sg Pelek bakal menjadi medan mencuba nasib bagi seorang calon Bebas iaitu - Tuan AB Manap yang berasal dari Sg Pelek. Berumur 68 tahun dan pada PRU 12 yang lepas beliau merupakan calon Bebas yang bertanding di DUN yang sama. Apa yang menarik tentang calon BEBAS - Tuan AB Manap ini adalah, beliau merupakan penyokong Barisan Nasional. Aktivis politik ini yakin dan percaya bahwa beliau masuk bertanding bagi memastikan calon Barisan Nasional -  ( Ng Chok Sin ) tidak kalah dan tidak mahu DUN Sg Pelek jatuh ke tangan pembangkang terutamanya DAP. Temuramah BLOG People Against Opposition dengan beliau di PWTC minggu lepas memaparkan satu usaha murni lagi ikhlas dari aktivis veteran ini yang sedih melihat keadaan anak bangsa yang ditindas disebabkan politik "divide and conquer" yang direncanakan oleh Pakatan Rakyat telah menjadikan parti-parti Melayu dalam Pakatan Rakyat menjadi tidak dominan. Beliau turut menjelaskan bahwa tujuan beliau bukanlah untuk menang di DUN Sg Pelek tetapi sekadar membantu calon BN menentang calon DAP. Beliau yakin bahwa BN dapat membawa kemakmuran dan perubahan di Dun Sg Pelek serta membawa perpaduan kepada rakyat berbilang kaum. Perjuangan beliau sangat mudah dan bersahaja. 
"Jika kita benarkan Pakatan Rakyat berkuasa di Malaysia maka negara kita akan ditimpa malapetaka besar akibat daripada bencana yang bakal dibawa oleh falsafah kebencian yang dipelopori oleh kepimpinan Pakatan Rakyat. Dari sudut pandangan beliau yang telah lama menjadi aktivis politik, Tuan Manap menerangkan bahwa ; "Pakatan Rakyat bukanlah sebuah pertubuhan politik berdaftar sepertimana Barisan Nasional. Ianya merupakan satu pakatan sahaja yang bersetuju bekerjasama semata-mata untuk menjatuhkan Barisan Nasional. Aspirasi parti-parti komponen dalam Pakatan Rakyat jelas mempunyai motif politik yang berbeza. DAP memperjuangkan agenda Malaysian Malaysia dan berusaha untuk menjatuhkan kuasa majoriti orang-orang Melayu. PKR jelas hanya mahu menjadikan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri manakala PAS masih bermimpi di siang hari dengan agenda HUDUD yang telah diganti dengan Negara Kebajikan"
Apabila di tanya soalan apa yang akan berlaku jika beliau menang sebagai ADUN Sg Pelek maka Tuan Manap menjawab sebagai pemegang amanah beliau akan memulangkan amanah kepada yang memberikan amanah tersebut kepadanya. Insya Allah. 

DIALOG RAKYAT: Kaji semula penutupan JPN, imigresen <b>Sg Pelek</b>

Posted: 05 Aug 2013 01:00 AM PDT

 
SEPANG: Ahli Parlimen Sepang Hanipa Maidin menuntut kerajaan mengkaji semula penutupan Jabatan Imigresen dan Jabatan Pendaftaran Negara Cawangan Sungai Pelek, di sini sejak 1 Ogos lalu.

Menurutnya, tindakan penutupan itu telah menimbulkan kesusahan kepada penduduk untuk berurusan dalam perkara-perkara berkaitan seperti pembuatan atau pembaharuan passport, pendaftaran sijil kelahiran, sijil kematian, pendaftaran kad pengenalan dan sebagainya

"Saya difahamkan penutupan kedua-dua pejabat Kerajaan itu dilakukan kerana isu penamatan sewaan. Saya difahamkan kedua-dua jabatan tersebut tidak dapat menyambung perjanjian pelanjutan penyewaan ruang pejabat kedua-dua jabatan berkenaan kerana tiada penyelesaian dapat dicapai berhubung perjanjian baru yang disediakan oleh jabatan-jabatan tersebut dan pihak Tuan Tanah.

"Saya berpendapat adalah tidak munasabah kedua-dua jabatan tersebut tidak dapat menyelesaikan masalah teknikal dan remeh tersebut hingga mengakibatkan penutupan kedua-dua pejabat berkenaan yang sekaligus mendatangkan kesusahan yang amat besar kepada para penduduk. Penutupan ini adalah bertentangan dengan janji Barisan Nasional kononnya rakyat didahulukan.," katanya dalam satu kenyataan kepada Harakahdaily.

Sehubungan itu, beliau memohon pihak kerajaan mengkaji semula keputusan penutupan kedua-dua jabatan tersebut dan seterusnya membuka semula kedua-dua jabatan tersebut di lokasi yang sama bagi memudahkan para penduduk menjalankan urusan dengan kedua-dua jabatan sepertimana sebelumnya

"Sekiranya permintaan aduan penduduk tidak didengar pihak saya akan membawa perkara ini ke Parlimen dalam sidang Parimen pada bulan September ini", katanya.

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai pelek</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Aug 2013 03:36 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kaji semula penutupan JPN, imigresen <b>Sg Pelek</b> — LAMAN KL <b>...</b>

Posted: 05 Aug 2013 08:31 AM PDT

SEPANG: Ahli Parlimen Sepang Hanipa Maidin menuntut kerajaan mengkaji semula penutupan Jabatan Imigresen dan Jabatan Pendaftaran Negara Cawangan Sungai Pelek, di sini sejak 1 Ogos lalu. Menurutnya, tindakan penutupan itu telah menimbulkan kesusahan kepada penduduk untuk berurusan dalam perkara-perkara berkaitan seperti pembuatan atau pembaharuan passport, pendaftaran sijil kelahiran, sijil kematian, pendaftaran kad pengenalan dan sebagainya.

"Saya difahamkan penutupan kedua-dua pejabat Kerajaan itu dilakukan kerana isu penamatan sewaan. Saya difahamkan kedua-dua jabatan tersebut tidak dapat menyambung perjanjian pelanjutan penyewaan ruang pejabat kedua-dua jabatan berkenaan kerana tiada penyelesaian dapat dicapai berhubung perjanjian baru yang disediakan oleh jabatan-jabatan tersebut dan pihak Tuan Tanah.

"Saya berpendapat adalah tidak munasabah kedua-dua jabatan tersebut tidak dapat menyelesaikan masalah teknikal dan remeh tersebut hingga mengakibatkan penutupan kedua-dua pejabat berkenaan yang sekaligus mendatangkan kesusahan yang amat besar kepada para penduduk. Penutupan ini adalah bertentangan dengan janji Barisan Nasional kononnya rakyat didahulukan.," katanya dalam satu kenyataan kepada Harakahdaily.

Sehubungan itu, beliau memohon pihak kerajaan mengkaji semula keputusan penutupan kedua-dua jabatan tersebut dan seterusnya membuka semula kedua-dua jabatan tersebut di lokasi yang sama bagi memudahkan para penduduk menjalankan urusan dengan kedua-dua jabatan sepertimana sebelumnya

"Sekiranya permintaan aduan penduduk tidak didengar pihak saya akan membawa perkara ini ke Parlimen dalam sidang Parimen pada bulan September ini", katanya.

Terlaris & Terhebat !!! Wangian Pheromones Berkuasa Untuk Memikat Wanita… KLIK SINI
Stor Rumahtangga Terhebat & Terbaik Untuk Suami Dan Isteri… KLIK SINI
Vimax Original MyIdaman Malaysia & Pillsexpert Canada. Gunakan Dengan Yakin… KLIK SINI

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved