ads

Selasa, 29 Januari 2013

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


Jawatan kosong 2012 <b>di</b> Perbadanan Kemajuan <b>Negeri Selangor</b> <b>...</b>

Posted: 21 Nov 2012 10:34 PM PST

Jawatan kosong 2012 di Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS)

Jawatan kosong 2012: Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) ditubuhkan pada 1 Ogos 1964 di bawah Enakmen Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor, 1964, sebagai badan korporat dan agensi untuk pembangunan peringkat negeri melalui pembahagian dan pemacuan pertumbuhan sosio- ekonomi di Selangor, bertujuan untuk menggalakkan kestabilan, keharmonian dan keadilan sosial untuk mencapai visi Negara. Sikap optimis ini direalisasikan melalui pembangunan pusat pertumbuhan baru, perumahan, perindustrian, perniagaan dan pelaburan.

Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia yang berkelayakan untuk memohon jawatan berstatus kontrak seperti berikut :

1) Setiausaha Syarikat
2) Pegawai Keselamatan & Kesihatan Alam Sekitar
3) Pegawai Tadbir Gred N41
4) Pegawai Undang-undang Gred L41
5) Penolong Pegawai Undang-undang Gred L29
6) Penolong Pegawai Senibina Gred J29
7) Penolong Jurutera Awam Gred J29
8) Penolong Pegawai Tadbir Gred N27
9) Setiausaha Pejabat Gred N27
10) Tukang K2 Gred R11

CARA MEMOHON
Permohonan hendaklah dibuat melalui Laman Web JobsMalaysia
(Kementerian Sumber Manusia) di http://www.jobsmalaysia.gov.my.

TARIKH TUTUP
Pada atau sebelum 10 Disember 2012

Sila klik sini untuk maklumat penuh dan sumber iklan jawatan kosong 2012 ini.
Sila klik sini untuk membuat permohonan.

———————————————————————————————-

Jgn ketinggalan utk mendapatkan pemberitahuan jwtn kosong di negeri anda.Isikan langganan email di sini
->> http://bit.ly/QH82aX

———————————————————————————————–

Jawatan Kosong 2012

You can leave a response, or trackback from your own site.

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


Taiping Mali: Nurul Izzah ganti Eli Wongge <b>di Bukit Lanjan</b>

Posted: 21 Jan 2013 12:09 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Nurul Izzah ganti Eli Wongge di Bukit Lanjan. Penduduk Lembah Pantai sudah siapa untuk memberikan kerusi Parlimennya ke BN tak lama lagi. Oleh itu Nurul Izzah sudah pun siap sedia untuk angkat kaki ke Bukit Lanjan.

12 di puchong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di puchong - Google Blog Search


SURIA AMANDA: Walimatulurus <b>Di Puchong</b>

Posted: 16 Dec 2012 11:18 PM PST

Memenuhi jemputan perkahwinan sedara sebelah Abah di Puchong...
mula2 aku malas nak pi...ye la...balik dari KL nak patah balik ke KL...even Puchong sekali pun kan....penat rasanya...ingat nak ajak balik kampung..tp tu la..Mak Lang pun xde kat umah....sibuk memenuhi jemputan kenduri kat area kampung jugak....x kan nak duk umah sensorang kan...so....i folllowwwwwww....
 atuk melayan cucu2nya...
 Pengantin of the day...sedara aku yg lelaki tu...kira kenduri sambut menantu la ni...huii....kenduri belah lelaki pun dah grand dah sekarang kan?
 tempat makann beradab...kek x kuar dari kotak lagi...
 pelamin yang gojes...nak mcm ni jugak boleh?
 minah ni sentap sbb x dapat main menaaaannnnnn....
 ni apa yang aku makan...ni first round...lepas tu bertambah...buruk perangai bila suruh abah yang tambahkan...sendiri nak pi amik malu....hahaha...tp nasi minyak dia ni....huiiiii mabeles.....
ko tengok pinggan mak aku tuh...amboi...bukan main lagi erk... 
 ni baru complete....pakai gaun tp rambut seciput....
 bergambar secara paksa di depan pelamin..
susah nak amik gambar si Aressa dalam keadaan ready...ada jer yang dia buat hal...
Kami x tunggu pengantin...ada lagi tujuan...pi menziarah my kazen yang baru lepas operation buang ketumbuhan dalam paru2...kami x tau berita...
rupanya dari bulan 9 hari tu...lepas jer kenduri merayap plak ke rumah kazen tu...
lepak2 rumah dia...then baru balik Seremban.....
sungguh x best weekend aku yg lepas...tp ok la...dari xde aktiviti kan...

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


Banjir <b>Di Dengkil</b> 800 Dipindah

Posted: 05 Nov 2012 09:10 PM PST

SHAH ALAM, 6 NOV : Seramai 800 orang mangsa yang terlibat dalam kejadian banjir di DUN Dengkil dipindahkan segera oleh pasukan penyelamat ke beberapa pusat pemindahan yang disediakan.

Sehubungan itu,  Exco Kesihatan, Pekerja Ladang, Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin, Dr Xavier Jayakumar  mengadakan lawatan dan meluangkan masa bersama mangsa serta diberikan taklimat oleh Pegawai Daerah Sepang merangkap Pengerusi Jawatankuasa Bencana Alam Daerah, Haris Kassim.

Taklimat diadakan di pusat operasi utama pemindahan di Dewan Orang Ramai Dengkil di mana Dr Xavier diberi penerangan mengenai operasi kerja menyelamat dan bantuan serta perkembangan semasa mengenai banjir.

Dr Xavier merakamkan penghargaan terima kasih Kerajaan Negeri kepada Jabatan Kebajikan Masyarakat, Jabatan Bomba dan Penyelamat, Rela dan Jabatan Pertahanan Awam, Majlis Perbandaran Sepang serta polis yang telah bersiap sedia 24 jam untuk menghulurkan bantuan kemanusian.

Beliau melahirkan kerisauan kerana berdasarkan ramalan Jabatan Meteorologi Malaysia (Ramalan Cuaca) bahawa hujan dijangka akan berterusan selama 7 hari lagi dan ini memerlukan pihak terlibat untuk menyediakan lebih banyak pusat pemindahan bagi menempatkan lebih ramai mangsa banjir dalam beberapa hari nanti.

Selain pusat itu, sebuah lagi pusat pemindahan adalah Dewan Orang Ramai Desa Gemilang, Dengkil.

Selepas sesi taklimat berakhir, Dr Xavier dibawa melihat beberapa kawasan dinaiki air di Kampung Ampar Tenang, rumah pangsa Taman Permata dan kawasan berhampiran.

Turut hadir, Penyelaras Pusat Khidmat DUN Dengkil, Borhan Aman Shah.

Pendapat Anda

Pendapat

12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


SALAMBANGI: Breakfast in Bangi / Minum pagi <b>di Bangi</b>

Posted: 28 Jan 2013 12:11 AM PST

Skipping breakfast is not a good habit to practice  But many people tend to skip this important meal especially among students at tertiary institutions. Most of the time, these students wake up really late in the morning  to have breakfast but sometimes they tend to skip breakfast because its one way for them to save money. Money is every thing for them.They must not spend much more than RM 10 a day as  a student. Occasionally , they jump straight to taking lunch at 11.30 am. Dinner for them is around 6-7 pm. Not having breakfast will result in one having a heavier lunch and it's always better to have a good breakfast and just have slices of fruits for lunch. In Bandar Baru Bangi , there are a number of nice places or restaurants to have breakfast. The restaurants below are the best places to have your breakfast in Bangi.
The top restaurant to have breakfast in Bangi is at La Rizz restaurant (Food 4.5 * Service 3,5 * Cleanliness 4 * Cost 3 *)  in Sungai Merab. Just in case you might not know where the place is , its just opposite the Maktab Perguruan Islam Bangi. You have to pass through the road to Hitachi and Sony Malaysia and take the underpass that goes to Sungai Merab. Even though the locality is in Sepang, the distance to that restaurant is so near that people in Bangi consider it as  part of this academic town. The best breakfast to have there is Bubur Ayam (RM 5.5) The porridge is served in a plate complete with "Pergedil" and half of a salted egg. Other condiments  associated with porridge such as spring onion and anchovies  are served as well. However, the portion given is rather small. Normally , I would have ' Roti Jala' (RM 2) plus gravy that is charged if its served with meat (RM 3-5 ). The Roti Canai served at the restaurant is not very memorable as the curry is bit on the tasteless side and served in a really  flat plate . The roti also is not very fluffy. One thing not nice about the restaurant is the service. You have to pay for the food first before consuming it  and cold drinks are served in a plastic container. Food wise, it is a nice place to have breakfast but I have to warn you to come early around 8 am because they start serving lunch at 9 am ! The Malay traditional 'kueh' and assortment of pastries would have gone by 9.30 am.
The second best restaurant to have breakfast  is Tepian Bangi restoran (Food 4. * Service 3 * Cleanliness 4 * Cost 3.5 *) in Seksyen 4. I have to admit that I have been recommending this place for lunch and dinner too in my other write ups. I have to tell you that I have no share in the restaurant but I do know that the owner is quite young and hard working and drives the latest version of the Toyota Camry. This is the best place to have 'Roti bakar' and Roti Canai. The roti Canai (RM 1) is quite large. The best part of the Roti Canai is that it is served with very tasty Myanmar style  "Kuah Dhal" basted with hot and sweet sambal. The roti canai used to be very fluffy but now its a bit thick because of too great of  demand and the need to serve the customer fast. The "goreng goreng" type noodles such as 'beehoon' and 'mee goreng' are nicely prepared. I have to also recommend the 'bubur Ayam' ( RM 3) served at the restaurant. If you have flu or and do not have the appetite to eat, I would suggest that your other half 'tau pau' the Bubur Ayam. It very much better that the Bubur ayam at  MacDonald's.
The next best place (Food 4 * Service 2.5 * Cleanliness 3 * Cost 3.5 *) to have breakfast in Bandar Baru Bangi is at a stall that has no name or probably the signboard is not prominently placed. The restaurant or more of a stall  is just next to the public toilet in Seksyen 1 of Bangi town. The stall is in front of the Satay Samuri  Restaurant in Bangi and also not far from the Singer Shop. The best breakfast to have there is 'Mee Bandung Muar' (RM 4.5). The mee Bandung there is really heaven and topped with lots of peanuts.The gravy is quite tasty and thicken with dried shrimps which gives the 'kuah' a kick. The gravy has enough sweetness of the shrimps and the potatoes. When ordering just make sure that either the father or the brothers that prepare the mee bandung. Otherwise, you will get mee bandung that is quite tasteless. My son also likes  roti canai served at the place especially the Dhal gravy. But I would have the roti with 'sambal tumis ikan bilis with cili padi Negeri sembilan' style. It's really spicy and you would need to have two pieces of roti for the extra hot 'sambal cili padi berdengung'.
Another  best restaurant to have breakfast is Restoran @atas Bukit (Food 4 * Service 2. * Cleanliness 2 * Cost 3 *) The owner is a DKK or 'Darah Keturunan Keling' or a 'Mamak'. The place is always crowded with customers lining up near the place. You will see national made and expensive imported cars overflowing to the main road. If you want to go to the place , it's in front of the Shell station on the way to Putrajaya. from Bandar Baru bangi, The place is nice to have Roti canai (RM 1). The best part is that  the gravy  has the aromatic smell of "Kuah Kambing". If you have the roti canai you have to have it with 'kuah kambing' (RM 3). The kuah daging kambing  is really out of this world  The service however is a bit slow despite having quite a lot of helpers because the customers come in  by the dozens at a time. I would advise that you come early in the morning,. The best way to go there is by taking your 'kapchai' or your superbike. Parking is a big problem at the restaurant . Food wise, I have no complaint.
So these are the best places to have breakfast in Bandar Baru Bangi.  Breakfast would be very nice if you have it with your family. Have it a bit more on breakfast as it will not make you fat. Just make sure that you cut down on the sugar intake which is the main culprit for obesity. Have a nice breakfast with your family and friends.

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


[terkini] : kecoh <b>di klang</b> malam tadi!!! - Shah Alam Rebels

Posted: 09 Jan 2013 08:00 PM PST

Nampaknya gelombang kebangkitan rakyat tidak boleh disorok lagi. Ini dibuktikan dengan kehadiran seramai lebih 2,000 rakyat di 'Himpunan Rakyat - 20 Dalik Tolak Pakatan' yang menampilkan penceramah tersohor di kalangan bekas pemimpin pakatan haram.

Program dianjurkan oleh Sekretariat Jom Tolak Pakatan terdiri daripada lebih 30 NGO antaranya IMAM, Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Jaringan Cina Malaysia (JMC), NAMBIKAI, Kelab Perpaduan Insan Selangor, 4Justice, TIBAI (Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim), Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS), Sekretariat Orang Muda Selangor (SERANG), Jalur Tiga (JATI) dan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Selangor.

Sekretariat bercadang akan menjelajah ke seluruh negeri dengan tujuan menyedarkan rakyat Selangor akan pembohongan dan kepincangan yang berlaku di dalam pentadbiran kerajaan negeri pimpinan pakatan haram.

Antara isu yang dibongkar adalah berkaitan kegagalan menunaikan 31 janji manifesto pilihan raya umum 2008, masalah air Selangor, isu pengambilalihan hutang Talam, kegagalan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor menyediakan rumah murah, isu penutupan asrama Yayasan Selangor dan percambahan rumah urut dan hotel murah.

Berita selanjutnya, [klik sini]

12 di kapar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kapar - Google Blog Search


sumbangan untuk penduduk miskin <b>di</b> mutiara bukit <b>...</b> - khidmat <b>meru</b>

Posted: 01 Jan 2013 02:26 AM PST







Seramai 43 orang keluarga kaum India telah menerima sumbangan makanan dan seramai 30 orang murid telah menerima sumbangan beg sekolah dari YB Dr Rani.
Mereka adalah penduduk Mutiara Bukit Raja dan tergolong dalam senarai golongan miskin.

12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


Banjir Kilat <b>Di Selayang</b>, Kejadian Terburuk - The Merdeka Online

Posted: 27 Nov 2012 08:26 PM PST

* Gambar Hiasan
(Bandar Baru Kundang sewaktu berlaku banjir pada 10 April 2010)

MO,KUALA LUMPUR,28/11/2012  — Beberapa mangsa banjir di Kampung Sungai Kertas, Selayang dekat sini tidak menyangka hujan lebat sejak lewat petang semalam menyebabkan banjir kilat beserta lumpur dengan paras air yang tinggi hingga mereka gagal menyelamatkan harta benda masing-masing.

Malah, mereka menganggap banjir malam tadi adalah yang paling teruk sepanjang menetap di kawasan terbabit.

Megat Zakaria, 36, berkata paras air meningkat dengan pantas menyebabkan dia tidak sempat untuk menyelamatkan dua buah kereta dan perkakas rumahnya.

"Air naik dengan pantas dan masuk ke dalam rumah kami dengan begitu deras sehingga mencecah paras pinggang.

"Perkakas rumah memang habis tenggelam. Kereta saya dua-dua masuk air dan malam ini mungkin tidak dapat tidur memandangkan tilam dan katil semua ditenggelami air," katanya ketika ditemui di kediamannya semalam.

Beliau berkata sejak menetap di kawasan itu 25 tahun lepas, kejadian banjir kali ini adalah yang terburuk.

Abdul Wahab Sulaiman, 57, yang juga Ketua Kampung Sungai Kertas memberitahu air deras yang membawa lumpur dari kawasan tapak pembinaan berhampiran telah meranapkan kawasan rumahnya.

Beliau berkata paras banjir yang memasuki kawasan rumahnya setinggi setengah meter itu telah menyebabkannya mengalami kerugian kira-kira RM4,000 dengan peralatan elektrik yang paling banyak terjejas.

"Saya tidak sempat menyelamatkan barang-barang dalam rumah saya kerana air datang terlalu deras, paras air setinggi setengah meter naik sehingga ke kawasan dapur rumah saya," katanya.

Azrin Mat Rasul, 35, pula berkata banjir lumpur itu menyebabkannya gagal menyelamatkan dua buah motosikalnya. — BERNAMA

12 di shah alam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di shah alam - Google Blog Search


[eksklusif] : tanda-tanda @khalidsamad bungkus <b>di shah alam</b>!!?

Posted: 20 Jan 2013 04:00 PM PST


SHAH ALAM - Senario yang berlaku sejak akhir-akhir ini terhadap penggunaan khalimah Allah bukan sesuatu yang baru. Tetapi perkara lama atau tuntutan yang sengaja diulang-ulang.

Atas kesedaran bagi menyedarkan umat Islam, pihak pengurusan Masjid Sultan Salahunddin Abdul Aziz Shah telah menganjurkan sebuah ceramah perdana khas yang telah disampaikan oleh Dato' Dr. Harun Din.

Antara yang turut hadir ialah Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Hj. Marzuki Hussin, Imam Besar Masjid, Ustaz Mustafa Saidin dan beberapa pemimpin UMNO di Shah Alam.

Program itu telah diadakan pada Jumaat lepas di dewan solat bawah Masjid berkenaan dan dihadiri lebih 2000 orang penduduk Shah Alam.

Bilangan jemaah yang hadir jelas membuktikan bahawa umat Islam di Shah Alam menolak penggunaan khalimah Allah oleh bukan Islam.

Dalam ceramah, Harun Din menegaskan khalimah Allah adalah khalimah agong yang digunakan dalam zikir dan disanjung tinggi kerana perkataan Allah itu sendiri adalah pilihan Allah yang menunjukkan maha esa.

Semua makhluk di bumi dan seluruh alam bertasbih kepada Allah kerana Allah merupakan yang maha esa dan segala puji-puji itu hanya milik Allah sahaja.

Antara lain, beliau turut mengingatkan supaya umat Islam sentiasa mempertahankan khalimah Allah daripada disalahguna oleh bukan Islam.

Sebelum ini, Khalid Samad merupakan antara pemimpin pakatan haram yang lantang menyokong penggunaan khalimah Allah oleh bukan Islam. [klik sini]

Khalid Samad juga pernah mengutuk tindakan bekas exco Selangor, Dato' Hassan Ali kerana membuat siasatan di DUMC kerana ada cubaan memurtadkan umat Islam.

Beliau juga antara pemimpin pakatan haram beragama Islam dilihat sering ke geraja untuk memberi tazkirah.

Oleh itu, umat Islam di Shah Alam perlu berhati-hati dengan Khalid Samad. Kemungkinan beliau adalah agen kepada pihak yang memusuhi Islam?

12 di sungai burong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai burong - Google Blog Search


Umno-BN Monopoli Penggunaan Balairaya <b>Di Sungai Burong</b>

Posted: 09 Jun 2012 05:00 PM PDT

TANJONG KARANG, 10 JUN : Tujuan utama pembinaannya adalah untuk kegunaan semua pihak tetapi lain pula ceritanya di DUN Sungai Burong di sini apabila balairaya yang dibina dimonopoli pembangkang Umno-BN untuk agenda politik mereka.

Penyelaras Pusat Khidmat Masyarakat DUN Sungai Burong, Mohamad Judi Sarjo berkata, pihak pembangkang(Umno-BN) di Selangor harus memahami kerajaan mewujudkan kemudahan awam seperti balairaya adalah untuk kepentingan semua dan bebas digunakan apabila diluluskan pihak berkuasa.

Menurutnya, Umno-BN tidak sewajarnya menganggap balairaya tersebut seperti kepunyaan mereka kerana ia menyalahi peraturan dan undang-undang sedia ada.

"Setelah diadukan perkara ini, kita memandang serius mengenainya dan akan merujuk kepada Pejabat Daerah untuk reaksi seterusnya. Kita berharap semua pihak dapat bekerjasama dalam perkara ini demi kepentingan bersama.

"Balairaya itu boleh digunakan semua pihak seandainya dibenarkan untuk berbuat demikian," katanya kepada SelangorKini.

Isu balairaya di Kampung Sungai Kajang Baru mendapat perhatian orang ramai apabila didakwa digunakan Umno-BN sejak sekian lama untuk kepentingan sendiri. Ia dikatakan satu-satunya balairaya yang ada di kampung itu.

Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan Kampung, Khairon Dahalan berkata, pihaknya kesal dengan apa yang berlaku kerana Umno-BN cuba memonopoli balairaya tersebut.

Dakwanya, sebelum ini beberapa program yang ingin dijalankan menghadapi kesulitan dan ada yang terpaksa dibatalkan berikutan tidak dapat menggunakan balairaya tersebut.

"Umno-BN perlu memahami bahawa balairaya itu dibina bukan untuk mereka. Ia kemudahan untuk semua. Tidak kiralah sama ada untuk badan bukan kerajaan (NGO) atau pihak lain termasuk parti politik.

"Kita harap pihak berkuasa dapat mengambil langkah sewajarnya bagi penyelesaian isu ini," katanya.

Khairon menjelaskan Umno-BN juga menyalahgunakan balairaya itu apabila memasang dan mengibarkan bendera parti di bangunan dan di sekitar kawasannya.

Pendapat Anda

Pendapat

12 di batu caves - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batu caves - Google Blog Search


Nabeel Fikree: Sepetang <b>di Batu Caves</b>

Posted: 28 Nov 2012 08:30 AM PST

Fuhhh lama gila kan tak update blog. Rindu pulak nak menulis hasil karya tak berbayar ni. Kalau nak tahu, 24 Nov haritu aku dan keluarga telahpun terbang ke semenanjung untuk bercuti. Maklumlah cuti sekolah kan? Aku bila bab2 bercuti ni memang nombor satu.

So harini genap 5 hari kitorang dah berada di bumi semenanjung ni. Sebenarnya hajat kitorang bukan sesaja nak bercuti, hajat kedua ialah nak balik kampung. Yeah!! Memang best. Siapa tak suka bila balik kampung kan? Lebih2 lagi yang memerlukan perkhidmatan kapal terbang.

Semenjak sampai haritu, tempat2 percutian yang dah aku kunjungi cuma Genting Highlands dan Melaka. Yang lain belum lagi kot. Cuma menghabiskan masa untuk berjalan2 di sekitar Kuala Lumpur aje. Tak sah kalau tak membeli belah bila dah datang KL ni.

So petang tadi aku merayu lah konon2 nya kan nak pergi Batu Caves ni. Sebab aku memang dari dulu dah nak mengidam untuk pergi ke Batu Caves ni. Entahlah kenapa, hajat aku cuma nak ambil gambar aje. Pujuk punya pujuk, akhirnya ayah aku nak jugak ke Batu Caves ni. Itupun petang. Dalam pukul 6:30pm tadi.

Tapi takpe, asalkan pergi. So adalah beberapa gambar yang aku ambik untuk korang sama2 saksikan. Aku jadikan sepupu aku sebagai model. Hahaha..

Gambar yang ni aku suka tengok. Bila aku upload kat fb pun ramai kawan2 yang puji. Bangga lah aku kan sebab hasil kerja kena puji. Hahahaha.
Gambar yang ni sebenarnya takde kaitan. Yang ni gambar masa dekat air terjun Ulu Yam. Gambar ni natural di ambil menggunakan Canon 600D dengan lens 50mm ke tak salah aku. Malas nak p check lah.
Sebelum turun ke tempat air terjun. Aku memang turun2 je dari kereta, terus bukak kamera dan snap itu ini. Memang habit! Suka gila ambik gambar orang. Best!
Gambar ni di ambik masa kitorang dalam perjalanan balik ke kampung. Singgah dulu kejap untuk beli durian. Muka model pun dah letih gila. RM10 satu beg plastik besar dik!! Murah gila. Rugi siapa tak beli. Sedap pulak tu.
Okay gambar ni langsung takde kaitan dengan Batu Caves tadi. Sesaja nak letak gambar ni tanpa motif. Yang ni sebenarnya tengah bosan menunggu seseorang kat Terminal Bersepadu Selatan dari Melaka. Tambang bas pun murah cuma RM10. Amboi kemain dari tadi asyik RM10 aje. Hahaha.. Ok lah, mata pun dah ngantuk, tidur dulu lah ye. Gudbai

12 di rawang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di rawang - Google Blog Search


Jelajah Budaya bersama masjid <b>di Rawang</b> - seniman paksi rakyat <b>...</b>

Posted: 17 Dec 2012 07:10 AM PST


Dinsman (Artikel 356, 26/11)
Jelajah Budaya bersama masjid di Rawang
Setelah berjaya di Klang pada 10 dan 11 November, Seniman Paksi Rakyat terus bergerak ke Rawang membawa program Jelajah Budaya Selangor (JBS), bagi memeriahkan lagi acara "Jom P Masjid" musim ke-3 di Masjid Nurul Iman Rawang, dengan pelbagai program seni dan budaya yang kemuncaknya mengangkat seorang tokoh tempatan untuk menerima Anugerah Tokoh Budaya Selangor Daerah Gombak.
10 November lalu Rominah Sidek telah diangkat menjadi Tokoh Budaya Selangor Daerah Klang. Siapakah pula yang akan diangkat menjadi Tokoh Budaya Selangor Daerah Gombak dalam program Jelajah Budaya Selangor 2 (JBS-2) yang akan diadakan di Rawang pada 1-2 Disember ini? Sama-samalah kita tunggu.
Menariknya program JBS-2 di Rawang ialah ia dianjurkan bersama dengan masjid. Masjid Nurul Iman Rawang sudah dua tahun menganjurkan "Karnival Jom P Masjid" – suatu karnival atau program keramaian untuk orang awam berkunjung beramai-ramai ke masjid sebagai satu usaha bagi mengimarahkan lagi masjid sebagai pusat tumpuan penduduk setempat.
Kali ini karnivalnya yang ketiga, dibuat selama tiga hari dan terbuka kepada orang ramai, daripada pagi hingga ke malam. Ada berbagai-bagai acara – pameran, jualan pelbagai barangan termasuk makan-minum, ceramah, forum, hiburan, sukaneka rakyat, pertandingan memasak dan sebagainya. Ditambah pula dengan program-program seni-budaya yang dibawa oleh Seniman Paksi Rakyat (Paksi), maka diharapkan bertambahlah kemeriahannya dan bertambahlah juga manfaatnya kepada masyarakat setempat.
Program "jelajah budaya" selain menjadi acara pertemuan budayawan-seniman-ilmuwan bersama rakyat melalui aktiviti persembahan seni-budaya, ceramah dan kuliah ilmu serta dialog budaya, juga berusaha menemukan semula tokoh-tokoh seni-budaya yang pernah aktif, dan juga badan-badan kesenian tempatan.
Ramai seniman-budayawan telah mengesahkan akan hadir di Masjid Rawang pada 2 Disember, untuk acara Dialog Budaya dan Malam Jelajah Budaya 2. Antaranya ialah Sasterawan Negara A Samad Said, aktivis Hishamuddin Rais, kartunis Zunar, Pyanhabib, Nur Hanim Khairuddin, Sutung Umar Rs, Sani Sudin, Amni Jagat dan aktivis Paksi sendiri termasuk Razali Endun, A Shukur Harun, Hasni Abas, Kassim Muhamad, Dr Alinor, Shazly Abdullah dan penulis sendiri.
Percubaan Shazly Abdullah sebagai pengacara pada Malam JBS di Sekolah Rendah Agama Sg Udang di Klang itu telah menarik perhatian ramai kawan-kawan, maka dia terus dikekalkan sebagai pengacara untuk program JBS di Rawang juga. Sebagai seorang penyanyi nasyid, pengendali motivasi dan mantan imam masjid (KLCC), Shazly memiliki beberapa kepandaian yang dapat membina personalitinya sebagai pengacara. Insya Allah kita mengharapkan yang terbaik darinya nanti di Malam JBS-2.  
Sementara itu seorang penulis veteran yang namanya pernah terkenal pada tahun-tahun 60an-70an dulu melalui cerpen-cerpennya, tetapi sudah lama berehat dari menulis, kini menjadi teruja dengan peristiwa Jelajah Budaya ini hadir ke daerahnya, lalu beliau berjanji akan turut sama membaca puisi bersama dengan kawan-kawan pada 2 Disember nanti. Beliau ialah Othman Rasul, seorang ahli qariah masjid Nurul Iman.
Kesediaan Masjid Nurul Iman Rawang bekerjasama bagi menjayakan program seni-budaya ini adalah sesuatu yang sangat menggembirakan pihak budayawan. Dan ini bukanlah kali pertama masjid ini terlibat dengan aktiviti seni-budaya. Bersama dengan Paksi sahaja pun mereka telah beberapa kali berganding bahu. Antaranya ialah mengadakan bengkel penulisan dan bicara buku.
Sekarang pun selain program JBS ini, Masjid Nurul Iman Rawang juga sedang mengadakan latihan teater kanak-kanak "Ibnu Sina" dengan kumpulan Bingkas Kebayan dan Kaab Enterprise, di bawah arahan Ladin Nuawi. Mengikut Ladin, inilah kali pertama dia bekerja membuat teater kanak-kanak bersama dengan masjid; walaupun sudah lama dia berimpian demikian.
Sempena dengan Jelajah Budaya ini juga kita mementaskan teater Menunggu Kata Dari Tuhan (MKDT). Tetapi oleh kerana kedua-dua pelakon MKDT tidak berkelapangan pada tarikh-tarikh Karnival pada 30 November – 2 Disember itu, maka teater ini dibuat agak lewat sedikit, iaitu pada 6 Disember. Ia akan dibuat di dalam masjid berkenaan, dengan Bob Lokman membawa watak Kaab bin Malik. (11 November lalu di masjid Sg Udang, Klang, watak itu dibawa oleh Sabri Yunus).
Program JBS ini dirancangkan untuk dibuat di sembilan daerah di Selangor. Sekarang, memasuki persiapan untuk progranm kedua ini dan ketiga di Tanjung Karang pada 14-15 Disember, pihak Paksi telah menemui pelbagai hal dan pengalaman yang menarik dan bermanfaat untuk perkembangan dan kamajuan seni-budaya. Paling berfaedah, rasanya, ialah hal-hal yang berhubungan dengan pengurusan, pentadbiran dan perancangan seni-budaya itu sendiri.
Tapi tak mengapalah. Itu cerita lain, yang lebih tertumpu kepada kerja-kerja yang akan dilakukan oleh Paksi seterusnya nanti. Buat masa ini kita tumpukan dulu perhatian kepada kerjasama kita dengan pihak masjid bagi menganjurkan pelbagai aktiviti seni-budaya bersama dan serentak dengan program-program masjid sendiri yang lebih bersifat keagamaan dan ibadah itu.
Tiga hari program keagamaan dan seni-budaya berganding bahu, berkolaborasi dan bersolidariti – kita mengharapkan yang baik-baik sahaja, insya Allah. Walaupun kita ada beberapa acara muzik di dalam program tiga hari ini. Dan ini adalah perhentian kita yang kedua dalam Jelajah Budaya. Bermakna perjalanan kita masih jauh. Semoga Allah memberkati jua usaha ini. Amiin!

12 di sabak bernam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sabak bernam - Google Blog Search


MJ-KAKI CONTENG: TENGAHARI <b>DI SABAK BERNAM</b>

Posted: 16 Jan 2013 10:18 PM PST

12 di petaling jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di petaling jaya - Google Blog Search


Harley-Davidson Kuala Lumpur buka Pusat Motosikal Pra-milik <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 16 Jan 2013 07:42 AM PST


BANTUAN ANDA DIPERLUKAN: Idea Mana Yang Bakal Memenangi RM100,000?

IMG 9129 Harley Davidson Kuala Lumpur buka Pusat Motosikal Pra milik di Petaling Jaya

Bertempat di Petaling Jaya, 15 Januari 2013, Harley-Davidson Kuala Lumpur (H-DKL) secara rasminya melancarkan pembukaan Pusat Motosikal Pra-milik Harley-Davidson ( Harley-Davidson Pre-owned Motorcycle Centre).

Majlis perasmian pembukaan pusat tersebut diserikan lagi dengan penyerahan kunci kepada pemilik pertama unit pra-milik Harley sewaktu sesi sidang akhbar yang diadakan pada masa dan lokasi yang sama.

Pusat Motosikal Pra-milik itu terletak di belakang bilik pameran utama Harley-Davidson di Petaling Jaya, dengan perasmiannya disempurnakan oleh Pengerusi Eksekutif Bersama Kumpulan NAZA, Datuk Wira SM Faisal Tan Sri SM Nasimuddin.

Turut hadir bersama pada majlis itu ialah Naib Presiden Bahagian Roda Dua NAZA (NAZA Two Wheel Division), iaitu En. Nik Danial Nik Mahmood, En. Azian Ramli (Dealer Principle Harley-Davidson of Kuala Lumpur), dan juga Mr Raj Thangavelu, pemilik pertama motosikal pra-milik Harley-Davidson, serta kehadiran ahli-ahli kelab Harley Owners Group (HOG) Malaysia.

Setakat ini pengedar tunggal motosikal Harley-Davidson di Malaysia, NAZA Prestige Bikes Sdn Bhd meletakkan sasaran untuk menjual sebanyak 600 unit motosikal untuk tahun 2013, di mana 100 unit daripada jumlah keseluruhannya akan disumbangkan oleh motosikal pra-milik.

Pusat Motosikal Pra-Milik Harley-Davidson merupakan suatu platform yang menjadi nilai tambah bagi motosikal yang di 'trade-in' kepada H-DKL oleh pelanggan sedia ada yang menaik taraf kepada model terbaru atau kepada model yang berbeza.

Setiap motosikal Harley yang berada buat sementara waktu di pusat tersebut sementara menantikan pemilik baru akan diperiksa dan dikawal selia oleh pasukan juruteknik Harley-Davidson yang terlatih dan profesional.

IMG 9139 Harley Davidson Kuala Lumpur buka Pusat Motosikal Pra milik di Petaling Jaya

Berikut ialah petikan daripada siaran akhbar rasmi yang dikeluarkan oleh Harley-Davidson Kuala Lumpur, teruskan bacaan anda;

All pre-owned units are genuine local units (acclimatised to suit local conditions) and come with high specifications (upgraded exhaust system, wind shield, saddle bags etc.), low mileage, factory warranty (where applicable) and free service maintenance (where applicable). The pre-owned units consist of trade-in bikes, demo units as well as pre-registered units used for promotional events. The centre, which is fitted with the proper tools and equipment approved by the Harley-Davidson Motor Company, also offers a variety of parts and accessories on special discounts.

Purchasers of all pre-owned units are not only eligible to become official full-fledged HOG members, enjoying the life of luxury and adventure that comes with it, but also will enjoy additional after-sales privileges such as break-down/pick-up service (complimentary), on-site repairs (during H-DKL's monthly service clinic visits to Northern, East-Coast, and Southern Malaysia, as well as Sabah and Sarawak).

"Harley-Davidson Kuala Lumpur understands and greatly appreciates the value and technical artistry of Harley-Davidson motorcycles and as always ensures the quality of each bike. Customers making purchases at the authorised H-DKL Pre-owned Motorcycle Centre can revel in the knowledge that their investment not only gains them a high-specification bike, but also the Harley Owner Group lifestyle that accompanies Harley ownership, as well as the benefit of top-notch services we provide," added Datuk Wira SM Faisal.

The freshly opened centre currently displays a range of available pre-owned units that include Sportster 48, Sportster XR, Dyna Wide Glide, Softail Fatboy, VROD 105th Anniversary Edition, VROD Nightrod and CVO Ultra Classic.


Related Posts

12 di kelana jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kelana jaya - Google Blog Search


SUGAR GLIDER&#39;S COZY: Petshop <b>di</b> Paradigm Mall <b>Kelana Jaya</b>

Posted: 13 Jan 2013 05:19 AM PST

Salam n hye..
arini sy g jln2 di Paradigm Mall Kelana Jaya..
Act shopping mall ni baru buka..dan first time juga sy dtg ke sini..
Ada Petshop juga iaitu Pets Wonderland..jum cuci mata
 
Kedai Buah MBG pun ada kat sini..
mmg syok kalau nk beli utk sg..mcm2 ado
Kat rumah sy bersepah2 tupai suka dtg melawat sg sy..
Ni salah sekornya..pandai bergambo juga dia nih boleh tahan
suka sgt bersantai atas cage
tgk tania kat seeking hut tu.. 
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved