ads

Isnin, 3 Disember 2012

12 di teluk datok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di teluk datok - Google Blog Search


Konvoi Kembara 1Malaysia <b>Di</b> Pantai Peranginan <b>Teluk</b> Batik <b>...</b>

Posted: 19 Sep 2011 10:31 AM PDT

Menteri Besar Datuk Seri Dr. Zambry Abd Kadir, Datuk Siti Nurhaliza Raikan Peserta Konvoi Kembara 1Malaysia Di Pantai Peranginan Teluk Batik

Seramai 350 orang peserta Konvoi Kembara 1Malaysia diraikan dalam satu majlis penuh meriah di Dataran Hadhari, Pantai Peranginan Teluk Batik dekat Lumut malam kelmarin.

Peserta konvoi yang menaiki 254 motosikal berkuasa tinggi tersebut diraikan Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd Kadir yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pangkor dalam satu majlis makan malam.

Hadir sama memeriahkan majlis meraikan peserta-peserta konvoi tersebut ialah penyanyi tersohor tanahair, Datuk Siti Nurhaliza dan suaminya, Datuk Seri Khalid Mohd Jiwa.

Konvoi Kembara 1Malaysia yang diketuai oleh Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi memulakan perjalanan menuju ke utara yang berlangsung selama enam hari sebelum ke negeri-negeri Pantai Timur, Selatan dan berakhir di Kuala Lumpur.

Program Kembara 1Malaysia tersebut dianjurkan oleh Persatuan Superbikes Malaysia (SAM) dengan kerjasama Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan dijangka berakhir pada 22 September depan.

Turut memeriahkan majlis tersebut ialah kira-kira 2,000 tetamu dan pengunjung yang tidak mahu melepaskan peluang meraikan para peserta konvoi termasuk bertemu dengan penyanyi pujaan mereka, Datuk Siti Nurhaliza.

Pada majlis yang sama Dr. Zambry dan  Zahid Hamidi  turut menyampaikan sumbangan berupa beg sekolah kepada pelajar kurang bernasib baik dari kawasan Parlimen Lumut. – Nooraini Mahamad.

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


jinggo-fotopages: Celoteh Zuraida sambut Najib <b>di Ampang</b>

Posted: 13 Nov 2012 05:15 AM PST

Venue : Taman Dagang Fasa 1, Ampang, Selangor
Event : Ceramah Jelajah Merdeka Rakyat
Date : 12/11/2012 @ 930 pm
Kata lah apa pun, tapi saya yakin Zuraida bangga dapat menyambut pemimpin no satu negara ketika ini, di kawasan beliau di Ampang. Nak sambut Anwar sebagai no satu, kena lah bekerja keras dan doa banyak banyak baaaaanyaaaaaak....

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Perbadanan Kemajuan <b>Negeri Selangor</b> (PKNS <b>...</b>

Posted: 28 Nov 2012 09:57 AM PST

JAWATAN:
1) Setiausaha Syarikat
2) Pegawai Keselamatan & Kesihatan Alam Sekitar
3) Pegawai Tadbir Gred N41
4) Pegawai Undang-Undang Gred L41
5) Penolong Pegawai Undang-undang Gred L29
6) Penolong Pegawai Senibina Gred J29
7) Penolong Jurutera Awam Gred J29
8) Penolong Pegawai Tadbir Gred N27
9) Setiausaha Pejabat Gred N27
10) Tukang K2 Gred R11

IKLAN JAWATAN:
http://static.jobsmalaysia.gov.my/html/jcs-resources/PKNS_2211.pdf

CARA MEMOHON:
Permohonan hendaklah dibuat melalui Laman Web JobsMalaysia (Kementerian Sumber Manusia) di :http://www.jobsmalaysia.gov.my

Tarikh Tutup : 10 Disember 2012

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


rosmah, bakti lawat mangsa banjir <b>di dengkil</b> - AAKJ.COM

Posted: 08 Nov 2012 03:12 AM PST

Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor dan ahli-ahli Badan Amal Dan Kebajikan Tenaga Isteri-Isteri (BAKTI) hari ini meluangkan masa melawat mangsa banjir yang di tempatkan di Pusat Penempatan Sementara di sini.

Rosmah yang juga merupakan Yang Di Pertua BAKTI meluangkan masa kira-kira 30 minit bersama mangsa banjir dan makan tengah hari bersama mereka.
"Selepas mendapat maklumat mengenai kejadian banjir, kami (BAKTI) telah berbincang dan mengambil keputusan untuk datang melawat ke kawasan yang mengalami banjir.

"Kami turut mengambil inisiatif untuk menyumbangkan RM 10 ribu kepada setiap negeri yang mengalami banjir iaitu di negeri Selangor, Johor, Melaka dan Perak," katanya ketika berucap di Dewan Orang Ramai, Dengkil yang dijadikan sebagai Pusat Penempatan Sementara bagi mangsa banjir.

Menurut Rosmah, dengan sumbangan yang disalurkan ini, dapat meringankan beban mangsa banjir untuk membeli keperluan yang diperlukan oleh mangsa banjir.

"Dana ini akan disalurkan melalui Pertubuhan Isteri Wakil-Wakil Rakyat setiap negeri yang terlibat, dan wang tersebut akan digunakan untuk membeli keperluan bagi kegunaan mangsa banjir," katanya.

Tambahnya lagi, rakyat tidak perlu risau jika ditimpa musibah kerana pelbagai pihak seperti pertubuhan kebajikan akan turut sama menghulurkan bantuan.
"Ini (beri sumbangan dan melawat) sahaja yang mampu kami lakukan. Segala yang terjadi adalah ketentuan Allah SWT. Saya lihat keperluan mangsa banjir mencukupi dan kita perlu bersyukur kerana pelbagai pihak turut sama membantu menghulurkan bantuan bukan sahaja daripada pihak Barisan Nasional (BN) sahaja," ujarnya lagi.

Seramai kira-kira 919 mangsa banjir yang ditempatkan di penempatan sementara ini dijangka akan pulang ke rumah masing-masing pada petang ini jika keadaan mengizinkan.

12 di tanjung sepat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung sepat - Google Blog Search


Kes Sosilawati: Peguam Tertuduh Keempat Tarik Diri | MyNewsHub

Posted: 03 Dec 2012 03:25 AM PST

SHAH ALAM – Perbicaraan kes bunuh Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga individu lain di Mahkamah Tinggi di sini dikejutkan dengan tindakan peguam Ravi Nekoo menarik diri daripada mewakili tertuduh keempat, R Kathavarayan.

Ravi memaklumkan kepada mahkamah beliau mengambil keputusan menarik diri atas alasan keterangan Kathavarayan di mahkamah berbeza daripada arahan yang diberikan tertuduh keempat itu kepada beliau sebelum ini.

Kathavarayan diperintah membela diri bersama N Pathmanabhan, 43, T Thilaiyalagan, 21, dan R Matan, 22, atas pertuduhan membunuh Sosilawati, 47, pegawai bank Noorhisham Mohamad, 38, peguam Ahmad Kamil Abdul Karim, 32, dan pemandu Sosilawati, Kamaruddin Shamsuddin, 44.

Mereka didakwa melakukan perbuatan itu di Ladang Gadong di Lot 2001, Jalan Tanjong Layang, Tanjung Sepat, Banting antara jam 8.30 malam dan 9.45 malam pada 30 Ogos 2010 mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman mati mandatori, jika sabit kesalahan.

Terdahulu, dalam pemeriksaan utama oleh Ravi, Kathavarayan berkata Pathmanabhan datang ke Ladang Gadong bersama rakannya kira-kira jam 7 petang pada 30 Ogos 2010.

Ini bercanggah dengan keterangan Thilaiyalagan dan Matan bahawa Pathmanabhan tidak datang ke ladang pada tarikh itu.

Pathmanabhan juga dalam keterangannya sebelum ini memberitahu mahkamah dia tidak berada di ladang antara 8.30 malam hingga 9.45 malam pada 30 Ogos 2010, iaitu tarikh dan masa kejadian bunuh itu didakwa berlaku.

Dalam keterangannya, Kathavarayan berkata, Pathmanabhan dan rakannya dilihat meninggalkan kawasan ladang kira-kira jam 8 malam hari yang sama, iaitu pada 30 Ogos 2010.

Ketika disoal Ravi sama ada Kathavarayan mengenali rakan Pathmanabhan, tertuduh keempat berkata dia mengenali dua atau tiga daripada mereka kerana pernah berjumpa sebelum ini.

Kathavarayan juga berkata, dia tidak mengetahui nama rakan bekas peguam itu tetapi mengetahui mereka berbangsa Melayu, India dan Cina.

"Berapa orang Melayu, Cina dan India?," soal Ravi.

"Melayu kira-kira lima orang, Cina dan India seorang," jawab tertuduh keempat.

"Bagaimana mereka datang ke ladang?," soal Ravi.

"Dengan menaiki tiga kereta tetapi saya tidak ingat warna dan jenama kereta," jawab Kathavarayan.

"Ke kawasan mana mereka pergi ketika berada di ladang?," soal Ravi.

"Bila sampai mereka memarkir kereta berhampiran pondok di depan rumah saya, kemudian, mereka telah bersembang di bilik rehat," jawab tertuduh keempat.

Ravi kemudian memohon kes ditangguhkan sebentar sebelum pihak pendakwaan dan pembelaan dilihat memasuki kamar hakim.

Sejurus mahkamah kembali bersidang, peguam itu memaklumkan Hakim Datuk Akhtar Tahir bahawa beliau tiada pilihan selain menarik diri daripada mewakili Kathavarayan berdasarkan keterangan tertuduh keempat.

Akhtar kemudian membenarkan permohonan Ravi dan menasihatkan tertuduh keempat melantik peguam, kecuali jika dia tidak mahu diwakili.

"Pohon kes ditangguh sampai petang untuk saya buat keputusan. Saya ingin beri keterangan tanpa peguam saya," kata Kathavarayan.

"Baiklah, saya beri masa sehingga esok untuk kamu fikirkan sama ada kamu ingin melantik peguam, dan siapa peguam itu, serta sama ada kamu ingin mahkamah melantik peguam untuk mewakili kamu," kata Akhtar.

Beliau turut memerintahkan Kathavarayan diasingkan daripada tertuduh lain sehingga tertuduh keempat selesai memberi keterangan. – BERNAMA

Iklan Teks:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

12 di morib - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di morib - Google Blog Search


Tertunailah Hasrat <b>Di</b> Hati: Gold Coast <b>Morib</b> Banting

Posted: 23 Nov 2012 05:51 PM PST

Assalammualaikum..
Anak buah akak dah pergi ke Gold Coast Morib Malaysia...dia kata best gi sini. Anak akak yang masih bersekolah tu tak sabar nak gi.  Akak kena tunggu cuti sekolah sebab Ira ni duk asrama..ada ajer program sepanjang masa persekolahan.
Bila dorang tenguk ajer taman tema ni semua dah syok terutama Imran tak sabar nak gi masuk dalam air.  Akak ambil pakej yang tak sampai pun RM200.00..kira oklah untuk kami bertiga.  Suami dan anak-anak lelaki tak leh join sebab dorang tak leh cuti.
Tempat ni masih baru lagi...puas hati gak dapat bilik camni..kami pergi 3 orang ajer..jadi sambungkan ajer katil ni..memang muat.

Imran cam tak pernah tenguk jakuzzi..salah satu kelebihan kat sini..

berendamlah sampai kembang segalanya

Bila Imran dan Ira dah gi sini..akak cuma duk kat atas ajer..ambik gambar sambil perhati ragam orang yang mandi manda di tingkat 4.
Walau kat bilik mana kita tidur..dari balkoni memang pemandangan kat taman tema ni. 

Klau nak main slide yang tinggi warna biru tu kena pakai baju mandi..kalau pakai baju t shirt dan seluar track tak di benarkan..mandi manda ajerlah kat bawah..tapi kat slide rendah ni boleh pulak.  Beli ajer baju renang muslimah.

Dah bosan..akak berendam dalam jakuzzi..best wow ..tapi ralat sebab hb tak ikut ...kalau idak boleh berendam berdua-duaan...ahaksss.  Imran dan Ira pun suka duk berendam dalam ni.

Kat tepi pantai ..tak banyak aktiviti ...mandi manda pun 

cam payah ajer..sebab air jauh sangat

Sebelum pulang akak paksa dorang masuk ke taman tema..suruh ambik gambar.  Oh ya..masa check in dorang akan kasi sticker nak pakai kat tangan untuk masuk ke taman tema ni..sticker ni termasuk dalam pakej bilik.  

Jangan buka/cabut/potong sebab nanti nak masuk keesokannya tak boleh.  Kena bayar lagi tau..orang dewasa RM30.00 dan untuk kanak-kanak RM20.00..buat aper nak membazir bayar sampai 2 kali kan.  Nasib baik akak tanya masa check in.

Oleh sebab akak takut nak keluar pada waktu malam sebab tak orang lelaki dewasa akak siap-siap bawa bekal dan beli pizza.

Sarapan pagi pun termasuk dalam pakej..kira oklah juga.  Terletak di Morib tak jauh dari Pekan Banting.

12 di sekinchan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sekinchan - Google Blog Search


.: Wedding <b>di Sekinchan</b>

Posted: 03 Dec 2012 06:07 AM PST

Rasanya banyak betul kila pergi wedding skang en.
haha yela wedding kawan mak la kawan kila kawan sepupu la
Semua kila menyebok.haahah
Sekinchan kampung mak kila.
Kami pergi wedding kawan mak je.
Pakai shawl macam tuh muka macam buah kelapa dah wei =.=' 
Errr baju kila besar ke or kila yang makin membesar ?hahahahah

Yang lelaki tuh kawan tempat kerja mak gak tapi tak tahu la sapa nama.
Ktorang sampai awal so sementara tunggu pengantin bersanding.
Pengantin lelaki dah sampai :)

Sebab selalunya make up pengantin dalam gambar je lawa.
Tapi yg ni lain. kila tengok depan depan .
cantik gila. bedak tak bercapuk.

Sesi bersalaman dgn suami :) sweettttnyaaaa

Acara membaling gula &duit  kot.
rasanya mcm nampak duit kertas jugak.
Masa ni happening sangat.
Kila pun dapat tangkap lolipop satu!.
haha tapi tuh la lolipop tu kena kepala sakit jugak.hahaha 
Pengantin bersedia nak makan beradab :)

KIla dok ushaaa udang ni jeee.
Tapi silalah sedar diri yang diri ni alergik UDANG .*nangis golek golek * haha

Korang tengok depan depan make up dia sangat lawa.
Foundation tuh memang masuk dgn kulit.
Tak putih sgt memang cun la kiranya.

Nih semua kawan kawan tempat kerja mak.
Mak kila yg baju warna merah tuh

Congrats kepada anda berdua :)
Semoga cepat cepat dapat baby & berkekalan hingga akhir hayat .

Kisah ADUN <b>Sekinchan</b>, Dayang Ku Intan Dan Siaran FULAMAK <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 30 Nov 2012 06:02 PM PST


Hebat posting Facebook saudara baru PAS yang masih lagi belum memeluk Islam, ADUN Sekinchan Ng Suee Lim yang bercadang memberikan ceramah Agama pada ahli-ahli PAS. Bukan main seronok lagi Mamat Kulup ni dijemput hadir dan memberikan ceramah pada juak-juak PAS di Kg Bukit Hitam.
Siap ber'insyaAllah' lagi tuh. AMK Kota Melaka pun LIKE juga. Eloklah tu. Melayu hancurkan sesama melayu. Ini yang DAP nak tengok selama ni. Kalau sesiapa tahu berapa ramai PAS telah mengIslamkan pemimpin-pemimpin DAP yang sibuk mendoakan dan menyebut kalimah-kalimah Islam di dalam ceramah dan laman sosial mereka. Munafik tahap gaban betul.
CTS ingin mengucapkan tahniah kepada radio Sinar FM yang menjemput Dayang Ku Intan di dalam 2 jam bersiaran di dalam rancangan FULAMAK Carta Sinar. Tahniah Sinar FM yang menjemput lidah pembangkang yang saban hari berceramah mengutuk Perdana Menteri Malaysia. Minggu depan jangan lupa jemput Leman Raja Lawak dan Abby Abadi pulak ye!
Published with Blogger-droid v2.0.9

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


PRUhealth Card: PRUDENTIAL <b>BANDAR SUNWAY</b>

Posted: 28 Nov 2012 11:29 PM PST

Pejabat Prudential yang terdekat untuk communiti di BANDAR SUNWAY ialah:-

PRUDENTIAL UEP SUBANG JAYA (TAIPAN)
NO. 6, JALAN USJ 9/5T, UEP SUBANG JAYA,
47620 SUBANG JAYA, SELANGOR DARUL EHSAN
Tel : (603) 80245682
Fax: (603) 80245681

PRUDENTIAL PUCHONG (SETIAWALK)
BLOCK H-02, GROUND FLOOR, SETIAWALK GALERIA,
JALAN BANDAR 2, PUSAT BANDAR PUCHONG, 47100 PUCHONG, SELANGOR
Tel: (603) 58863888
Fax: (603) 58829056

Prudential Assurance Malaysia Berhad (PAMB) was established in Malaysia in 1924. For the financial year ended 2011, it achieved a record RM1.107 billion in new business annual premium equivalent (APE), representing a 8% growth on 2010. This new business APE comprised Life Insurance sales and Takaful contributions. Takaful products distributed by PAMB's Wealth Planners and agents are underwritten by Prudential BSN Takaful Berhad.

As an innovative leading insurer, PAMB serves the savings, protection and investment needs of Malaysians by offering a full range of financial solutions through its 41 branches nationwide. With the backing of approximately 1,300 employees and over 13,000 agents and Wealth Planners, it is committed to helping people achieve their hopes and dreams for a brighter and financially secure future.

PAMB is part of Prudential plc of the United Kingdom. Established in London in 1848, Prudential plc is one of the world's leading retail financial services groups. It provides insurance and financial services through its 4 main business units throughout the world. Prudential plc has been in existence for over 160 years, and has more than 25 million customers worldwide and £351 billion in funds under management as at 31 December 2011. With life and fund management operations in 13 Asia markets, Prudential is currently the region's leading Europe-based life insurer in terms of market coverage and number of top-three market positions, and a leading regional fund manager.

Prudential plc is not affiliated in any manner with Prudential Financial, Inc, a company whose principal place of business is in the United States of America.

Terima kasih untuk mengetahui lebih lanjut mengenai kami. Keistimewaan kami adalah Tuntutan Perubatan Prudential. Nama saya Huda Ayop dan saya ejen Prudential di kawasan Wilayah KL / Selangor. Saya amat berbesar hati dan gembira untuk membantu anda dalam mencari pelan perubatan yang betul untuk anda serta orang yang anda sayangi. Pada masa yang sama, sila berikan saya beberapa maklumat peribadi supaya saya dapat melayani anda lebih baik. Terima Kasih.

Saya boleh dihubungi melalui hp: 017-2994500 atau email: ash2556@gmail.com


Kepada sesiapa yang memang ada hati untuk berkhidmat dan hendak berjaya, anda boleh mengetahui lebih lanjut berkenaan Program Prudential Wealth Planner. Sila buat panngillan kepada saya dan kami boleh memberithahu lebih lanjut berkenaan perniagaan dalam industri ini.

12 di sungai pelek - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai pelek - Google Blog Search


myMetroTiga maut, dua parah dalam kemalangan dekat <b>Sungai Pelek</b>

Posted: 02 Dec 2012 01:54 AM PST

thumbnail

SUNGUTAN mengenai tahap pencapaian mahasiswa kita yang sentiasa sederhana sudah lama kedengaran malah graduan yang naik ke pentas dengan keputusan cemerlang juga boleh dibilang jari.

»

LAGI . BESTARI
  • Skim kemudahan pelajar

    "PENDIDIKAN hak setiap individu," itulah prinsip dipegang erat Twintech International University College of Technology (Twintech) semenjak penubuhannya pada 1994.

  • Perang nuklear di Asia Timur?

    KOREA Utara memberi amaran perang nuklear bakal berlaku di Semenanjung Korea dan itulah yang diberitahu Timbalan Menteri Luar, Pak Kil-yon, ketika sidang 193-anggota Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) di New York, baru-baru ini.

  • Bentuk peribadi cara Rasulullah

    RASULULLAH s.a.w adalah manusia sempurna yang dipilih Allah sebagai pesuruh-Nya untuk dijadikan contoh yang baik.

thumbnail

KEMASYHURAN Volkswagen Golf memang diakui peminat kereta malah sejak diperkenalkan 30 tahun lalu, ...

»

thumbnail

SERANGAN bertali arus tentera Zionis Israel terhadap Palestin ketika perang singkat Gaza, baru-baru ...

»

LAGI . it@METRO
  • Reviu Produk: Peka dengan Note 2

    SUKAR untuk mengalahkan penerimaan pantas masyarakat terhadap produk Samsung Galaxy Note 2 selagi anda tidak keberatan untuk memegang gajet yang besar.

  • Reviu Apps: Cipta playlist video sendiri

    SETIAP kali ingin menonton video atau video muzik pada laman sosial seperti YouTube, antara langkah yang biasanya dilakukan adalah mencari judul video berkenaan sebelum menontonnya pada peranti telefon pintar atau tablet anda.

  • Malaysia perlu pandang jauh

    SIDANG Kemuncak Animasi Asia 2012 yang bakal berlangsung bulan depan mengundang persoalan sejauh mana masa depan animasi mampu menarik minat kanak-kanak moden selain memperkasa ciptaan produk tempatan yang lebih baik.

thumbnail

SYDNEY boleh dikatakan unik dan kaya dengan budaya kehidupan bandar tepi pantai. Kesemuanya ...

»

thumbnail

RAMAI di kalangan suami lupa antara tanggungjawab terpenting mereka terhadap isteri ialah ...

»

LAGI . AD-DIN
  • Sucikan jiwa, harta

    KEKAYAAN harta ada hubung kait dengan penyucian jiwa iaitu menginfakkan harta kita untuk dizakatkan bagi mendapat keberkatan Allah.

  • Kem Mojat bentuk peribadi, sahsiah

    BAGI melengkapkan anak anda dengan ilmu agama, nilai murni dan jati diri, ia perlu dibaja sejak kecil kerana prosesnya mengambil masa yang lama serta berliku-liku.

  • Pengikut taksub pegangan Al-Arqam

    PERKEMBANGAN ajaran sesat di negara ini ternyata disebabkan kecetekan ilmu mengenai Islam hingga memberi kesan terhadap akidah.

thumbnail

SESIAPA yang melewati Restoran Arabisque pasti menjeling melihat dekorasi hebat ilham kreatif ...

»

LAGI . DEKOTAMAN
  • Dekorasi ruang tamu luas

    REKA bentuk kediaman banyak mempengaruhi penataan kerana ada ruang yang sempit dan terlalu luas.

  • Indah penuh ketenangan

    TERLETAK di kawasan pergunungan yang indah dan memukau, ia kelihatan unik serta memberikan pengalaman berada dalam suasana semua jadi.

  • Cantik, berguna

    TAMAN Bunga Raya milik Perbadanan Putrajaya (PPj) di Presint 2, Putrajaya menjadikan pusat pentadbiran kerajaan itu kebun bunga indah dengan penghuninya bekerja serta tinggal dalam taman.

12 di kajang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kajang - Google Blog Search


.: Rumah burung <b>di Kajang</b> sudah mula diduduki burung

Posted: 18 Nov 2012 06:42 AM PST

Assalamualaikum

Pagi tadi saya telah pergi ke Kajang untuk penyerahan kunci selepas tamatnya warranty kami kepada tuan rumah burung tersebut iaitu En Razi dan rakannya. Alhamdulillah memang ketara tumpukan tinja burung yang banyak di dalamnya melebihi 30 tempat cukup untuk menggambarkan rumah yang baru berusia 2 bulan ini menunjukkan peningkatan yang cukup ketara.

Buat En Razi terima kasih kerana memberikan kepercayaan kepada kami. InsyaAllah segala kepercayaan kami balas dengan usaha bersungguh-sungguh. Doakan

Zahir
0196558840

12 di sijangkang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sijangkang - Google Blog Search


Yunus Badawi: <b>Sijangkang</b>, Selangor

Posted: 02 Dec 2012 06:03 PM PST

Pada Rabu lepas aku ada urusan untuk projek yg syarikat kami tolong uruskan di Sijangkang. Pagi itu aku telah ke Shah Alam dan seterusnya ke Banting atas urusan berkaitan projek tersebut. Di dalam perjalanan pulang dari Banting, aku singgah melihat tapak projek di Sijangkang. Mungkin bagi sebahagian pembaca nama Sijangkang itu agak pelik.
Sijangkang ini terletak di dalam daerah Kuala Langat. Ininya bersempadan dgn daerah Klang. Kebanyakan penduduk di situ orang keturunan Jawa. Ada beberapa buah kampung di situ dinamakan mengikut jarak dari bandar Klang: Kg Batu 7, Kg Batu 8, Kg Batu 9 (juga dikenali dgn nama Kg Medan) dan Kg Batu 10 (Kg Kebun Baru). Sekarang ini dah ada beberapa taman perumahan di sana.
Masa aku kecil dulu aku sering dibawa oleh abah aku ke rumah saudara kami di Kg Medan. Bila musim buah, kami akan tidur di sana utk menikmati buah-buahan seperti durian dan rambutan.
Projek aku sekarang ni di Batu 8. Aku tak biasa di kawasan itu terutama kampung yg di sebelah dalam dari jalan besar. Jadi setelah melihat tapak projek aku mengambil keputusan untuk singgah solat di situ. Masjid Kg Batu 8 ini agak jauh. Jadi aku singgah di surau yg terletak tak berapa jauh dari jalan besar. Dikenali sebagai Surau Hj Hassan, ianya indah dan bersih. 


Ini dia Surau Hj Hassan. Berbentuk macam rumah kampung dan di dalamnya siap langsir mcm langsir rumah

Semasa aku singgah solat tu ada seorang lelaki bersama isterinya juga singgah solat di situ. Dapatlah kami berjemaah Zohor masa tu sebab masa aku singgah tu dah pukul 1:40 tengahari.
Semalam sekali lagi aku ke Sijangkang. Kali ni bersama emak Adam dan Adam kerana menghadiri majlis berkhatan anak kembar sepupu emak Adam. Ini kali pertama kami ke rumah mereka dan kali pertama emak Adam masuk ke Kg Batu 8 tu. Banyak majlis kahwin sepanjang perjalanan dari jalan besar sehinggalah ke rumah sepupu emak Adam. Nasib baik alamat dan pelan yg disediakan jelas. Senanglah nak cari rumahnya.
Di kampung masih ramai orang yg mengadakan kenduri besar-besaran semasa mengkhatankan anak mereka. Majlis sama macam majlis kahwin.

Rumah sepupu emak Adam agak ke dalam tapi khemah itu menunjukkan kat situlah tempat majlis tu
Kesimpulan lawatan kami ke Sijangkang: Banyak rumah2 batu yg cantik2 di sana sekarang menandakan orang di sana ramai yg kaya .... ngeeee
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved