ads

Selasa, 14 Januari 2014

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


Mencari Housemate Lelaki <b>di</b> Flat Dahlia,<b>Bukit Raja</b> – 5719th Edition

Posted: 05 Jan 2014 01:53 AM PST

Maklumat Rumah sewa/ Rumah untuk disewa:

Berdekatan dengan jusco bukit raja
Berhampiran dengan kemudahan asa seperti bank, kedai makan dan lain – lain.
Berhampiran tol dan tempat strategik mudah ke shah alam,meru dan klang
Senang mendapat parking kereta
Sila hubungi : 0162208462
0173181699

By rumahsewa.com

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Kerajaan <b>Negeri Selangor</b> Januari 2014 Terkini

Posted: 08 Jan 2014 05:43 AM PST


Jawatan Kosong di Kerajaan Negeri Selangor Januari 2014 Terkini :

Jawatan Kosong di Kerajaan Negeri Selangor Januari 2014

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Medium Room – Renjana <b>ampang</b> – 5782th Edition | Portal Rumah <b>...</b>

Posted: 14 Jan 2014 02:05 AM PST

Maklumat Rumah sewa/ Rumah untuk disewa:

Facilities:
Swimming pool, Mini market, Playground, Jogging track, 24 hour security, Balcony/Patio, Cable TV

Easy acces to MRR2, AKLEH and DUKE
5 minutes walking to AEON Big
5 minutes drive to Ampang Point
5 minutes drive to Ampang Hospital
10 minutes drive to KLCC

If interested & for any inquiries, please contact:
Eimy : 018.2109.309

By rumahsewa.com

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


Sekolah Kebangsaan <b>Bukit Lanjan</b> v2.0: SKBL <b>di</b> BERITA HARIAN

Posted: 31 Dec 2013 05:23 PM PST

Warga SKBL berasa bangga kerana terpilih dalam program anjuran Berita Harian untuk murid-murid Tahun 6 yang bakal menghadapi peperiksaan UPSR pada tahun 2014. Pihak Berita Harian berbesar hati memberi sumbangan dengan membekalkan bahan-bahan rujukan bagi persediaan murid-murid untuk mengulangkaji untuk menghadapi UPSR.
Ribuan Terima Kasih diucapkan kepada Berita Harian.




12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


wife to @ jalan rebung: Sepetang <b>di</b> Pantai Remis & Pantai <b>Jeram</b>

Posted: 06 Jan 2014 09:30 PM PST

Ni aktiviti ahad lepas. Jalan2 di Pantai Remis.
Family kita, cik ami, cik cha, cik baya, atuk n nenek.
First pose dari Kawi. ehhh... tu salah satu tudung yang ibu pilih sempena hadiah harijadi... tak sempat pun pakai :'(
Adik2 ibu n anak2 buah.
Sibuk bergambar sambil tengok2 orang main layang2. Yang lain dok order kerang bakar.

Ibu n cik baya. Hidung sama la hahaha...
Sempat lagi main kat playground.

Ayah tunjuk skil main layang2. Fuhhhh... bukan senang nak naikkan. Kena tambah ekor lah.
Aksi2 anak dara. Ni dah kat Pantai Jeram.. beberapa kilometer jer sebab nak makan kat Aroma Ikan Bakar.
Tingginyer Bami???
Alya suka betul tu... putih2 Alya.
Wafi main kucing cik non.. eeeee geli.
Phewitttt.. atuk ngan nenek dating.
Keluarga besar kami. Datang tak reserve dulu. Sib baik dapat meja.
Makanan ok (la). Cuma service kureng lah. Sotong goreng tepung dan pari bakar dapat lambat... tapi dah suam2 gitu :(
Cik baya si tukang peghabih huhuhu....
Balik2 Wafi nak nasi dengan kicap.
Aiseyyy... nasib baik ada lauk kari tengahari tu.
Kat restoren asyik main jer..
Balik2 kelaparan adoiiii....
Seronok walaupun unplanned aktiviti.
Kalau yang lain ada lagi meriah.

12 di ulu kelang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu kelang - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di ulu kelang</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Dec 2013 03:43 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di ulu kelang</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Dec 2013 03:02 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di ulu kelang</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Oct 2013 03:08 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di ulu kelang</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Oct 2013 03:25 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di ulu kelang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Sep 2013 03:05 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di ulu kelang</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Aug 2013 03:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di ulu kelang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2013 03:02 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Fire Damages Orphanage In <b>Hulu Kelang</b> - Malaysian Digest

Posted: 28 Jun 2013 07:09 PM PDT

  
Saturday, 29 June 2013 10:09

HULU KELANG: Part of an orphanage in Hulu Kelang, Selangor, was destroyed by fire last night.

A spokesperson from the Selangor Fire and Rescue Department said they received a report on the incident at 9.57pm, several minutes after the fire broke out.

No injuries or fatalities were reported in the fire which was believed to have started on the top floor of the three-storey building, he said.

The cause of the fire and total losses incurred are still being investigated, he added.

The number of orphans residing in the building is yet to be ascertained at press time.

Two fire engines from the Ampang Jaya and Pandan Indah stations were deployed to the scene.

- Bernama

Meraikan Majlis Pembukaan Rangkaian Butik Bak Tailor, Ukay <b>...</b>

Posted: 18 May 2013 03:56 AM PDT

Hulu Kelang, 18 Mei 2013 – Saari telah diundang ke Majlis Pembukaan rangkaian terbaru Butik Bak Tailor yang beralamat di Ukay Boulevard, Jalan Ulu Kelang.

Saari di bawa meninjau hasil jahitan keluaran Bak

Saari di bawa meninjau melihat hasil jahitan keluaran Bak

Pelbagai barangan seperti songkok, kain pelikat, samping, butang baju melayu dan beberapa kelengkapa  lain turut dijual

Pelbagai barangan seperti songkok, kain pelikat, samping, butang baju melayu dan beberapa kelengkapan lain turut dijual

Jamuan ringan turut disediakan kepada pelanggan yang hadir pada majlis pembukaan rangkaian kedai mereka

Jamuan ringan turut disediakan kepada tetamu yang hadir pada majlis pembukaan rangkaian butik mereka

Meninjau Tapak Tanah Yang Dipohon Puan Bachan Kaur | Pusat <b>...</b>

Posted: 06 Aug 2013 09:15 PM PDT

BachanKaur01

Puan Bachan menunjukkan lokasi tapak yang dipohon kepada Saari. Beliau telah menjaga kebersihan tapak ini sejak mulai mendiami rumahnya

Hulu Kelang, 7 Ogos 2013 – Saari telah meninjau tapak tanah tidak bertuan yang dipohon oleh Puan Bachan Kaur di Taman Hulu Kelang(dulu dikenali Ulu Klang Garden), dekat Zooview hari ini. Puan Bachan telah menetap di di taman ini sejak tahun 70-an dan berhasrat untuk memohon tanah yang terbiar di penghujung jalan rumahnya kepada Pejabat Tanah Gombak. Tinjauan ini merupakan langkah biasa yang dilakukan Saari untuk memahami keadaan di tapak sebelum menimbangkan sebarang sokongan.

BachanKaur02

Puan Bachan menunjukkan pelan pembangunan Taman Hulu Kelang yang berada di dalam simpanan beliau

kegagalan cerun - kajian kes di bukit antarabangsa, <b>hulu kelang</b> <b>...</b>

Posted: 13 Jul 2013 03:28 AM PDT


Merupakan fenomena yang kerap belaku di Malaysia adalah dikeranakan iklim Malaysia yang panas dan lembap sepanjang tahun. Hujan yang tinggi melebihi 3000 mm setahun meningkatkan kadar hakisan dan luluhawa yang boleh mempercepatkan pergerakan jisim terutama nya di kawasan cerun bukit curam.
 Bukit Antarabangsa, Hulu Klang, Selangor merupakan kawasan yang bertopografi berbukit bukau, dengan ketinggian di antara 133 hingga 203 meter di atas paras laut. Mempunyai longitud antara 101°46‟ T hingga 101°47‟ T dan latitud antara 03°10.8‟ U hingga 03°11.3‟ U ( Peta 1). Dicirikan oleh iklim yang panas dan lembab sepanjang tahun dan mempunyai jumlah hujan tahunan sebanyak 3000 sehingga 3500 mm. Kegagalan cerun atau tepatnya tanah runtuh merupakan satu kejadian geologi yang melibatkan sebahagian besar pergerakan tanah, jatuhan batuan atau cantuman dari keduanya. Kebanyakkan runtuhan tanah bermula di lereng-lereng cerun dan seringkali dicetus oleh air larian permukaan . Runtuhan tanah berlaku mungkin secara berperingkat dan mungkin berlaku dengan pantas tanpa disedari sewaktu hujan lebat serta bergerak bersamanya bahan bumi yang menggelongsor mengikut tarikan graviti . 
Air yang mengalir di permukaan akan sentiasa menyebabkan hakisan. Kadar hakisan semakin tinggi sekiranya tanah di sesuatu kawasan itu terletak di tempat yang tinggi dan curam seperti di lereng-lereng bukit. Pengaliran air yang teramat deras akan menghakis bunga tanah atau lapisan atas. Berkaitan dengan proses hakisan, runtuhan tanah juga akan berlaku di cerun bukit, terutamanya berlaku semasa hujan lebat. Proses kegagalan cerun  menjadi satu masalah di kawasan di berbukit-bukau seperti Cameron Highlands, Fraser Hill, Genting Highlands di Pahang dan beberapa kawasan tanah tinggi di Malaysia. 
Kebiasaannya kegagalan cerun atau tanah runtuh akan meragut nyawa manusia serta memusnahkan harta benda. Contohnya, beberapa kejadian tanah runtuh besar yang telah berlaku seperti di Highland Tower dan Taman Hillview  di Hulu Kelang (Selangor), Gua Tempurung (Perak), Paya Terobong (Pulau Pinang), persimpangan lebuhraya NKVE, Bukit Lanjan serta beberapa kegagalan cerun bersaiz kecil dan sederhana. Fenomena ini seringkali dikaitkan  dengan musim tengkujuh, di mana sejumlah curahan hujan yang tinggi bertindak sebagai pencetus kepada kegagalan cerun. Keadaan iklim tropika yang panas dan lembab ini juga turut menyebabkan proses luluhawa secara relatifnya adalah lebih tinggi berbanding kawasan beriklim lain . 
Namun begitu, faktor-faktor lain seperti keadaan geologi, geomorfologi & struktur geologi akan berperanan dalam mempengaruhi corak pelemahan batuan. Kawasan kajian yang terletak di Bukit Antarabangsa merupakan kawasan perumahan di lereng bukit di Ulu Klang, Selangor, Malaysia. Bukit Antarabangsa, Ampang adalah sebuah kawasan penempatan awam yang berprofil  pertengahan ke tinggi. Namun begitu, penempatan yang dimajukan sebagai perumahan ini mempunyai keadaan muka bumi yang bercerun dan sama sekali tidak selamat dan tidak stabil untuk diduduki. Kebanyakan projek  pembangunan di sekitar kawasan Bukit Antarabangsa terletak di kawasan cerun bukit. Peristiwa tanah runtuh yang berlaku pada 6 Disember 2008 di Bukit Antarabangsa telah meranapkan 20 buah rumah dan mengorbankan sekurangnya lima orang penduduk dan lebih daripada 2,000 orang pula terpaksa dipindahkan ke tempat yang selamat
Kekuatan cerun yang tidak mampu mengawal dan menyokong kekuatan tapak bagi perumahan tersebut akibat hujan yang berterusan, telah menyebabkan kawasan menjadi tidak stabil dan aliran air berlebihan ini telah menyusup ke bawah permukaan dan menjadikan bahan bumi di bawah permukaan semakin  lemah. Ditambah pula, dengan keadaan cerun yang tidak stabil menyebabkan sejumlah bahan bumi bersama beberapa rumah penduduk yang terlibat runtuh di sepanjang cerun dan dilonggokkan ke beberapa ratus meter dari  tempatnya yang asal. Menurut laporan, 13 Ogos 2008, menunjukkan bahawa kebanyakkan cerun di kawasan  Bukit Antarabangsa berada pada kelas III, iaitu cerun yang berisiko tinggi kerana mempunyai kecerunan 26° - 35°.  

Senarai Terkini Gelanggang Futsal Awam <b>di Hulu Kelang</b> | Pusat <b>...</b>

Posted: 24 Sep 2013 02:33 AM PDT

Terdapat 10 buah gelanggang futsal awam di Hulu Kelang yang boleh digunakan bagi aktiviti sukan futsal. Kemudahan ini dibangunkan oleh kerajaan negeri melalui Pejabat Tanah Daerah Gombak, Majlis Perbandaran Ampang Jaya dan ada juga disumbangkan oleh Unit Penyelarasan Perlaksanaan (ICU) Jabatan Perdana Menteri dan Kementerian Belia dan Sukan.

Berikut merupakan senarai gelanggang Futsal awam yang terdapat di Hulu Kelang.

1. Rumah pangsa Taman Keramat AU3

Ketika Majlis Perasmian Gelanggang Futsal Rumah Pangsa Taman Keramat

Ketika Majlis Perasmian Gelanggang Futsal Rumah Pangsa Taman Keramat

2. Jalan AU3/29 Taman Sepakat AU3

3. Jalan AU1A/3E, Taman Keramat

Saari meninjau gelanggang futsal setelah dibaik pulih

Saari meninjau gelanggang futsal AU1A/3E setelah ianya dibaik pulih

4. Jalan AU1B/2 Taman Keramat Permai

Gelanggang futsal di AU1B dilengkapi kemudahan lampu

Gelanggang futsal di AU1B dilengkapi kemudahan lampu

5. Jalan AU4/11, Taman Seri Keramat Tengah

Gelanggang Futsal di Taman Seri Keramat Tengah

6. Jalan AU4/9, Taman Seri Keramat Tengah

Gelanggang Futsal AU4/.9

Gelanggang Futsal Jalan AU4/9

7. Jalan H1, Taman Melawati

Gelanggang Futsal di Dataran Anak Muda, Jalan H1 Taman Melawati

8. Jalan Bunga Ros, Kg Kemensah

Gelanggang Futsal di Kg. Kemensah

9. Lorong Napoh, Kg Klang Gate Baru

Gelanggang futsal Kg Klang Gate

Gelanggang Futsal Kg Klang Gate

10. Jalan Au2C/6, Taman Desa Keramat

Gelanggang futsal AU2C Taman Desa Keramat

Gelanggang Futsal AU2C Taman Desa Keramat

12 di sungai buloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai buloh - Google Blog Search


2sty, saujana utama 3, <b>sungai buloh</b> for rent – 5775th Edition | Portal <b>...</b>

Posted: 14 Jan 2014 02:05 AM PST

Maklumat Rumah sewa/ Rumah untuk disewa:

Bathroom: 3
Furnished: Not furnished
Monthly rent: 850 RM
Property Type: Double storey
Address: 6 jalan teratai 2/1
Bedrooms: 4
Size: 1650 sq.ft.
Area: Sungai Buloh
Postcode: 47000

- Kemasukan segera mulai 1 Februari 2014
- Akses mudah melalui Lebuhraya Guthrie & Lebuhraya PLUS (exit Rawang
Selatan).
- Kemudahan prasarana serba lengkap i.e Masjid Saujana Utama, Stesen Minyak
(Petronas & Shell dengan kemudahan ATM & CDM Maybank & CIMB), Perbankan (Bank
Islam & BSN), Pasaraya Central Mart, MyMydin, Klinik 1Malaysia, KFC, 25 minit
ke Tesco Puncak Alam dan berdekatan dengan padang permainan.
- Mempunyai 2 buah sekolah rendah, 1 buah sekolah menengah dan 1 buah sekolah
agama rakyat.
- Kemudahan sekuriti.
- 1+1 (Deposit) + RM200 (Deposit air / elektrik)

Sebarang pertanyaan hubungi Amin 0192215358 / 0163039066 (Whatsapp)

By rumahsewa.com

12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


video peniaga ludah dalam bungkusan air soya <b>di bangi</b>?

Posted: 08 Jan 2014 07:39 PM PST

Terkejut juga ammboi apabila menonton video ini. Tak sangka ada peniaga keji yang bertindak begitu. Namun benda ini rasanya banyak sudah berlaku. Cuma kita tidak nampak sahaja. Dengan pendedahan video seperti ini diharap kita akan berhati-hati untuk membeli makanan atau minuman diluar.

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

Maaf sekiranya video dibawah boleh mengganggu selera makan anda. Sebenarnya video ini sudah lama. Hampir dua tahun rasanya. Namun sebagai pengguna atau pembeli, kita wajar ambil sikap berjaga-jaga diatas setiap barangan yang mahu dibeli. Sebagaimana yang belaku dalam video ini, peniaganya didapati melakukan tindakan jijik dengan meludah ke dalam setiap bungkusan air yang dijual di gerainya di kawasan Bangi. Menurut info dalam video ini, lokasi gerai berkenaan berdekatan Maybank Bangi dan berhadapan dengan stesen minyak Shell.

Hal begini juga banyak terjadi di restoran-restoran dan gerai-gerai makanan lain. Banyak sudah kes berjaya dibongkar oleh pihak berkuasa apabila ada premis perniagaan yang tidak peka kepada kebersihan. Selain dari itu, kita tidak boleh serahkan segalanya kepada tindakan pihak berkuasa. Peranan kita juga penting seperti memboikot mereka yang tidak bertanggungjawab.

peniaga ludah dalam bungkusan air soya

Video Peniaga Soya Di Bangi Ludah Dalam Bungkusan Air

Harap kita sama-sama ambil perhatian dan iktibar.

Sumber video: FB Lan Shah

Tags: , , , , ,

Category: INFO SEMASA

12 di beranang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di beranang - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di beranang</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Dec 2013 11:14 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di beranang</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Dec 2013 11:36 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di beranang</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Oct 2013 11:10 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

ujang kutik: MITOS <b>BERANANG</b> (SELANGOR) DIRUNGKAI

Posted: 28 Sep 2013 05:42 PM PDT

Sejak saya mengetahui Beranang, sebuah daerah di dalam Negeri Selangor dan juga pintu masuk di sebelah utara Negeri Sembilan, ada dua mitos mengenai Beranang yang pernah hidup subur dalam tanggapan saya. 
Salah satu di antaranya baharu sahaja dapat dicerahkan. Mitos kedua sebenarnya telah lama saya nyahkan tetapi perlu juga dinyatakan sebagai rekod. 
Saya juga yakin bahawa itulah juga persepsi yang menguasai kebanyakkan Orang Negeri Sembilan dan penduduk Melaka di sekitar Masjid Tanah dan Alor Gajah terhadap Beranang. 
Pertamanya, saya beranggapan bahawa semua penduduk Beranang adalah dari keturunan Minangkabau asli - keturunan generasi baru Minangkabau dari Tanah Minangkabau yang berhijrah ke Malaysia berabad-abad selepas gelombang kedatangan pertama Orang Minangkabau ke Negeri Sembilan pada sekitar tahun 1500-an. Komuniti Minangkabau asli di Beranang ini masih bercakap dalam dialek Minang asli dan masih berhubungan dengan saudara mereka di Tanah Minangkabau. 
Saya cuma mengetahui bahawa bukan semua penduduk Beranang adalah dari keturunan Minangkabau asli lebih kurang dua bulan yang lalu. Ceritanya bermula apabila saya bertanya kepada seorang rakan seorganisasi yang berasal dari Beranang mengenai dialek percakapannya adalah dialek Negeri Sembilan ( bukannya dialek Minang asli). 
Dia menjelaskan, " Aku (dia tidak membahasakan dirinya Eden) bukannya orang Minangkabau. Aku adalah 'Orang Negeri Sembilan' . Kedudukkan geografi kampung aku (Beranang) yang bersempadan dengan Negeri Sembilan terletak di dalam Negeri Selangor."
Melaluinya saya baru mengetahui bahawa komuniti Minangkabau asli di Beranang cuma didapati di sebuah kampung sahaja. Selainnya adalah komuniti ' Orang Negeri Sembilan' yang dipisahkan dengan 'saudara kandung' mereka di Negeri Sembilan oleh kanun geografi. Melaluinya saya mengetahui bahawa dialek Negeri Sembilan adalah dialek dominan di kalangan penduduk Beranang.
Saya sebenarnya berat hati hendak menyatakan mitos kedua kerana mungkin boleh mengguris hati  rakan-rakan yang berasal dari Beranang. Ketika berulang alik dari Kuala Lumpur - Rembau dan Rembau-Kuala Lumpur (balik bercuti di kampung) pada zaman remaja, saya diingatkan supaya jangan sekali-kali singgah makan atau minum di Beranang. Kononnya, penduduk Beranang suka bermain santau. Saya patuh sepenuhnya!
Tanggapan kononnya penduduk Beranang suka bermain santau adalah satu tanggapan di tahap ' fenomena' di kalangan penduduk Negeri Sembilan/Melaka (Alor Gajah,Masjid Tanah) suatu ketika dahulu. Mitos ini sama makamnya dengan keyakinan " Orang luar yang berkahwin dengan wanita Negeri Sembilan akan tinggal sehelai sepinggang jika berlaku perkara yang tidak diingini ".
Saya akui baharu sahaja mengetahui ' pengaruh Negeri Sembilan' terutamanya dialek percakapan begitu dominan di Beranang, Selangor. Namun, mitos mengenai santau sebenarnya telah lama tidak saya yakini lagi. Saya dan keluarga selalu singgah makan di warung-warung di sekitar Pekan Beranang ketika dalam perjalanan balik ke kampung atau ketika balik semula ke Ampang, Selangor. Saya juga mempunyai ramai rakan-rakan anak jati Beranang yang saya kenali hati budi mereka.    

Homestay <b>di Beranang</b> Semenyih Selangor

Posted: 23 Dec 2013 01:17 AM PST

  • Sebuah rumah teres 2 tingkat end lot
  • Mempunyai parking yang selesa dijadikan homestay di kawasan beranang yang juga bersebelahan dengan Pelangi Semenyih

Lokasi berdekatan Homestay di Beranang Semenyih Selangor :

  • Kajang, Bangi, Semenyih, Bukit Broga, Sungai Tekala, Putrajaya, Cyberjaya Nilai, Mantin, Pajam

Lebuhraya:

  • SILK, KESAS dan lebuhraya Cheras-Kajang

Institusi Pendidikan Berhampiran Bandar Tasik Kesuma:

  • Kolej Professional MARA Beranang
  • Kolej Kemahiran Tinggi MARA Beranang
  • UNIVERSITI NOTTINGHAM
  • UKM Bangi
  • UPM Serdang
  • Kolej Tunku Jaafar

Kemudahan Homestay di Beranang Semenyih Selangor :

  • Pasaraya The Store
  • Klinik kesihatan
  • Restoran
  • Kedai Motorsikal Berkuasa Tinggi
  • Pusat Servis Kereta dan Aksesori
  • Kedai Buku
  • Kedai Komputer dan Cybercafe
  • kfc
  • Pizza hut
  • Tesco Semenyih

igotravel

BLOG SELANGOR: 12 <b>di beranang</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jan 2014 11:05 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di beranang</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Dec 2013 11:40 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

RM150,000 Untuk Gelanggang Sukan <b>Di Beranang</b> | Selangorkini

Posted: 02 Jun 2012 02:02 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]BERANANG 02 JUN : Penduduk khususnya kalangan remaja di mukim Beranang kini berpeluang menyertai pelbagai aktiviti sukan selepas gelanggang sukan yang bernilai kira-kira RM150,000 siap sepenuhnya, baru-baru ...

BLOG SELANGOR: 12 <b>di beranang</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Dec 2013 11:15 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di beranang</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Sep 2013 11:34 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di beranang</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Sep 2013 11:20 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pok Pek Pok Pek.. Kite: Makan2 <b>di</b> Rumah Parent In Law <b>Beranang</b>

Posted: 09 Jun 2013 11:00 PM PDT

ahad minggu lepas..
kite balik rumah PIL kat beranang..
balik sana sbb ada makan2..
hubby buat makan2..
saja jer..
kebetulan lak..
abg long hubby dtg dari t'ganu balik..
balik dgn menantu pertama..
hari tu masa kenduri kawen anak dia..
kiteorg semua x dpt nak pergi sana..
sbb kenduri dorg buat masa hari kerja..
kan ker cuti t'ganu lain sikit dari sini..
jumaat dorg cuti kite kerja..
kite ahad cuti.. dorg kerja.. yg tgh duduk tu la MIL kite..
kecik jer org nyer..
yg tgh pegang nak ceduk air tu..
kak ipar hubby kite..
yg baru dtg dari t'ganu..
kalau dah namanya org kampung..
kalau time makan..
reramai cam ni..
mmg eloklah duk kat lantai..
lg afdal.. muat sikit..
dari makan atas meja..

yg kawen awal bulan hari tu..
yg pakai cekak putih tu..
yg tu anak buah abg paling tua sekali..
rasa nya beza umur dgn abg..
x sampai pun 15thn..
hubby dia yg sblh kak ipar hubby kite tu..
yg tembam2 sikit tu..
ahhahaha..
suke2 jer panggil dia tembam kan..
ok lah dari pak mertua kite bg gelaran..
the buntal man.. kih3..
gelak jer sume..
masa dorg makan tu..
dah siap masak ayam gulai letak pucuk ubi..
yg ni ayam kite bawak..
ayam gulai gak.. tp letak kentang..
uii.. kalau masak pakai kayu api..
nak2 lak PIL n geng masak..
mau nyer x sedap..
sehingga menjilat jari la jawabnyer..
oh! petua kalau masak ayam gulai ni..
rupanya lg sedap kalau guna..
ayam pencen,,
kalau guna ayam kampung atau bandar..
x best..
manis ayam tu x der..
tu sbb nyer kalau masak lauk ni jer..
kite sker..
haha..
kite saje nak interprem dia..
asyik makanan jer kan..
sesekali masuk sekali gbmr laki lak..
alah.. mmg x hensem pun..
mak kite ckp abg rentung
xpelah rentung pun rentunglah..
tp dia penyayang..
itu penting..
pembersih.. pewangi..
sedap dicium dan dipeluk.. kah3
alah gmbr x bepe nak clear..
biasalahkan.. dah nak makan..
baru nak ambil..
tu pun ambil cpt2 sblm biras lain ceduk..
yg ni ayam masak gulai letak pucuk ubi..
tentu la sedap kan..
masak cara orang minang..
mana x sedapnyer..
kita makan kat dlm rumah..
lps batch pertama makan..
tuk hubby,abg ipar hubby ngan bapak mertua lak..
kite sediakan kar luar rumah..
sbb dorg yg tggu lauk batch kedua masak..
dorg makan blkg rumah bawah pokok..
sambil makan sambil menghirup udara segar..
angin pun bertiup sedap..
nyaman jer rasa..
masa ni kite dah siap makan..
hubby?
huih.. makan tiga pinggan dia kata..
mana tak nyer kan..
kite dah sarapan..
dia dari pagi x makan apa..
tu yg tghari balun smpi tiga pinggan..
masa ni lauk yg kedua dah nak masak..
masak yg kedua ni tuk sape2 nak bwk balik..
biasalah..
dah benda sedap..
kalau x bawak balik mmg  x sah..
kite bungkus dua plastik..
satu tuk makan malam...
satu nyer tuk sahur lak..
nyum3.. berbaloi3 balik..
betul uols.. kalau masak pakai kayu api..
mmg lain rasanya dgn masak pakai dapur gas..
yg seksi tu bapak mertua ku..
yg blkg tulak mak mertua..
yg tgh mencedok x renti2 makan tu..
hubby kite @ abg rentung bak kata mak kite..
hubby selalu kata..
mentang2 lah anak dia ni putih melepak..
dia kata nyer menantu dia ni rentung..
hahhahaha..
mak ayg gurau2 jer yang oiii..
rentung2 pun..
i lap u..

pptps.blogspot.com: Kampung-kampung <b>di Beranang</b>

Posted: 30 Aug 2013 09:38 PM PDT

Untungnya orang Beranang. Perkampungan melayu yang terletak hanya 35KM sahaja dari Pusat Bandar Kuala Lumpur dan 30 KM ke pusat pentadbiran kerajaan persekutuan di Putrajaya. Di Beranang sudah banyak kelihatan rumah-rumah banglo didirikan oleh penduduk kampung di situ. Memiliki tanah sendiri memberikan kelebihan kepada orang kampung kerana dapat membina rumah yang cantik dengan kos yang jauh lebih rendah berbanding membeli daripada pemaju perumahan.

Banglo di Beranang semua besar-besar dan cantik-cantik belaka. Pun di sini orang awam bebas keluar masuk. Tiada kawalan keselamatan dilakukan.

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved