Isnin, 10 Mac 2014

di negeri selangor - Google Blog Search

di negeri selangor - Google Blog Search


Senarai Jadual Catuan Air SYABAS <b>di Selangor</b> 2014 - Berita Semasa

Posted: 25 Feb 2014 07:40 AM PST

catuan air

Senarai Jadual Catuan Air SYABAS di Selangor : Susulan daripada keadaan bekalan air yang terputus disebabkan penutupan LRA Cheras Batu 11 dan LRA Bukit Tampoi kerana pencemaran ammonia di dalam Sungai Langat sejak 28 Januari 2014 yang lalu.

Kerajaan Negeri Selangor telah membuat keputusan dan Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) telah meluluskan Pelan Pengagihan Air Berjadual dilaksanakan di beberapa kawasan di Hulu Langat, Kuala Langat dan Sepang.

Pihak SPAN akan menyelaras dalam pengurusan dan perlaksanaan Pelan Pengagihan Air Berjadual tersebut dengan sumber-sumber daripada Kerajaan Negeri Selangor, Kerajaan Persekutuan dan Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd  (SYABAS).

Sehubungan itu, berikut adalah Pelan Pengagihan Air Berjadual untuk makluman semua pengguna terlibat:

Pelaksanaan notis senarai jadual catuan air di Selangor 2014 adalah sangat penting bagi memastikan pengguna melakukan persiapan lebih awal.

Pihak SYABAS menerusi kenyataan rasmi akan memulakan catuan air di Selangor yang akan dilaksanakan bermula (27 Februari 2014 sehingga 31 Mac 2014) melibatkan seluruh daerah di negeri Selangor. Antara tujuan utama catuan air ini adalah disebabkan musim kemarau dan panas yang berpanjangan sehingga menyebabkan air di empangan berkurangan.

KLIK Butang LIKE & SHARE Berita Ini


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads