Sabtu, 30 Jun 2012

12 di klang - Google Blog Search

12 di klang - Google Blog Search


Makang <b>di Klang</b> - CERITA-ANGAHPIKAH

Posted: 27 Jun 2012 06:38 AM PDT

Minggu ni dua kali pergi Klang..  Dan dua-dua kali jugak pergi makan dekat kedai uncle Lim aku.  Aku ada janji nak bagi tau pasal kedai makan Cina Muslim di Klang dulu kan (sini)?  So aku tunaikan janji nak bagi nama kedai tu. Restoran Lamani Lim. 
Aku tak tangkap pulak gambar kedai ni.  Tapi suatu hari nanti aku nak tangkap gambar tokey kedai ni.  Kalau boleh time dia serve bos aku.  Tokey kedai ni suka betul serve bos aku.  Padahal orang lain pekerja dia yang serve.  Ini tidak adil!  Satu lagi bukti ketidakadilan berlaku adalah tokey kedai tu dari jauh lagi dah senyum kalau tengok bos aku.  Cuba senyum kat aku.  Sah-sah setiap minggu aku pergi makan sana.  Wakaka.

Menu baru yang aku try adalah sup campur dan nasi ayam sambal.  Sup campur memang sedap.  Isi banyak, sambal pedas.  Owh, hilang kerinduan nak makan sup.  Baru ingat nak suruh mak masak bihun sup balik nanti.  Ehem ehem.  Mak, okey tak?  Hahaha.

Nasi ayam sambal ni kena tukar nama baru.  Nasi ayam cili.  Aku tak tau berapa batang cili dia letak.  Nasib tak pedas sangat.  Kalau tak memang tak termakan nasi ni.  Sedap dia boleh tahan.  Harga only RM4.00 tunaaaiiii.

Banyak lagi menu aku nak try.  Kena paksa orang bawa aku pergi Klang selalu la pasni.  Tapi jange risau, aku kasi update selalu tempat makang best-best okey!

p/s:  Tengah list menu untuk mak masak hujung minggu ni.  Anak oh anak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads