Jumaat, 12 Ogos 2011

12 di kuala selangor - Google Blog Search

12 di kuala selangor - Google Blog Search


Lebuhraya KL <b>Kuala Selangor</b> Buka Peluang Hartanah | Minda <b>...</b>

Posted: 09 Aug 2011 04:16 AM PDT

Lebuhraya KL Kuala Selangor Buka Peluang Hartanah

KLIK GAMBAR UNTUK BESARKAN MAP

Lebih sejuta pengguna menggunakan Lebuhraya LATAR sejak ia dibuka pada 23 Jun kerana bebas tol yang diberikan oleh pengusaha, KL-Kuala Selangor Expressway Bhd. Ketua Pegawai Eksekutifnya, Amran Amir, berkata lebuhraya itu mempunyai banyak aspek komersil, perdagangan dan pelancongan untuk koridor-koridor pembangunan di sepanjang lebuh raya berkenaan.

Lebuhraya itu juga membuka mata kepada pemaju yang tidak aktif dengan bank tanah yang banyak untuk dimajukan sebagai pembangunan bandar baru dan menyediakan penyampaian dan pergerakan yang lebih cepat kepada industri tempatan.

"Kita boleh lihat senario ekonomi kini lebih rancak, lebuhraya itu membuka ruang untuk mudah dihubungi, jimat masa dan memanfaatkan kecekapan bahan api," katanya dalam kenyataan hari ini.Lebuhraya yang mempunyai empat plaza tol itu mencatatkan sejuta pengguna dalam tempoh 23 Jun hingga 31 Julai dan bebas tol sehingga 31 Ogos ini.Ia menghubungkan Kuala Lumpur melalui Taman Templer di daerah Gombak dengan Ijok di Kuala Selangor melalui laluan dua hala sejauh 33 kilometer dalam masa hanya 18 minit.Lebuhraya itu menyediakan hubungan ke bandar-bandar seperti Kuala Selangor, Assam Jawa, Ijok, Bestari Jaya (Batang Berjuntai), Kota Puteri, Puncak Alam, Shah Alam, Bukit Jelutong, Sungai Buloh, Kundang, Rawang and Selayang, satu pilihan laluan yang lebih selamat antara bandar-bandar serta ke Petaling Jaya dan Kuala Lumpur.

Lebuhraya itu juga menyediakan akses ke Lebuhraya Utara-Selatan, Lebuhraya Koridor Guthrie dan Lebuhraya Pantai Barat. – BERNAMA

PEMANDANGAN INDAH DAN KEMUDAHAN DI LALUAN LEBUHRAYA INI

Templer Park
Ini hutan kebangsaan yang diwartakan menguasai hujung timur Lebuhraya Latar, yang membawa kepada pertukaran eponim. Ia adalah sebahagian daripada Taman Negeri Selangor (Negeri Selangor Park), yang merupakan taman negeri ketiga terbesar di Semenanjung Malaysia selepas Taman Negara dan Royal Belum State Park.

Taman Rimba Komanwel
The Commonwealth Forest Park adalah sebahagian daripada Hutan Simpan Bukit Lagong dan telah dilancarkan pada tahun 1993 untuk memperingati 14 Hutan Persidangan Komanwel. Taman ini meliputi 260 hektar dan merangkumi hutan subur, denai hiking, tempat perkhemahan, pusat ekuestrian dan chalet yang boleh disewa. Ia juga menawarkan aktiviti-aktiviti luar yang lain, seperti berbasikal gunung dan paintball.

Enam Padang Golf

 Templer Park Country Club
Yang paling golf terkenal kelab yang terdapat di Lebuhraya Latar, Templer Park Country Club (TPCC) terletak di Taman itu sendiri Templer. Jumbo Ozaki dan Kentaro Sato – seorang pemain golf terkenal Jepun dan arkitek masing-masing – bentuk kursus yang telah menjadi tuan rumah kepada semua kejohanan amatur utama. Terbuka Malaysia juga telah diadakan di TPCC tiga kali. Satu ciri yang cemerlang kursus Bukit Takun, bukit batu kapur yang terkenal yang menguasai pemandangan.      Address: KM 21, Jalan Rawang, 48000 Rawang, Selangor. Tel: +603 6091 9617

    Perangsang Templer Golf Club
Terletak di Templer Park Resort di Rawang, padang golf 18-lubang ini tidak boleh terkenal sebagai TPCC, tetapi ia memegang sendiri di kalangan komuniti golf, terutamanya turun orang-orang fairway sempit. Dikelilingi oleh hutan dan bukit, menawarkan rumah kelab yang besar, kursus ini menawarkan pemain golf peluang untuk meningkatkan permainan mereka dan menikmati sehari jauh dari kesibukan bandar.     Address: 1, Templer Park Resort, 48000 Rawang, Selangor. Tel: +603 6091 0022

Royal Kampung Kuantan Golf Resort
Royal Kampung Kuantan Golf Club (RKKGC) diasaskan pada tahun 1910 oleh penanam British yang menguruskan ladang-ladang di daerah Kuala Selangor. Kursus Bukit Jerangau ini adalah salah satu tertua di Selangor dan salah satu yang tertua di negara ini. Pada mulanya terletak di Kampung Kuantan sendiri, ia telah berpindah ke tapak sekarang. Ini par-68, 9-lubang berjalan kursus mempunyai rumah kelab yang menyenangkan yang telah dibina pada tahun 1920. Ia mempunyai seni bina kolonial yang tipikal dari era itu.     Address: Jalan Kelab, 45700 Kuala Selangor. Tel: +603 3289 1069

    Tasik Puteri Golf & Country Club
Kursus golf 27-lubang telah dibina sebagai sebahagian daripada pembangunan kediaman di Bandar Tasik Puteri di Lembah Klang Utara, yang terdiri daripada bandar-bandar Rawang, Batu Arang, Kuang dan Kundang. Kursus ini kini merupakan salah satu yang terbesar di Lembah Klang dan juga mempunyai pelbagai 24-bay memandu, kolam renang dan kemudahan kelab yang penuh.     Address: Bandar Tasik Puteri, 48000 Rawang, Selangor. Tel: +603 6034 4721 / 2

    Kundang Lakes Country Club
Kursus ini direka golf Australia adalah di Rawang. Ia terdiri daripada Kundang Sembilan, yang dianggap lebih mudah untuk bermain dan Tasik Sembilan di mana air adalah ciri utama dan oleh itu lebih mencabar. Kemudahan lain untuk dinikmati termasuk restoran, gelanggang tenis dan sebuah kompleks renang.     Alamat: KM 28, Jalan Kundang, 48020 Rawang, Selangor. Tel: +603 6034 2725/28

    Kelab Rahman Putra Malaysia
Bukit Rahman padang golf di Sungai Buloh meliputi lebih daripada 279 ekar tanah. Ruang pastinya bukan satu isu di sini. Ini 36 lubang par-72 kursus telah direka untuk menguji pemain golf daripada semua piawaian dengan landskap yang beralun dan berbukit, dan banyak ciri-ciri air. Ini adalah salah satu daripada kursus-kursus yang lebih dikenali dan popular di kawasan itu.     Address: Jalan BRP 2 / 1, Bukit Rahman Putra, 47000 Sungai Buloh, Selangor. Tel: +603 6156 6870

Bukit Melawati
Bukit Melawati, juga dikenali sebagai Bukit Selangor, nestles utara kecil Kuala Selangor, menghadap Selat Melaka. Di sini kubu abad ke-19 yang terkenal sekali memainkan peranan yang penting dalam sejarah gelora kerajaan. Belanda bernama Kubu Altingsburg penghormatan kepada Gabenor pemerintah Belanda Ketua Alting. Tetapi Selangor berikutnya Perang Saudara ke atas perdagangan bijih timah yang lumayan 1867-1873 akhirnya memusnahkan kubu. Peperangan ini akhirnya berakhir dengan campur tangan Residen British bagi pihak pemimpin-pemimpin Melayu yang tertentu.

Monyet Golden

Selain daripada tumbuh-tumbuhan menghijau dan pemandangan panorama seberang Selat, Bukit Melawati mempamerkan penduduk yang terkenal dengan – Pasukan monyet Daun Perak dan kera ekor panjang.

Daun Perak yang lembut sering dilihat bertenggek di atas dahan-dahan pokok Angsana besar, yang selaras jalan kecil yang meanders bukit. Monyet ini adalah gelap dengan tanda-tanda yang menarik kelabu (perak), tetapi anak-anak mereka adalah warna oren terang, colloquially dikenali sebagai monyet emas. Anda boleh membeli merawat untuk monyet, yang lebih daripada bersedia untuk datang dekat untuk mempunyai snek!

 Eagles
Terdapat tiga spesies helang asli di Kuala Selangor. Kite Brahminy (juga dikenali sebagai Sea Eagle Merah Disokong) adalah yang paling biasa; Crested Serpent Eagle dan jarang ditemui daripada tiga, White-bellied Sea Eagle.

Homestay, Sg Sireh
Untuk mendapatkan rasa sebenar bagi Kuala Selangor dan kawasan sekitar luar bandar, pelancongan pertanian menawarkan pengalaman perjalanan yang sangat baik. Homestay juga menyediakan cara untuk berendam dalam budaya tempatan. Salah satu destinasi pelancongan yang paling terkenal dan mantap pertanian di Sungai Sireh, located near Tanjong Karang ke arah bandar Sekinchan. Di sini anda akan tinggal bersama keluarga angkat, bangun berkokok ayam jantan, melawat sawah padi, kebun buah-buahan, ladang kelapa sawit dan ladang sayur-sayuran secara amnya yang digiatkan semula dengan cara hidup di kampung.

Kunang-kunang sebenarnya berkembang maju tujuh kilometer barat Kuala Selangor di Kampung Kuantan. Pelawat biasanya menuju ke jeti tempatan untuk menangkap bot, selalunya sampan (perahu dayung). Alternatif, bot laju yang lebih besar boleh didapati walaupun mereka boleh kuat dan mengganggu.

Kundang Lake – Blue Lagoon
Setelah 1 meninggalkan lombong bijih timah, tetapi Kundang Lake telah berubah menjadi taman permainan rekreasi terutamanya untuk sukan air, 4WD dan peminat aktiviti memancing. Ia merupakan tempat perkelahan yang baik juga.

Seafood Restoran
Restoran terletak sama ada di jalan utama Pasir Penambang atau di tepi sungai. Penduduk tempatan seperti mengatakan bahawa terdapat restoran-restoran untuk pelancong dan restoran-restoran mereka. Kuala Sungai Seafood Restaurant patut dikunjungi. Memberi gambaran yang besar sungai, restoran ini terletak di tebing dengan ruang makan utama susu di atas laut, di atas air.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
makanan minda
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads