ads

Ahad, 31 Mac 2013

12 di jenjarom - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Mar 2013 03:21 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tanah Lot Banglo, <b>Jenjarom</b>, Kuala Langat

Posted: 16 Feb 2013 07:52 AM PST

Tanah Lot Banglo untuk dijual di Taman Putra Hill Jenjarom, daerah Kuala Langat.

Dapatkan tanah lot banglo dengan harga yang sangat murah dengan harga serendah RM42,800 sahaja.

Luas tanah: 40′x75′ =3000sqft

* 5 minit ke SKVE
* 20 minit ke Shah Alam
* 20 minit ke Klang
* 20 Minit ke Putrajaya
* 20 minit ke KLIA
* Berdekatan sekolah dan masjid.

Pakej ekslusif
-Infra jalan bertar
-Sistem saliran dan perparitan disediakan
-Menyediakan perkhidmatan tambak tanah dan membina rumah
-Lampu jalan disediakan
-Pihak syarikat sedia membeli semula tanah lot selepas 3 tahun.
-Pinjaman diuruskan pihak syarikat

8 pembeli terawal akan terima FREE GIFT.

Hubungi Syamsul 012-2249895


View Larger Map

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Feb 2013 03:41 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

:: CIKGU NORAZIMAH ::: 17Februari2013 : Irfan sudah 6 bulan !

Posted: 16 Feb 2013 09:15 PM PST


17Februari2013 : Irfan 6 bulan
Alhamdulilah, harini anak tersayang yang bambam dan omei genap 6 bulan. Kejab jer masa berlalu. Rasa sakit bersalin pun masih lagi terasa-rasa..iuwww !
Sebagai mama hujung minggu, aku bersyukur sangat dapat memberikan Irfan susu ibu hingga sekarang tanpa campur dengan susu formula !! Bayangkan aku cuma bagi direct feed kat Irfan hari Jumaat petang sampai Isnin pagi. Hari-hari lain aku di KL dan Irfan di Jenjarom. Sebab tu aku paling suka CUTI !! Dapat balik umah jumpa hubby dan Irfan !!
Masa baru habis pantang dan start keje, ramai juga yang mencadangkan supaya bagi Irfan susu formula sebab aku berjauhan dengan anak. Tapi sejak preggy lagi aku nekad nak susukan anak sampai 2 tahun, so tak cuba lagi mana tahu kan? Alhamdulilah, sampai sekarang susu badan banyak lagi, stok susu dlm freeze di KL dan Jenjarom pon banyak lagi. InsyaAllah, tak mustahil niat aku menyusukan anak sampai 2 tahun tercapai. 
Ramai gak yang pelik macam mana aku yang duduk dekat KL dan jumpa anak hujung minggu, tapi mampu menyusukan anak tanpa campur dengan susu formula. NIAT !! Bila niat kita nak menyusukan anak, nekad melakukan dan berusaha..NO PROBLEM !! Satu lagi yang paling penting adalah sokongan dari orang tersayang. Alhamdulilah, hubby sangat2 menyokong. Almaklumlah, dapat jimat duit dari beli susu formula yang mahal2 kan? Aku pon dapat beli baju baru dengan bajet susu formula Irfan tu, best kan?  hehe
Keluarga mertua pon sangat2 menyokong. Yela, nenek Irfan yang jaga budak ni memang senang hati tak payah susah payah nak bancuh susu bagai. Just cairkan susu frozen, then rendam dalam air suam. Senang je hidup kan? [smile] Ok la, tak leh cerita panjang2, Irfan tersayang ni sangat2 la manja asyik nak berkepit dgn mama dia jer. Macam tahu2 jer sok mama nak balik KL yer? Ala cian...
~ Irfan yang sweettt..mmuanx!~
~ Mama gonna miss u dear.. ~
~Cikgu Norazimah suka ESP yang membanyakkan & memekatkan susu..hehe~

Coret-coret: Catatan setahun <b>di</b> SJKT <b>Jenjarom</b>

Posted: 07 Nov 2012 05:52 PM PST

Mula mendapat tawaran masa kursus dulu, aku tak percaya akan ditempatkan di SJKT. Masa mula-mula masuk di SJKT Jenjarom, aku agak ragu-ragu. Rasa tak mampu, soalan tentang logiknya aku, seorang Melayu ditempatkan di SJKT selalu datang bertalu-talu. Dengan semua rakan kerja adalah berbangsa India, rasanya ketika tu mustahil untuk aku hidup di sini. 
Tapi, Allah Maha Mengetahui. Sedikit demi sedikit, aku rasa aku dan SJKTJ adalah sama. Malah aku rasa bangga mengajar di SJKTJ. Banyak kisah lucu dan duka di sini. Paling kelakar bila anak-anak kecil tahun 1 memanggil aku kakak. DUnia mereka masih kecil. Tidak luas kerana kurang jauh perjalanan mereka. Pada mereka, orang Melayu adalah kakak (pembantu pra sekolah aku Melayu) yang membantu guru-guru mereka ketika mengajar. Seikhlasnya, aku simpati dengan mereka kerana kurangnya pendedahan.
Anak-anak ini nampak sangat semangat ingin menjalin hubungan baik dengan aku kerana aku berbangsa asing. Ketika aku beritahu yang aku bakal berpindah, mereka mengeluh dan bertanya kenapa. Ya, mereka tidak fasih berbahasa Malaysia kerana persekitaran. Tetapi mereka tetap cuba bercakap dengan aku walaupun kebanyakan waktu mereka berbahasa Tamil dengan menganggap aku memahaminya. Kelakar sangat rasanya berdepan dengan anak-anak ini. Kelakar tapi membahagiakan.
Berada di sekolah Tamil, aku selamat dari banyak perkara. Kurangnya teman berbicara menyelamatkan aku dari sudut pengurusan masa. Kemudahan tahap yang sederhana menyeronokkan aku. Mana nak dapat bilik guru yang ada 'cubicle' masing-masing. Itu tahap orang kerja pejabat. Dek kerana itu, aku mampu melengkapkan tempat bekerja aku dengan pelbagai kemudahan. Sampaikan Pushpa kata aku ni stationary shop. Even aku boleh terus mencetak dokumen disebabkan cubicle aku ada pencetak sendiri yang aku bawa dari rumah. Aku mampu menyediakan ABM sebanyak yang mungkin. Memang seronok di sini. Makan pun di meja sendiri.
Ada dua tiga perkataan yang aku belajar dari rakan-rakan guru dan anak-anak didik aku. Ukkar (duduk), paadi (baca), satham poda dei (Jangan bising), un gal dan pin gal (budak lelaki dan perempuan), sikkaru (cepat). Ada lagi kot. Tapi mungkin aku dah terlupa. Seronok juga belajar bahasa asing.
Bila permohonan tukar berjaya, aku akui hati aku separuh-separuh. Seronok juga di SJKT kerana aku sudah bersedia dengan bahan dan segala macam benda untuk tahun depan. Berpindah ke tempat baru bererti aku kena mula semula dari bawah. Setahun untuk aku menyesuaikan diri dengan suasana sedia ada. Harapnya, di sekolah baru aku dapat menyesuaikan diri nanti. I'm gonna miss my kids and colleagues... Bet, they don't believe this. :|

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved