Jumaat, 10 Jun 2011

12 di meru - Google Blog Search

12 di meru - Google Blog Search


SINGGAH SEJENAK NUN JAUH DI DAMAK: RESTORAN AYAM PENYET <b>DI MERU</b>

Posted: 07 Jun 2011 09:57 AM PDT

Petang tadi si dia call, on the way balik dari Muar... ajak keluar makan malam nie... dalam hati tak penat ke... tengah hari tadi gerak ke Muar... lepas tu, baru je sampai nak keluar lagi. Tak pe lah, si dia yang ajak... mesti si dia rasa larat tu... kalau ikut kan aku memang tak ajak... sebab tahu mesti penat... Bukan dekat Muar tu... kata je ada driver, duduk sebelah sebenarnya lagi penat... tambah pulak hari nie si dia puasa.

Pukul 8.30 tadi si dia dah sampai di Mc Donald, Meru... selalunya memang kat situ lah tempat kami jumpa... dalam perjalanan lagi aku memang tak nak makan burger... sebab tadi berbuka dengan laksa je... so malam ingat nak makan nasi... ternampak lah pulak nasi ayam penyet di seberang jalan. Kami parking je kereta di Mc Donald dan berjalan kaki je ke seberang.

Sudahnya kami oder sepinggan je... si dia, katanya dah kenyang tadi berbuka dengan kuey teow goreng... semalam pun kuey teow goreng. Tapi biasalah aku, makan mana pernah habis... si dia jugak yang tolong habiskan... bukan nak jimat ok... aku nie memang makan sikit je... tangki kecil. Bagi aku lah... nasi ayam penyet kat Meru nie sedap jugak... tapi biasa lah si dia... kalau aku cakap sedap... si dia akan cakap tempat lain lagi sedap... nak tahu kat mana yang dikatakan sedap tu... nun di Tanjung Balai, Indonesia. Mak ai... bukan dekat tu... aku pun tak pernah sampai.

Tengah makan... member aku call, katanya dia nak tumpang bermalam di rumah... dah pun sampai di Saujana... so si dia pergi bayar... dah tu kami terus balik. Kesian pulak, takut member menunggu lama.

Memang selalu pun kami jumpa sekejap je... Bukan senang nak dapat jumpa si dia nie... hujung minggu jangan mimpi lah... minggu depan nak ke Labuan... tak tahu lah lepas nie bila lagi dapat jumpa.

Apa pun terima kasih kerana meluangkan masa dan belanja makan tadi... ikutkan dah lama aku nak belanja... tapi sampai sekarang tak dapat lagi nak belanja si dia... asyik ditolaknya time aku nak belanja. Naik segan jugak aku... asyik orang je belanja.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads