Isnin, 20 Februari 2012

12 di ampang - Google Blog Search

12 di ampang - Google Blog Search


THE FLYING KICK: HASAN ALI <b>DI AMPANG</b>, ZURAIDAH <b>...</b>

Posted: 04 Feb 2012 11:00 PM PST


Malam ini, seperti dijadualkan, Hasan Ali, bekas pemimpin PAS yang baru berani bersuara tentang PARASIT dalam PAS selepas dipecat, akan berada di Ampang. Lebih tepat lagi, Hasan Ali akan berada di PADANG PERMAINAN, JALAN INDAH 3/4, TAMAN AMPANG INDAH selepas Isyak.

Ampang seperti diketahui dikuasai oleh Pakatan Rakyat. Kerusi Parlimennya dikuasai oleh Zuraidah Kamaruddin. Kerusi DUN Bukit Antarabangsa pula dikuasai oleh Azmin Ali manakala kerusi DUN Lembah Jaya diketuai oleh Khassim Abdul Aziz. Daripada ketiga-tiga kerusi tersebut, hanya kerusi Lembah Jaya sahaja yang dikuasai oleh PAS.

Zuraidah Kamaruddin merupakan Ketua Wanita PKR. Azmin Ali pula merupakan Timbalan Presiden PKR. Realitinya, kedua-dua orang ini tidak pernah bekerja untuk rakyat yang mereka wakili walaupun mereka boleh bercakap tentang pelbagai isu nasional terutama sekali yang membabitkan Shahrizat Abdul Jalil.

Menariknya, kedua-dua orang ini mempunyai KOD 71 pada kad pengenalan mereka!

Walaupun Ampang dikatakan kubu PKR, sebenarnya tanpa PAS di kawasan Ampang, PKR langsung tidak bergerak dan bernafas. Kehadiran Hasan Ali, pastinya akan mengundang kedatangan kaum PAS dan Melayu PKR sepertimana fenomena yang berlaku di tempat-tempat lain.

Apa agaknya yang akan dilakukan oleh Zuraidah Kamaruddin dan Azmin Ali untuk mensabotaj kehadiran Hasan Ali?

Kedua-duanya sangat terkenal sebagai pensabotaj. Zuraidah sendiri masih lagi tidak dapat menerangkan mengapa AHLI MAJLIS MPAJ terdiri daripada samseng dan penjenayah yang 'berdaftar' sehingga sekarang, walaupun dia sibuk cuba melondehkan kain Shahrizat Jalil.

Azmin Ali sebagaimana yang kita maklum, akan bertukar menjadi tok dalang.

Sesuatu yang sangat menarik dan ditunggu-tunggu oleh penduduk Ampang ialah, ke mana Zuraidah 'Mak Lampir' akan melarikan diri. Beberapa minggu lepas, sewaktu Shahrizat Jalil datang ke Ampang, Mak Lampir lari berterabur meninggalkan Ampang bersama-sama anaknya.

Apakah kali ini Zuraidah Kamaruddin akan lari meninggalkan Ampang bersama-sama keluarga pula?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads