Sabtu, 24 Mac 2012

12 di jeram - Google Blog Search

12 di jeram - Google Blog Search


Aroma Ikan Bakar <b>Jeram</b> Untuk Orang Penyabar! | Blog Tokobakso

Posted: 17 Mar 2012 09:55 AM PDT

Aku baru ballik makan dari Aroma Ikan Bakar terletak di Jeram, Kuala Selangor, Selangor. Okay entry hari ini khas untuk Jalan-Jalan Cari Makan. Pada mulanya, kami dari Perak memang tercari-cari tempat makan yang at least rase worth to spend money on la. I have a thought di mana kalau nak makan, saya suka cari tempat yang ramai orang sebab, biasenya memang sedap la. Ok sorry for being prejudice la tapi itu la, secara logiknya la.

So bila sampai Jeram, nampak satu signboard Ikan Bakar di Jeram, so terus la kesana. Bila sampai, ada few restaurants yang offer Ikan Bakar di Jeram tu, die sebelah sungai, tak tau la sungai apa. Last pergi ke Aroma Ikan Bakar. Okay, it took us 10 mins to park the car. Memang parking full, orang parking macam jilaka, double park tak yah cakap la.

Aroma Ikan Bakar

Aroma Ikan Bakar Main Entrance

So when we are done, pergi terus untuk mencari tempat makan. Okay, kalau korang masuk the restaurant, memang ramai gila babas, ramai gila, macam orang buat kenduri kawin, tak susah untuk mencari tempat makan tapi sudah sket nak cari meja untuk berdua. Ramai yang datang dengan family yang besar jadi kepada yang datang berdua, mungkin sukar sedikit untuk mencari tempat.So what you should do bila dah dapat seat sebab ini penting kalau datang sini:-

  • Duduk, seorang kene duduk jaga meja. Ambil no meja sebab ia akan digunakan mase nak order nanti.
  • Lepas amik no meja, pergi ke tempat ikan dan makanan laut lain untuk pilih apa yang korang nak makan. Cek gambar bawah ini, panjang gile nak mati beratur untuk pilih ikan
  • Antara makanan laut yang di tawarkan :-
  1. Ikan Pari
  2. Ikan Kembong
  3. Ikan Cencaru
  4. Ikan Talapia
  5. Udang
  6. Sotong
  7. Ketam

Kesemua harga adalah mengikut harga pasaran. Jadi ia akan berubah.

Aroma Ikan Bakar

Beratur Panjang Untuk Mengambil Ikan

  • Semasa di meja, ada waiter datang ambil order nasi dan minimun. Penting yang korang perlu order air dan nasi dan sayuran dahulu sebelum ambil makanan laut.

Aroma Ikan Bakar Untuk Orang Penyabar

Memang betul lah, Aroma Ikan Bakar Jeram memang untuk seorang yang penyabar. Jangan la harap kalau makanan datang dalam masa setengah jam, mine took about an hour to get all the food served. Ikan Bakar sampai dahulu, 15 mins lepas tu baru sampai nasi.

Makanan di Aroma Ikan Bakar

hurmm, i am not a big fan of the food. Mungkin sebab terlalu ramai, jadi kualiti tu kurang, Udang masak butter masih hanyir, sejuk. Ikan pari bakar pun sejuk dan hanyir. Aku tak pasti kalau makanan lain macam mana.

Ikan Pari Bakar dan Ikan Kembong Bakar

Aku tak beberape puas hati sangat dengan Aroma Ikan Bakar Jeram ini. Ntah la. Mungkin orang lain ada pandangan yang berlainan?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads