Jumaat, 13 April 2012

12 di kapar - Google Blog Search

12 di kapar - Google Blog Search


Anak Sungai Derhaka: Program Rapat Rakyat Anwar <b>di Kapar</b> cuba <b>...</b>

Posted: 12 Apr 2012 08:53 PM PDT


SUNGAI KAPAR INDAH - Penganjur program Rapat Rakyat Kapar bersama Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa program mereka disabotaj pihak tertentu yang sengaja cuba menggagalkan program di pekarangan pejabat PKR Cabang Kapar, Sabtu lalu.


Salah seorang penganjur yang juga Pengarah Pilihan Raya PKR Cabang Kapar, Norkhalim Mohamed berkata, pihak terbabit mungkin tidak berpuas hati dengan penganjuran program itu dilihat besar dan dihadiri pemimpin tertinggi PKR.

Menurutnya, untuk menggagalkan program itu, pihak terbabit mengadakan program berasingan pada masa dan tarikh sama.

"Ia juga diadakan berdekatan Pejabat Ahli Parlimen Kapar di pekan Kapar yang jaraknya tidak sampai lima kilometer daripada lokasi program di Sungai Kapar Indah.

"Kita sudah memaklumkan kepada pihak berkenaan tentang program ini yang membabitkan kehadiran Datuk Seri Anwar beberapa hari sebelum itu, bagaimanapun mereka degil dan dilihat sengaja meneruskan program tersebut," dakwanya.

Berang dengan tindakan itu, pihaknya segera memaklumkan perkara itu kepada Timbalan Majlis Pimpinan Negeri (MPN), Zuraida Kamaruddin beberapa hari sebelum itu supaya meminta pihak berkenaan membatalkan program terbabit.

Katanya, bagaimanapun tindakan itu menemui jalan buntu apabila penganjur program yang juga bekas Ketua PKR Cabang Kapar yang kini Penyelaras Dun Sementa, Mohd Bakir Wahab dan Ahli Jawatankuasa (AJK) PKR Cabang Kapar yang juga Ahli Parlimen Kapar, S

Manikavasagam berkeras mahu meneruskan program mereka.

"Apa yang saya dan penganjur program kesalkan adalah hasrat kami untuk menyatukan orang ramai termasuk anggota PKR menerusi program ini tidak terlaksana," katanya.

Beliau berkata, penganjur program tersebut mempunyai banyak pilihan untuk mengadakan program itu pada tarikh lain namun tarikh sama tetap dipilih.

"Saya lihat mereka cuba melabelkan kepada umum dan pucuk pimpinan tertinggi bahawa AJK PKR Cabang Kapar gagal berfungsi untuk menjayakan sesebuah program selain tidak mampu menarik orang ramai ke program Datuk Seri Anwar.

"Justeru, saya dan AJK PKR Cabang Kapar minta pucuk pimpinan tertinggi PKR mengambil tindakan tegas ke atas pihak terbabit yang cuba mensabotaj program PKR walaupun dari parti sama.

Sinar Harian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads