Isnin, 7 Mei 2012

12 di bangi - Google Blog Search

12 di bangi - Google Blog Search


Takdirku <b>di Bangi</b> | Fuza Marquis

Posted: 02 May 2012 08:41 AM PDT

Suatu hari yang damai, aku tergerak hati untuk lunch dengan Syamin. So, aku sms ajak Syamin lunch di cafe MAG (Muzeum & Art Gallery). Aku pun bergerak dari HQ ke Sasana Kijang sebab department Syamin dekat Sasana. Aku beritahu dia yang minggu tu minggu terakhir aku di sana…

 
 

Syamin terkejut and dia sedih sangat-sangat (According to her la. Berkemungkinan juga dia drama hehe). Aku kenal Syamin sejak aku and team organised interview and alhamdulillah Syamin berjaya terpilih masa interview tu. So, kami pun jadi belangkas dalam hati (rapat dalam hati sahaja sebab department kami ja    uh).

Our afternoon.

Yang aku bubuh bintang tu sebab aku suka gila roti coklat itu. Sungguh yummy! Kalau makan roti coklat tu aku selalu rasa bahagia dan dapat lupakan segala kesengsaraan dunia sementara. Sekarang ni tak tahu dah nak dapat kat mana roti tu selain kat BNM )': Syamin and I had our carbonara cheese spagethi.

 

Tribute to Syamin sebab belanja lunch. Suka gila ada member baik hati begini ehehi.

Kalau lunch dekat cafe MAG akan dapat SmartTowel ni. Benda alah ni Jepun made. Aku punya jakun sampai tak buka-buka SmartTowel ni sampai ke hari ini. Lalalalala. Padahal benda ni lebih kurang macam tisu basah lap vontot baby tu.

On my last day, aku hang out dengan geng-geng ladies ini :D I had so much fun sampai tak rasa sedih langsung hari tu. Surprisingly, they bought me a cake secretly. Aku rapat dengan diorang sebab aku organised interview masa diorang masuk sini. Korang memang terbaik )':

Diorang mula-mula nak pasang lilin. Aku cakap, "jangan wehhhhh, malu wehhhhh. Kita dekat foodcourt ni wehhhh".

Tragedy…

Lepas itu, ada special lunch dengan member-member yang menyempat nak join..

Mine was Iranian dish with kambing bakar.

Lepas makan, Yard and Wan order Sandwich Hero atas ni. Aku pun join melantak sama… Apa aku kesah… Orang ajak makan, jangan malu-malu.

Then Wan order aiskrim.. Sebab aku duduk sebelah Wan, so aku pun join dia makan sekali. Aku suka gila bila Wan cakap," Fuza, Fuza habiskan laa aiskrim ni. Wan dah full sangat." Jadi, aku pun…….. (sambung sendiri hehe).

Inilah dia Yard & Wan. I miss my lunch geng )':

Tribute to Kak Faiz baju biru sebab belanja my Iranian dish. Dah lah mahal nasi tu. Maceh <3

MALAM ITU KITORANG ADA DINNER PULAK

Sebab Manager saya yang baik hati ini insist juga nak ada dinner together with all my team (': Sayang sangat-sangat dekat Kak Pid. My birthday hari itu pun Kak Pid belanja kek. The best Manager one could ever had!

 
Anti klimaks: Sedih masa hari last tak dapat jumpa my senior Kak Jee sebab dia MC )': Lagi sedih SEBENARNYA sebab dia janji nak belanja Chili's……………………
 
 
Sekian, entri tentang makan dan persahabatan.
 
 

Aku tahu Allah Maha Tahu. Apa yang aku tidak tahu adalah dalam pengetahuanNya. Dalam 3 tawaran kerja yang aku terima, Allah dorongkan untuk aku pilih yang terbaik untuk aku pada masa ini. Pelik, antara 3 itu ada yang lebih gah organisasinya. Tetapi pilihan yang ku buat adalah keputusan yang membuat diri ini aman.

 
 

Ya Allah, apa takdirku di Bangi? Semoga kerjayaku gemilang-gemilang aja.. Amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads