Khamis, 31 Mei 2012

12 di padang jawa - Google Blog Search

12 di padang jawa - Google Blog Search


MAKAN-MAKAN @ RESTORAN SHID SEAFOOD, <b>PADANG JAWA</b> <b>...</b>

Posted: 30 May 2012 05:27 PM PDT

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang
Entry makan-makan @ Jemari Asmara. Yeay!! Hoho, asal makan-makan yeay aje ibu Yusuf tu. Cuba suruh masak? Ngeh, ngeh.. Lama dah tak ada entry masak-masak kan? Dasar seorang ibu yang tak berapa rajin nak masak betul.. Alahai, kesian anak-anak dia (menangis lap air mata..)
Okey, ini lokasi makan-makan kami baru-baruni..
 Restoran Shid Seafood..
Alamat seperti yang tertera di dalam gambar. Padang Jawa ni sebenarnya sempadan di antara Shah Alam dan Klang. Kalau dari arah Klang, ambik simpang betul-betul lepas Tol Sungai Rasau. Kalau dari KL, ambil simpang ke Seksyen 7 Shah Alam tapi lepas traffic light sila ke kiri. Susah-susah buka aje google map. Boleh gitu?
Menu dia standard. Lebih kurang sama dengan restoran seafood yang lain. Kelebihannya ada bakar-bakar dan boleh pilih seafood yang kita nak.
Ini adalah antara restoran kegemaran ayah Yusuf. Cuma kami jarang ke sini walaupun kami selalu makan di luar. Bila rasa-rasa nak makan besar sikit, baru kami ke sini. Lagi satu di sini sentiasa ramai orang, lagi-lagi hari lepas gaji. Bila dah ramai tu, sila maklum masa menunggu yang diperlukan. Tapi tak ada lah lama sangat sampai keluar janggut. Kih kih kih..
Tips menunggu dari ibu Yusuf, bagi yang ada anak-anak: Ye lah, dah namanya budak-budak kan, lama sikit merungut.. (kadang-kadang mak bapak pun merungt juga.. kan?). Bawalah apa-apa hiburan yang ada. Kalau suka main game, bagilah dia main game. Kalau dia suka baca komik, suruhlah dia bawa komik dia. Cuma kena pastikan, sampai je makanan semua benda kena simpan. barulah dapat merasai masa makan bersama yang berkualiti.
Jus nenas untuk ibu..

Semua air buah berharga RM2.20, kecuali jika + laici lebihlah sikit harganya.

Budak ni tak masuk dalam pakej hidangan ye.. Hahaha..
Senyuman manis dari Maryam buat semua pembaca blog ibu dia. Pose senyum simpul sambil sedut limau ais.. :D
Antara hidangan yang kami order..
Telur bungkus, tomyam seafood, daging masak hali dan kerabu sotong..
Ikan kerapu stim limau..

Hidanganni mewah dengan bawang putih. Jadi siapa yang tak suka bawang putih tidak disyorkan untuk order. Masak stim paling sedap ibu pernah makan setakatni, di Kampung Baru KL. Tapi lupa apa nama kedai dia.

Tak ada dalam gambar nasi goreng untuk Yusuf dan nasi putih untuk kami (ibu, ayah, maryam). Nasinya diletak dalam satu bekas, bukan dihantar dalam pinggan. Kebiasaannya memang banyak dan bolehlah tambah menambah.

Jumlah untuk semua yang kami order malam tu ialah RM62.00 (ada sen-sen tapi tak ingat berapa..) Harga yang standard, taklah murah dan taklah mahal.

Buat sahabat-sahabat yang tinggal di Shah Alam atau Klang, bolehlah datang ke sini untuk makan-makan. (Ini bukan promosi berbayar ya. Tak kenal pun pemilik restoran). Ibu cadangkan atas dasar berpuas hati dengan restoran ini.

Restoranni tak jauh dari Restoran Putera Ayu yang popular tu. Pernah makan di sana tapi masa tu tak ada blog lagi.

Sekian catatan ibu Yusuf. Terima kasih sudi singgah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads