Rabu, 1 Ogos 2012

12 di bangi - Google Blog Search

12 di bangi - Google Blog Search


Peningkatan Taraf Jalan & Lampu Jalan <b>Di Bangi</b> - blog*spot

Posted: 25 Jul 2012 04:31 PM PDT

BBB, 04 Ramadhan 1433 = 24 Julai 2012 (Selasa):
Kami dimaklumkan oleh Encik Nasir Karim pihak JKR-Letrik telah mengambil tindakan memulihkan letrik di kawasan-kawasan berikut:
a) Pemulihan Letrik-Pemasangan Lampu Jalan
1) Lampu-lampu jalan Persiaran Bangi
2) Jalan P1 Bandar Baru Bangi
5) Jalan Reko ke Bulatan Bangi
6) Jalan 4/5 Bandar Baru Bangi
7) Jalan Persiaran Bangi.
b) Peningkatan Taraf Jalan
Menurut Encik Hamidi bin Sulaiman, jalan daripada Jalan Reko hingga ke Jambatan di tepi pagar UKM (Hadapan Taman Pantun UKM) akan dinaik taraf dari jalan satu lane kepada dua lane dengan divider ditengah. Jalan di bawah kategori B17 ini adalah di bawah kerajaan negeri dan akan dibiayai sepenuhnya oleh kerajaan Negeri Selangor. Peruntukan bagi menaiktaraf jalan ini dalam lingkungan RM50 juta beserta dengan peningkatan tiang lampu. Tender bagi projek ini telah dikeluarkan dan kerja-kerja dijangka bermula pada hujung tahun ini.

c) Peningkatan Taraf Jalan Fasa Kedua Dan Pemasangan Tiang Lampu Jalan Sementara
Kami diberitahu oleh Encik Hamidi bin Sulaiman, Fasa Kedua bagi peningkatan taraf Jalan dari UKM ke Pekan Bangi akan dilakukan selanjutnya berikutan dari penaiktarafan Jalan dari Jalan Reko ke UKM. Buat sementara ini, menurut Encik Nasir Karim jalan antara UKM-Pekan Bangi akan dipasang dengan tiang-tiang lampu. Jarak antara kedua tempat ini memerlukan sebanyak 350 batang tiang. Oleh kerana jalan ini akan dinaiktaraf dan tiang-tiang lampu sedia ada akan dikeluarkan dan diganti dengan yang baharu, maka menurut Encik Nasir tiang sedia ada dalam milik JKR-Letrik akan digunakan, tidak sepenuhnya dari segi jumlah. Penambahan dalam lingkungan 100 tiang.
Kami berkonvoi dengan tiga kenderaan meninjua tempat-tempat yang patut diberi keutamaan dipasang tiang. Kami dapati tempat yang belum berpasang tiang lampu adalah dari UKM hingga ke Pusat Agency Niklear. Dari UKM ke Pusat Agency Nuklear terdapat 11 selekoh yang gelap dan bahaya, manakala dari Agency Nuklear ke Pekan sudah berpasang dengan tiang-tiang lampu. Sebab itu setelah bergerak dari beberapa hentian di sepanjang jalan dan pada akhirnya kami membuat keputusan.
2) Oleh kerana sudah ada tiang letrik dari Pusat Agency Nuklear ke Pekan Bangi, maka pihak JKR-Letrik akan memasang lampu-lampu pada tiang-tiang yang sedia ada.
Diharap dengan peningkatan taraf lebih memberi kemudahanan, keselesaan dan keselamatan kepada pengguna dan kita berharap pihak Jabatan yang diamanahkan menyiapkan projek-projek akan segera melaksanakan amanah ini dengan baik dan sempurna.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads