Isnin, 10 September 2012

12 di teluk datok - Google Blog Search

12 di teluk datok - Google Blog Search


Sunaina Salim.... bersama diary Mama: When practice makes perfect!

Posted: 10 Sep 2012 06:24 AM PDT

Sejak kebelakangan ini rajin pula nak pergi kelas.  Kelas memasak yang menjadi pilihan, dari chocolate class, cupcake class, red velvet dan akan datang sudah aku senaraikan kelas-kelas yang bakal aku ikuti.  Targetted class will be the icing decoration, cheese cakes class, tartlets and if possible the bread making!  Wow.... banyak tu kan?  ini baru perancangan aku untuk tahun ini, InsaAllah andai diizinkan Tuhan dengan masa dan rezeki yang ada dan terluang pasti ianya akan di realisasikan....InsaAllah.... :) Bak kata pepatah dimana ada kemahuan disitu pasti ada jalannya.....
Tujuan utama adalah untuk menambahkan pengetahuan dibidang masakan dan disamping menambahkan pendapatan sampingan juga sebagai mengisi masa yang terluang.... amboi macam la banyak masa terluang! Actually my time is very packed! kerja rumah, memasak, mengemas, mencuci sudah cukup padat.  Aku sememangnya tidak punya masa terluang percaya tak? Routine kerja dari Isnin hingga ke Sabtu, 9 pagi hingga 5.30 petang dipejabat.  Segala urusan rumah aku lakukan sendiri dengan bantuan suami dan anak-anak.  Hari Ahad satu-satu hari dimana kerja-kerja pembersihan rumah, vacum, mopping, mencuci dan menyental bilik-bilik air dilaksanakan.... ibarat office cleaner gamaknya kalau dah hari Ahad tu...  Walau bagaimanapun kesukaan dan kecintaan ku dibidang masakan masih terus membara-bara...hahahahaha.... maka dengan itulah kelas demi kelas aku hadiri untuk menambahkan ilmu dibidang masakan supaya dapat dinikmati oleh anak-anak dan suami khususnya,  teman-teman dan saudara-mara ku yang dikasihi.  Mungkin juga kerana sikap tamak ku juga..... :)  aku lebih senang meyajikan hidangan harian dari hasil tangan ku sendiri.  Tabiaat membeli makanan di luar amat minimal.  Terkecuali adanya perayaan atau sebarang sambutan baru kami makan di luar. 
Mencari dan mencuba recipi pilihan menjadi tabiat sejak dari dulu lagi.... apa yang menyeronokkan bilamana recipi yang dicuba menjadi and turn-up very well..... memang satu kepuasan dan keseronokkan.....:)  Let see what I have tried recently....
2 biji cake hasil kerja tangan ku, masih lemah dalam mendekorasi icing.... practice make perfect right? so.... insaAllah... my future icing class will improve the cake decoration....:)
Top Cake - is a butter cake with butter cream, these was my 1st trial of the new recipe from the book's (Panduan Asas Menghias Kek)  that I  bought last Friday.... Iam satisfied with the cakes and the icing, cake was soft and the icing was just nice..... its a bit easier to deco the butter icing cake actully....
Bottom cake - is the red velvet with a cream cheese topping, its a recipe that I have tried many times and Iam just plyaing with the decoration and my new nossels.......:)   Believe it or not I finish my icing cake at 4.00am on last Sunday..... and it was specially bake for the Sambutan Hari Raya Keluarga Massupi on 9th September 2012.

JKKK(P) Kota Sarang Semut: CONTOH PEMIMPIN YANG TEGAS <b>...</b>

Posted: 10 Sep 2012 05:00 PM PDT

Dulu, masa mula-mula dilantik, tengok biasa-biasa saja...Tak sangka BM Trengganu ni tegas dan berani orangnya...tahniah. Kalau bertanding parlimen, boleh jadi menteri KDN ni..

Gambar Tersentuh Di Hati Melihat MB Terengganu Yang Sayangkan Rakyatnya

MENTERI BESAR DAN ISTERI DI MAJLIS SAMBUTAN HARI RAYA AIDILFITRI DUN TELUK PASU DI PUSAT KHIDMAT MASYARAKAT DUN TELUK PASU, MANIR.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads