Sabtu, 10 November 2012

12 di meru - Google Blog Search

12 di meru - Google Blog Search


Diari 405 - Program Kekeluargaan <b>Di Meru</b> Klang - Ustaz Amin

Posted: 19 Oct 2012 07:06 AM PDT

Ahad 14 Oktober 2012 jam 9.00 pagi, saya memenuhi jemputan di Masjid Nurul Jannah Meru Klang.
Program ini membicarakan mengenai keluarga, satu topik yang sering saya kongsikan di dalam IKIMfm setiap hari Isnin jam 10.15 hingga 11 pagi.
Topik keluarga adalah satu topik yang memang sentiasa ada, kerana permasalahan keluarga merupakan permasalahan yang tidak akan habis. Selagi ada keluarga selagi itu ada permasalahan rumahtangga.
Apa yang menarik program di sini ialah ia dihadiri oleh kaum lelaki dan perempuan, kebiasaannya, program agama seperti ini orang perempuan yang akan memenuhinya.
Menurut pengalaman saya yang cetek ini, 80 peratus permasaslahan di dalam rumahtangga adalah bermula dari masalah komunikasi yang lemah.

Sebab itulah, Rasullullah SAW sering berpesan mengenai bahaya lidah yang tidak dijaga dengan iman dan ilmu. Ia boleh membuatkan seseorang terjerumus kepada permusuhan dan persengketaan.

"Diari Merakam Sejarah Mencatat Kenangan"

"al-Faqir Ila Rabbihi"

Muhamad bin Abdullah
Putra Heights
19 Oktober 2012 jam 10.00 malam

Dunia Ummi dan Anak-anak: UPIN DAN IPIN <b>DI</b> MYDIN <b>MERU</b> RAYA

Posted: 19 Oct 2012 11:33 PM PDT

Semalam restoran Upin dan Ipin dibuka. Agak lambat dalam kul 7 camtu. Trial sebab ari ni pembukaan rasmi. So macam2 la acara berkaitan upin ipin diadakan.. Alissa so happy and ajak makan kat situ. Tapi masa kitaorg sampai lom buka. Lain kali la ye...

Menunya blom nampak.. Tak pasti but seem like others fast food restaurant. Papa kata nampak cam RM 8 and above. Nnt dah try kita citer2 ye..

Adriana memang hebat bab namakan karakter upin ipin ni. Apa taknya, bangun pagi tepon. Buka youtube sendiri cari upin ipin. Semua dah kenal dan siap tau nama.. Dahsyat sungguh budak zaman skrg. dengan gadjet cam apa je. Ummi pun terkial2..

Semua ada - Upin, Ipin, Mei mei, Ehsan, Mail, Fizi. Jarjit, Tok dalang, Kak Ros, Opah dan banyak lagi. Mari kita tengok Alissa and the geng... Layan...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads