Khamis, 17 Januari 2013

12 di bangi - Google Blog Search

12 di bangi - Google Blog Search


kursus <b>di bangi</b>

Posted: 09 Jan 2013 06:25 AM PST

                          Every time I close my eyes I see you in front of me
                          I still can hear your voice calling out my name
                          And I remember all the stories you told me
                          I miss the time you were around [x2]
                          But I'm so grateful for every moment I spent with you
                          'Cause I know life won't last forever


Alhamdulilllah... akhirnya dapat juga merasa duduk rumah sendiri di kajang buat sementara waktu ni... saya berkursus di bangi selama hampir 2 bulan... dan mungkin akan menjadi 3 bulan .... saya ulang alik kajang-bangi sepanjang tempoh kursus....

syukur... 


sebab dapat apa yg sy mahu buat selama ni... tinggal di rumah yang dibeli oleh suami saya sendiri... tinggal di rumah yang penuh barang kenangan kami sepanjang kami berkahwin.... dan segalanya rasa indah sbb masih ada 'bau' dia di setiap sudut barangan rumah ni... perasaan yang sukar sy ceritakan... hanya yang mengalaminya memahami apa yang sy cuba sampaikan... rindu itu terubat sungguh pun tidak di depan mata....


bercerita mengenai kursus... saya berkursus kali ni bagi mengesahkan jawatan saya sekarang... intipati atau pengisian kursus utk minggu pertama ni sangat2 lah membuatkan saya teringatkan dia... sangat2.... sbb apa yg saya belajar sekarang adalah apa yg dia sdg lakukan satu masa dahulu...



dia selalu bercerita dgn saya tentang kerjayanya... tentang perihal pejabat yang satu masa dulu saya tak faham pun! dan minggu pertama saya di bangi ni.. sy mula teringat cerita2 dan keluhan dia selepas pulang bekerja ttg hal pejabatnya... terlalu banyak persamaan yang dibuatnya dahulu semasa dia bekerja, saya pula yang buat sekarang... kalau dia masih ada, tentu saja saya akan mengeluh dan bercerita dengannya tentang hal yang sama.... dan mungkin dia rujukan utama saya! :) tp saya harus buang perkataan 'kalau' itu sebab saya harus yakin dengan qada' dan qadar Allah terhadap saya...
saya hanya berbicara dengan dia di dalam hati saya... setiap hari, setiap saat... dan setiap kali itulah saya ingat kita ini milik Pencipta.. tiap bicara hati saya buat ahmad, terselit doa saya pada dia... terselit rasa hamba yang memohon pada Pencipta untuk disampaikan rasa rindu dan rintihan hati pada si dia.. yang entah saya tidak pasti didengarinya atau tidak.. Allahu a'lam.. Allah  Maha Mengetahui.... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads