Jumaat, 25 Januari 2013

12 di kajang - Google Blog Search

12 di kajang - Google Blog Search


Khidmat Servis Plumber <b>di Kajang</b> Sungai Long | Investing, Living <b>...</b>

Posted: 10 Jan 2013 06:11 PM PST

Looking for Plumber service at location near Kajang, Bandar Sungai Long, Bandar Mahkota Cheras, Bandar Tun Hussien Onn, dan Balakong (Servis Plumber Kajang Sungai Long), ? This entry will share with you the name and contact number in which i'm engage recently.

Recently my tangki sudah overflow, jadi air setiasa mengalir walaupun air tangki dah penuh. Kalau tak tutup paip utama, memang air terbazir begitu sahaja dan tentunya bil air tinggi. Sedari yang plumber punya service bukanlah murah, nak pulak melibatkan kerja baiki injap pelambung di tangki air (kene panjat naik bumbung), jadi strategy saya nak cari plumber yang cas murah adalah seperti dibawah:

1) Tanya jiran2 yang ada contact number plumber
2) Bila dapat, terus tanya lokasi, kalau dapat yang dekat maybe plumber tu tak berkira dengan cas perjalanan.

Selain tu prefer dpt plumber yang boleh terus datang

Saya dapat 3 nombor tapi saya cuba 2 nombor sahaja

1) Encik Kamil - Duduk Bandar Tun Razak, tanya agak2 berapa dia cas, dia cakap amount RMxx (tinggi dari yg 2nd plumber). Cuma boleh datang the next day

2) Encik Ahmad - Duduk Sungai Long, tak tanya dia cas berapa, boleh datang  betulkan pada hari yang sama.

Saya set masa dengan Encik Ahmad, pukul 6. Bagus dalam 6:05 dia sampai. Dia bawa injap sahaja sebab biasanya injap tu yang rosak dan gunakan pelampung yang sama pada tangki tu. Since rumah saya dah ada tangga, jadi saya bagitau encik ahmad yang dia tak perlu bawa tangga.

Encik Ahmad buat kerja dia, dalam 20 minit dah settle, saat bertanya soal payment yang saya suka (sampai tahap buat entry percuma). Dia cakap injap tu dia beli rm20, upah ikut suka. So, berbanding harga yang encik kamil RMxx, saya cakap saya bagi upah rm20, jadi total saya bayar RM40. Memang rasa padan sangat dengan apa yang dia buat, most likely no charge for his transportation. Hal plumbing biasa2 ni mmg berani buat, tapi consider nak kena panjat naik ke tangki tu, itu yang sanggup upah orang lain. Karang terjatuh naya jer.

So nak tak nombor plumber Encik Ahmad ni?



Klik LIKE kalau suka Entry Ni

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads