Jumaat, 8 Februari 2013

12 di sepang - Google Blog Search

12 di sepang - Google Blog Search


BeLoG bUdAkScUmILs: Membuang Masa <b>di Sepang</b> Gold Coast

Posted: 03 Feb 2013 05:34 AM PST

Hari Isnin or Selasa yg lalu saya ader dpt panggilan telefon dr staff Sepang Gold Coast, katanya mereka perlukan review dari org ramai utk resort mereka.
Saya tanya blk perlu ker saya keluarkan duit utk datang bagi review tue. Dia org jawab x perlu just datang and bagi review then dapat voucher penginapan selama 2 hari 1 malam.
Saya pun bagi la jawapan....Okay...
So hari nie Ahad bersamaan 2 Feb 2013 saya ngan suami pun pegi la meluangkan masa kami nie ke Sepang Gold Coast.
Sebelum sampai ader sorg staff dia kol and informed kpd saya, once dah sampai sila2 la ke IRC ofis okeh....
Saya ngan suami pun pegi la ke tempat yg disebutkan tadi.
Bila dah sampai kami pun dipersilakan duduk and diminta mengisi borang.
Saya pun dgn khusyuknya isi la borang tue mcm bdk nak daftar universiti....bole mcm tue
Lepas tue datang la sorg mamat nie ajak kami duduk di satu sudut.
Dia pun mulakan ceriteranya tentang IRC nie.
IRC stand for International Resort & Chalet.
Dah abis dok citer pasal pakej melancong nie, mamat nie pun ajak la tgk bilik2 kat resort.
Kami pun ikutkan ajer, walaupun masa tue dah tiba utk perut nie diisi.
Biler tgk bilik2 kat situ memang la cantik2, hotel 5 stars la katakan.
For your information yg blum pernah ke sana, dinasihatkan semasa mandi bagi yg ader seaview tolong sangat2 tarik blind cermin tue sampai ke bawah.
Sebabnya cermin yg seolah2 kabur tue sebenarnya membolehkan org kat luar nampak aper yg anda buat kat bilik mandi anda tue yer.
Tadi tak pasal2 kurang pahala aku hari nie, tengok org mandi n***d
So dah lepas meronda2, dia pun bwk la kami blk ke ofis IRC nie.
Pujuk punya pujuk at last jawapan kami adalah "NO"
Ketat giler kot mukernya bila kami x nak ambik.
Bayangkanlah kami perlu spend sebanyak RM3++ per month selama 5 thn utk GOLD Member or RM4++ per month selama 5 thn utk Platinum Member.
So lepas fikir semasak2nya byk lagi komitmen yg lebih penting & utama utk byr installment sebyk tue every month.
So mamat tue dgn berat hati bagi la free voucher yg dijanjikan. Kami pun aper lagi blah la balik.....hehehehhe
Perut nie pulak dah menyanyi lagu riang, mcm2 irama ader rock, jazz etc
So kami pun buat la keputusan utk makan di Medan Selera Bagan Lalang
Nak tau berapa ongkos nya utk lauk sebanyak tue....
Bagi aku tak berbaloi la sebabnya aku pernah makan kat HM Sri Bagan dgn harga yg affordable and pilihan lauk yg bermcm2 okey
One more thing sedap and time tue aku order pepahat cili, ikan bakar pari, lala masak serai, sotong goreng tepung and etc kot

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads