Isnin, 10 Jun 2013

12 di batu caves - Google Blog Search

12 di batu caves - Google Blog Search


Asal <b>Batu Caves</b> Meragut <b>Di</b> Mentakab | MalaysiaSensasi.Net

Posted: 07 Jun 2013 12:51 AM PDT

Admin | 6/07/2013 |

MENTAKAB – Tindakan pantas suami mangsa bergelut dengan seorang peragut dibantu orang ramai berjaya menangkap penjenayah tersebut di hadapan sebuah pusat membeli belah, di sini, pagi kelmarin.

Ketua Polis Daerah, Pemangku Asisten Komisioner Abdul Aziz Salleh berkata, kejadian berlaku semasa mangsa, seorang wanita berusia 36 tahun yang mengandung lima bulan, baru tiba di pusat membeli-belah itu bersama suaminya dan berjalan masuk ke pintu utama.

Bagaimanapun katanya, tiga lelaki menaiki tiga motosikal menghampiri mereka dan seorang daripadanya bertindak meragut beg tangan mangsa.

"Mangsa bagaimanapun memegang beg tangan itu dengan kuat. Kemudiannya, suspek cuba menarik rantai leher mangsa, tetapi berjaya dihalang mangsa.

"Suspek menolak mangsa jatuh dan ketika itu juga, suspek jatuh. Suami mangsa kemudiannya bertindak bergelut dengan peragut terbabit dan menangkapnya dengan bantuan orang ramai serta pengawal keselamatan," katanya pada sidang media, semalam.

Abdul Aziz berkata, siasatan lanjut mendapati suspek berusia 24 tahun yang berasal dari Batu Caves, Selangor itu sudah lama melakukan jenayah ragut di Kuala Lumpur dan pernah ditangkap atas kesalahan sama.

Menurutnya, polis akan menyiasat rakan-rakan suspek yang terlibat dalam jenayah itu untuk mengambil tindakan. sewajarnya.

Katanya, suspek kini direman tujuh hari untuk siasatan di bawah Seksyen 394 Kanun Keseksaan dan boleh dihukum penjara 20 tahun dan sebatan atau denda jika didapati bersalah.

Beliau berkata, mangsa yang sudah menjalani pemeriksaan kesihatan itu mengalami pendarahan pada peranakan, namun keadaan dia dan kandungannya selamat.

Katogeri:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads