Khamis, 15 Ogos 2013

12 di bangi - Google Blog Search

12 di bangi - Google Blog Search


Bilal Roslan Ishak Meninggal Ketika Sujud <b>Di</b> Surau <b>Bangi</b> <b>...</b>

Posted: 01 Aug 2013 10:52 AM PDT

Gambar Bilal Roslan Ishak meninggal dunia ketika sujud dalam solat di Surau Bangi. Perkara ini telah menggemparkan penduduk kerana menghembuskan nafas ketika sujud atau menunaikan solat adalah mulia dalam Islam. Apatah lagi ianya berlaku di bulan yang penuh mulia iaitu Ramadhan. Roslan yang juga seorang bilal di Surau Al Mujahiddin, Desa Surada di Bandar Baru Bangi disahkan meninggal dunia ketika sedang bersujud pada Solat Zohor 23 Ramadhan 1434 atau bersamaan dengan 1 Ogos 2013.

sujud

meninggal ketika solat

Roslan Ishak

Macam Sedap Aja Menu Buffet Berbuka <b>di</b> Wadihana Islamic <b>...</b>

Posted: 27 Jul 2013 09:50 PM PDT

Tadi baru aja lepas tengok Jalan-Jalan Cari Makan, so adalah citer mengenai tempat makan bagi berbuka puasa buffet di Bangi. Nama tempat tu adalah Wadihana Islamic Kitchen yang bertempat di 25, Jalan Medan Pusat 2D, 38, Curve Business Park, Bandar Baru Bangi. Anyway, waktu buffet adalah from 6.30 petang hingga 10 malam.

Apa yang menarik ialah harga bagi buffet adalah RM45++ bagi dewasa dan RM20++ bagi kanak-kanak. Boleh dikatakan harganya agak murah jika dibandingkan dengan buffet di kebanyakkan hotel yang mana mencecah RM100++.

Bila surf internet jumpa le blog mommybeep yang pernah pi sana untuk berbuka @iftar. Macam-macam jenis juadah ada di sini dan pilihan boleh dikatakan banyak juga. So bila surf jumpa le facebook Wadihana Islamic Kitchen.

Jom kita tengok sajian yang ada bagi hari yang ke-8.

Ni rasanya nasi yang mana diletakkan telur dadar yang sudah dihiris. 
Ayam goreng berempah nampak sedap aja since ianya garing.
Bagi penggemar ikan keli sudah tidak syak lagi dengan pilihan ini.
Sotong goreng kunyit boleh tahan juga nampak gayanya. Anyway sajian kat sini, hari-hari ianya berlainan so bagi peluang kepada mereka yang selalu terjah sini untuk mencuba makanan baharu.
Ni rasanya daging masak sos tiram, hantam ajalah.
Pelbagai jenis sayur-sayuran disajikan.
Air tak sure, kalau tak silap ada tiga jenis air sehari untuk dipilih.
Kerabu mangga memang salah satu masakan kegemaran ramai.
Ni entah apa benda le.
Tengok aja telur masin sudah menggambarkan kesedapannya.
Bagi peminat ulam bolehlah cuba ya.
Kuih karipap adalah kuih yang biasa kita makan.
Samosa pun ada.
Cukuplah dengan makanan ya, kalau nak bihun yang masak panas-panas pun ada.

So kalau berminat bolehlah cuba call diaorang untuk buat tempahan. Kalau tak silap saya, kita boleh call untuk reservation seawal pukul 3.00 petang untuk kita makan di Wadihana Islamic Kitchen di Bangi.

Satu lagi, bagi mereka yang pernah makan sini, apa kata kongsi sikit pengalaman.

Gempar: Bilal Surau <b>Di Bangi</b> Meninggal Ketika Sujud! - MyNewsHub

Posted: 31 Jul 2013 07:26 PM PDT


BANGI – Seorang Ahli Jawatankuasa yang juga bilal Surau Al Mujahiddin, Desa Surada di Bandar Baru Bangi dekat sini ditemui meninggal dunia ketika sedang bersujud di dalam surau terbabit di sini hari ini.

Kejadian di bulan suci Ramadan Al Mubarak itu menggemparkan penduduk setempat

Sebelum ini kejadian seumpama itu hanya dilihat berlaku di negara luar yang boleh disaksikan menerusi laman Youtube semata-mata.

Pastinya inilah antara kematian yang dimimpikan kesemua umat Islam.

Apapun, semoga Allahyarham dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang-orang beriman dan mendapat rahmat dariNya. Al-Fatihah

(Sumber: Facebook Otai Reformasi II Dan Pahang Daily)

Iklan Teks:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads