Khamis, 12 September 2013

12 di puchong - Google Blog Search

12 di puchong - Google Blog Search


REVIEW: Bersalin <b>di</b> KPMC <b>Puchong</b> 2013 - ThEy CaLL Me MoMmY

Posted: 09 Sep 2013 09:37 PM PDT

ENTRY MEMBANTU (Ecehh..)
Sebenarnya saya memang dah lama gile nak buat entry membantu ni..sebab saya aware,info yang akan saya kongsikan nanti,tak ramai yang dah kongsikan di blog mereka.. Entry ini hanya sebagai perkongsian maklumat..tiada niat lain..
Lagipun rakan blogger saya Aanie, telah me request entry ini diadakan..hihihi..
SebenarnyaKPMC Puchong mempunyai 3 Pakej Bersalin yang telah disediakan…
Seperti yang disertakan pada gambar di bawah ye..
Yang ni semua untuk pakej Normal delivery without any assists and untuk Caeserian, ade harga lain..boleh direct call kat Nombor kat atas ye..
Tapi ikut pengalaman saya…
Memula,saya memang nak ambik pakej paling murah..yela kan…nak kata saya prepare duit yang banyak tak jugak..sebab takut tetiba kena Emergency caeser ke kan..tak ke pengsan mak time tu..so untuk play safe,saya pon ambik pakej 3 bedded sebaik sahaja saya dipaksa untuk masuk wad malam Khamis 24/01/13.. (ESOK PAGI NAK Induce)
Tetapi malam tu saya hanya duduk kat 3 bedded room untuk 2 jam sahaja sebab FIL suruh saya pindah bilik single sebab nak suruh hubby tidur sekali dengan saya malam tu sebab takut ape-ape jadi kan..(PAdahal tak terjadi ape-ape pun) hahahha..
So saya pon berpindah ke bilik Bunga Raya..
Bilik ni..wow! bilik air besar giler..tapi bilik tidur kecik je lah kan..cukup untuk katil n ruang solat..TV,cupboard semua adalah tau..

Gambar tah pape je la yang saya tangkap kan..hahhaha...
So esok pagi Induce at 9 am..lepas makan Breakfast Mee goreng..tengahari sempat makan nasi lauk ikan goreng..Lepas tu terus ke Labor Room BERJUANG!!hahahah..pukul 2 ptg, pegi Labor room, pukul 4 dah masuk bilik..Alhamdulillah..semuanya di permudahkan..
Esoknya pukul 4 petang saya pon dah dibenarkan balik after Doktor cek condition saya n baby semuanya bagus.. (Balik petang pon sebab tunggu hubby balik dari kenduri..padahal pukul 12 tghari dah boleh balik dah)..huhu..
Review saya tentang service KPMC PUCHONG ni?
Alhamdulillah saya sangat berpuas hati dengan setiap service yang di berikan..
Doktor yang sangat berpengalaman.. (Dr. Haslinda..sebelum ni kerja kat Hospital Ampang)..So every time dengan dia, saya rasa secure and tak terbit langsung rasa tak confident bile dia treat saya..Rajin sembang and selalu advise ape yang terbaik..memang sangat bez lah doctor Haslinda ni..hehehee..
Nurses? Kat sini ade dua jenis Nurses ..yang pakai Baju PINK TERANG memang staff nurse yang sangat cekap dan bertanggung jawab..manakala yang memakai baju kaler PEACH adalah assistant nurses….Semuanya sangat friendly and helpful..Yelah private kan, harus Service at the top of their priority…
Midwife? Adalah orang yang sangat-sangat membantu during labor time..Seriously saya rasa kalau midwife tu takde , saya rasa semangat saya tak cukup kuat..nasib baik makcik tu ada..Alhamdulillah..
So far saya berpuas hati dengan setiap service yang diberikan..
Anda yang preggy dan tinggal di area Puchong boleh mencuba pakej yang telah disediakan..

Photobucket

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads