Ahad, 1 September 2013

12 di sungai buloh - Google Blog Search

12 di sungai buloh - Google Blog Search


Gambar DJ Nasa Kemalangan <b>Di Sungai Buloh</b> - Pacuan Empat <b>...</b>

Posted: 26 Aug 2013 09:16 PM PDT


Seorang DJ radio Astro, Nasaruddin Abdul Karim atau lebih dikenali sebagai DJ Nasa telah mengalami kemalangan jalan raya apabila kereta pacuan empat roda Mitsubishi Triton yang dipandunya melanggar seekor lembu di Desa Coalfield, Sungai Buloh pagi pada Khamis.

Menurut Nasa, 48, kejadian tersebut berlaku kira-kira 5 pagi semalam tadi ketika dia dalam perjalanan untuk menghantar anak-anaknya yang bersekolah di Kampung Baru.

"Keadaan pada masa itu sangat gelap sehingga saya tidak menyedari saya telah melanggar seekor lembu yang muncul secara tiba-tiba sehingga menyebabkan ia tercampak di tepi lalu mati.


"Apapun saya bersyukur kerana saya dan ketiga-tiga orang anak saya tidak mengalami sebarang kecederaan," ujar Nasa dipetik dari laman mStar.

Nasa sempat menceritakan kisah lucu dan pelik yang dialaminya sewaktu berada di tempat kejadian.

"Apa yang menghairankan saya, sejurus selepas kemalangan, penduduk di kawasan tersebut bergegas ke kawasan kemalangan dengan lampu suluh untuk melihat apa yang berlaku. 

Mereka bukan berkerumun untuk melihat keadaan saya tapi mereka lebih prihatin kepada lembu tersebut yang telah mati, agaknya salah seorang daripada mereka adalah pemilik lembu berkenaan.

"Saya ingin menasihatkan kepada semua penternak mahupun penggembala lembu agar lebih bertanggungjawab dan tidak membiarkan haiwan peliharaan mereka berkeliaran di jalan raya kerana perkara sedemikian boleh meragut nyawa pengguna jalan raya," pesan Nasa - Yahoo News Malaysia & Ping Merah blog

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads