Jumaat, 1 November 2013

12 di kelana jaya - Google Blog Search

12 di kelana jaya - Google Blog Search


AKU DIA DAN SESUATU: SENJA <b>DI KELANA JAYA</b>

Posted: 22 Oct 2013 06:42 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]SENJA DI KELANA JAYA. Posted by mohd nor azmi yusof at 9:42:00 pm ... 2013 (28). ▽ October (17). SENJA DI KELANA JAYA · PANTAI BARI, SETIU TERENGGANU · PANTAI BARI, SETIU TERENGGANU · BUBBLE.. MENDUNG BERARAK ...

Pemilihan UMNO 2013 ; Wujudnya Penipuan Terancang <b>Di</b> UMNO <b>...</b>

Posted: 27 Oct 2013 07:06 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Ambo dengar ada aduan yang amat serius terhadap Pihak Pengurusan UMNO Bahagian Kelana Jaya..pertuduhan yang boleh membawa HUKUMAN DI BUANG DARI UMNO.. Antara yang ambo dengar, perwakilan yang ...

Elly In Wonderland: Kenangan Indah <b>di Petaling Jaya</b>

Posted: 28 Oct 2013 08:15 PM PDT

Aku dulu kalau orang tanya "awak budak mana?"...nanti aku jawab dengan bangga "saya budak PJ". Dulu2 kalau korang cakap budak PJ memang dah terbayang muka balak2 dan awek2 yang cute dan cun....lepas tu mesti orang ingat anak2 orang kaya...hahahaha....sebab kat area PJ banyak rumah besar2....banyak rumah banglo....padahal aku duduk rumah kampong jer waktu tu tapi tetap  berlagak lah.
Aku duduk PJ adalah dekat 30 tahun...banyak giler kenangan kat sini....kau cakap ceruk mana daerah PJ ni semua dalam tangan aku jer. Banyak2 tempat aku rasa PJ paling best giler kot...tempat lepak2 semua best2. Sabtu lepas En Win ajak merayau kat PJ...Oh ya En Win orang PJ jugak. Lepas kawin dlm 5 tahun baru kita berpindah kat KL. Actually nak cari rumah kat kawasan PJ tapi tak ada rumah baru semua rumah lama2.
Berbalik pada cite tadi....Sabtu lepas En Win ajak lepak kat A&W...Petaling Jaya. The best A&W...kat sini lah kitaorang melepak bila balik sekolah....tempat melepak bila balik disco DV8 dan juga tempat bercinta. Asal nak ulangkaji pelajaran jer mesti gi A&W...padahal nak usha jantan cun2 kat sini. Bila nampak lelaki cun jer hati debar2...hahahaha bodoh betul.
Kat area A&W ada satu kelab nama dia Kelab Syabas. The only club yang ada swimming pool dan open tu public...lepas tu murah giler kot kalau nak swimming....tak silap aku RM1.50 rasanya. Teruja giler bila tahu ada swimmimg pool. Ingat lagi waktu tu darjah 6....aku nak sangat gi swimming kat situ tapi duit waktu ada RM2.00 jer. Tambang bas gi balik 60 sen maknanya kalau aku pergi gaks duit aku nak naik bus tak cukup lagi 10 sen...kawan aku yang nak ikut tu pun ada duit cukup2 gaks. Lantak lah tak peduli cukup tak cukup lain hal kita mandi dulu...hahaha. Dah lah mandi tak ada swimming suit...pakai jer lah baju singlet dengan short sekolah. Beriya2 berenang sampai kecut2. Bila dah habis mandi baru rasa takut...duit tak cukup macam mana nak naik bas. Kawan aku cilake sikit selamba dia tinggal kan aku sorang2 kat bus stop sbb dia kata nak kena balik sekarang nanti mak dia marah. Aku dah mati kutu kat situ...tapi aku kan drama queen....nampak orang ramai kat bus stop terus aku menangis gi kat sorang makcik tu "Makcik duit saya hilang tak cukup duit nak balik rumah...makcik boleh tolong saya" beriya2 aku nangis waktu tu....makcik tu murah hati terus bagi aku RM1.00....fuyoo terus balance duit beli ice cream...hahaha
Waktu lepak2 ngan En Win kat sini...macam2 cite keluar....inilah tempat percintaan kitaorang. Sekolah pun kat sini.....dulu sekolah famous kat PJ ni Sekolah La Salle, Sekolah Assunta, Sekolah Sri Aman, Sekolah Bukit Bintang, Sekolah Samad Dan Sekolah Taman Petaling. So kalau bercinta pun kena cari sekolah yang famous2 kat atas ni. Aku dulu sekolah Taman Petaling...En Win Sekolah La Salle tu yang naik bas sekolah sama terus jatuh hati....aaaaauuuuwww. Ini juga temapt pertama aku sambut birthday anak aku Yaya umur 1 tahun waktu tu.
Tusiyen yang paling populat waktu tu tak silap aku nama TI dekat sebelah KFC tu (PJ State)....tak tuisyen rugi wa cakap lu....sebab kat sini lah semua budak2 sekolah berkumpul...kat sini lah aku banyak dapat abang angkat...hahahaha. Abang angkat cun giler...tapi boring arrr jadik adik2....I nak jadi girlfriend lu sebenarnya....hahahahaha.
Ada satu lagi tempat famous budak2 sekolah melepak...Jaya Seksyen 14 ada satu Mc Donald kat tepi jalan tu. Hari Jumaat mmg tempat budak2 berkumpul kat situ. Seronok wei...aku siap ada goup waktu tu "The Puple Heart"...hahahaha...nama tak blh blah.....kahkahkah. Tengah lepak2 ngan jantan tetiba bapak aku lalu...pucat muka aku...nasib baik bapak aku buat dek jer waktu tu.
Kat Seksyen 14 ni jugak ada satu food court fames ayam golek, sotong kangkung dan Satay. Bila bapak aku dapat gaji jer kitaorang adik beradik mesti ajak makan kat sini...belasah sampai 2 ekor...berpeluh bapak aku bayar...hahaha. Siapa orang PJ tak kenal Uncle ayam golek ni PJ murtad namanya ya.
Padahal aku nak melantak A&W kan tetiba teringat laksa kat Jalan 222.  Apa lagi tanpa membuangkan masa mari kita melantak lagi....
Kat sini semua makanan sedap2 belaka...Nasi Lemak bungkus, Sup Ayam, Laksa, Otak2...aku kalau sampai sini semua aku rembat. Jadi tak tentu arah semua aku nak belasah....tak sedar diri sekejap. Anak aku boring jer....biar arrrr.
Kedai sempoi tapi makanan lazat nak mampus.
Rindu giler kat PJ ni rasa macam nak cari rumah kat sini balik....bestnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads