Rabu, 8 Januari 2014

12 di ampang - Google Blog Search

12 di ampang - Google Blog Search


Bom DIY : Lelaki ditahan <b>di Ampang</b> ~ BE DA MAN !!!

Posted: 30 Dec 2013 09:26 PM PST

Heboh cerita pasal bom 2-3 hari kebelakangan ni , terbaru seorang lelaki ditahan polis di Ampang kerana bawa bom buatan sendiri . Polis walau bagaimanapun masih menyiasat motif bom itu dihasilkan termasuk tidak menolak kemungkinan sekiranya ia akan digunakan semasa malam sambutan tahun baru . Dari soal siasat suspek mengaku bom itu dihasilkan untuk tujuan membeli dadah . Jadi kita faham lah ada orang yang mengupah lelaki ini untuk hasilkan bom itu . Cantik pula 'timing' , dah dekat 31 Disember ada pula perkara2 macam ni . Aku tak nak lah menuduh sesiapa , tetapi sendiri fikir lah kemungkinan2 yang ada . Walau bagaimanapun , syabas kepada pihak polis kerana berjaya memberkas lelaki berkenaan . Kalau entah lah apa akan jadi . Dari Agenda News ;


"Polis menahan seorang lelaki bersama objek yang disyaki sebutir bom paip buatan sendiri jenis Jerangkap Letupan Rekaan (IED) di Taman Halaman, Ampang semalam.

Objek berupa paip PVC yang diikat bersama sejumlah mercun botol dirampas daripada suspek semasa sedang menunggang motosikal dalam keadaan mencurigakan pada pukul 10.25 pagi.

Menurut sumber, polis masih menyiasat motif bom itu dihasilkan suspek berusia 51 tahun itu, termasuk kemungkinan digunakan untuk tujuan perhimpunan haram di Dataran Merdeka esok.

"Kita masih siasat (tujuan) bom itu dibuat. Berdasarkan maklumat awal, suspek membuat bom itu di sebuah tokong yang menjadi tempat tinggalnya, sejak sebulan lalu," katanya.

Sumber berkata, hasil semakan mendapati suspek mempunyai sembilan rekod jenayah lampau dan satu rekod dikehendaki berkaitan dadah serta bekerja dalam satu sindiket ah long.

"Suspek mengaku membawa bom itu bertujuan untuk membeli dadah. Justeru, kami juga sedang siasat kemungkinan dia menggunakannya sebagai senjata ketika urus niaga dadah atau untuk tujuan menuntut hutang," kata beliau"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads