Selasa, 21 Januari 2014

12 di kapar - Google Blog Search

12 di kapar - Google Blog Search


Orang Azmin Akan Cabar Khalid <b>Di</b> Kuala Selangor | AIDC

Posted: 18 Jan 2014 06:20 AM PST

AIDCNews – 18/01/14- Orang Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali dijangka akan mencabar Tan Sri Khalid Ibrahim untuk merebut jawatan Ketua Bahagian PKR Kuala Selangor menjelang pemilihan parti itu pada April ini.

Orang Azmin yang dimaksudkan itu adalah bekas Ahli Parlimen Kapar S. Manikavasagam.

"PKR Bahagian Kuala Selangor akan menghadapi perebutan antara penyandangnya Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim dengan bekas Ahli Parlimen Kapar S. Manikavasagam.

"Ia adalah satu fakta yang diketahui umum bahawa MB Selangor dan Manikavasagam tidak boleh melihat mata-ke-mata kerana isu-isu perlombongan pasir yang terdedah di negeri itu sejak beberapa tahun lalu.

"Manikavasagam mengesahkan bahawa beliau akan mencabar Khalid jika MB Selangor itu memilih untuk mempertahankan jawatan Ketua Bahagian di kawasan itu, "lapor The Star.

Manikavasagam yang lebih dikenali sebagai Mike yang sebelum ini dipindahkan daripada mengekalkan kerusi Parlimen Kapar dan ditewaskan apabila bertanding di peringkat Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Melawati pada Pilihan Raya Umum ke-13 berkata beliau tidak rugi apa-apa jika tewas di tangan Khalid di Kuala Selangor.

"Saya tidak rugi apa-apa. Dan saya akan bersungguh-sungguh menentangnya (Khalid)," katanya.

Mike mendakwa beliau mendapat sokongan penuh daripada pesaing-pesaing Khalid di Kuala Selangor termasuk Ketua Penerangan Pemuda, Mazli Saring dan Muhammad Kamil Vaanan Abdullah.

Mazli dan Kamil telah kalah kepada Khalid dalam pertandingan tiga penjuru bagi jawatan Ketua Bahagian pada tahun 2010.

Tambah Mike, Khalid sepatutnya berasa malu apabila sesetengah isi rumah di kampung kawasannya, contohnya Kampung Pasir Tuntung masih tidak mempunyai bekalan air.

"Dan setakat ini, saya telah membantu menyambung bekalan air ke lapan buah rumah di Kampung Pasir Tuntung," katanya.

Kata penyandang Naib Pengerusi PKR Kapar itu lagi, kampung tersebut terletak di kawasan Bukit Malawati, tempat di mana beliau berkhidmat sebagai penyelaras.

Mike juga menambah bahawa dia telah merekrut 3,000 orang ahli untuk menyertai PKR bahagian Kuala Selangor, menjadikan jumlah kesemuanya kepada 9,000 ahli.

"Saya juga ingin menjelaskan bahawa saya tidak memindahkan 3,000 ahli dari bahagian Kapar. Orang-orang yang saya ambil semua dari kawasan Kuala Selangor," katanya.

Mike selain itu berkata beliau telah memindahkan keahliannya dari Kapar ke Kuala Selangor, bulan lalu.

Sumber yang rapat dengan Khalid pula mengalu-alukan cabaran Mike dan menyatakan beliau mempunyai hak demokratik untuk bertanding mana-mana jawatan yang disukai.

Sementara itu, Khalid dilihat mempunyai perkara-perkara yang lebih besar untuk dibimbangi apatah lagi dirinya kini diserang dari pelbagai sudut berikutan kebimbangan sesetengah pihak yang menjangkakan ADUN Pelabuhan Klang itu boleh mencabar Timbalan Presiden, Azmin Ali dalam pemilihan parti akan datang.

Pihak yang bersimpati dengan Khalid juga percaya bahawa kemelut PKNS yang melibatkan Azmin telah dirancang dengan bijak untuk menjatuhkan bekas Ahli Lembaga Pengarah perbadanan tersebut.

Azmin telah digugurkan sebagai Ahli Lembaga Pengarah PKNS, namun Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim telah menuntut untuk memasukkannya semula ke jawatan asal.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads