Sabtu, 8 Februari 2014

12 di subang jaya - Google Blog Search

di subang jaya - Google Blog Search

12 di subang jaya - Google Blog Search


Video - MyNewsHub.My - Sertai Komuniti Berita Online Terhangat <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 02 Feb 2014 09:31 PM PST


BAYANGKAN ketenangan anda ketika sedang menikmati makan malam di sebuah restoran bersama keluarga 'diragut' oleh sekumpulan perompak yang bersenjatakan parang.

Pasti bermacam-macam perasan timbul termasuklah marah, cemas dan bimbang akan keselamatan diri dan insan yang tersayang.

Itulah yang terjadi di sebuah restoran di Subang Jaya, Selangor beberapa hari lalu.

Rakaman kejadian yang dikongsi di Facebook Malaysian Crime Awareness Campaign (MCAC) itu menunjukkan empat orang perompak memasuki restoran tersebut dengan memakai helmet, kira-kira jam 11.47 malam.

Mereka bukan sahaja merompak hasil pendapatan harian restoran tersebut, malah juga barang berharga para pelanggan.

Melihat gaya tenang mereka sewaktu meninggalkan restoran tersebut, kami yakin kumpulan ini mungkin sudah biasa melakukan jenayah sebegini.

Apa pun, diharap agar mereka yang menjadi saksi kejadian atau mempunyai maklumat mengenai kumpulan perompak ini tampil membuat laporan polis di balai yang berdekatan.

Oleh: ELZA

(Sumber: Facebook Malaysian Crime Awareness Campaign)

VIDEO: Makan Nasi Beriani Pun Kena Rompak, Apa Nak Jadilah…http://mynewshub.my/wp-content/uploads/jenayah.jpghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/jenayah-150x150.jpgAuthor MNH JenayahmyHangat,,

BAYANGKAN ketenangan anda ketika sedang menikmati makan malam di sebuah restoran bersama keluarga 'diragut' oleh sekumpulan perompak yang bersenjatakan parang. Pasti bermacam-macam perasan timbul termasuklah marah, cemas dan bimbang akan keselamatan diri dan insan yang tersayang. Itulah yang terjadi di sebuah restoran di Subang Jaya, Selangor beberapa hari lalu. Rakaman kejadian yang...

<strong>BAYANGKAN</strong> ketenangan anda ketika sedang menikmati makan malam di sebuah restoran bersama keluarga 'diragut' oleh sekumpulan perompak yang bersenjatakan parang. Pasti bermacam-macam perasan timbul termasuklah marah, cemas dan bimbang akan keselamatan diri dan insan yang tersayang. Itulah yang terjadi di sebuah restoran di Subang Jaya, Selangor beberapa hari lalu. Rakaman kejadian yang dikongsi di Facebook Malaysian Crime Awareness Campaign (MCAC) itu menunjukkan empat orang perompak memasuki restoran tersebut dengan memakai helmet, kira-kira jam 11.47 malam. Mereka bukan sahaja merompak hasil pendapatan harian restoran tersebut, malah juga barang berharga para pelanggan. Melihat gaya tenang mereka sewaktu meninggalkan restoran tersebut, kami yakin kumpulan ini mungkin sudah biasa melakukan jenayah sebegini. Apa pun, diharap agar mereka yang menjadi saksi kejadian atau mempunyai maklumat mengenai kumpulan perompak ini tampil membuat laporan polis di balai yang berdekatan. <div id="fb-root"></div> <script type="text/javascript">// <![CDATA[ (function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk')); // ]]></script> <div class="fb-post" data-href="https://www.facebook.com/photo.php?v=630061180382219" data-width="466"> <div class="fb-xfbml-parse-ignore"><a href="https://www.facebook.com/photo.php?v=630061180382219">Post</a> by <a href="https://www.facebook.com/Malcrime">Malaysian Crime Awareness Campaign</a>.</div> </div> Oleh: <strong>ELZA</strong> <strong>(Sumber: Facebook Malaysian Crime Awareness Campaign)</strong>