ads

Isnin, 17 Mac 2014

12 di bangi - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


Saat Kau Sentuh Hatiku...: Deliberi Masakan Kelantan <b>di Bangi</b>

Posted: 23 Feb 2014 05:00 PM PST


Semenjak dua menjak ni, rutin hidup aku agak berubah sedikit sebanyak. Bagi memudahkan kehidupan, aku telah gunakan sepenuhnya perkhidmatan Tempahan Masakan Kelantan yang aku kenal secara online di Facabook. Beroperasi sekitar Bandar Baru Bangi dan Putrajaya. Memang banyak membantu aku.


Entri ni bukanlah entri berbayar. Ini hanya perkongsian pengalaman aku yang manis. Bila dah hilang upaya, sebenarnya aku memerlukan sesuatu yang memudahkan cara hidup aku termasuk dari sudut makanan. Selama mana aku mampu telan pizza yang dihantar ke depan pagar rumah. Namapun perut melayu, kalau tak melantak nasi memang tak sah. Jadinya...Tempahan Masakan Kelantan memang kena pada masanya muncul di kawasan Bangi.


Aku hanya perlu SMS masakan yang aku nak...konsepnya hanya satu menu sahaja satu hari. Tak kesahlah...asal aku tak kebulur. Esoknya, makanan akan sampai di hadapan pintu pagar rumah aku tepat seperti yang aku nak. Bayar cash dan terus makan dengan lahapnya.


Rasanya? Kalau anda pencinta masakan Kelantan, rasanya itu sesedap makanan yang dibeli di negeri paling miskin sana nun! Harga hanya RM6 sepeket, rasa yang asli...penghantaran terus ke pintu pagar hu hu huh u nikmat betul hidup! Bila aku cerita dengan Mek...terkagum kehairanan dia...Haih! hantar sampai pintu pagar!


Nasib baik dia orang ni buat perkhidmatan penghantaran masakan hingga pintu pagar rumah...ingat Pizza je ke mampu buat? Orang Kelantan pun mampu! Kreatif tak mereka? Bukan sahaja kreatif, memudahkan tembolok aku penuh hu huhuhu



Orang yang berjaya adalah orang yang kreatif. Orang yang buat benda orang lain tak buat. Kalau mereka kekalkan rasanya, aku tetap pasti mereka boleh jadi usahawan yang berjaya. Kat bangi ni ramai orang kelaparan dan kebuluran....silalah gigih ambil kesempatan tersebut.
Selamat maju jaya kepada Tempahan Masakan Kelantan. Aku akan sentiasa menyokong...bukan sahaja sokong anak bangsa aku maju...sokong sebab nasi kerabu dia memng sedap. Lebih sedap dari nasi kerabu yang jual kat kampung aku nun!

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved