Khamis, 6 Mac 2014

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


NKVE Sesak Teruk Dari Shah Alam ke <b>Bukit Lanjan</b> - Perak Today

Posted: 21 Jun 2013 09:55 AM PDT

Gambar Hiasan

PETALING JAYA: Tumpahan minyak sepanjang Lebuh Raya Baru Lembah Klang (NKVE) di antara Kota Damansara dan Bukit Lanjan telah menyebabkan kesesakan teruk.

Jurucakap PLUS berkata tumpahan berkenaan berlaku pada pukul 7 malam selepas saluran paip daripada sebuah lori membawa muatan minyak masak bocor di sepanjang NKVE

Ia menyebabkan kesesakan teruk kira-kira 11 kilometer daripada Kota Damansara.

Tweet trafik Plus pada pukul 10 malam memaklumkan trafik masih bergerak perlahan di Kilometer 21 di lebuh raya berkenaan.

Jurucakap berkenaan berkata lorong kiri ditutup untuk membolehkan kerja-kerja pembersihan dijalankan.

Pasukan 'Propel Intervention' turut dikejarkan di tempat kejadian selepas saksi melihat asap tebal muncul daripada tumpahan minyak berkenaan.

"Jabatan Bomba telah menasihatkan agar trafik dilencongkan agar pemandu kenderaan tidak lalu di atas kawasan tumpahan minyak.

"Terdapat juga keprihatinan terhadap alam sekitar, kerana mempertimbangkan ia merupakan minyak masak terpakai."

Menggunakan laluan kontra (kenderaan dipandu di laluan bertentangan) adalah tidak mungkin kerana trafik dari arah Shah Alam juga sangat sesak, kata jurucakap berkenaan.

-mStar

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Feb 2014 07:10 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Older Post - Sekolah Kebangsaan <b>Bukit Lanjan</b> v2.0 - Blogger

Posted: 20 Jan 2014 07:00 PM PST


'NILAM' atau Nadi Ilmu Amalan Membaca merupakan penggabungan atau adunan semua aktiviti galakan membaca yang pernah dijalankan di sekolah dengan memberi pengiktirafan yang sesuai. Pelaksanaan program ini meliputi penilaian pembacaan yang berterusan sepanjang tahun dan markah dikumpulkan secara kumulatif sehinggalah mereka tamat persekolahan.
Program ini ialah satu usaha Kementerian Pelajaran Malaysia dengan matlamat untuk membina tabiat membaca di kalangan murid. Bahagian Teknologi Pendidikan ialah urus setia di Kementerian Pelajaran yang ditugaskan untuk menyelaras program ini.
Program ini telah mula dilaksanakan dengan Tahun Satu di sekolah rendah dan Tingkatan Satu atau Peralihan di sekolah menengah dengan rasminya pada 1999, melalui Surat Pekeliling Ikhtisas Kementerian Pelajaran Malaysia Bil.13/1998: Program Membina Tabiat Membaca bertarikh 22 Mei 1998.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads