ads

Khamis, 13 Mac 2014

12 di dengkil - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di dengkil</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2014 03:11 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Cendol Bakar <b>Di Dengkil</b> ~ JomSihatJomGojes

Posted: 23 Feb 2014 01:09 AM PST

Assalamualaikum wbt..
Salam sejahtera..

Tengahari ni akak nak kongsikan satu tempat yang boleh tahan syiok untuk lepak-lepak minum petang.Terletak di tengah-tengah laluan dengkil-KLIA,gerai cendol bakar Auntie Sue ni sememangnya menjadi tumpuan ramai.
Ini kali kedua akak datang ke sini. Terdapat banyak pilihan cendol yang ada seperti cendol durian, cendol tapai, cendol pulut dan cendol biasa.Nak combine-combine cendol pun boleh jugak.Untuk hari ni suami dan anak akak memilih cendol durian dan cendol tapai+pulut.

Macam akak, akak kurang gemar minuman bersantan.Kalau ABC akak suka. Jadi teh o ais saja pilihan hati.hehe...

Apa yang menarik dan paling akak suka ialah kombinasi goreng-gorengan yang ada.Sepinggan ada macam-macam gorengan; cucur udang,tempe goreng,tahu goreng, isi ketam, dan sosej.Memang terbaik la especially bila dicicah sos yang disediakan. Boleh pilih samada nak RM5 atau RM10. Sebenarnya jika nak asing goreng-gorengan ni pun boleh. Tapi lagi la syok kalau combine.Boleh rasa semua pada harga yang sangat murah.

Haa...nampak tak sepinggan gorengan tu.Memang rangup sampai meletup-letup dalam mulut.Haha....

Walaupun ramai orang beratur nak beli cendol ni, servisnya tetap mantap. Sangat cepat. Sepinggan gorenvgan berharga RM5 & dua mangkuk cendol pada harga RM7.50 dah murah sangat dah untuk kelainan minum petang yang best.

Cuma kali ni masa makan tu ada bau kurang menyenangkan sikit datang dari longkang behampiran. Kalau dapat tutup mungkin kedainya akan lebih fresh dan bersih.

Pada yang nak cuba atau ada nak ke airport ke, bolehlah singgah gerai cendol bakar ni.Nak tapau pun boleh.

BLOG SELANGOR: 12 <b>di dengkil</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Feb 2014 03:28 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

5 Gambar kemalangan maut <b>di</b> Jalan <b>Dengkil</b>-Kota Warisan petang <b>...</b>

Posted: 27 Nov 2013 05:44 PM PST

http://tengoktvonline.blogspot.co.at/2013/11/5-gambar-kemalangan-maut-jalan-dengkil-kota-warisan.html


Seorang wanita maut manakala enam lagi cedera parah dalam kemalangan membabitkan tiga buah kenderaan di Kilometer 51.5 Jalan Dengkil-Kota Warisan, di sini semalam.

Dalam nahas kira-kira pukul 1.30 petang itu, mangsa, Nathrah Zulkifli, 38, yang memandu kereta proton Iswara meninggal dunia di tempat kejadian manakala seorang rakan dan dua anaknya cedera parah.

Difahamkan ketika kejadian, Nathrah dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Persada Murni Alam Milenia, Bandar Enstek, Labu, Negeri Sembilan sebelum dirempuh oleh kenderaan pelbagai guna (MPV) jenis Toyota Avanza yang datang dari arah bertentangan.

Pegawai Penyiasat Trafik Ibu Pejabat Polis (IPD) Sepang, Inspektor Farah Hakim Azizan berkata, siasatan awal mendapati Toyota Avanza yang dipandu oleh seorang lelaki bersama dua penumpang lain hilang kawalan dan terbabas ke laluan bersebelahan.


Katanya, selain dirempuh MPV itu kereta mangsa turut dilanggar sebuah teksi yang mengekorinya di belakang.

"Mangsa meninggal dunia di tempat kejadian akibat cedera teruk di kepala manakala kesemua mangsa yang cedera dihantar ke Hospital Putrajaya untuk menerima rawatan," katanya ketika ditemui ditempat kejadian di sini hari ini.

Pemandu teksi tidak mengalami sebarang kecederaan.

Katanya, kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Polis meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu untuk tampil membantu siasatan dengan menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah Sepang di talian 03-87724222. -Utusan

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved